Ohjee...Dit wordt lastig!

01-05-2011 13:16 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ruim een jaar een vriend, maar ik bevind mij in een hele lastige situatie.

Hij heeft voor mij 7 jaar een relatie gehad, ze hadden een koophuis en allebei geen geld om het alleen te doen. Ze zijn als goede vrienden uit elkaar gegaan, koek was gewoon op. Ze wonen dus nog steeds bij elkaar, iets waar ik natuurlijk heel veel moeite mee heb gehad het afgelopen jaar. Een tijd terug heb ik er een punt achter gezet omdat het me eigenlijk veel te bizar werd allemaal.

Nu komt het (ik weeeeeeeet het...) zij weet niet dat ik besta, niemand weet dat in zijn omgeving. Hij wil de lieve vrede bewaren omdat hij bang is dat zij zich terug zou trekken en t huis met groot verlies zou willen verkopen. Dan zit hij in de schulden en dat wil hij niet. Uiteraard heel veel ruzies en gezeik om gehad.

Nadat ik er een punt achter zette is hij zo geschrokken dat hij tegen haar heeft gezegd dat het zo niet langer kan en dat ze toch wel zal moeten uit dat huis. In die fase zitten we nu. Ze zijn spullen aan het verdelen en een plan aan het maken over hoe of wat. Het is de bedoeling dat ze in juli weg is.

Ze hebben het er allebei wel heel erg moeilijk mee, en dat snap ik ook, 7 jaar is niet niets. Maar het besluit is wel definitief, ze willen geen relatie meer met elkaar, maar willen wel graag gewoon vrienden kunnen blijven. Iets dat ze de afgelopen ruim twee jaar ook al zijn. Zo lang is het al uit ook.

Nu zijn ze op het geniale idee gekomen om samen om vakantie te gaan. Twee weken. Dit onder het mom van afsluiting, dingen rustig doornemen en bespreken zodat ze daarna allebei met een gerust hart verder kunnen met hun leven. Hij blijft zeggen dat hij met mij doorwil, dat ik alles ben en dat hij toekomst in mij ziet. Toen het vakantiebesluit nog niet was genomen heb ik aangegeven dat het me ontzettend veel pijn zou doen, dat ik het een enorm slecht idee vind en dat ik denk dat dat het alleen maar veel moeilijker maakt. Dat ik grote angst heb dat er iets gaat gebeuren, dat ze zich mee laten slepen in een momentje oid. Hij zweert dat er op dat gebied 0,0 aantrekkingskracht is, maar goed. Ik weet gewoon dat dat soort dingen kunnen gebeuren. Hij probeert me echt gerust te stellen, maar ben het geenszins. Na mijn betoog heeft hij toch besloten om te gaan, ook omdat ik heb aangegeven dat het zijn leven is, ik daar niet zoveel over te zeggen heb en als hij denkt dat hij dit moet doen, hij dit ook moet doen. Maar ik heb ook 85x gezegd dat ik het vreselijk vind en dat het me ontzettend zwaar valt. Hij pikt dus alleen datgene eruit waardoor hij het rechtvaardigt.

Wat ik met hem heb is heel speciaal, we houden veel van elkaar en we hebben het ontzettend fijn samen. Het is een hele lieve man die ik ook absoluut vertrouw, al valt me dat soms wel zwaar. Hij heeft me ontzettend veel gegeven, hij is enorm waardevol voor me. En ik weet ook dat ik dat voor hem ben.

Maar hoe kan hij dit nou toch doen? Ze gaan ook al snel, waarschijnlijk over twee weken al oid. Ze moeten nog boeken.

Ik heb lange tijd getwijfeld wat de levensles is die ik uit deze relatie moet leren. Is dat vertrouwen & geduld of is dat grenzen stellen?

Wat moet ik nu doen? Ik heb al uren non stop gevuurd en aangegeven dat ik het echt een horkenstreek vind, dat is hem wel duidelijk. Hij vind het ook echt heel moeilijk allemaal.

Goed, hij gaat dus. Ik ervaar het echt als een klap in mijn gezicht, maar we vechten al zo lang voor elkaar. We zijn nu zo ver gekomen, het einde is in zicht. Ik ben erg bang dat ik de verkeerde les heb gekozen, dat ik eigenlijk grenzen had moeten stellen en dat ik ontzettend hard onderuit ga. Ik ben ook wel een doemscenario denker, dus ik zie het allemaal al voor me op die vakantie. Word er echt misselijk van als ik eraan denk. Bah.

Hierna schijnt alles dan helemaal rond te zijn, dit is dan echt de afsluiting van alles. Ga ik daar op zitten wachten of is dit me een brug te ver? Ik twijfel niet aan zijn intenties, maar heb wel angst dat ik al die tijd al door een roze bril aan het kijken ben.

Accepteren en afwachten? Lesje vertrouwen en geduld? Of nu een paar stappen naar achteren bij de afgrond en mijn grenzen stellen?
Nu ben ik wel nieuwsgierig: wat voor meer dingen bedenk je opeens die niet echt klopten?
quote:igotsunshine schreef op 01 mei 2011 @ 14:03:

Ik besef me nou toch ineens een hoop dingen die niet helemaal in de haak waren.

..Zoals wat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Aubrey schreef op 01 mei 2011 @ 14:09:

Weet je waar hij woont? Heb je op Funda nagekeken of het huis wel daadwerkelijk te koop staat?Dat is een goede tip, Aubrey! ..... Gokje: het huis staat niet op Funda en hij jokt dat ze het nu net een tijdje in de stille verkoop hebben gezet zodat het daarna weer op Funda geplaatst kan worden alsof het huis net op de markt komt (Ik ben zo goed in smoezen verzinnen )
Ja dat ik gewoon in het begin een tijd niets heb geweten ook van dat verhaal. Pas na een aantal weken vertelde hij dat. En zoveel meer multi interpretabele situaties...
ik vind het ergens niet gek dat je niet meteen denkt aan zo'n filmscenario hoor en ik beweer ook niet 100% dat hij een vreemdganger is. Misschien is wat hij vertelt gewoon de -hele vreemde- waarheid. Je gaat er toch vanuit dat hij gewoon de waarheid spreekt en gekke dingen praat je dan voor jezelf goed of je laat je overtuigen.

Maar als we daarvan uit gaan, dan nog vind ik hem een lul met vingers door gewoon over jouw wensen en gevoelens heen te walsen mbt die vakantie.
Tsja... ik heb in geen van mijn relaties multi-interpretabele situaties gehad, behalve in die ene waarbij hij nog een andere vriendin had.

:-)
Het is al 2,5 jaar uit. Hij blijft al die tijd bij haar wonen. Op een gegeven moment komt hij jou tegen en in dat hele jaar dat jullie samen zijn komt het niet in hem op om wat te regelen met dat huis en heeft daar ook geen zin. Allemaal onder het mom van moeilijk-moeilijk.

Je maakt het uit en ineens blijkt het toch heel simpel en is het in juli al geregeld.

Dat het nu ineens zo makkelijk is en die 2,5 jaar daarvoor niet, zegt me meer dan genoeg.

En waarom zijn alle "tests" zoals je dat noemt, voor jou? Hij hoeft nergens aan te voldoen? Maar jij moet allerlei gare tests doorstaan. Jaja.

Btw het slaat nergens op om te gaan wachten tot zijn intenties boven komen drijven. Als die niet goed zijn kom je er ook niet achter na die vakantie, want dan is er wel wat anders en weer wat anders, en zul je die waarheid nooit uit z'n mond horen. Volgens mij is het een excuus naar jezelf toe.
Eens met Primabella.
Ik weet dat het nu niet te koop staat, omdat hij nu heeft besloten het huis te houden. Hij wordt financieel bijgestaan door moeder is de deal.

Hij is gewoon veel te gesloten geweest, heeft veel van mijn vragen afgeketst in het begin, onder het mom van 'respect voor de ex en vrede bewaren'. En hij heeft in eerste instantie verteld dat hij na zijn breuk bij zijn broer is ingetrokken. Dat bleek dus gelul van de bovenste plank.
Multi interpretabele situaties... Nou, dit lijkt me very straightforward.
27, meid dan ben je toch echt wat te oud om je zo makkelijk voor te laten liegen. Wat zeggen je vrienden en familie over je relatie? Ik kan me niet voorstellen dat er in je omgeving niet wantrouwend naar gekeken wordt. Waarschuwt niemand je?
en, staat het huis op funda of op jaap?
wij slapen nooit.
Oh, hij houdt het huis? Nou, ga daar dan eens op bezoek.
Ja ook eens met Primabella...

T leek gewoon zo goed te gaan de laatste tijd. Dacht echt dat we nou ergens kwamen, niet dus.
Ik vind het trouwens wel erg rot voor je, TO.

Is dit de eerste keer dat je zo'n soort ingewikkelde relatie hebt?
Jawel, mijn omgeving vind het ook niet ok. Het is ook gewoon niet ok. Baal er gewoon van dat ik weer als een kip zonder kop aan heb lopen kloten.
quote:igotsunshine schreef op 01 mei 2011 @ 14:16:

Ik weet dat het nu niet te koop staat, omdat hij nu heeft besloten het huis te houden. Hij wordt financieel bijgestaan door moeder is de deal.

Hij is gewoon veel te gesloten geweest, heeft veel van mijn vragen afgeketst in het begin, onder het mom van 'respect voor de ex en vrede bewaren'. En hij heeft in eerste instantie verteld dat hij na zijn breuk bij zijn broer is ingetrokken. Dat bleek dus gelul van de bovenste plank.Waarom is zij dan nog niet verhuisd? Als ze het zo mooi in de familie op konden lossen. Waarom loog ie eerder tegen jou over zijn broer? Heb je zijn broer ooit gezien? En wanneer een man nog met zijn ex zou wonen, dan reken maar dat ik daar een hoop over te vragen had en hij niet wegkwam met "respect voor ex".
quote:igotsunshine schreef op 01 mei 2011 @ 14:20:

Jawel, mijn omgeving vind het ook niet ok. Het is ook gewoon niet ok. Baal er gewoon van dat ik weer als een kip zonder kop aan heb lopen kloten.Weer?
quote:igotsunshine schreef op 01 mei 2011 @ 14:16:

Hij is gewoon veel te gesloten geweest, heeft veel van mijn vragen afgeketst in het begin, onder het mom van 'respect voor de ex en vrede bewaren'.

Nogmaals, dit was geen ALARMBEL voor je?

quote:En hij heeft in eerste instantie verteld dat hij na zijn breuk bij zijn broer is ingetrokken. Dat bleek dus gelul van de bovenste plank.En dit was geen reden voor je om de relatie te verbreken? Hij liegt dus al tegen je sinds het begin van de relatie en jij gaat er na een jaar nog steeds vanuit dat hij vast niets dan de waarheid verteld als zijn verhaal weer eens rammelt
Ja dit is de eerste keer, de vorige twee relaties hadden we ook wel probleempjes, maar van geheel andere aard. ben een keer bedrogen en heb een lange relatie gehad met iemand die wat issues had, maar ben daar in principe allebei zonder heel veel kleerscheuren wel uit gekomen. Ook achter beide relaties zelf een punt gezet omdat het gewoon genoeg was.
hij houdt het huis?

dat stel is helemaal niet uit elkaar.

als ik jou was zou ik een mooie brief aan zijn vouw/vriendin sturen.
wij slapen nooit.
Ik zou ook langs zijn huis gaan en aanbellen. Wat heb jij behalve die vent te verliezen?
Het gras aan de overkant is niet groen.
@igotsunshine;

Het is niet zo moeilijk. Als je hem inderdaad nog een kans wilt geven.

Krijgt hij een simpele keus.

Of hij gaat op vakantie en verliest jou.

Of hij gaat niet en krijgt jou.

Ik durf er mijn huis om te verwedden dat hij op vakantie gaat en daarna wel weer probeert jouw terug te krijgen. Is hem al eerder gelukt.
quote:valentinamaria schreef op 01 mei 2011 @ 14:23:

hij houdt het huis?

dat stel is helemaal niet uit elkaar.

als ik jou was zou ik een mooie brief aan zijn vouw/vriendin sturen. en in de brief dan vragen of ze de gordijnen wil achterlaten, want die kleuren zo mooi bij het laminaat.
Hij zou eigenlijk gewoon met jou op vakantie moeten gaan! Om het af te sluiten met zijn 'ex'. Dan weet die ook waar ze aan toe is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven