Een persoons cakejes
zondag 1 mei 2011 om 21:09
Soms heb ik opeens heel veel zin in een cakeje maar wil niet gelijk 8 bakken dus heb ik op gegoogled op 1 persoons cakejes. Zie link hieronder.
Maar mén wat is dit smerig! Droog, lijkt wel een stuiter bal.
http://allrecipes.nl/rece ... adecake-in-6-minuten.aspx
Iemand tips voor voor een lekker 1 persoonscake. Ik zou onderstaand recept natuurlijk in de oven kunnen doen. Wellicht is dat beter??
Maar mén wat is dit smerig! Droog, lijkt wel een stuiter bal.
http://allrecipes.nl/rece ... adecake-in-6-minuten.aspx
Iemand tips voor voor een lekker 1 persoonscake. Ik zou onderstaand recept natuurlijk in de oven kunnen doen. Wellicht is dat beter??
zondag 1 mei 2011 om 21:56
Of het recept van een gewone cake delen.
Ik deed dat vroeger wel eens (niet om te bakken, maar om het beslag op te eten ) en dan maakte ik de hoeveelheid die je nodig had met 1 ei. Volgens mij was dat dan met 50 gr boter, 50 gr suiker en 50 gr bloem.
Maar meer cakejes bakken en de rest in de vriezer is natuurlijk ook handig. Voor als je vaker van die trek hebt.
Ik deed dat vroeger wel eens (niet om te bakken, maar om het beslag op te eten ) en dan maakte ik de hoeveelheid die je nodig had met 1 ei. Volgens mij was dat dan met 50 gr boter, 50 gr suiker en 50 gr bloem.
Maar meer cakejes bakken en de rest in de vriezer is natuurlijk ook handig. Voor als je vaker van die trek hebt.
zondag 1 mei 2011 om 22:09
Een simpelere variant van dat cakeje wat je zelf had opgezocht. Je moet een beetje uitproberen hoe lang hij in de magnetron moet, maar dan is hij lekkerrr!
Brownie in a mug
Ingrediënten:
2 eetlepels olie (met neutrale smaak, geen olijfolie: ik doe altijd zonnebloem)
2 eetlepels water
2-3 eetlepels suiker
2 eetlepels bloem (lekkere bloem, ik gebruik die van het AH huismerk)
2 eetlepels cacaopoeder (puur)
evt. een mespuntje zout en wat vanille-extract, maar het kan ook prima zonder.
Alles bij elkaar gooien in een kopje, heel goed roeren en dan in de magnetron tot hij stevig, maar nog wel smeuïg is. Ik doe hem met deze hoeveelheden ongeveer 1 minuut en 8 seconden op 600 watt.
Hij wordt naar mijn mening niet lekkerder van stukjes chocola erdoorheen, maar wel van geraspte witte chocola eroverheen
Heerlijk, maar zoooo slecht voor de lijn
Brownie in a mug
Ingrediënten:
2 eetlepels olie (met neutrale smaak, geen olijfolie: ik doe altijd zonnebloem)
2 eetlepels water
2-3 eetlepels suiker
2 eetlepels bloem (lekkere bloem, ik gebruik die van het AH huismerk)
2 eetlepels cacaopoeder (puur)
evt. een mespuntje zout en wat vanille-extract, maar het kan ook prima zonder.
Alles bij elkaar gooien in een kopje, heel goed roeren en dan in de magnetron tot hij stevig, maar nog wel smeuïg is. Ik doe hem met deze hoeveelheden ongeveer 1 minuut en 8 seconden op 600 watt.
Hij wordt naar mijn mening niet lekkerder van stukjes chocola erdoorheen, maar wel van geraspte witte chocola eroverheen
Heerlijk, maar zoooo slecht voor de lijn
anoniem_123108 wijzigde dit bericht op 01-05-2011 22:14
Reden: toevoegingen
Reden: toevoegingen
% gewijzigd
zondag 1 mei 2011 om 22:41
quote:thee schreef op 01 mei 2011 @ 22:23:
[...]
Precies. Ideaal!
Hmmmm ideaal als het zou werken
Als ik iets heb gebakken moet het OP!
Ik kan het wel invriezen maar het lijkt wel of het me dan gaat roepen
Sùùùùùùmer, Summertje....joehoe, hier ben ik....ik de vriezerT
Dus ik bak, ik eet, en geef het weg!
Aan de buren, aan het bejaardentehuis hier aan de overkant, aan vrienden maar ik vries het zeker niet in
[...]
Precies. Ideaal!
Hmmmm ideaal als het zou werken
Als ik iets heb gebakken moet het OP!
Ik kan het wel invriezen maar het lijkt wel of het me dan gaat roepen
Sùùùùùùmer, Summertje....joehoe, hier ben ik....ik de vriezerT
Dus ik bak, ik eet, en geef het weg!
Aan de buren, aan het bejaardentehuis hier aan de overkant, aan vrienden maar ik vries het zeker niet in
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!