Gezondheid alle pijlers

Stinkvoeten.

02-05-2011 21:23 16 berichten
Wat doe je tegen stnkvoeten?

Ik draag iedere ochtend schone sokken. Toch stinken zo rond de middag mijn voeten als ik ze uit mijn schoenen haal.

Wat doe ik eraan??
Alle reacties Link kopieren
Van die zooltjes? Anti-zweetvoeten-spray? Schoenen met leren binnenkant?
Leren schoenen dragen ipv plastic? Leer ademt!
"Om ervoor te zorgen dat je minder last hebt van zweetvoeten kun je ze regelmatig inwrijven met talkpoeder.

Zweet stinkt van nature niet; de stank van stinkvoeten komt met name voort uit bacteriën. Je voeten zullen misschien brandschoon zijn, maar je schoenen niet.

Ga niet met je blote voeten in dichte schoenen, maar draag altijd katoenen sokken. Wanneer je dit niet doet zorgt de warmte in de schoen ervoor dat de bacteriën zich nog harder gaan vermenigvuldigen. De bacteriën komen dan, in plaats van deels op je sok, allemaal in je schoen terecht waardoor deze nog harder gaan stinken.

Inlegzooltjes absorberen het zweet, waardoor bacteriën minder de kans hebben te gaan broeien. Bovendien absorberen ze vieze geurtjes ook.

Er kunnen ook andere oorzaken zijn van stinkvoeten. Denk aan een slechte hygiëne of een probleem met je stofwisseling."
Ik heb het soms bij een bepaald paar schoenen. Laatste paar waarmee ik het was waren schoenen die ik met waterdicht spray had behandeld. Werkte blijkbaar ook andersom

Wat ik er aan doe:

- Leren schoenen

- Schoenen wisselen (in elk geval twee paar afwisselen, elke dag ander paar)

- Voeten elke dag wassen met alleen water (geen zeep)
Je voeten in een bak met opgeloste soda stopppen op zijn tijd doet soms ook wonderen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
dit oude huismiddeltje helpt echt,zo is mijn zoon ook van zijn zweet voeten afgekomen.

elke morgen en avond je voeten onder de koude stromende kraan houden net zo lang je het kan volhouden,ze moeten dus bijna bevroren aanvoelen.

wel volhouden ook al stinken ze na n week niet meer.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Wissel ook je schoenen af! Oud zweet gaat namelijk opnieuw stinken.

Voeten goed wassen en ook goed drogen tussen je tenen!
Nieuwe schoenen.. Eenmaal zweetvoeten in 1 bepaald paar, blijft zweetvoeten....
En als je weet dat je zweetvoeten hebt, sokken vaker verwisselen. Ik neem ook altijd extra schone sokken mee (en boterhamzakjes om de klamme sokken in op te bergen).

Indien mogelijk: vaker open schoenen dragen.

Ik las ook iets over je een paar weken lang je voeten elke vond voor het slapengaan insmeren met zinkzalf, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Heb zelf niet echt stinkvoeten (wel een paar stinkschoenen, maar die heb ik idd behandeld met waterafstotende spray), maar die soda-tip ga ik wel even uitproberen. Een lekker voetenbad is nooit weg natuurlijk.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
En voordat ik van schoenen wissel (bijvoorbeeld van werkschoenen naar gewone schoenen waar ik mee naar huis fiets), was ik mijn voeten altijd met lauw water, zonder zeep. Dan ruik je het al niet meer en zul je je andere paar schoenen niet zo snel 'besmetten'.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Het is vaak een doodgewone schimmelinfectie en daarvoor heb je middeltjes (zalf en poeder voor schoenen) bij de drogist.
Voordat je gaat slapen voeten dik insmeren met zinkzalf .
Pedi Spray! Te koop bij elke drogist. Rond de 11 euro voor een flesje.

Je sprayed het een week lang 1 keer per dag op je voeten en in je schoenen. De bacteriën die de stank veroorzaken verdwijnen dan. Na deze kuur van een week is de stank verdwenen, en hoef je het nog maar af en toe te sprayen als je merkt dat de stank weer terugkomt. Ik kan het iedereen aanraden!
Hier ook goede ervaring met de pedispray.
Voetendeo met talkpoeder erin :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven