Spiegel schoonmaken

03-05-2011 13:25 21 berichten
Ik heb een weekje vrij en ben bezig met niksen, gamen, forummen én een beetje achterstallig huishoudelijk werk. Vandaag zag ik dat de spiegel in de woonkamer wel heul erg vies is.

Ik pak de Dasty en een rol keukenpapier. Ijverig poets ik de spiegel. Ik ben klaar, ruim de spullen op en wil mijn werk eens bewonderen. Tot mijn verbazing is de spiegel nog steeds vies! Net of er een vette wittige waas over heen zit. Dus de ammoniak gepakt, puur op een stuk keukenpapier gedaan en poetsen. Maar het zit er nog stééds op.

Heeft iemand dé gouden tip voor me om de spiegel weer stralend schoon te krijgen?
Glassex
Alle reacties Link kopieren
spoelglansmiddel
Glassex (of spiritus in noodgevallen)
een microvezeldoek
Glassex is vet, dus dan blijf je die waas houden.

Ik behandel de spiegel in de woonkamer net als mijn ramen. Water met een druppeltje Dreft afwasmiddel.

Opwrijven met een krant.
Nope
quote:Charly schreef op 03 mei 2011 @ 13:31:

een microvezeldoekzonder één of het ander?
Jah ik vraag me dat ook af. Hier allemaal wittige puntjes. Komt dat van vliegjes ofzo? Zie ze hier nooit, maar geen idee waar die puntjes anders vandaan komen.
Nou in ieder geval niet met Glasex!!! Spiritus is een mogelijkheid, en inderdaad wat machutookeenbietjemeerzijn net als je ramen zemen.
hmm,jawel, maar daar gebruik ik niet een vast schoonmaakmiddel voor.. meestal iets wat in de kast staat en in een spray verpakking zit..inderdaad iets van dasty of glassex..
Dasty laat een laagje achter op je spiegel.

Niet gebruiken om een spiegel mee schoon te maken.

Spiritus, glassex, water met azijn is allemaal beter.
Is het een oude spiegel? Als er witte of grijze puntjes inzitten zal dat "het weer" zijn, dat krijg je niet weg, dat zit achter het glas.
verba volant, scripta manent.
Ok, ik maak zo een sopje met afwasmiddel, een emmertje water met azijn of spiritus en ga met een microvezeldoek nog een keer de spiegel schoonmaken. Ik laat straks weten welke oplossing de winnaar is.
Bij mij werken die normale (geen glasdoekjes) hygiënische doekjes van de AH (of Action ofzo) erg goed, gebruik ik ook voor de glazen tafel.

En spiritus in een heet sopje met zeem en trekker werkt ook prima
quote:Ratteke schreef op 03 mei 2011 @ 13:53:

Ok, ik maak zo een sopje met afwasmiddel, een emmertje water met azijn of spiritus en ga met een microvezeldoek nog een keer de spiegel schoonmaken. Ik laat straks weten welke oplossing de winnaar is. Ik ben pro-Glassex
Ik wrijf de spiegel streeploos schoon met een schoon, droog wonderdoekje. Heel simpel en het werkt prima.
Glassex, microvezels, pfff. Laat deze man jullie eens een huishoudtip geven.

Niks, maar dan ook niks werkt beter als een vochtige prop krantenpapier. Probeer het maar. Sprankel een paar druppeltjes water op de prop en poets ermee. Presto!
En de winnaar is:warm water, een druppie afwasmiddel en een microvezeldoekje. Drooggewreven met keukenpapier. Spiegel is weer mooi schoon!

Heb gelijk de ruitjes in de woonkamer- en keukendeur gedaan. Ook weer prachtig schoon.

Soms is het huishouden doen zó leuk!
Ik zweer bij Glassex.
alcoholreiniger werkt perfect!

gebruiken wij altijd in ons schoonmaakbedrijf!

ook erg goed voor vingers op deuren!
[quote]ttsss schreef op 03 mei 2011 @ 16:08:

alcoholreiniger werkt perfect!

gebruiken wij altijd in ons schoonmaakbedrijf!

ook erg goed voor vingers op deuren![/quote]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven