Welk huisdier?

26-04-2011 15:39 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna 5 maanden heb ik moeten accepteren dat ik mijn lieve kater waarschijnlijk nooit meer terugzie... En nu wil ik toch graag een nieuw huisdier, maar wegens mijn verhuizing van een huis naar een appartement denk ik dat een kat niet zo'n goed idee is. Vogels vind ik zielig, kunnen vliegen en dan in een kooi zitten, en een hond daar heb ik geen tijd voor qua uitlaten en die blaffen nogal eens wat voor de buren erg vervelend is.

Ik wil graag een knuffelig, rustig, niet lawaaierig beestje dat tijdens kantooruren wel alleen kan zijn (of misschien kan ik er dan beter twee nemen?) maar die er wel van houdt om aandacht te krijgen. Ik heb gekeken naar een knijn, maar aangezien ik geen buitenruimte heb is dat misschien toch zielig...

Iemand ideeën?

Ga voor iets...

Totaal aantal stemmen: 21

...knaagdierigs (86%)
...slangigs Geen stemmen
...vissigs Geen stemmen
...reptieligs Geen stemmen
...anderigs namelijk (14%)
Een konijn is niet voor binnen! Ga dan voor de ratten....
Konijntjes zijn erg leuk. Wij hebben er eentje binnen gehad en dat ging prima, die liep gewoon door het hele huis en deed zijn behoefte op een kattenbak (!). Was een superleuk en gezellig beestje. Helaas de fout gemaakt om maar één konijntje te adopteren en dat is dus ook fout afgelopen...
dubbel
ik pleit voor een Newfoundlander minny! blaft ook niet binnen
Als je graag knuffels wil uitdelen zou ik adviseren een huilie te nemen, die houden ook nog eens van aandacht vragen. Overigens lijkt me één meer dan genoeg.
Ik zou voor een kat gaan als ik jou was. En dan eentje die wat ouder is en geen behoefte voelt om actief buiten rond te lopen maar een theemuts die graag op de bank ligt en geknuffeld wil worden. Die katten zijn er genoeg.

Hier in dierenasiel Winschoten de kat Amelie:

Geb. datum; 01-06-2006

In januari kon u al eens kennis maken met Amelie. Een lieve rustige poes die niet zo van drukte houdt. Amelie werd al snel geplaatst, maar is nu teruggebracht. Haar nieuwe baasje bleek een allergie te hebben. Amelie is een echte binnenkat. Als ze buiten werd gezet probeerde ze op alle mogelijke manieren om weer naar binnen te komen. Nu zoekt ze een plekje waar ze in huis mag wonen en niet naar buiten moet.

Ga Amelie toch halen en maak haar gelukkig!
Kijk naar mijn Avi

Dat is mijn kleine Chinchilla Moby..

Bij mij loopt hij los als ik thuis ben, en sinds kort eentje erbij omdat die geen aandacht meer kreeg nadat zijn vriendje overleed.

Het zijn geweldig leuke beesten om te houden. Ze hebben zeker een ruime kooi nodig, maar je krijgt er heel veel voor terug. Ze zijn erg komisch in hun gedrag en 's nachts kun je ze soms horen trompetteren (keihard) of blaffen.
quote:ratio schreef op 26 april 2011 @ 18:27:

Als je graag knuffels wil uitdelen zou ik adviseren een huilie te nemen, die houden ook nog eens van aandacht vragen. Overigens lijkt me één meer dan genoeg.Huilies vind ik meer dan genoeg op internet, die hoef ik niet als huisdier te hebben. Volgens mij overleven die het niet eens bij mij thuis
quote:Ienimimi schreef op 26 april 2011 @ 22:53:

Kijk naar mijn Avi

Bij mij loopt hij los als ik thuis ben, en sinds kort eentje erbij omdat die geen aandacht meer kreeg nadat zijn vriendje overleed.

Het zijn geweldig leuke beesten om te houden. Ze hebben zeker een ruime kooi nodig, maar je krijgt er heel veel voor terug. Ze zijn erg komisch in hun gedrag en 's nachts kun je ze soms horen trompetteren (keihard) of blaffen.Die vind ik inderdaad erg leuk, maar die herrie kan ik dus absoluut niet hebben hier helaas.
Konijnen zijn toch beesten die van oorsprong in een hol leven.

Dus een flat is voor hun gewoon een groot hol. Ze moeten wel ook los kunnen lopen en het is ook handig om je op rassen te oriënteren die weinig aangeboren ziektes hebben.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik lees hier dat konijnen zo knuffelig zijn maar van een bevriende dierenarts weet ik dat konijnen helemaal niet graag opgepakt worden ( en niet alleen niet bij de dierenarts ). Betekent dit dat je konijnen dan alleen maar kunt aaien als ze op de grond zitten?
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Ienimimi schreef op 26 april 2011 @ 22:53:

Kijk naar mijn Avi

Het zijn geweldig leuke beesten om te houden. Ze hebben zeker een ruime kooi nodig, maar je krijgt er heel veel voor terug. Ze zijn erg komisch in hun gedrag en 's nachts kun je ze soms horen trompetteren (keihard) of blaffen.

mijn chinchillas maakte vroeger nooit harde geluiden. Heel af en toe hoorde je een soort praatgeluidje maar niet storend.

Ze zijn heel leuk en gezellig, als je ze van kleins af aan laat wennen aan mensen. Ik ken nl. ook een paar schuwe chinchillas en die zijn niet zo leuk helaas :(
a docter a day keeps the apple away
Ratjes zijn leuke huisdieren, maar je moet je wel goed inlezen, ze hebben een grote kooi nodig van minimaal 80 bij 50 bij 80 en minimaal met 2 van hetzelfde geslacht. Ze mogen niet op zaagsel maar wel bv op beukensnippers of hennestrooisel of geperste maiskorrels, zelf gebruik ik ecobed dat is echt ideaal. Een goede aanrader om te kijken is hier: ratjes.nl

Konijnen zijn ook erg leuk maar hebben nog meer ruimte nodig en zover ik weet ook het beste met ze 2'en.
Konijnen zijn erg leuk, als je ze binnen regelmatig los laat waar ze genoeg ruimte hebben zie ik t probleem niet. wel goed je bedrading wegwerken XD .

Snap alleen niet waarom je vogels zielig vind?

als je ze genoeg aandacht geeft, een ruime kooi en ze er vaak genoeg uit laat is t echt niet zielig hoor.

heb er zelf ook 2, en die zijn erg knuffelig :D .

zijn ook niet lawaaierig (maar dat ligt er ook aan welk soort je neemt en hoe je ze opvoed ;) ), en kunnen ook tijdens kantooruren

alleen zijn (wel 2 nemen dan, en een ruime kooi).
Ik heb sinds 4 dagen een babycaafje vaan 6 weken oud, nou beest praat nu al tegen mij Ik heb ook nog een hamster. Erg gezellig hoor, knaagdieren. Succes met kiezen.
Ik heb zelf twee katten uit het asiel gehaald. Het zijn binnenkatten dus doen het prima in m'n appartement. Het andere voordeel van asielkatten is dat meestal al bekend is of ze veel (of hard) miauwen/lawaai maken.....

V.w.b. verraad aan je kater.. het is geen vervanging (dat kan nooit, elke kat is uniek) maar nieuw gezelschap. Heb zelf wel na twee poesjes nu twee katertjes die totaal niet op de poesjes lijken qua uiterlijk.

Succes met je keuze!!

Groetjes,

Loulou
Ik ben er gewoon nog steeds niet over uit! Knijn lijkt me leuk, maar kun je daar 's avonds mee in bed knuffen? Lijkt me niet. En dat is dan weer jammer... Misschien moet ik maar gewoon kijken wat er voor beestje dat thuis nodig heeft op mijn pad komt?
Tja, ook ik kom uit op konijnen. Maar dan moet ik zeggen dat ik wel bevooroordeeld ben.

Ze hebben ook veel ruimte nodig, maar als ze een setje zijn, kunnen ze zich ook goed samen vermaken. En bij ons begint slaaptijd rond half 10 's morgens en eind van de middag als ik weer langzaam richting huis ga begint slaaptijd weer een beetje afgelopen te zijn. Ze missen je dus niet heel erg overdag.

Mijn beestjes kruipen lekker tegen elkaar aan, nemen af en toe een slokje of een hapje hooi en verder liggen ze heerlijk languit te pitten. 's Morgens en 's avonds gaat het hekje van de ren weer open (of de deur van de kamer waar ze overdag zitten en geen kwaad kunnen) en dan kunnen ze onder mijn toezicht lekker hun gang gaan. Overdag kunnen ze dus ook hun hok uit, maar dan met een hekje erom heen dat ze niet stiekem mijn tafelpoten en plinten te pakken nemen! :-)

Met mijn nijnen kan ik alles doen, maar ze vinden oppakken inderdaad niet fijn. Ze willen vaste grond onder hun pootjes. Of een bank, of een schoot... in ieder geval willen ze niet in de lucht hangen bungelen. Logisch... meestal als ze in de lucht hangen te bungelen hangen ze onder een roofvogel. Instinctief zou ik dat ook niet zo waarderen, denk ik!
quote:marmul schreef op 28 april 2011 @ 15:56:

[...]

mijn chinchillas maakte vroeger nooit harde geluiden. Heel af en toe hoorde je een soort praatgeluidje maar niet storend.

Ze zijn heel leuk en gezellig, als je ze van kleins af aan laat wennen aan mensen. Ik ken nl. ook een paar schuwe chinchillas en die zijn niet zo leuk helaas :(De mijne kunnen er wat van! Soms lijkt het een heel orkest in huis Maar wat een fun heb je van die beesten..ze zijn trouwens goed tam te maken..heb ze uit een asiel gehaald en ze waren zeer schuw in het begin (leeftijd onbekend en bewust gekozen voor diegenen die er het langste zaten en minst gewild). Veel tijd, geduld,vrijheid, liefde en aandacht doet wonderen! Soms is het net een klein mensje..dan strekt ie zijn armpjes ver uit om mijn gezicht te kroelen en wrijft ie zijn neus over de mijne..of gaat ie op een bepaalde manier zitten zodat ik zijn buikje moet aaien en laat hij mijn hand niet meer los..
Het is een kitten geworden, en ik ben er heeeeeel blij mee!
Nou wij hebben 2 cavia's in huis. Na lang zeuren van mn oudste zoon toch maar toegestemd.

Nu is hij nog enigszins te jong om ze zelf te verzorgen dus dit komt op mij aan. Moet zeggen dat ik het met liefde doe hoor en ook goed voor ze ben, maar man wat kunnen die beesten stinken zeg. En ik maak echt vaak dat hok schoon. Dus daar kan het niet aan liggen.
Gefeliciteerd! Vertel eens meer over de nieuwe aanwinst....

Leeheeuk!! Geniet van je lieverd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven