Mensen die liegen

04-05-2011 16:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms vraag ik me af of liegen loont. Ik zie om me heen dat de mensen die liegen overal mee wegkomen. Waarom, omdat ze worden geloofd en daardoor krijgen wat ze willen. Natuurlijk is het lastig om te beoordelen wie nu de waarheid spreekt als er twee mensen twee verschillende verhalen vertellen, maar ik zou dan b.v. geen partij kiezen. Om een lang verhaal kort te houden, ik ben het zat dat mensen die liegen het beter lijken te hebben omdat ze krijgen wat ze willen. Zo moest het even kwijt!
Iedereen heeft in zijn/haar leven wel eens gelogen, dat klopt. Dit gaat echter wel wat verder dan een leugentje!
quote:_minny schreef op 04 mei 2011 @ 17:04:

Oh dat liegen, op korte termijn, loont weet ik wel zeker. Ik heb het zelf van dichtbij mee mogen maken, dat een ander loog dat diegene scheel zag en er nog mee weg kwam ook. Maar ik geloof dat de waarheid hoe dan ook wel boven komt drijven in veel gevallen. Ik ben liever eerlijk, dan heb ik het tenminste gehad. Mag die ander fijn in de zenuwen zitten.Ik ook, werd er misselijk van. ga voortaan dit soort mensen uit de weg, scheelt een hoop frustratie. Als het echt niet anders kan, dan krijgen ze een koekje van eigen deeg.
Als het ff kan vermijd ik zo iemand voortaan ook, of ik negeer ze gewoon straal. Maar dat lijkt me in jouw geval wat lastig omdat het hier je vader betreft... En je hebt er ineens een broer bij! Weet hij wel al van jouw bestaan, je halfbroer?
quote:powerwoman2 schreef op 04 mei 2011 @ 16:25:

Ik kwam er achter dat ik een half broer heb. Iedereen heeft dat voor mij verzwegen terwijl heel de familie op de hoogte was.

Dat was dus al de zoveelste leugen. Ik kwam er laatst weer achter dat ze weer over iets aan het liegen waren waardoor ik ze gewoon niet meer vertrouw.

Ah Leuk..

Ik zit in de omgekeerde positie.. Ik ben de halfzus.. De hele familie weet het.. Behalve mijn zusje..

Ze durven het haar niet te vertellen want ze is zo slim en.... Straks gaat ze er slechter van presteren op schoooooool ...

Ze houden er totaal geen rekening mee dat mijn zusje ook ooit volwassen wordt en dan misschien wel erg kwaad is..
quote:jansenenjanssens schreef op 04 mei 2011 @ 17:13:

Iedereen liegt. De TO, ik, iedereen die hier roept dat ze een hekel hebben aan liegen, we liegen allemaal.

Nee, iedereen vertelt wel eens een leugentje om bestwil. Vind je me te dik, nee natuurlijk niet.

Maar willens en wetens belangrijke informatie achter houden, liegen om te manipuleren, misleiden of de ander op het verkeerde been zetten gaat er bij mij niet in als je het over directe familie hebt.
quote:_minny schreef op 04 mei 2011 @ 17:17:

Als het ff kan vermijd ik zo iemand voortaan ook, of ik negeer ze gewoon straal. Maar dat lijkt me in jouw geval wat lastig omdat het hier je vader betreft... En je hebt er ineens een broer bij! Weet hij wel al van jouw bestaan, je halfbroer?Geen idee, we hebben elkaar trouwens nog nooit ontmoet. Hij woont niet in Nederland.
Dat is altijd zuur, TO, maar gelukkig weet je nu hoe het zit en kun je verder op een manier die bij jou past. Sterkte ermee!

Algemener: iedereen liegt inderdaad wel eens, maar als het het niveau van bestwil ontstijgt en mensen (anderen) dus echt kwaad kunnen doen met grove leugens, vind ik het een andere zaak. En ja, leugenaars houd je niet tegen, dat is aan hen om te willen zijn, maar wat ik nog verwerpelijker vind, zijn mensen die klakkeloos aannemen wat zo'n leugenaar allemaal te verkondigen heeft en, zonder te weten hoe de andere partij ergens instaat, meteen klaarstaan met hun oordeel en hakbijl. Ik bedoel, je kúnt je ook afzijdig houden. Anyway, mensen die uitgaan van hearsay, zijn bij mij ook meteen exit...
quote:powerwoman2 schreef op 04 mei 2011 @ 17:26:

[...]

Geen idee, we hebben elkaar trouwens nog nooit ontmoet. Hij woont niet in Nederland.Ah oke, dat verklaart wel waarom jouw vader er zo lang over kon liegen.
quote:powerwoman2 schreef op 04 mei 2011 @ 17:26:

[...]

Geen idee, we hebben elkaar trouwens nog nooit ontmoet. Hij woont niet in Nederland.

Zo, wij zijn echt lekker opposite!

Mijn vader+gezin woont niet in Nederland..

Ga je contact opzoeken met je broer? Heb je al meer info over hoe, wat, wanneer en waarom ze het verzwegen?

Ik hoop (hoe egoistisch ook) dat mijn zusje(10jr) tzt een enorme bitchfit krijgt op haar ouders.. Vaderlief gaf namelijk eerst als reden aan dat hij niet van z'n voetstuk af wil pleuren..

"Im sorry Summer.. But im her big hero. I dont want her to think badly of me.. And besides, she's doing so well in class. Who knows what would happen. She's only 10 years old.."

(Het is niet dat ik haar haar heldenpapa af wil nemen.. Het is eerder dat ik verdorie óók die heldenpapa nodig had.. Ik had niet eens een vader in mn leven.. Laat staan een leuke!)
quote:Ligeia schreef op 04 mei 2011 @ 17:26:

wat ik nog verwerpelijker vind, zijn mensen die klakkeloos aannemen wat zo'n leugenaar allemaal te verkondigen heeft en, zonder te weten hoe de andere partij ergens instaat, meteen klaarstaan met hun oordeel en hakbijl. Ik bedoel, je kúnt je ook afzijdig houden. Anyway, mensen die uitgaan van hearsay, zijn bij mij ook meteen exit...Ja, mensen die alleen maar een kant van het verhaal hebben gehoord, bah.
leugentje om best wil zou ik niet zo erg vinden maar als het om levens ga zoals ik jou verhaal lees vind ik dat geen klein leugentje meer en gaat dat erg ver!
quote:SweetSummer schreef op 04 mei 2011 @ 17:29:

[...]

Zo, wij zijn echt lekker opposite!

Mijn vader+gezin woont niet in Nederland..

Ga je contact opzoeken met je broer? Heb je al meer info over hoe, wat, wanneer en waarom ze het verzwegen?

Ik hoop (hoe egoistisch ook) dat mijn zusje(10jr) tzt een enorme bitchfit krijgt op haar ouders.. Vaderlief gaf namelijk eerst als reden aan dat hij niet van z'n voetstuk af wil pleuren..

"Im sorry Summer.. But im her big hero. I dont want her to think badly of me.. And besides, she's doing so well in class. Who knows what would happen. She's only 10 years old.."

(Het is niet dat ik haar haar heldenpapa af wil nemen.. Het is eerder dat ik verdorie óók die heldenpapa nodig had.. Ik had niet eens een vader in mn leven.. Laat staan een leuke!)

Ik heb het nog met niemand besproken, jullie zijn de eerste. Moest even mijn boosheid kwijt. Ik vind dat m'n vader er eigenlijk over moet beginnen, laat hem nu maar eens z'n verantwoordelijkheid nemen. Hoewel ik weet dat hij daar te laf voor is.

Eigenlijk vind ik het gewoon niet kunnen dat jouw vader meer rekening lijkt te houden met de gevoelens van jouw half zusje. Hoe zit het dan met jou?
quote:siham1 schreef op 04 mei 2011 @ 18:07:

leugentje om best wil zou ik niet zo erg vinden maar als het om levens ga zoals ik jou verhaal lees vind ik dat geen klein leugentje meer en gaat dat erg ver!Ik heb me vrij goed gehouden, maar merk nu omdat ze voor de zoveelste keer tegen me hebben gelogen, dat ik toch weer afstand neem. Kan er niets aan doen, maar heb het er gewoon niet meer voor over om tijd en energie in die mensen te steken. Weet nu ook waarom ik me zo rot voel, los van de leugens. Dat is omdat ik het zat ben dat ze me altijd buiten sluiten. Dat doen ze nu dus ook met m'n half broertje.
quote:SweetSummer schreef op 04 mei 2011 @ 17:21:

[...]

Ze durven het haar niet te vertellen want ze is zo slim en.... Straks gaat ze er slechter van presteren op schoooooool ...

Ze houden er totaal geen rekening mee dat mijn zusje ook ooit volwassen wordt en dan misschien wel erg kwaad is..

Ja, want die school is zeker belangrijker dan je zus Heel krom zeg

TO, kleine leugentjes ok, maar dit is gewoon erg. Zeker omdat het welzijn van het ene kind wordt verkozen boven dat van het andere, net als bij Sweetsummer trouwens.

Maar of hij er nu echt gelukkig van wordt? Nee, de dochter waar hij zo trots op is, is niet trots op hem. Ik denk dat geen enkele vader daar gelukkig van wordt.

allebei een
quote:powerwoman2 schreef op 04 mei 2011 @ 18:19:

[...]

Ik heb me vrij goed gehouden, maar merk nu omdat ze voor de zoveelste keer tegen me hebben gelogen, dat ik toch weer afstand neem. Kan er niets aan doen, maar heb het er gewoon niet meer voor over om tijd en energie in die mensen te steken. Weet nu ook waarom ik me zo rot voel, los van de leugens. Dat is omdat ik het zat ben dat ze me altijd buiten sluiten. Dat doen ze nu dus ook met m'n half broertje.

Precies, je kan dan beter geen verwachtingen hebben, dan kun je ook niet teleurgesteld worden.

Misschien kun je wel met je half broer contact opnemen en kunnen jullie begrip en steun bij elkaar vinden. Jullie zitten immers in dezelfde situatie.
quote:syl1981 schreef op 04 mei 2011 @ 18:24:

[...]

Maar of hij er nu echt gelukkig van wordt? Nee, de dochter waar hij zo trots op is, is niet trots op hem. Ik denk dat geen enkele vader daar gelukkig van wordt.

allebei een Ik merk dat ik mezelf op de eerste plaats zet. Laatst was ik verkouden, voelde me niet lekker en zou langs m'n ouders gaan. Ben gewoon thuis gebleven, dacht waarom zou ik al die moeite doen om naar jullie te gaan terwijl jullie het blijkbaar te veel moeite vinden om me de waarheid te vertellen.
quote:powerwoman2 schreef op 04 mei 2011 @ 18:36:

[...]

Ik merk dat ik mezelf op de eerste plaats zet. Laatst was ik verkouden, voelde me niet lekker en zou langs m'n ouders gaan. Ben gewoon thuis gebleven, dacht waarom zou ik al die moeite doen om naar jullie te gaan terwijl jullie het blijkbaar te veel moeite vinden om me de waarheid te vertellen.gelijk heb je
powerwoman, ik denk niet dat ze tegen je liegen om jou te pesten. Zie het zo: blijkbaar hebben zij er een enorme moeite mee, blijkbaar schamen ze zich voor de waarheid, blijkbaar voelen ze zich minderwaardig.

Hoe dan ook, hoe langer je liegt, hoe moeilijker het wordt om de waarheid te vertellen. Trek het niet zo persoonlijk aan. Heb medelijden met de zieligheid van mensen die verstrengeld raken in de leugens. Het gaat niet om jou per slot van rekening.
quote:powerwoman2 schreef op 04 mei 2011 @ 18:10:

[...]

Ik heb het nog met niemand besproken, jullie zijn de eerste. Moest even mijn boosheid kwijt. Ik vind dat m'n vader er eigenlijk over moet beginnen, laat hem nu maar eens z'n verantwoordelijkheid nemen. Hoewel ik weet dat hij daar te laf voor is. En als je het hem voor zn voeten gooit? Ik neem aan dat hij, als hij niet weet dat jij het weet, er ook nooit over zal beginnen? Ik snap je woede echt.. Maar gooi em dr wel uit meid! Als je dit alles op gaat kroppen... Das ni goed voor je..

Eigenlijk vind ik het gewoon niet kunnen dat jouw vader meer rekening lijkt te houden met de gevoelens van jouw half zusje. Hoe zit het dan met jou? Hij zegt dat ie dat doet onder het mom van: "Jou heb ik toch al verpest, voor haar wil ik alles goed doen.."
quote:JohnnyCake schreef op 04 mei 2011 @ 19:22:

powerwoman, ik denk niet dat ze tegen je liegen om jou te pesten. Zie het zo: blijkbaar hebben zij er een enorme moeite mee, blijkbaar schamen ze zich voor de waarheid, blijkbaar voelen ze zich minderwaardig.

Hoe dan ook, hoe langer je liegt, hoe moeilijker het wordt om de waarheid te vertellen. Trek het niet zo persoonlijk aan. Heb medelijden met de zieligheid van mensen die verstrengeld raken in de leugens. Het gaat niet om jou per slot van rekening.Daar ben ik me ook van bewust, vandaar dat ik het contact weer had hersteld. Maar door dit soort leugens ga ik weer twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan. Zeg ook steeds tegen mezelf dat het sneu is dit gedrag, maar baal er wel van.
quote:SweetSummer schreef op 04 mei 2011 @ 19:31:

[...]

Hij zegt dat ie dat doet onder het mom van: "Jou heb ik toch al verpest, voor haar wil ik alles goed doen.."

Ik zou hen dan lekker in z'n eigen sop gaar laten koken. Hij zou juist alles voor jou voorover moeten hebben om het goed te maken. Wat een lomp en ongevoelig persoon.
Liedje voor TO.
quote:powerwoman2 schreef op 04 mei 2011 @ 22:41:

[...]

Ik zou hen dan lekker in z'n eigen sop gaar laten koken. Hij zou juist alles voor jou voorover moeten hebben om het goed te maken. Wat een lomp en ongevoelig persoon.

Sjah.. Vind ik ook... Maar ik probeer het nu gewoon los te laten.

Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte met deze situatie. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je je vader niet kunt vertrouwen.. En de rest van je familie trouwens...
quote:Ligeia schreef op 04 mei 2011 @ 17:26:

Dat is altijd zuur, TO, maar gelukkig weet je nu hoe het zit en kun je verder op een manier die bij jou past. Sterkte ermee!

Algemener: iedereen liegt inderdaad wel eens, maar als het het niveau van bestwil ontstijgt en mensen (anderen) dus echt kwaad kunnen doen met grove leugens, vind ik het een andere zaak. En ja, leugenaars houd je niet tegen, dat is aan hen om te willen zijn, maar wat ik nog verwerpelijker vind, zijn mensen die klakkeloos aannemen wat zo'n leugenaar allemaal te verkondigen heeft en, zonder te weten hoe de andere partij ergens instaat, meteen klaarstaan met hun oordeel en hakbijl. Ik bedoel, je kúnt je ook afzijdig houden. Anyway, mensen die uitgaan van hearsay, zijn bij mij ook meteen exit...Ja die zijn heel erg, die mensen. En dan ook totaal niet eens meer willen overwegen dat diegene liegt dat ie barst/een mooi showtje opvoert. Kun je wel de waarheid blijven vertellen en roepen dat diegene liegt, het oordeel is al gevormd. Er wordt dan totaal niet meer geluisterd vaak.

Wie van de twee ik verwerpelijker vind weet ik niet...het is allebei erg, maar de leugenaar doet het bewust en de medestanders kunnen oprecht denken dat ze iets goeds doen... Lastig te bepalen wie dan eigenlijk fouter is.
Zamira persoonlijk hou ik niet zo van leugens, maar goed.

Sweetsummer: vertrouwen is nu inderdaad nul. Ik hou in m'n achterhoofd dat ik het me niet persoonlijk aan moet trekken, het was zijn keus en daar ben ik niet verantwoordelijk voor.

Minny: herkenbaar, doet me denken aan mensen die alles geloven wat in de roddelblade staat. Voor mij is het allemaal 1 pot nat, als mensen de moeite nemen om aan mij te vragen, hoe zit het nu precies heb gehoord dat... dan heb ik er meer respect voor als ze daarna ervoor kiezen om het niet met me eens te zijn of m'n gedrag af te keuren. Maar al bij voorbaat een oordeel klaar hebben, gatver. Hou niet van vooringenomenheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven