Taart

05-05-2011 13:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik wil proberen om deze taart een soort van na te maken:

Kunnen jullie me helpen met het vinden van een vorm om zo'n bol te maken en een recept voor die witte glazuurlaag?

Het glazuur moet wel hard laten worden. Ik weet alleen hoe ik van dat zachte plakspul moet maken.

Dank
Ik denk dat er marsepein of fondant over de cake ligt en dat daar met een spuitzak rode glazuur over gespoten is. De bolvormige cake maak je door biscuitgebak in reepjes te snijden, deze in een met plasticfolie bedekte schaal te leggen, slagroom, jam en fruit ertussen, weer een laag cake tot de schaal vol is. Deze laat je een uurtje staan en haal je daarna uit de schaal, dan heb je een bolvormige cake. Op vrije tijd tv ( ) was er een uitzending waar ze een bolvormig taartje maken:

http://www.uitzendinggemi ... 5a43ee7a5ab410924249307dd
je kan ook een blandavorm (ikea) gebruiken als bakblik, die heeft ook die vorm. even goed inspuiten met bakspray, uit de oven eerst even aflaten koelen en dan valt de cake er zo uit. de witte laag zal inderdaad fondant zijn, op internet kun je dat bestellen (vanaf 250 gram).
Ik wil het zelf maken.

Ik heb wel een recept voor een hard chocoladelaagje. Alleen wit weet ik niet zo.

En is er ook een manier om met frambozenjam en gelatine ofzo die streepjes te maken?
je kunt marshmellowfondant zelf maken door marsmellows te smelten en suiker toetevoegen even googlen voor juiste recept.
Joehoe, het witte is marsepein, het rode is glazuur!
Van de site:

Caketaartje met frisse frambozenvruchtenvulling en gedecoreerde met en een dopje crème met vlinder decoratie

■luchtige cake

■frambozenvruchtenvulling

■witte glazuur

En marsepijn vind ik sowieso te zwaar op de maag.
Misschien dat ze onder glazuur dan fondant verstaan? Ik denk niet dat als je vloeibare glazuur gebruikt, dat je dan zo'n strak resultaat krijgt.
Je zegt dat je wel weet hoe je het met chocolade moet doen, dan gebruik je toch witte chocolade?

De rode streepjes zou ik inderdaad met glazuur doen. Als je dat op een andere manier doet dan glijdt het er weer af.
Gewoon een vierkante biscuitcake bakken. Deze in repen snijden. Deze doe je in de saladeschaal van de IKEA, die hebben van die RVS ronde schalen. Eerst plastic folie, dan de repen biscuitcake. Vullen met een vulling en verder vol stoppen met de biscuitcake. Even laten stijven in de koelkast.

UIt de vulling halen. Plastic folie eraf, insmeren met botercreme, bekleden met witte fondant en decoreren met rode icing of glazuur. Vlinder is nep.
quote:Maja82 schreef op 05 mei 2011 @ 14:13:

Van de site:

Caketaartje met frisse frambozenvruchtenvulling en gedecoreerde met en een dopje crème met vlinder decoratie

■luchtige cake

■frambozenvruchtenvulling

■witte glazuur

En marsepijn vind ik sowieso te zwaar op de maag.Dit is ook geen marsepein, marsepein krijg je nooit zo wit. DIt is fondant of glazuur, maar glazuur krijg je zelf moeilijk zo mooi strak.
Oh, ik zie nu pas dat ik vreselijk mosterd ben. Sorry, Lauren. Maar zo wordt inderdaad een boltaart gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven