New York

dinsdag 3 mei 2011 om 07:50
dinsdag 3 mei 2011 om 08:16
Nee tanja je bent realistisch maar die dreiging was er al jaren(mijn vriend had afgelopen jaar dezelfde gedachtes) en je moet daar je gezonde verstand gebruiken:niet te lang in mensen menigtes blijven en goed om je heen kijken etc.
Toen wij er afgelopen jaar waren waren er ook overal security checks(Top of the rock,Empire etc) geloof dat je niet met een rugzak op naar boven mocht,kleine handtas wel.Bij al die dingen heb je poortjes net als op het vliegveld.
Probeer er niet te veel aan te denken en te genieten!
Toen wij er afgelopen jaar waren waren er ook overal security checks(Top of the rock,Empire etc) geloof dat je niet met een rugzak op naar boven mocht,kleine handtas wel.Bij al die dingen heb je poortjes net als op het vliegveld.
Probeer er niet te veel aan te denken en te genieten!
dinsdag 3 mei 2011 om 09:09
Nee geen zwartkijker Tanja, het is vooral vervelend voor je dat je z'on gevoel hebt. Want zenuwen hebben is geen fijn gevoel. Waar ben je dan het meest bang voor?
Ik vind Amerika altijd wel hoog staan wat betreft veiligheidsmaatregelen, ik kwam in 1992 voor het eerst in Amerika en vond het toen ook al erg goed. Je komt niet zomaar langs de douane etc.
Maar inderdaad probeer niet teveel doemdenken, klinkt clichee, maar het kan overal gebeuren!
Ik vind Amerika altijd wel hoog staan wat betreft veiligheidsmaatregelen, ik kwam in 1992 voor het eerst in Amerika en vond het toen ook al erg goed. Je komt niet zomaar langs de douane etc.
Maar inderdaad probeer niet teveel doemdenken, klinkt clichee, maar het kan overal gebeuren!
dinsdag 3 mei 2011 om 10:52
Dat stelt me een beetje gerust. Ik houdt mij ook vaak voor om niet te piekeren over zaken waar ik geen invloed op heb.
Maar inderdaad grote menigtes mijden en goed opletten kan altijd.
Tja waar ben ik bang voor...gekaapt vliegtuig, andere ellende met het vliegtuig, bom aanslagen, oh ja en miltvuur.
Nu weet ik ook waarom ik altijd met de auto ga.
Maar inderdaad grote menigtes mijden en goed opletten kan altijd.
Tja waar ben ik bang voor...gekaapt vliegtuig, andere ellende met het vliegtuig, bom aanslagen, oh ja en miltvuur.
Nu weet ik ook waarom ik altijd met de auto ga.

woensdag 4 mei 2011 om 09:42
Hoi allemaal,
Ik ga zaterdag ook naar NY! 1 week lekker shoppen en rondkijken!
Heb al veel tips verzameld, dus ben benieuwd!
Wat wij in ieder geval gaan doen:
Hardlopen in Central park in de vroege ochtend
Shoppen bij Abercrombie, Macy's enz..
Fietsen huren bij Central park
Misschien naar een broadway musical
En voor de rest heerlijk eten in de tal van restaurants die je maar tegenkomt!
Veel doe dingen, restaurants en bars worden aanbevolen op o.a tripadvisor en yelp.com, dus neem daar absoluut even een kijkje.. Ik zag dat het volgende week helaas wel een paar dagen ging regenen:S Ach ja, je kan niet alles hebben.. Ben in ieder geval heeel benieuwd!
Ik ga zaterdag ook naar NY! 1 week lekker shoppen en rondkijken!
Heb al veel tips verzameld, dus ben benieuwd!
Wat wij in ieder geval gaan doen:
Hardlopen in Central park in de vroege ochtend
Shoppen bij Abercrombie, Macy's enz..
Fietsen huren bij Central park
Misschien naar een broadway musical
En voor de rest heerlijk eten in de tal van restaurants die je maar tegenkomt!
Veel doe dingen, restaurants en bars worden aanbevolen op o.a tripadvisor en yelp.com, dus neem daar absoluut even een kijkje.. Ik zag dat het volgende week helaas wel een paar dagen ging regenen:S Ach ja, je kan niet alles hebben.. Ben in ieder geval heeel benieuwd!

donderdag 5 mei 2011 om 00:04
Jaaaaaaaaa, NY, werkelijk geweldige stad! Heb er een half jaar mogen wonen en wil heel snel weer terug!
Vergeet de East Village niet en de High Line:
http://www.thehighline.org/
Veel plezier allemaal!!
Vergeet de East Village niet en de High Line:
http://www.thehighline.org/
Veel plezier allemaal!!
donderdag 5 mei 2011 om 14:07

vrijdag 6 mei 2011 om 21:19
Joehoeee hier is ze weer, save and sound terug uit het geweldige NY! Al een paar dagen terug maar sindsdien niet meer achter de computer gezeten. En te druk in de weer geweest in NY om even te posten.
Het waren killer days qua intensiteit maar zo geweldig veel beleefd!! En ja hoor schieten ze Osama dood op de dag dat we retour kwamen.
Reizen per Newark was prima, bus naar Manhatten staat voor het vliegveld en komt iedere 15 minuten, kost 15 dollar enkel of 27 retourtje. Makkelijk!
Verder veel te voet gedaan, en ook met de metro als het wat verder was. Wat een afstanden daar!
Metrocard is ideaal en kun je steeds bijladen. Ook de NYpass was handig, alles hebben we kunnen zien. Zo doorlopen ermee en weinig of geen rijen wachttijd gehad. Even toen we naar Statue of Liberty gingen en EllisIsland. Maar dat is mede door de security. Daar werd ik wel een beetje kriegel van, maargoed hoort erbij en zit niks anders op.
Verder op Empire gestaan, super! Brooklynbridge gelopen. Pier 17, Fifth av afgestruind, Guggenheim, Met, Natural History, Moma, Central Parc op zondag........de dagen waren zo om en veel te kort!!
We willen er echt nog een keer heen!
Jammer genoeg niet meer het oranje feestje gehaald, we vielen om 1800 uur om en zouden een uurtje gaan slapen. Maar zijn niet meer wakker geworden die avond.
Iedere dag om 5.00 uur op (door tijdsverschil) en om 7 uur gingen we al ontbijten bij Bread en Butter, jummie!
Zodoende ook vroeg bij de attracties en weinig rijen maar wel savonds dus kapot.
Voor iedereen die er nu is, veeeel plezier en geniet!!!
Het is zovoorbij namelijk...zucht.
Wat scerurity betreft, fijn is anders. Maar het is wel veilig. Op elke hoek zie je politie maar het gewone leven gaat gewoon door hoor.
Wij waren even op ground zero nog geweest toen bekend werd van O. en op een klein groepje na was er niks te zien.
Alleen in het vliegtuig retour was minder prettig. Een hele nerveuze rare man alleen die steeds op stond en vreselijk gespannen was. Zelfs toen we moesten landen sprong die weer op. Echt heel raar! Ik heb ook geen oog dicht gedaan die reis.
Zoiets zit er wel in je hoofd dan.
Het waren killer days qua intensiteit maar zo geweldig veel beleefd!! En ja hoor schieten ze Osama dood op de dag dat we retour kwamen.
Reizen per Newark was prima, bus naar Manhatten staat voor het vliegveld en komt iedere 15 minuten, kost 15 dollar enkel of 27 retourtje. Makkelijk!
Verder veel te voet gedaan, en ook met de metro als het wat verder was. Wat een afstanden daar!
Metrocard is ideaal en kun je steeds bijladen. Ook de NYpass was handig, alles hebben we kunnen zien. Zo doorlopen ermee en weinig of geen rijen wachttijd gehad. Even toen we naar Statue of Liberty gingen en EllisIsland. Maar dat is mede door de security. Daar werd ik wel een beetje kriegel van, maargoed hoort erbij en zit niks anders op.
Verder op Empire gestaan, super! Brooklynbridge gelopen. Pier 17, Fifth av afgestruind, Guggenheim, Met, Natural History, Moma, Central Parc op zondag........de dagen waren zo om en veel te kort!!
We willen er echt nog een keer heen!
Jammer genoeg niet meer het oranje feestje gehaald, we vielen om 1800 uur om en zouden een uurtje gaan slapen. Maar zijn niet meer wakker geworden die avond.
Iedere dag om 5.00 uur op (door tijdsverschil) en om 7 uur gingen we al ontbijten bij Bread en Butter, jummie!
Zodoende ook vroeg bij de attracties en weinig rijen maar wel savonds dus kapot.
Voor iedereen die er nu is, veeeel plezier en geniet!!!
Het is zovoorbij namelijk...zucht.
Wat scerurity betreft, fijn is anders. Maar het is wel veilig. Op elke hoek zie je politie maar het gewone leven gaat gewoon door hoor.
Wij waren even op ground zero nog geweest toen bekend werd van O. en op een klein groepje na was er niks te zien.
Alleen in het vliegtuig retour was minder prettig. Een hele nerveuze rare man alleen die steeds op stond en vreselijk gespannen was. Zelfs toen we moesten landen sprong die weer op. Echt heel raar! Ik heb ook geen oog dicht gedaan die reis.
Zoiets zit er wel in je hoofd dan.