Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Hm, dit gaat wel beter zo... hoe heb jij de tabel als afbeelding opgeslagen Dream? Ik denk dat het daar het probleem zit...
Ik ben trouwens voorstander van wegen.

Op zaterdag weer? Net na het weekend wil ik liever niet.
ik doe ook wel mee voor die 68 streefgewicht... wegen/meten is mij om het even... weeg me zowieso wel en als jullie willen meten doe ik wel mee.

Oww balen meave... je was toch ook al zo op de goede weg verleden jaar... misschien dit jaar proberen langzamer af te vallen? Kijken of dat beter vol te houden is...
Meis, ik was langzaam afgevallen. Alleen toen stond het heel lang stil en heb ik 8 weken Sonja Bakker gedaan en in die weken ben ik iets van 6-7 kilo afgevallen ofzo.
Tjeemig arme hard werkende jullie!!

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het hier ook even niet heel lekker gaat allemaal. Het is of ik nu pas in een eindeloze dip verzonken ben en mijn 'ik eet als ik honger heb en anders maar niet' knop een beetje kwijt ben geraakt. Ik ben gewoon een bodemloze put geworden. En ondanks dat ik echt nog steeds hasske slank ben, want dat is gewoon zo, ben ik ook wel eens bang als ik zo doorga gewoon weer zo dik te worden als ik ooit was, en hoe bang ik daar ook voor ben, ik ga er geen hap minder om eten, debiel he? Er was gewoon een tijd dat ik kon eten wat ik wilde maar eerder afviel dan aankwam. Nu ben ik alweer weken stabiel. En de laatste tijd zelfs 1 kilo permanent zwaarder. En het stomme is. Ik vind het niet leuk. Niet dat ik dik ben, of zelfs ook maar een pietsie mollig, want ik ben nog steeds dun met een net-aan bmi, maar ik merk dat mijn broeken maat 34 beginnen te knellen en daar baal ik van. Omdat ik net een nieuwe garderobe bij mekaar gekocht heb afgelopen maanden en daar gewoon in wil blijven passen, omdat het leuke items zijn en bovendien duur zat was allesbijmekaar.

Ik weet dat ik mijn man geen groter plezier kan doen dan wat kilootjes aankomen, iedereen om mij heen feitelijk. En ikzelf vind mezelf ook mooier als ik ietsje voller ben omdat dat nu eenmaal zachter en gezonder oogt. Maar ik ben gewoon bang dat het daarbij niet blijft. Kijk als ik wist dat ik nu gewoon eventjes een paar kilootjes zou bijkomen door mijn eetgedrag, en het daarbij zou blijven en ik weer een gezond bmi zou hebben én houden, dan had ik vrede. Maar ik ben ergens toch huiverig, dat ik die grens naar boven telkens op ga schuiven. En dat het dus niet bij een paar kilootjes erbij blijft, maar ik op een gegeven moment gewoon weer té ver omhoog schiet. Mijn lijf is keilang in slaapstand geweest door de stress, en nu mijn lichaam gewend aan die stress geraakt is en mijn hongergevoel dwars door alle ellende heen giert, tja....ik weet niet. Maar ik schaam me wel voor mijn gevoel, omdat ik weet dat ik geen recht van spreken heb.

Ik weet natuurlijk hoe het hoort en ik eet ook heel netjes, alleen mijn verzadigingsgevoel is een beetje van slag geloof ik

En weet je, ik lust gewoon ( op vleesdingen na dan) ook eigenlijk alles wel. Met een voorkeur voor vet, zout én zoet. Das dan wel lastig hahaha, met al die verleidingen om de hoek.

Maar goed, ik hou al op, want het is ook flauwekul natuurlijk. Maar wilde het toch even kwijt. Ik heb iig ontiegelijk veel ontzag voor jullie hier allemaal! Wát een strijd, en wát een doorzettingsvermogen! Petje af!!
Haihai

ik heb net even zoon opgehaald bij vriendje in andere wijk, lopend. Was lekker (Ja Zoy, was dicht in de buurt, maar ook al dichtbij schemer)

Zo meteen even massa beweging, maar ook direct pijn in knie. Dat is normaal niet zo met wandelen, maar zou mede door koude zijwind kunnen komen.

Meave, ik sla op in paint en vergroot het enigszins dan, omdat het eerder zo klein werd. Jouw afbeelding is wel mooier. Hoe doe je dat?

zaterdag wegen doe ikdan liever weer niet, wegens borrel (met zoutjes e.d.) op vrijdagavond maar ik kan wel één keer per week, wijzigen dat jullie wel op je eigen weegdag doorgeven. Ik vind zelf op woensdag wegen en wijzigen het makkelijkst voor mij.

Verder m'n lijstje (die op zaterdag moeilijker gestructureerd te houden is)

O: 2 br met filet americain

T: bak yoghurt, appel en mandarijntje

L: 1 br met banaan (inmiddels was het al wel half 3, want ontbijt was pas om 10 uur ofzo)

T: net een bakje 'tropische notenmix' gehad, noten en rozijntjes

A: we eten pannenkoeken. Ik neem wél een pannenkoek, denk ik, en een kerrierijstgerecht met veel (soep-)groente, alsmede een tomatensalade, want Elvis heeft bij de wekelijkse boodschappen nieuwe gekocht en de oude waren nog niet eens op

Zoy, ik denk dat je lijf inderdaad een tijd op topsnelheid heeft verbrand door de stress. En hoewel de stress blijft, is er toch 'gewenning' opgetreden. Zoiets als wanneer je altijd hetzelfde sport, daarbij treedt ook gewenning op.

Ik snap je redenatie wel. In de eerste plaats is het gewoon zonde als je je nieuwe gardarobe niet meer past. In de tweede plaats is het natuurlijk enorm spannend om iets aan te komen.

Later is nu
Na, raar, zo duidelijk als Meave krijg ik 'm niet, die tabel.
Later is nu
Hmmm, appels als avondsnack zijn toch stukken minder lekker dan chips en chocolade. maar ik wil die 100 zo snel mogelijk uit dat lijstje hebben!
Goedzo Toet!]

Misschien kun je 1x per week wél lekker chips nemen?

ik heb vanavond toch maar gewoon 3 pannenkoeken gegeten en de tomatensalade. Stukje chocolade vanavond.
Later is nu
even egopost ivm moe van werk. Voornemen is goed uitgepakt, heb vanavond de cup a soup geskipt en heb naast een grote salade 2 broodjes 20 + kaas gegeten, vanmiddag 2 boterhammen en een kapje. Morgen is mijn vader jarig, ze hebben gebak besteld hoorde ik. Ik zie wel, als het een heel lekker taartje is en hij lacht naar me doe ik het misschien wel.
oja wegen. Moets dus eigenlijk vandaag zie ik, zal het morgenochtend doen.
Dream, niet in paint vergroten, dat is het probleem denk ik. Mijn tabel is onvergroot. Als je groter wilt, moet je dat gewoon in excel vast doen.

o: fruit 'n fibre met melk

t: halve snelle jelle

l: 3 br bolletjes met komkommersalade en filet americain, 1/3 wit bolletje met kaas (over van Jootje)

t: appel, halve banaan

a: soep, yoghurt met verkruimeld beschuitje en beetje honing

En toen ging het mis:

t: 2 kerstkransjes (van die eischuimdingen), toastjes, stukje mon choutaart, paar handjes cashewnootjes, paar toastjes, paar stukjes worst, etc. Eerst op de thee bij mijn moeder en toen een verjaardag. Niet best niet best niet best. morgen beter.
Oh, woensdag wegen vind ik ook prima Dreamer.

Zoy, ik kom morgen op jouw verhaal terug. Ga nu slapennnzzzzz.....
Meave, ik heb degene die er nu staat niet in paint vergroot, maar in excell. Hiervoor moest de bruine tekst iets verkleind, maar ik zal bij de volgende weging weer anders wijzigen

Lekker taartje nemen Bentetje. Ik vind dat dat moet kunnen, mits je niet elke week/dag een verjaardag hebt, natuurlijk, maar het is je váder, daar moet het toch kunnen? EN jehebt het gisteren al zo goed volgehouden!
Later is nu
heb ik ook gedaan, het was een moorkop en hij was heerlijk.
Oh jee Meave), zou ik een verkeerde invloed op mensen hebben? Ik vond het wel gezellig je even te zien gisteren en leuk om je huis nu ook te kennen en weten hoe je er bij zit!

Gisteren:

O; plak ontbijtkoek met beetje halvarine, kop thee

T; halve banaan, beker aanmaaklimo.

L: bruin bolletje met komkommersalade en twee koppen thee (leuk bij Meave!)

T; Nieuwjaarsfeestje met vriendengroep. Moeilijk om niet te snoepen. Heb ik dus ook wel gedaan, maar veul minder dan ik normaal zou doen. Wel gegeten:

- 1 chocoladetruffel

- 15 tacochipjes met beetje guacamole

- 1 handje japanse zoutjes

- 1 stukje worst

- 4 druiven

- 2 worteltjes

- 4 kleine toastjes met selderijsalade

- 1 minimini coctailworstebroodje

D; half patatje met, 1 frikandel, halve kroket, half sundaeijsje

T; appel

Feestjes en onderweg eten geen goede lijnmomenten dus

Vandaag:

O; Cornflakes met magere melk

2 boterhammen pindakaas (heel dun)

thee

L; 2 boterhammen hagelslag en halvarine

1 boterham pindakaas (heel dun)

thee

verdere planning:

T; appel

D; snert

T mandarijn
Tot nu toe

O: 2 br met filet americain

T: yoghurt en appel

L: tosti van banaan

...

ik heb echt het gevoel dat ik veel meer gehad heb?

Vanavond eten we taco's.

Ik moet eigenlijk nog op de crosstrainer, misschien zo maar doen

Heb nog last van m'n knieën, dus zeker niet te lang
Later is nu
Dream, misschien kun je de resolutie nog verhogen in Paint?

Vandaag gaat het tot nu toe goed.

o: fruit 'n fibre

t: niks, een dutje gedaan

l: 3 br, kwark/jam, komkommersaladen, philadelphia light

t: appel, banaantje

En straks:

a: Roergebakken prei met champignons en rijst. Ik heb ook spekjes voor erdoor, maar weet nog niet of ik ze ga gebruiken. Mav eet niet mee, dus het kan ook wel zonder. Yoghurt met zoetstof en misschien beschuitje ofzo erdoor. (Een tot moes gemagnetronde appel door de yoghurt met wat kaneel vind ik overigens ook altijd wel heel lekker. Of gewoon appelmoes...).
Hé goed zo Toet, ik vind jouw lijstje van gister echt keurig!

Gaan we woensdag wegen dames?
Ik wel

dan ben ik namelijk vrij en heb ik meer tijd enzo.

Hele middag tekenen helpt best tegen snaaizin, merk ik. Behalve, wanneer ik niet verder 'durf' Jammer alleen dat het me dan weer van beweging afhoud
Later is nu
ik heb bitterkoekjesvla nagehad. Lékker hoor! Dan maar geen chocolade vanavond
Later is nu
Hier was de rijst op, dus werd het een beetje aardappelpuree. Verder inderdaad geen spekjes, wel een stukje visfilet.
Tjemig Meave en Dream, wat een nette dag vandaag!!! Respect!
En jij Toet? Heb jij je aan je planning voor vandaag gehouden?

Ik voel nu wel dat ik erg lichtverteerbaar heb gegeten vanavond, want ik heb nog wel plek voor wat lekkers. Ik ga zo denk ik even een pot zoete thee zetten. Dat helpt meestal wel. Andere optie is een crackertje eten ofzo. Maar ja, dat vind ik dan weer een beetje jammer.
dat gevole ken ik, je kan dan echt merken dat je lichtverteerbaar gegegeten hebt. Mooie lijstjes zeg!

Hier ook wer een best dagje, zel;fs de patat uit de kantine laten staan.

O: bak yoghurt met een appel en mandarijn erdoor

T: moorkop

L: 3 boterhammen, karnemelk

T: geen

D: 2 bruine broodjes en salade, cup a soup en 1/2 liter vifit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven