Gezondheid alle pijlers

etos 'zwanger worden' pillen...

06-05-2011 14:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Sinds eind november ben ik gestopt met de pil. Mijn man en ik willen graag een kindje, maar wanneer het nog even duurt is dat ook geen probleem, we plannen onze vrijpartijen dan ook niet.

Nu heb ik een erg onregelmatige lange cyclus, de laatste 2 heb ik bij gehouden en waren 50 en 42 dagen. (ik ben tussendoor ook een jaar gestopt en voordat ik ooit aan de pil begon was dit ook zo)

Nu heb ik hier nog etos zwanger worden pillen liggen, van een vriendin gekregen die ze niet meer nodig heeft.

Zou dit kunnen werken om in ieder geval mijn cyclus weer op orde te krijgen? Verder wil ik natuurijk al wel foliumzuur extra gaan slikken, stel dat ik wel zwanger word.

Wat zijn jullie ervaringen?
Geen antwoord op je vraag sorry, maar bestaan die echt? En wat doen die dan?
is dat niet gewoon een vitaminetablet met extra foliumzuur enzo?
Ik heb ze ook even gebruikt maar kreeg erg last van tussentijdse bloedingen. Toen ik stopte met die pillen was dat over. Bij mij hebben ze in ieder geval niet geholpen.
Het klinkt nu net alsof het tabletten zijn met geconcentreerde zaadcellen
Today is a good day
quote:Glitterbom schreef op 06 mei 2011 @ 14:29:

Het klinkt nu net alsof het tabletten zijn met geconcentreerde zaadcellen Haha, ik zie een markt!!
Mijn ervaring is dat een cyclus vooral hormonaal bepaald is, tenzij je te zwaar of te licht bent, of enorm ondervoed. Maar aangezien je deze cyclus altijd al had betwijfel ik of die pillen enig effect hebben. Maar slecht zijn ze in ieder geval niet, en ze bevatten foliumzuur, dus hartstikke goed als je ze slikt.

(Tot slot: ik weet niet of je dit wil weten, maar als dat niet zo is, moet je nu gewoon stoppen met lezen. Bij een cyclus langer dan 40-45 dagen is de kans vrij aanwezig dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden. Misschien iets om in de geaten te houden. Sterkte!)
ik kan bij de etos online alleen deze vinden

ja die bestaan echt... er schijnt een stofje in te zitten waardoor je cyclus regelmatig wordt...

verder zitten er extra vitaminen in....

en extra foliumzuur...

vriendin van mij is 2 bijna meteen zwanger geworden en vond ze geweldig...

ik ben benieuwd naar meer ervaringen
Niet zelf gaan experimenteren met pillen icm met zwangerschap.

Foliumzuur is goed om te slikken, voor de rest zou in principe het hebben van onbeschermde seks afdoende moeten zijn. Ook met een lange of onregelmatige cyclus kun je normaal gesproken gewoon zwanger worden. Mocht je je zorgen maken over je vruchtbaarheid, ga dan gewoon naar je huisarts.

Om wat meer inzicht in je cyclus te krijgen, kun je eens kijken op www.vruchtbaarheid.org
Het zijn gewoon multivitaminen met extra foliumzuur. Ik heb ze ook tijdens mijn zwangerschap geslikt. Volgens mij doet het niets voor je cyclus.
Ik heb ze gebruikt voorafgaand aan mijn eerste zwangerschap maar echt als vitaminepil inclusief voldoende foliumzuur. Geloof niet dat je er echt sneller zwanger door raakt of dat het je cyclus zou kunnen regelen.
En toch hoor ik veel positieve dingen over die pillen.

Ze kunnen geen kwaad, want het is gewoon een vitaminepil met extra foliumzuur. Prima dus
van die lange cyclus weet ik... kan misschien wel helemaal geen kinderen krijgen. vandaar ook dat ik dit in ieder geval wel zou willen proberen. verder maar eens temperaturen enz, maar dat komt later wel....
quote:AlettaJacobs schreef op 06 mei 2011 @ 14:31:

(Tot slot: ik weet niet of je dit wil weten, maar als dat niet zo is, moet je nu gewoon stoppen met lezen. Bij een cyclus langer dan 40-45 dagen is de kans vrij aanwezig dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden. Misschien iets om in de geaten te houden. Sterkte!)Oh, dat heb ik dus anders begrepen...
Hehe, wat visje zegt dus!
quote:siesa schreef op 06 mei 2011 @ 14:30:

[...]

Haha, ik zie een markt!! Een Sperminate Yourself-kit. Verkrijgbaar in zes gepatenteerde varianten
Today is a good day
quote:qwertuu schreef op 06 mei 2011 @ 14:34:

[...]

Oh, dat heb ik dus anders begrepen...Er is een relatie tussen het aantal dagen van een cyclus en de kans op een eisprong. Tussen 20 en 40-45 is die kans ongeveer hetzelfde, maar minder of meer en de kans wordt kleiner. Dat betekent niet dat er nooit een eisprong plaatsvindt, maar minder vaak, en dus dat de kans op bevruchting afneemt.
dit zit ero.a. in: Vitex agnus castus bevordert een normale en regelmatige menstruatie, helpt bij prikkelbaarheid en wisselende stemmingen vóór en tijdens de menstruatiecyclus of tijdens de overgang. Bij jonge vrouwen kan het ondersteunend ingezet worden voor de huid.

Vitex agnus castus kan geadviseerd worden bij alle onevenwichtigheden met betrekking tot een onbalans van hypofysaire aard.
Nee joh, dat is gewoon een multivitamine.

Etos Multi zwanger zijn capsules

Tijdens de zwangerschap

Tijdens je zwangerschap heb je niet alleen zorg voor je eigen lichaam. Maar ook voor die van je a.s. baby. Het is dan ook verstandig om in deze periode eventuele tekorten in je lichaam aan te zuiveren. Dit voedingssupplement is specifiek afgestemd op je extra behoeftes tijdens je zwangerschap. Het voorziet je lichaam o.a. van foliumzuur voor een goede ontwikkeling van het zenuwstelsel van het ongeboren kind.

Een tablet bevat: (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid in %) bètacaroteen 750 mcg (4%), waaruit vitamine A 125 mcg (16%), vitamine B1 0,4 mg (26%), vitamine B2 0,5 mg (31%), vitamine B3 4,0 mg (22%), vitamine B5 3 mg (50%), vitamine B6 1 mg, vitamine B12 0,6 mcg (60%), biotine 12,5 mg (8%), foliumzuur 400 mcg (200%), vitamine C 50 mg (83%), vitamine D3 10 mcg (200%), vitamine E 5 mg (50%), calcium 200 mg (25%), koper 0,5 mg (14%), magnesium 75 mg (25%), selenium 20 mcg (13%), ijzer 15 mg (107%), zink 7 mg (47%).

Ingrediënten: actieve stof (zie boven), verdikkingsmiddel (calciumcarbonaat, microkristallijne cellulose, silcium, natriumcroscarmellose), glansmiddel (magnesiumstearaat, stearinezuur), coating (E171, E102, E132).

1 tablet per dag. Buiten bereik van kinderen bewaren. Koel en donker bewaren. Een evenwichtige voeding bevat voldoende vitaminen.
quote:Krullebos83 schreef op 06 mei 2011 @ 14:34:

van die lange cyclus weet ik... kan misschien wel helemaal geen kinderen krijgen. vandaar ook dat ik dit in ieder geval wel zou willen proberen. verder maar eens temperaturen enz, maar dat komt later wel....

Waarom niet gewoon naar de dokter en/of gewoon eerst eens je cyclus leren kennen? (Kan ook op andere manieren dan temperaturen, zie de site die ik doorlinkte.)

Als je echt problemen met je cyclus hebt, dan kom je er niet met een Etos huismiddeltje. Da's je reinste geldverspilling dus, naast dat het je valse hoop geeft dat je iets aan je cyclus verandert.
ik heb echt zwanger WORDEN ipv zwanger ZIJN...
@ Krullebos: ik heb zelf een vrij lange cyclus (40-42 dagen), en ik was in een half jaar zwanger. Minder kans is nog steeds kans.
Ik heb deze pillen ook gebruikt en was zeer snel zwanger :-)
klopt, ik ben ook (nog) niet in paniek ofzo. Maar vind het wel een fijn idee om dit soort dingen te weten te komen voordat ik echt loop te stuiteren met moedergevoelens die ik niet kwijt kan en heb die pillen toch in huis. voel me er nu wel relaxt onder, stres helpt ook allemaal niet mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven