Gezondheid alle pijlers

Help! Bedorven kip gegeten

07-05-2011 22:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste Help topic.

Mijn man heeft vanmiddag een broodje met kipfilet gegeten. Hij voelt zich sinds een urrtje erg ziek. Is al een keer of 8 naar de wc gegaan.

Keek net op de verpakking t.h.t. 15-04 !!

Kan het kwaad? Moet ik hem iets geven? Of gewoon laten gaan?Hij voelt zich misselijk maar heeft nog niet over moeten geven, wél erge krampen in zijn buik (maag of darmen dat weet ik niet).

Kan iemand zinnig advies geven? (Behalve de koelkast vaker uitruimen).
Was een strenge tante trouwens. Moet natuurlijk ook wel als ze telefonisch een diagnose wil doen.
Nah, kun je toch met een gerust hart gaan slapen nu, hoop tenminste dat jij en je man wat slaap kunnen vatten.
Ooit bedorrven ei gegeten na een uur of vier kwam dat er met veel geweld uit ( mond). Zeker een teiltje bij bed zetten is mijn advies. Verder dacht ik dat ik water moest drnken maar zelfs dat kwam dr meteen uit. Toen huisarts gebeld, die zei maag overstuur, paar uur met rust laten, ook geen water en dan beginnen. Als dat niet ging weer bellen, maar dat hielp. Man wat was ik ziek. Schrijf dit omdat echte overgeven nog wel kan komen daar valt dan ook niets aan tegen te houden, geen sec. Teiltje dus
@ hiltje, je post komt te laat, heb al gebeld.

@chrissiy ja, ga lekker proberen te slapen. Man ligt al op bed, is nog wel wakker.

@mieomij, denk dat ik de alcoholtip nu ff oversla.

Misschien krijg ik man nu wel zo ver om wat vaker vegetarisch met mij mee te eten:lampje:
Teiltje neem ik mee naar boven.

Bedankt voor al jullie adviezen.
Precies zoals hiltje schreef eigenlijk, mijn hele weekend, vrijdagavond tot met zondag uurof 1300 op bed. Daarna ging het weer, maag wiebelig maar ok dat voel je dan, het is over.
Norit is zuiverend en kan wellicht helpen om het te bespoedigen. Helpt bij mij erg goed bij een voedselvergiftiging (op reizen).

Veel laten drinken, wellicht even een glas water op nachtkastje zetten.
quote:raccoon schreef op 07 mei 2011 @ 22:52:

Ik ben altijd erg ziek van bedorven vlees, overgeven is de beste methode. Maar het duurt toch wel een poosje voordat het je lichaam helemaal verlaten heeft. Ik zou zeker eventjes bellen, kan nooit geen kwaad.

Ik heb verder geen tips maar word wel even nieuwsgierig naar "altijd erg ziek". Overkomt je dat vaak dan, bedorven vlees eten? Ik zou ook denken dat je dat wel ruikt. Ik ben niet snel van iets meteen weggooien als het een paar dagen over de datum is, maar dan ruik ik wel altijd even en dat is meestal genoeg om te beslissen wel of niet.

Ga je dan bv vaak naar landen waar zoiets vaker voor kan komen? Ben echt oprecht benieuwd.

Sterkte voor je man Heleen.
Ik vind het echt naar voor TO man maar waar heeft hij dat broodje vandaan? Welke BP bied dit aan? Zodat iedereen ook meteen gewaarschuwd is.
BP? Volgens mij kwam het gewoon uit hun eigen koelkast.
quote:heleen1234 schreef op 07 mei 2011 @ 23:04:

Was een strenge tante trouwens. Moet natuurlijk ook wel als ze telefonisch een diagnose wil doen.

Hoi Heleen,

Hier nog zo'n strenge tante.

Je man moet geen middelen tegen diarree gaan nemen hoor, zoals op de eerste pagina werd genoemd.

De rommel moet er doodgewoon uit, en dat moet je niet gaan remmen.

En dat die Tante Hap je man zelf wilde spreken is heel gewoon hoor, tenzij iemand door wat voor omstandigheden dan ook niet kan praten. Het voorkomt een hoop heen en weer gepraat en vragen die via de beller naar de patient gaan en je kan veel directer vragen stellen over de klachten van de patient.

Klein detail, de triagist van de HAP stelt geen diagnose maar bepaald de urgentie van de klachten. Het stellen van een diagnose is een voorbehouden handeling voor de arts.

Deze tante Hap gaat de spullen pakken en aan de slag.

Groetjes, en beterschap voor je man!

NannieB
Man voelt zich weer goed. Het was best apart, heb zelf ook wel eens voedselvergiftiging gehad (slechte mossel) maar dat was heel anders gewoon heel hard kotsen en diarree.

Dit was zo anders (man heel stil en krampen) en van zoiets ongeloofelijk goors. Dat ik een beetje ongerust was.

Kip kwam uit eigen koelkast

Tsja, ik eet het niet en man pakt gewoon wat voor hande is.

@Nannie succes met werken vandaag, snap ook wel dat tante Hap mijn man wilde spreken, maar was de eerste keer voor mij dat ik de HAP zo gebeld heb.

Heb slechts één keer eerder gebeld, toen man dronken thuiskwam met hechtingen in zijn hoofd en bloed op zijn shirt en niet meer kon herinneren dat hij is het ziekenhuis was geweest (helemaal geen herinneringen meer van hoe of wat die avond)!!!!

Gelukkig alweer een héle poos geleden!
Fijn dat hij zich weer beter voelt!

Vind het echt bijzonder dat hij dat niet geroken heeft want het kan niet anders dan dat het gestonken heeft maar hij zal nu wel wat beter gaan opletten denk ik dus weer een waardevolle les geleerd.
Gelukkig dat het nog zo is afgelopen je kan je van een voedselvergiftiging erg beroerd voelen anders.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 08 mei 2011 @ 08:29:

Fijn dat hij zich weer beter voelt!

Vind het echt bijzonder dat hij dat niet geroken heeft want het kan niet anders dan dat het gestonken heeft Juist kip en ei, ruik je het niet altijd aan. Maakt het zo link.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven