Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Pfff, Nicci French, daar heb ik veel van gelezen, maar ik zou de titels zo niet meer weten. Vond ze sterk wisselend trouwens. Ik ga even op zoek, ik kom er op terug lizzl

Ik heb net Het Familieportret uit, mooi boek! Ik haat dit moment, dat ik dan weer op zoek moet naar een volgend boek...kan dan nooit goed in het verhaal komen.
Dat is lief, Maris No hurries trouwens - heb nog genoeg boeken die gelezen moeten worden.
quote:_maris_ schreef op 07 mei 2011 @ 15:16:

Ik haat dit moment, dat ik dan weer op zoek moet naar een volgend boek...kan dan nooit goed in het verhaal komen.

Ja, daar heb ik ook moeite mee

Dan begin ik in soms wel 5 boeken en zo langzaam maar zeker ontdek ik welk boek het gaat worden. Maar in eerste instantie gaat het dus moeizaam

Momenteel ben ik bezig met Het Diner van Herman Koch, maar ben ook begonnen in twee chicklits: Kiezen of Delen van Jill Mansell en Cheescake & Kilts van Anita Verkerk en het boek van Agnetha Fältskog van ABBA. En nog 2 titels van Loes den Hollander - Vrijdag en Wisselgeld.

Het vervelende is dat ik soms in geen één boek lekker dreef raak. En dan lees ik dus alle boeken uit, maar wel in etappes... Zo ben ik in Koch's Het Diner op pagina 60, maar ik ben blijkbaar nog niet genoeg 'gegrepen' om de rest dan maar te laten liggen
quote:mariamena schreef op 07 mei 2011 @ 07:32:

Ook vroeg ik me af of er hier al mensen het boek: Tijger, Tijger hebben gelezen van Margaux Fragoso. Niet gelezen, maar ik zet hem wel op mijn lijstje. Net wat recensies gelezen, lijkt me een interessant boek!
Heerlijke boeken en aanraders vind ik:

- Na Delphine- Siska Mulder

- alle boeken van Camille Lackberg

- Koud hart- Tess Gerritsen (sowieso alle boeken van haar)

- boeken van Karen Rose

-boeken van Lisa Jackson

- Vergelding- Jilliane Hoffman

- boeken van Lisa Unger

- Vermist- Chevy Stevens
Ik ben begonnen in de nieuwste Fitzek; het experiment!

Heerlijk morgen een dagje naar het strand en lezen!!
Net "Stuk" van Judith Visser gelezen. Een Bookazine. Mooi verhaal (echt iets voor pubers, maar ook volwassenen).
quote:_Strawberry86_ schreef op 03 mei 2011 @ 13:00:

Ik ben dol op boeken met verhalen die waargebeurd zijn.

En vooral loverboys achtige verhalen die een beetje makkelijk weg lezen.

Wie kent er nog titels voor mij die ik absoluut moet lezen?

Echte mannen eten geen kaas en straatwaarde heb ik al gelezen.

Nog eenmaal mijn moeder zien - Zana Muhsen

Mijn woestijn- Waris Dirie
quote:Lizzl schreef op 07 mei 2011 @ 15:05:

Voor de kenners van Nicci French:

Welke titels raden jullie aan?

Ik heb eens even gekeken, volgens mij was het medio 2000 - 2003 dat ik veel Nicci French las, dat is dus al even geleden, is dus niet zo gek dat ik het me niet zo goed herinner. Na een paar jaar was ik er wel klaar mee, volgens mij heb ik in 2005 ofzo mn laatste French gelezen. Ik heb wel het idee dat zij een beetje de 'grondlegger' zijn van de huidige populaire schrijvers in dat genre.

Om eerlijk te zijn... ik weet het niet meer Ik weet niet meer precies welke ik wel en niet heb gelezen (ik geloof zo'n 80% wel, alleen de boeken van na 2005 niet) Ik weet alleen nog dat ik ze sterk wisselend vond, maar welke ik dan wel en niet goed vond, kan ik niet meer terughalen. Sorry!
Ik ben aan het lezen in een aantal boeken:

- The good earth - Pearl Buck

- Tale of two cities - Charles Dickens

- Het oneindige verhaal - Michael Ende (jeugdboek)
Ik zit ook even te denken over Nicci French. De verborgen wereld vond ik spannend, Rode kamer minder. Geheugenspel en Bezeten van mij vond ik ook mooi. Volgens mij vond ik vooral de eerste boeken goed, daarna wordt het meer van het zelfde of zo.

Strawberry, wat ik leuk vond als waargebeurd verhaal oa: Veertig moeders, de blanke Masai en een boek over een Britse die trouwt met een Sudanes warlord (ben de titel kwijt). Het moge duidelijk zijn, ik heb een voorliefde voor boeken over Afrika.

Maris, moeilijk ja, aan een nieuw boek beginnen, vooral als je heel erg in je vorige boek hebt gezeten.
Het lied van de Grotten van Auel is uit. En het was inderdaad niks. Zonde hoor, al die jaren zwoegen op een pil van ruim 700 bladzijdes waarvan driekwart over helemaal niks gaat.
Ik ben een boek van tess Gerritsen aan het lezen Verdacht van moord maar het is een ander boek dan ik van haar gewend ben.Het is meer een bouqetreeks maar dan wel met een misdaad.
quote:lughnasadh schreef op 08 mei 2011 @ 13:08:

Het lied van de Grotten van Auel is uit. En het was inderdaad niks. Zonde hoor, al die jaren zwoegen op een pil van ruim 700 bladzijdes waarvan driekwart over helemaal niks gaat.

Je zou toch denken dat er na al die jaren wat beters uit had kunnen komen. Of dat anders de redacteuren van de uitgeverij er nog iets beters van hadden kunnen maken.

Ik lees nu Renate Dorrestein - Een sterke man.

Zou mijn onderbewuste dat een logische keus hebben gevonden na Bridget Jones?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:dolfje schreef op 08 mei 2011 @ 15:38:

Ik ben een boek van tess Gerritsen aan het lezen Verdacht van moord maar het is een ander boek dan ik van haar gewend ben.Het is meer een bouqetreeks maar dan wel met een misdaad.Dat zijn haar eerste boeken, een mengeling van bouquetreeks en suspense. Daarna is de de "bekende" boeken gaan schrijven.
quote:sasati schreef op 07 mei 2011 @ 14:08:

[...]

Tyche, ik ben ook helemaal weg van The Secret History. Toevallig heb ik pas twee boeken gelezen die zich op universiteiten afspelen en ook een soort van mysteries zijn (beetje stijl van de Davinci Code): Equinox en The Rule of Four (geen idee of ze in het Nederlands zijn vertaald). Auteurs weet ik zo niet meer, Rule of Four is door twee auteurs samen geschreven. Hopelijk heb je hier iets aan.

Ik zie dat de bibliotheek ze allebei heeft, dus als ik weer tijd heb zal ik ze bekijken. Dankje!

Ik ben nu (eindelijk) Het zijn net mensen van Joris Luyendijk aan het lezen. Heel interessant, en ook leuk geschreven.
This is an unacceptable timeline
Tyche, fijn dat je de boeken gevonden hebt. Zo leuk als de Secret history wordt het niet, maar wel lekker om te lezen.

Het zijn net mensen is inderdaad ook erg goed. Ik woon in het Midden-Oosten en ben het zo met Luyendijk eens!
Ik lees nu De nachtwacht van Sarah Waters. Ik weet zo goed als zeker dat ik die al eens eerder heb gelezen... maar ik kan me er niks van herinneren.
Ik kwam erachter dat er niet zoveel meer in mn boekenkast staat om te lezen, dus ik heb even een nieuw voorraadje ingeslagen, uiteraard met dit topic erbij....

Ik ben nu bezig in 'Ik ben niet bang' van Niccolo Ammaniti.

En ik heb besteld:

- Kleine Bij van Chris Cleave

- Een hart van prikkeldraad van Lisette Lewin

- Ik haal je op, Ik neem je mee van Nicollo Ammaniti

- Koude Lente van Lieneke Dijkzeul

- Vogelman en Tokio, beide van Mo Hayder

35 euro betaald in totaal, voor bovenstaande 6 boeken.

Ik ben blij
Kleine bij is erg mooi, Maris! En Ik haal je op, ik neem je mee vond ik ook leuk (maar door de hype viel het me wat tegen, heb ik wel vaker).
Ik heb onlangs het Winterpaleis van John Boyne gelezen en vond het een erg mooie roman. Inmiddels ook deel twee uit van de trilogie van Stieg Larsson. Ook oké, maar nu weer toe aan een roman. Zal eens teruglezen of ik leuke tips zie staan.

Ik zag dat iemand schreef een zwak te hebben voor Afrika. Dat heb ik voor romans die zich afspelen in Afghanistan. Heeft iemand nog een leuke suggestie? De romans van Khaled Hosseini staan hier uiteraard al in de kast.
quote:tonkje schreef op 08 augustus 2009 @ 08:59:

[...]

Dat is een van mijn lievelingsboeken! Eng, spannend en uiteraard een onmogelijk liefdesverhaal, want dat hoort zo bij Stephenie Meyer.Hee! Dat is ook 1 van mijn lievelingsboeken! En ik vond het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier dan Twilight.

Wow, dat was een reactie op een post van de 1e pagina...
quote:Fiorah schreef op 10 mei 2011 @ 17:22:

[...]

Hee! Dat is ook 1 van mijn lievelingsboeken! En ik vond het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier dan Twilight.

Wow, dat was een reactie op een post van de 1e pagina...

Ik vind het nog steeds een geweldig boek hoor.

Je brengt me nog op verkeerde ideeen, om het te herlezen ipv een ongelezen boek uit de kast te pakken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
en over welk boek hebben we het nu?
Sasati,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag mbt boeken van Nicci French

En ik snap het hoor, Maris! Ik heb inmiddels al heel veel boeken gelezen van het genre literaire thriller en ik kan ook niet zomaar wat titels opdissen. Ja, sowieso bijna alles van Verhoef vind ik goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven