Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Gelukkig voor mij zijn er nog meer moe! Niks engs dus. Ik werk onregelmatig en merk dat ik daar ook gaar van word. De nachten draai ik niet meer mee hoor. Maar om half 7 beginnen is toch ook een aanslag soms als je al slecht slaapt. Gelukkig heb ik een hele lieve chef. Morgen mag ik wachten tot mijn man thuis komt uit zijn nachtdienst en dan ga ik naar mijn werk.

Dan Moederdag bij mams. De mams van mijn man leeft helaas niet meer. Gelukkig kan hij erg genieten an de mijne.
Enne je zoon kan je om 6.15 gewoon naar mij sturen hoor. Dan ben ik nl al lang wakker. Haha. Kan hij eerst bij mijn oefenen met z'n moederdagontbijt. En als hij t onder de knie heeft stuur ik hem weer terug naar huis om t echte moederdagontbijt te serveren!
Wat hebben jullie veel geschreven!!

Gefeliciteerd met alle goede echo's! De jongens blijven in de meerderheid maar ik ben benieuwd of dat straks na alle bevallingen nog zo is.

Moe ben ik ook, dat komt denk ik ook omdat ik weinig eetlust heb. Vooral s'avonds. Daardoor ben ik nog niks in gewicht aangekomen. Tenminste... een week of 2 terug nog niet. Ik moet a.s. vrijdag weer naar de VK, dus ik ben benieuwd of er dan wat bij is maar volgens mij is dat niet veel. Ik heb ook nog niet echt een hele dikke buik vind ik zelf.

Morgen moederdag! Mijn 2e alweer. Ik ben benieuwd.... ik krijg in ieder geval een ontbijtje. Dan naar schoonmoeder, daarna naar mijn moeder en daar s'avonds bbq-en.

Geniet allemaal van het lekkere weer morgen en binnenkort ga ik even op iedereen reageren.
Alle moeders gefeliciteerd met moederdag! Laat je lekker verwennen.

Zelf ben ik aan het genieten van een ontbijtje wat ik voor de laatste keer zelf gemaakt heb
Ook hier: moe!!! Verschrikkelijk! Als ik na 21 uur naar bed ga, is het echt erg laat geworden. Het liefst zou ik nu ook gaan...maar ja, moet nog wel even lekker pasta eten zo meteen.

Hebben jullie al een geboortekaartje gekozen? Wij hebben al heul veel boeken doorgenomen en er zitten wel een aantal leuke kaartjes bij, maar de echte klik is er nog niet....helaas.

Zijn er dames die hun gekozen kaartje al willen delen voor inspiratie van anderen?

Wat de naam betreft zijn wij er (gelukkig) al wel uit. Jongensnaam vond ik toch wel erg lastig, raar eigenlijk, maar goed, het lijkt erop dat we het eens zijn geworden...

Ik ga lekker eten nu en me daarna voorbereiden op een avondje "the big bang theory" (I flauwe humor....).

Fijne (werk)week allemaal!
Oh, voor de hyves Potatohead; wat is jouw eerste en laatste letter van jouw hyvesnaam? Dan kan ik je deblokkeren!

Ik zal kijken of ik ons kaartje van onze dochter op de hyves kan zetten en welke ws het nieuwe kaartje gaat worden voor onze zoon. Dat klinkt nog raar... onze zoon...
@navimo. Ik vind onze dochter ook erg raar en daarbij is het ook nog lastig, omdat we nog gewend zijn om het over hij, hem en zijn te hebben, omdat dat algemener is. Nu zitten we elkaar de hele tijd te corrigeren
Hahaha! Ik zei, en zeg, altijd "het". Nu moet m'n man mij steeds corrigeren...

Bij onze dochter dacht ik trouwens dat het een zoon zou zijn bij de 20 weken echo. Ook daar moest ik weer even wennen aan het idee van een meisje. Ach, snel genoeg zijn we er vast aan gewend!

Hij is trouwens helemaal in de gloria met een zoon. Hij had er (niet eens echt stiekem) zo op gehoopt deze keer...
Ik heb moederdagkadootjes gehad! Lief hè? En een lief kaartje.

We moesten beiden werken t weekend en gister dus nog even naar mijn moeder. Die was ook blij met de aandacht vooral. Haha.

Ik heb de afgelopen maand wel weer een ander "pijntje" opgedaan waar ik nooit last van had in het verleden. Zadelpijn. En dan de zitbotten die pijn doen al na 10 minuten fietsen ofzo. En dat terwijl ik een echte fietser ben en met gemak 70 km wegfiets. Mijn man denkt te weten dat het bekkeninstabiliteit zou kunnen zijn omdat een collega van hem dezelfde soort klachten heeft. Volgende week ga ik het voorleggen bij de vk maar ik heb inderdaad bij opstaan uit bed/stoel opstartpijn en lang zitten gaat pijn doen enzo. Er zijn meiden hier die bekkeninstabiliteit hebben volgens mij dus ik ben benieuwd of iemand het herkend.

Kaartjes hebben wij nog niet naar gekeken. Rond welke tijd moet je dat doen? Wat dat betreft lijken we wel op 1 lijn te zitten omdat we dezelfde kaartjes aanwijzen bij de vk. Maar ik kan nog niets posten zeg maar. Haha.
M2b, gefeliciteerd met de goede echo en een meisje.

Weekend, wat vervelend van je hoofdpijn.

Potatohead, welkom terug

Anne, in het voorjaar en de zomer gebruik ik op werkdagen (kantoor) een dagcreme met uv-filter, deed ik voor de zwangerschap ook al. Ik verbrand redelijk snel in mijn gezicht. Als ik vrij ben en veel buiten ben dan gebruik ik factor 30 op mijn gezicht, armen en benen.

Afgelopen weekend hebben we op een bootje in Friesland gezeten. En, dan kun je bijna niet uit de zon zitten. Ik heb echt een wekkertje gezet dat ik me elk uur in zou smeren. Het heeft geholpen. Ik ben niet verbrand en heb geen vlekken.

Weekendje Friesland was heerlijk.

Vandaag ben ik nog een dagje vrij om bij te komen (en te wassen, huis opruimen, boodschappen doen) en dan morgen weer werken. Lekker een kort weekje, want donderdagmiddag eerder weg ivm echo en vrijdag is weer mijn vrije dag :-)

Ik ben trouwens ook nog erg moe hoor. Op werkdagen lig ik rond 21.00/21.30 uur in bed en op niet-werkdagen kan ik het iets later maken, maar na 22.30 uur val ik echt om.
@deernie ik herken de klachten van zadelpijn enorm....Ik heb wel bekkenklachten en loop al bij de fysio....

maar ik weet niet of zadelpijn er bij hoort aangezien ze me juist aanspoort om te fietsen

Hier ook nieuw kwaaltje....mijn linkerpols en hand duim en wijs en middelvinger tintelen en doen met regelmaat pijn. Ach jah.

Hier ook vermoeid, maar ik ga s'middags effe liggen deze luxe heb ik nu al omdat ik volledig ind e ziektewet zit i.v.b met mijn bekkenklachten.
De pijn in je pols en hand kan komen door het vasthouden van vocht. Ik denk dat jouw fysio er wel wat mee kan / oefeningen voor kan meegeven Margriett!

Pff... ik blijf maar gapen vandaag.. Op tijd naar huis dus!
@margriet: lastig tintelende vingers/hand, kan idd door het vocht komen.

Bekkenklachten lijkt me echt pijnlijk/vervelend!

Ik kan hier niet meer rechtop lopen van de pijn dus ben vandaag ziekgemeld, mn blaasontsteking doet meer pijn dan verwacht.

We zijn druk aant klussen in het huis dus echt dikke puinhoop, dr zijn al bijna 2 kamers klaar dus het schiet op! We moeten alleen nog koelkast, kookplaat, vaatwasser enzo kopen maar dat is zo gebeurt, oja en een tv!

Baby heb alles al, van de week ff na babyzaak geweest op te kijken! Wow echt wat schattig al die roze dingetjes/sokjes/slofjes/kleertjes.
Hier ook nog steeds erg moe. Dat bruisen van de energie in het tweede trimester heb ik nog niet meegemaakt tijdens mn zwangerschappen. Gister tijdens het voetbalkijken viel ik al zowat in slaap en nu op mn werk ben ik ook heel erg moe. Nou heb ik dit weekend ook een kort nachtje achter de rug, want moest er zaterdag om 5 uur uit om op tijd op Schiphol te staan. Was trouwens erg leuk om mn broertje na 2,5 maand weer te zien! Werd er bijna emotioneel van. Is sowieso niet zo'n goed idee nu voor mij om bij de aankomstghal op Schiphol te staan, want hou het bijna niet droog. Naast ons stond een moeder met twee kindjes de papa op te wachten. Die hen in de armen vloog toen hij aankwam. Ik stond er bijna ook te huilen haha. Leuk he, die hormonen.

Gister wel lekker moederdag 'gevierd'. We hebben er niet echt iets aan gedaan, maar kreeg wel ontbijt op bed en een cadeautje van mn dochter van het KDV. Die ze zelf open wilde maken en ook weer bijna helemaal kapot heeft gemaakt haha. Maar ja, het idee was leuk. Daarna feestje bij mn broertje gehad.

Lizi, heb je je naam al geplaatst op Hyves? Ben wel benieuwd, dan ga ik even kijken. Misschien doe ik nog inspiratie op

Deernie, is het al gelukt met de meisjesnaam? Ik had voor een meisje Indy heel leuk gevonden. Vind dat zo'n grappige en ook wel stoere naam.

Dinges, ik heb dit associatie niet met Damian, maar er zijn veel mensen die dat net als jij wel vinden, waardoor ik 'm dus inderdaad maar niet doe. Geeft niet hoor!

Logan vind ik niet zo en Kyan vind ik wel een hele leuke naam, maar struikel ik een beetje over de uitspraak. Dan vind ik bijv Ian makkelijker.

Wij hebben nog geen geboortekaartjes gekeken, dus kan er nog geen een plaatsen. Weet wel dat ik iets wil met leuke, vrolijke kleurtjes. Maar daar heb je tegenwoordig ook heel veel keus in :-)

Wil het dus wel binnenkort gaan oppakken. Net als het kamertje, kamertje van mn dochter en de naam!!!! Pff, best druk haha.
Margriett, wat rot dat je al zo'n last hebt van bekkenklachten dat je helemaal in de ziektewet zit. Sterkte ermee!

Deernie, jij ook al bekkenklachten... Ook sterkte ermee.

Weekend, leuk dat het klussen zo opschiet! En leuk he, inderdaad al dat roze :-) Vond het zo schattig, toen ik voor dochter alle babykleertjes had gewassen, had ik een heel wasrek vol hangen met alle roze dingen. Stond er helemaal bij te smelten, zo schattig!

Maar je zei dat je alles al hebt, heb je dan ook al veel kleertjes? Ik heb namelijk nog niet echt veel gekocht, omdat er nu nog bijna alleen maar dingen met korte mouwen zijn. Kun je natuurlijk wel met een romper met lange mouw eronder dragen, maar ik dacht ik wacht nog wel even tot iets later in het seizoen. Maar ik heb natuurlijk alleen bij de jongenskleertjes gekeken, weet niet hoe het voor meisjes is.

Vind het trouwens sowieso wel lastig in te schatten qua kleertjes omdat ik niet zo goed weet wat voor weer het in september zal zijn. Het kan nog heel mooi zijn en warm, maar kan ook al echt herfstig zijn natuurlijk.

Sterkte met je blaasontsteking!!
Ik weet niet precies wat het is maar soms lijk ik wel een waggeleend met opstartprobroblemen. Die pijn valt gelukkig reuze mee hoor maar die zadelpijn vind ik vervelend. Zeker omdat we volgende week een week naar brabant gaan. We zouden gaan mountainbiken. Daar kwam een lief klein mensje tussen. Nu dus "gewoon" fietsen wat we graag doen maar met zadelpijn kom ik niet zo ver. Grr... Maar zolang ik niet als Margriet in de ziektewet zit mag en zal ik niet klagen.
Deernie is het geen idee om toch even bij de bekkenfysiotherapeute langs te gaan. Misschien heeft ze enkele tips om je houding te verbeteren en dan heb je volgende week een heerlijke week in Brabant. Waar ga je fietsen in Brabant, leuke provincie :-)

Dat waggelen herken ik wel. Vooral 's ochtends lijkt 't wel of ik nog niet met mijn lijf uit de voeten kan. Vanavond heb ik weer zwangerschapsfitniss, dat wordt gegeven door een bekkenfysiotherapeute. Het is al weer drie weken gelden dat de les is geweest. Dat is wel een voordeel dat ik (bijna) elke week een soort controle krijg op bekkeninstabiliteit.
Xxxjes ik heb geen idee of dit het wel is. We moeten van de week naar de vk en leggen het dan even voor. Gisteravond opperde mijn man dat ik ook wel eens bekken instabiliteit zou kunnen hebben.... We weten dus nog niets zeker! Maar zo'n fysio is wel een idee!
Ik zou ook even naar een bekkenfysio gaan met die bekkenklachten. Niet laten verwaarlozen / mee doorlopen want dan ben je verder van huis. Met een paar aanpassingen / oefeningen etc kan je al veel voorkomen.

Bij mezelf heb ik voornamelijk lage rugpijn. Denk dat dit te maken heeft met mijn houding. Heb door het gewicht dat aan de voorkant hangt, de neiging te gaan hangen in mijn rug. Moet dus mijn bekken kantelen en liefst recht op een stoel zitten. Bankhangen is funest bij mij.

Cookie: wat fijn dat je broer terug is. Je had dus een soort live Hello, Goodbye om je heen?

Krijg ook helemaal zin in om te gaan klussen als ik jullie verhalen lees, alleen moet de heer des huizes eerst van die mannendingen doen met frasen en leidingen verleggen voordat ik aan de "kwasterij" kan.
@navimi: mijn naam op hyves begint met "ma" en eindigt op "et" en de achternaam begint met een "h".

Ik ben vandaag even met mijn klassen naar de dierentuin geweest...hele dag wat gelopen en kom thuis met olifantenpoten! Echt enorm dik! Het doet ook echt gewoon pijn...zit al met m'n enkeltjes in een bak water en zal ze straks snel omhoog gooien.
Pfff wat wordt er veel geschreven zeg, kan het niet eens bijhouden! probeer wat te reageren, maar alvast sorry als ik mensen ben vergeten!

@patatohead: oooh, wat vreselijk zulke voeten!! Hopelijk nemen ze snel weer in formaat af

@cookie: ik liep ook al tegen het probleem met kleertjes/rompertjes aan. Ik heb nu van vrienden en familie (en mn vriend) wat rompertjes met korte mouwen gekregen. Ik koop straks zelf een paar rompertjes met lange mouwen... dan kunnen we in september alle kanten op maar koop niet te veel, want het is zonde als je 10 rompertjes met lange mouwen in maat 50/56 in de kast heb liggen en de hele maand september/oktober mooi weer hebt.... dan gaan ze niet eens aan! dus misschien toch maar een beetje afwachten tot het zover is... voor hetzelfde geldt wordt het kindje ook een paar weken te vroeg (augustus) of te laat (oktober) geboren.... lastig lastig lastig.

En welke maat moet het geboortepakje eigenlijk hebben??? ligt natuurlijk aan de grote van het kindje, maar wat is reeël voor een jongetje?? is dan maat 50 al te klein? of hebben jullie maat 50, maat 56 en maat 62 klaarliggen? (ben wat dat betreft nog echt een leek hihi).

@cookie: ik heb wel een beetje dat soort asociates bij Damian, Dylan etc... sorry. Maar eigenlijk moet je wel gewoon een naam kiezen die je mooi vindt en die bij jullie past!!! En je niet zoveel van dat soort dingen aantrekken. Iedereen heeft nou eenmaal een andere smaak. Misschien vindt je de namen die ik uitkies wel enorme kaknamen... of te standaard ofzo. Echt, kies een naam waar jij je goed bij voelt!

@weekend: hoe is het met de blaasontsteking? helpt de antibiotica al??

@AA: ik smeer in het weekend mn gezicht, hals, schouders en decolleté in met factor 30. Door de weeks (op mn werk) ben ik slechts een half uurtje buiten (in de pauze) dus dan is mn dagcreme met lichte factor voldoende. Ben zelfs al naar het strand geweest... dus volop zon, en nog geen vlekken. Maar ik let er wel op dat ik me altijd insmeer met een hoge factor. En als er een plekje in de schaduw is, vind ik dat op dit moment veel lekkerder! Van de zon gaat mn hart echt te keer!

@all: ik had dit weekend een kinderverjaardag en we hadden natuurlijk prachtig weer. Daarom zaten we gezellig met zn allen buiten in de tuin. Ik zat mooi in de schaduw :-). Er was echt geen zuchtje wind... en daardoor vond ik het echt veel te warm! normaal kan ik uren op het strand liggen bakken, maar nu was de warmte me echt te veel... mn hart sloeg echt 2x zo snel.... beetje jammer. Hopelijk wordt de zomer niet al te warm... want mn buik is nu nog niet eens zo groot!

@alle meiden met pijn in de bekken/zadelpijn etc: veel sterkte! Hopelijk gaat het een beetje over dmv therapie/oefeningen etc!
7up dat geeft helemaal niks hoor dat je die namen niet leuk vindt, want die worden t toch niet Vind ze zelf nog steeds wel leuk, maar niet voor m'n eigen kind, doordat ik er ook teveel over twijfel. Vind ze niet leuk genoeg. Er staan dus hele andere namen op m'n lijstje. Maar nu nog beslissen....

En ik wacht met kleertjes ook nog even af wat t weer wordt. Zorg dat ik wel genoeg heb, maar we ook bij kunnen kopen als we weten hoe t weer echt is en afhankelijk inderdaad van wanneer ie geboren wordt.

Over maat vind ik ook beetje lastig. 62 is pas vanaf twee maanden. Denk dat ik 56 haal want dat past sowieso. Bij m'n dochter ook gedaan en toen moest vriend twee pakjes maat 50 gaan halen want 56 was toch te groot haha. Maar denk bij jongen wel sneller maat 56. Denk dat je daar wel vanuit kan gaan. Anders misschien 1 pakje 50 en rest 56. Je kunt altijd nog iemand er op uit sturen als je zoontje toch vrij klein is
@ kleertjes, ik vind het ook lastig om nu al geschikte kleertjes te kopen. Wij hebben ook al wel wat rompertjes en kleding gekregen in maat 50/56 dus ik denk dat ik ook nog even wacht met verdere inkopen daarvan. Die kleine kleertjes zijn echt zo schattig. Ik vind het ook heerlijk om er af en toe bij weg te zwijmelen.

@ margriett en deernie, wat vervelend dat jullie al zo last hebben van bekkenklachten. Ik merk wel dat ik overal last van krijg als ik teveel onderneem en te weinig rust neem. Maarrrr ik weet dan eigenlijk wel dat ik rustiger aan moet doen

@ xxxjes fijn dat je zo'n goed weekendje Friesland hebt gehad!

@ zon, ik zit nu ook liever in de schaduw. Ik ben volgens mij ook nog helemaal niet heel veel in de zon geweest maar ik heb dus wel sinds een week last van vlekken in mijn gezicht. Ze lijken wel alweer wat weg te trekken dus misschien valt het uiteindelijk wel weer mee. Ik smeer mijn gezicht en hals ook goed in. Veel meer kun je idd ook niet doen.

@ juffie, fijn dat de lekkage verholpen is. Nu maar hopen dat de boel snel weer opgeknapt is!

@ 7-up, ik lijk nu ook veel minder goed tegen de warmte te kunnen. Normaal kan ik ook lekker genieten van de warme dagen, nu ook wel, alleen erg rustig aan allemaal.

Ik weet niet of ik overal op gereageerd heb. Er wordt ook zoveel geschreven!
Goedenavond allemaal,

Mijn echo was gelukkig ook goed. Heerlijk om zo lang naar dat mensje binnenin je te kijken. Vooral omdat ik er verder nog steeds zo weinig van mee krijg. Dit komt volgens de verloskundige omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Komt vanzelf!! En wat het word blijft een verassing!! Daar moeten we nog 19 weken op wachten....

Lees veel vervelende klachten. Succes!
Deborah, fijn dat je ook een goede echo had! Het bleef al even stil bij je, dus ik dacht nog het zal toch niet... En leuk he dat we nu echt over de helft zijn en dat je gewoon kan gaan aftellen!

Wel vervelend al die vermoeidheids, misselijkheids, blaas en bekken klachten. Dan mag ik toch wel in mijn handjes knijpen dat ik er zo makkelijk doorheen rol. Een voor iedereen die het niet zo makkelijk heeft!

Morgen mag ik weer naar de VK. Ik heb nu iemand anders van de praktijk, dus ik ben benieuwd. En natuurlijk weer even fijn naar het hartje luisteren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven