Stel hier je vraag aan een medeforummer

13-01-2008 17:12 164 berichten
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar soms wil ik weleens iets vragen aan een forummer omdat ik bijvoorbeeld weet dat diegene in een bepaald vakgebied werkt, over een persoonlijke situatie, een bepaald recept, maar kan dat niet in een topic zonder compleet off-topic te gaan. En een anoniem e-mailaccount aanmaken vind ik teveel moeite...

Ik zal dus beginnen met een vraag aan Dhelia; heb jij misschien nog raio-tips voor mij?!

Andere vragen zijn natuurlijk hartstikke welkom! Wellicht kunnen we ook forummers voor elkaar opsporen als er hier aan hen een vraag wordt gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Heee, da's nog eens een leuk topic!

Ik kom hier nog niet zo lang, dus ken nog niet iedereen, maar ik vind dit wel een heel erg leuk idee!
Ha, da's nog eens een leuk topic! Zo ben ik weleens benieuwd als ik bepaalde forummers lees, of ik hen toevallig IRL ken. Maar ja, dat ga ik dan weer niet vragen natuurlijk :-)
.
Bedoel je dan qua schrijfstijl, dat de dingen die ze vertellen zo herkenbaar zijn Mariannanas? Zou wel heel grappig zijn, als je elkaar dan per toeval blijkt te kennen.
Wat een leuk topic. Zo dacht ik net toevallig toen ik even door die van sympathieke forummers scrolde dat Xaloy vertelde dat ze toen haar zoontje heel ziek was hier veel steun heeft gehad.

Ik heb toen dat topic ook gevolgd en dacht dus net nog, hoe zou het nu met Robbie zijn. Maar ik dacht, ach vraag ik maar niet, is niet het topic en ik "ken" Xaloy verder natuurlijk ook niet.

Maar ja, dit topic is er voor gemaakt natuurlijk. Dus Xaloy.. hoe gaat het met Robbie?
Ik ben erg benieuwd hoe het met Persephone is. Dus Pers, als je al weer forumt, how are you?
Sluit me bij Evidenza aan. (Maar dat had ik al gezegd in het 'gelijkgestemden'-topic )
En nu maar hopen dat er ook antwoorden komen...
Ohja, ook een vraag voor MV!

Myleen; jij vindt de peugeot 406 coupe toch zo mooi? Die van ons is te koop, dus... kopen?
quote:Evidenza schreef op 13 januari 2008 @ 17:27:

Ik ben erg benieuwd hoe het met Persephone is. Dus Pers, als je al weer forumt, how are you?Ja, die ben ik ook kwijt. De laatste tijd dat ze hier reageerde zat ze niet lekker in haar vel, dus zou ook wel willen weten hoe het met haar gaat.
Maar Pers kan toch helemaal niet reageren, want zij heeft toch een ban?
Alle vragen met apparatuur met een snoer eraan bied ik aan te beanwoorden.
quote:Celeone schreef op 13 januari 2008 @ 17:42:

Maar Pers kan toch helemaal niet reageren, want zij heeft toch een ban?He? Waarom?!
quote:Celeone schreef op 13 januari 2008 @ 17:39:

Ohja, ook een vraag voor MV!

Myleen; jij vindt de peugeot 406 coupe toch zo mooi? Die van ons is te koop, dus... kopen?

He wat goed onthouden!!!! Ja, ik koop volgende week een staatslot, mocht ik winnen dan kom ik direct bij je terug!!!

Ik heb nu een 106 sport. Dus ik mag niet klagen. Maar ik onthou het!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou, dat moet je misschien hier en daar maar even navragen minny. Ten eerste vind ik het niet aan mij hier vanalles uit de doeken te doen en ten tweede is het ook helemaal niet mijn bedoeling nu weer vanalles op te rakelen.
quote:mylenevalerie schreef op 13 januari 2008 @ 17:49:

[...]

He wat goed onthouden!!!! Ja, ik koop volgende week een staatslot, mocht ik winnen dan kom ik direct bij je terug!!!

Ik heb nu een 106 sport. Dus ik mag niet klagen. Maar ik onthou het!

Oke, ik duim mee, want er heeft nog niemand gereageerd.

quote:minny schreef op 13 januari 2008 @ 17:46:

[...]

He? Waarom?! Ik wil er ook niet heel veel over zeggen maar je weet me te mailen.
Mag een ander ook antwoorden, als die het antwoord weet???
quote:Celeone schreef op 13 januari 2008 @ 17:12:

Ik zal dus beginnen met een vraag aan Dhelia; heb jij misschien nog raio-tips voor mij?!

Oei, nou ben ik vereerd... Een topic gestart om mij een vraag te stellen Ga je toch de raio doen? Leuk!!

Raio tips: de selectie is volgens mij wat gewijzigd ten opzichte van mijn tijd, maar is 't nog steeds zo dat je eerst een iq-test krijgt, dan een gesprek met psycholoog en dan de selectiegesprekken? Voor wat betreft de iq test: gewoon oefenen, en niet te druk om maken

Gesprek met de psycholoog: had ik volkomen verknald en dat bleek geen enkel probleem, dus ook daarvoor geldt: niet te druk om maken. Bovendien krijgt m.u.v. de voorzitter de selectiecommissie het advies van de psycholoog pas nadat ze al hun mening over je hebben moeten geven, dus daar kun je beter op in zetten.

De selectiegesprekken: destijds waren het er drie: eentje juridisch van inhoud. Daarvoor geldt vooral dat je de actualiteit moet kennen: wat speelt er in de juridische wereld en wat is jouw visie daarop. Dan eentje meer sociaal van aard (wat heb je naast je studie gedaan, dat soort zaken). En nog 't gesprek met de voorzitter, daarin komt het rapport van de psycholoog aan bod. Houd er rekening mee dat ze in die gesprekken proberen je uit de tent te lokken (bv door 'foute' vragen te stellen, of niet op te kijken als je wordt binnengelaten en je min of meer te negeren. Allemaal om te kijken hoe je reageert en of je een beetje sterk in je schoenen staat)

Je strikt-juridische kennis wordt eigenlijk nauwelijks getest. Ze gaan ervan uit dat dat toch wel goed zit, omdat je anders niet afgestudeerd zou zijn.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan lees ik 't wel
quote:mylenevalerie schreef op 13 januari 2008 @ 17:53:

[...]

Ik wil er ook niet heel veel over zeggen maar je weet me te mailen.Doe ik! Heb echt veel gemist in die tijd dat ik even weg was geloof ik.
quote:Celeone schreef op 13 januari 2008 @ 17:50:

Nou, dat moet je misschien hier en daar maar even navragen minny. Ten eerste vind ik het niet aan mij hier vanalles uit de doeken te doen en ten tweede is het ook helemaal niet mijn bedoeling nu weer vanalles op te rakelen.Ik ben ook sprakeloos over die ban, daar weet ik niks van.

je hoeft toch niet alles uit de doeken te doen, je kan toch gewoon een trefwoord plaatsen....zoiets als .....klauwhamer! Dan weet iedereen het hoor.

Maar dit is dus maar een voorbeeld want volgens mij was ze er al niet meer toen klauwhamer speelde.
Antonio, helpt het voor de levensduur van je accu van je laptop om hem elke maand te kalibreren? En als je dat niet braaf van het begin af gedaan hebt, alsnog beginnen of gewoon maar vergeten?
Het is notdone om over forummers te praten die zelf niet meer kunnen reageren. Aldus de angels. Dus lijkt me einde onderwerp Toetyfroety. Niet naar bedoelt hoor!!!! Maar laten we niet weer die discussie hier krijgen. Daar zijn er al diverse topics over geweest en het mag gewoon niet. Of misschien beter geformuleerd, laten we geen oude koeien uit de sloot halen.
Oke, bedankt dhelia! Het gesprek met de psycholoog is nu min of meer gewijzigd in een assessment, da's natuurlijk erg "hip" tegenwoordig. Ik wilde sowieso wel veel oefenen voor de iq-test, ook omdat ik hoor dat het daar voor veel mensen al eindigt. En dat zou toch wat zonde zijn...

En tips voor nu? Ik heb nu meer dan een jaar ervaring als buitengriffier bij de rb en ben sinds een tijdje ook aan het buitengriffieren bij het hof. Ik ben gevraagd voor een bestuur, maar ik denk dat ik dat afzeg omdat het qua tijd wat krap word. En ik doe naast m'n studie een cursus bij het talencentrum, puur voor de lol. Daarnaast natuurlijk meer werkervaring, maar niet juridisch. Denk je dat m'n "cv" opvalt of letten ze daar überhaupt niet op?
Mylene of wie er meer van weet: was dat niet een gewone ban van twee weken? Ze zou deze winter nog op vakantie gaan, dat weet ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven