Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
Nee de tweede zwangerschap was niet ome Henk toch? Volgens mij was het: man 1, vriend idi amin, Roel en tijdens Roel gedwongen door Henk, met wie ze een 'vertrouwensband' had. Het oudste kind was slachtoffer, 1x door haar eigen vader, 1 x bijna door vriend idi Amin en 1x door ome Henk. Heeft ze 2 kinderen dan of 3.
Meds, ome henk bezwangerde haar niet.

En als zij niet op het bureau was geweest waar ze verklaarde de eerst volgende af te maken, was dit niet op voorbedachte rade geweest.

Snap ook niet zo goed waar je dat uit op maakt? Ze heeft hem, nadat er iets knapte omdat ze het van haar dochter hoorde, vermoord.
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:21:

[...]

Dat kan inderdaad heel goed.

Maar ze heeft wel een kind. Ik vind dat ze in zo'n situatie beter het zekere voor het onzekere kunt nemen en alleen had moeten blijven met haar dochter. Als die wat ouder was en een stabiele jeugd had gehad had ze weer een relatie kunnen aangaan. Vind ik.Ik denk dat deze vrouw zielsveel van haar dochters houdt en álles voor ze doet. En doet wat zij denkt wat het beste is.
Ze heeft strafvermindering gekregen, dus het zal best onderzocht zijn dat die vent haar dochter heeft misbruikt.
Ze heeft haar straf iig uitgezeten...
quote:Ste_ schreef op 09 mei 2011 @ 23:21:

Kut, viel te laat in, en heb daarna niet echt opgelet.

Is het nog ergens terug te kijken?
Als ze iemand heeft vermoord die haar dochter heeft verkracht kan ik er niet al te erg mee zitten eerlijk gezegd.
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:26:

Ze heeft strafvermindering gekregen, dus het zal best onderzocht zijn dat die vent haar dochter heeft misbruikt.Ik heb niet meegekregen dat ze strafvermindering heeft gehad.
x
quote:Turkooiss schreef op 09 mei 2011 @ 23:20:

Elisabeth,

Ze heeft 1 man vermoord, maar denk dat die man in haar gedachten haar moeder en al die andere mannen vertegenwoordigd (of hoe zeg je dat?)Dat klopt niet, dat zou wel kloppen als de moord een opwelling was. maar hier is sprake van een vooropgezet plan, nota bene met een handlanger
quote:Billie36 schreef op 09 mei 2011 @ 23:27:

[...]

Ik heb niet meegekregen dat ze strafvermindering heeft gehad.Ja ze had eerst 15 jaar, toen heeft ze verteld waarom ze die man heeft vermoord, toen kreeg ze 12 jaar.
Ze is toch niet zwanger geraakt door ome Henk?
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:21:

[...]

Dat kan inderdaad heel goed.

Maar ze heeft wel een kind. Ik vind dat ze in zo'n situatie beter het zekere voor het onzekere kunt nemen en alleen had moeten blijven met haar dochter. Als die wat ouder was en een stabiele jeugd had gehad had ze weer een relatie kunnen aangaan. Vind ik.Ja dat is ook zo heb je een punt.
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:26:

Ze heeft strafvermindering gekregen, dus het zal best onderzocht zijn dat die vent haar dochter heeft misbruikt.strafvermindering kan om velerlei redenen. De meeste gevangenen komen vervroegd vrij, wegens goed gedrag
Ik vraag mij af hoe het met haar dochters gaat en hoe hun erop terugkijken.
Bram M. vertelde vandaag in Boulevard dat je in Nederland in principe vrij kunt komen nadat je 2/3 van straf hebt uitgezeten.
En ja, als er iemand met z'n tengels aan mijn kinderen sta ik niet voor mezelf in. Gevalletje eigen schuld....
Deze vrouw houdt van haar dochters, en door haar jeugd verkeerde relatie's aangegaan, en foute mannen aangetrokken, jammer dat er niet wordt ingegaan hoe nu haar band met haar dochters is, en hoe het met haar dochters gaat.
quote:meds schreef op 09 mei 2011 @ 23:29:

[...]

strafvermindering kan om velerlei redenen. De meeste gevangenen komen vervroegd vrij, wegens goed gedragNee. De straf was 15 jaar. Daarna is ze misschien in hoger beroep gegaan ofzo, dat heeft ze niet gezged, maar de uiteindelijke straf was dus 12 jaar.
Waar hebben haar dochters nou al die jaren gezeten, terwijl zij gevangen zat? Ze vertelt er wel weinig over, hoe het nu met haar dochters gaat.
quote:_nut_ schreef op 09 mei 2011 @ 23:29:

Ze is toch niet zwanger geraakt door ome Henk?Nee, gelukkig niet.
quote:kriebelbeest schreef op 09 mei 2011 @ 23:31:

Bram M. vertelde vandaag in Boulevard dat je in Nederland in principe vrij kunt komen nadat je 2/3 van straf hebt uitgezeten.Dat klopt. Iedereen zit 2/3 van zijn straf uit, behalve bij levenslang. Je kan de 1/3 er weer bij krijgen als je bijvoorbeeld ontsnapt.
quote:cat75 schreef op 09 mei 2011 @ 23:31:

Waar hebben haar dochters nou al die jaren gezeten, terwijl zij gevangen zat? Ze vertelt er wel weinig over, hoe het nu met haar dochters gaat.Daar heeft ze geen contact meer mee helaas.
quote:Christiana schreef op 09 mei 2011 @ 23:31:

Deze vrouw houdt van haar dochters, en door haar jeugd verkeerde relatie's aangegaan, en foute mannen aangetrokken, jammer dat er niet wordt ingegaan hoe nu haar band met haar dochters is, en hoe het met haar dochters gaat.Dat is inderdaad jammer.
quote:steph schreef op 09 mei 2011 @ 23:32:

[...]

Daar heeft ze geen contact meer mee helaas.Heeft ze dat gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven