Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
Meds,

Ik zie het nog steeds als een soort opwelling. De Rb volgens haar ook, omdat het stukje 'voorbedachte rade' kwam doordat ze op het politiebureau haar verklaring verscheurde, nadat die idioot haar dochter bijna had doodgereden, en zei dat de volgende dood zou gaan..

Ze heeft niet een jaar lang zitten bedenken hoe ze ome henk dood zou maken, hij was simpelweg de volgende.
quote:_nut_ schreef op 09 mei 2011 @ 23:31:

En ja, als er iemand met z'n tengels aan mijn kinderen sta ik niet voor mezelf in. Gevalletje eigen schuld....Toch ben ik dat nog steeds niet met je eens. Hem compleet in elkaar trimmen, prima. Hem voor de rest van zijn leven achter tralies zetten ook. Maar een leven nemen, nee. Ook bij deze mevrouw ben ik het haar nog niet mee eens.

Je hebt er toch ook niks aan? Dan is die persoon dood. En dan? Dan zit jij nog steeds met al die wraakgevoelens..
Klein stukje over haar straf en kinderen: http://www.televizier.nl/ ... rhaal-van-een-moordenares
De documentairemaakster had ook een docu gemaakt over de loverboy van Maria mosterd? Was dat verhaal nou waar? (alleen maar over gelezen, niet gezien)
quote:kriebelbeest schreef op 09 mei 2011 @ 23:31:

Bram M. vertelde vandaag in Boulevard dat je in Nederland in principe vrij kunt komen nadat je 2/3 van straf hebt uitgezeten.

Tot voorkort was dat zelfs standaard. Iedereen kwam na 2/3e van zijn straf op vrije voeten. Dat is pas veranderd. Je kunt nu alleen nog onder bepaalde voorwaarden vervroegd vrijkomen.

Maar volgens mij bedoelde Zanne hier dat haar straf verlaagd werd van 15 naar 12 jaar doordat ze haar motieven prijs had gegeven. Dat moet al in de rechtsgang geweest zijn en niet aan het einde van detentie.
quote:Chardonnay schreef op 09 mei 2011 @ 23:33:

[...]

Heeft ze dat gezegd?Bij DWDD zei ze dat ze alles kwijt was, ook haar kinderen.
quote:steph schreef op 09 mei 2011 @ 23:36:

[...]

Bij DWDD zei ze dat ze alles kwijt was, ook haar kinderen.Dat sterkt me dan alleen maar meer in de gedachte dat haar verhaal niet klopt.
Tomatensoep ben met je eens dat je dan nog steeds met je wraakgevoel zit. Maar niemand heeft het recht om met zijn handen een kind te zitten, geen enkel recht! Dat had hij dan maar eerder moeten bedenken!
Ze is ook al oma. Hopelijk is die cirkel wel doorbroken...
quote:Billie36 schreef op 09 mei 2011 @ 23:38:

Ze is ook al oma. Hopelijk is die cirkel wel doorbroken...

Dat hoop ik ook.

En voor haar dochters is het verschrikkelijk.

Die waren hun moeder wel voor 8 jaar kwijt.
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:39:

[...]

Dat hoop ik ook.

En voor haar dochters is het verschrikkelijk.

Die waren hun moeder wel voor 8 jaar kwijt.Wat ik uit die link haal is dat ze hun moeder voor altijd kwijt zijn.
quote:Billie36 schreef op 09 mei 2011 @ 23:38:

Ze is ook al oma. Hopelijk is die cirkel wel doorbroken...Juist, ik hoop dat het kind uit liefde is geboren en ook lievevol zal opgroeien met geen één gruwel dat haar oma en haar moeder hebben moeten meemaken.
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:31:

[...]

Nee. De straf was 15 jaar. Daarna is ze misschien in hoger beroep gegaan ofzo, dat heeft ze niet gezged, maar de uiteindelijke straf was dus 12 jaar.da's gewoon de volle mep. Dus niks geen verzachtende omstandigheden volgens de rechter
Dat is net zoveel als Sytske huppeldepup.

Over voorbedachte rade gesproken..
quote:meds schreef op 09 mei 2011 @ 23:40:

[...]

da's gewoon de volle mep. Dus niks geen verzachtende omstandigheden volgens de rechterJawel wel verzachtende omstandigheden. De volle mep was 15 jaar. Nadat zij haar motieven heeft verteld heeft ze 12 jaar gekregen. Van die 12 jaar ging dan nog een derde af.
quote:meds schreef op 09 mei 2011 @ 23:40:

[...]

da's gewoon de volle mep. Dus niks geen verzachtende omstandigheden volgens de rechterDat is niet zo. Ze gaf tijdens de uitzending aan dat ze eerst niet gesproken had over haar motieven (omdat ze dochter beloofd had te zwijgen) en toen 15 jaar gekregen had. Toen ze op een later moment (wanneer dat precies geweest is werd niet duidelijk) vertelde wat haar motieven waren is de straf klaarblijkelijk verlaagd naar 12 jaar (Hoger Beroep lijkt aannemelijk).
quote:kriebelbeest schreef op 09 mei 2011 @ 23:40:

[...]

Wat ik uit die link haal is dat ze hun moeder voor altijd kwijt zijn.

Ik zal die link zo eens bekijken.

Heel erg voor die dochters.
Ik vond het een docu van niks. Zeer oppervlakkig. Ik mis erin hoe het ging met haar kinderen toen, waar verbleven ze, de relatie met haar verwekster nadien, broers, zussen die toch waarschijnlijk dezelfde traumatische jeugd moeten hebben meegemaakt, eventuele hulpverlening etc etc.

Nog afgezien van het feit of zij de waarheid verteld heeft. Al is de helft waar, dan is het al schrijnend en onbegrijpelijk hoe mensen kunnen zijn en in- en in triest voor de slachtoffers.
@Mocy: dat was ook de opzet van het programma. Alleen 1 kant van het verhaal laten zien. Kijk even naar het linkje dat iemand hier een pagina of 2 geleden plaatste. Daar wordt het duidelijk waarom er maar 1 kant van het verhaal wordt geportretteerd.
niks te vinden over deze willeke M. behalve dan dat ze een boek gaat schrijven. Nou..... dat zal me een tranendal worden
quote:Lunax schreef op 09 mei 2011 @ 23:44:

[...]

Dat is niet zo. Ze gaf tijdens de uitzending aan dat ze eerst niet gesproken had over haar motieven (omdat ze dochter beloofd had te zwijgen)

Ja tuurlijk. Vreselijke dingen overkomen, maar geen aangifte doen, da's een patroon bij deze vrouw

en toen 15 jaar gekregen had. Toen ze op een later moment (wanneer dat precies geweest is werd niet duidelijk) vertelde wat haar motieven waren is de straf klaarblijkelijk verlaagd naar 12 jaar (Hoger Beroep lijkt aannemelijk).

Arm kind (die dochter dan), leven in de wetenschap dat je moeder jou gebruikt om een moord met voorbedachte rade te rechtvaardigen.

Sietse heeft ook 12 jaar. Ook voorbedachte rade idd
De band met moeder en dochter is er ook niet sterker op geworden begreep ik hier inmiddels
Wat een tranentrekkende slechte docu was dit!

Ongeloofwaardig verhaal wat die Willeke vertelt. Maar ja, zal wel lekker verkopen zo'n zielig slachtofferverhaal en een mooie aanloop naar een boek. En dat boek moet gepromoot worden en verkocht, dus.... Die dochters hebben geen contact meer met haar. Die zouden misschien wel eens een haal ander licht op de zaak kunnen werpen.

Want die Willeke was wel een alcoholiste die haar dochters telkens weer meesleepte in risicovolle relaties.

Volgens mij ziet ze zichzelf ook nog als een soort van heldin die haar dochter heeft gewraakt. Bah.
Vond het een goede documantaire, en ik vind het vreselijk wat haar is overkomen, al vanaf kinds af aan een slechte start. Ellende ellende, ook voor haar dochters allemal vreselijk.

Ik zat iig met open mond te kijken.

Ik vind die willeke, wel ontzettend prachtig haar hebben, haha dat viel mij gewoon op.
Nog even over dat ze die dochters niet meer zag. Ik heb de DWDD ook gezien en daar zei ze dat ze door de moord haar kinderen verloor. Ik maakte daaruit op dat ze het over toen had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven