Een echt lekkere quiche?

04-04-2011 09:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Komende week krijg ik eters. Ik wil graag weer eens een quiche maken. Nu ben ik op zoek naar een heerlijk recept.

Ik maak regelmatig hartige taarten maar steeds mis ik iets, misschien een beetje pit? Ik vind de hartige taart deeg van Koopmans ook niet zo lekker, beetje smakeloos.

Wat gebruiken jullie?

Wie heeft er een lekker recept of wat goede tips zodat ik een eens echt lekkere quiche kan maken?

De eters en wij vinden alles lekker dus kom maar op

Alvast bedankt!
quote:Mlle_j schreef op 04 april 2011 @ 09:28:

Ik maak zelf deeg van bloem, ei, boter, fijngehakte hazelnoten en provencaalse kruiden. Vervolgens een vulling van gepureerde gegrillde rode paprika's, eieren, room en parmezaan. Die puree wissel ik af met heel dunne plakken courgette (als een soort 'lasagna' in de taart dus). Mmmm!

Mile-J: kleine kans dat je dit leest maar ik probeer het toch. Wat zijn de verhoudingen hierbij? Ik wil dit graag maken, het klinkt zo lekker.

De kip-kersentaart en tomatentaart van AH heb ik genoteerd!

Vanavond ga ik voor het eerst zelf het deeg voor quiche maken.

@Kabouter, ik ga het doen volgens die link van Zima, hopelijk gaat dat beter. Je kunt op die site ook een filmpje bekijken over deeg maken.
Oh wat leuk, het recept dat jojon postte heet 'kip in de hoed' en stond jáááren geleden in de Allerhande.

Is echt heerlijk, die ga ik gauw weer eens maken!
Favoriet hier is Broccolitaart.

Ik gebruik meestal gewoon plakjes bladerdeeg. (ik ben luie huisvrouw) Wat ik wel altijd doe is het deeg uitrollen met deegroller, daar wordt het echt lekkerder van. De structuur veranderd dan waardoor je bodem wat steviger en krokanter is.

Dit doe ik door wat Bloem op het aanrecht en over de stapel met plakjes te strooien zodat het niet aan mijn deegroller blijft vastplakken.

Mijn recept:

Bladerdeeg laten ontdooien en uitrollen tot de goede maat van bakblik/springvorm en de vorm bekleden.

Ik strooi er wat paneermeel over. In de koelkast zetten tot je de rest klaar hebt.

Broccoli bijna gaar koken.En goed laten uitlekken in vergiet.

Ui met teentje knoflook en champignons fruiten in koekenpan.

Salami (van stegeman bijv) in blokje snijden.

2 eieren loskloppen met flinke lepel creme fraiche en gemalen peper.

Bakvorm vullen met de brocoli, champignonmix eroverheen, stukjes salami erop, eimengsel eroverheen gieten en wat geraspte kaas erover strooien.

Bladerdeeg dichtvouwen en hup in de oven.

Ik maak er meestal een tomaten/komkommersalade bij.
Toevallig pasgeleden weer eens een quiche gemaakt na lange tijd. Twee flinke preien en een paprika in de pan gemikt met peper, zout, knoflook en kerrie voor de vulling. Verder melk en een paar eieren bij elkaar en kaas bovenop. Zelf het deeg gemaakt, half uurtje laten rusten en uitgerold met flink wat bloem. Alle eters superenthousiast!

Heb een vriendin die haar quiches regelmatig (deels) invriest en volgens haar gaat dat prima.
*
Mijn favo recept:

Spinazie-geitenkaasquiche

Ingrediënten

Hartige taart deeg

Bloem

Geitenkaas

Spinazie

Spekjes

4 eieren

200 ml slagroom

Walnoten

Honing

Peper

Zout

Bereidingswijze

Bedek een taartvorm met het deeg. Bestrooi de bodem met wat bloem en prik wat gaatjes in de bodem met een vork.

Bak de spekjes gaar. Wok de spinazie beetgaar. Verkruimel de geitenkaas.

Doe de eieren, slagroom en wat peper en zout in een kom en meng het geheel.

Bestrooi de bodem met een laagje van de helft van de geitenkaas. Verdeel daarover de spinazie. Doe daarboven op de spekjes en nog een laagje geitenkaas. Giet daarover het ei-slagroom mengsel.

Verwarm de oven op 200 graden en doe de quiche 20 minuten in de oven. Haal de quiche na 20 minuten uit de oven en bestrooi deze met gehakte walnoten en wat honing. Doe de quiche vervolgens nog 10 minuten in de oven.
Aan Kastanjez, blackdress en alle andere 'zelf deeg makers',

Ik lees dat jullie enthousiast zijn over zelf deeg maken en niets anders meer willen ode aan jullie, want mijn deeg is totaal mislukt

Ik kan overgaan op kant en klaar maar ik wil het nog een kans geven.

ik heb het als volgt gemaakt:

200 gram bloem (had geen 250 gr)

150 gram boter

1/2 eigeel

snuf zout

1 el ijskoud water

Boter in vriezer gedaan. Met blender bloem en boter gemixt. Dat lukte niet goed, het zag er niet zo uit als op het filmpje (zie post Zima). 2 el eigeel met water erbij. Het deeg plakte uiteindelijk wel aan elkaar. Zonder te kneden snel een deegbal gemaakt en omwikkeld met folie een paar uur in de koelkast gelegd. Een half uur op kamertemperatuur laten komen. Bij het uitrollen op bebloemd werkvlak viel het uit elkaar. Bij het in de vorm leggen ook. Aan elkaar gedrukt met lepel met eigeel. Belegd met paprikasaus en gegrilde courgette. 20 minuten in de oven op 200C.

De deegkorst was smaakloos en niet gaar, ik vond het gewoon vies. Ik heb het niet opgegeten en dat zegt echt wat.. ik eet altijd m'n bord leeg

Mijn ideeen zijn:

- meer ei + water aan het deeg toevoegen in de blender

- deeg blind voorbakken

- misschien geen bakpapier in quichevorm leggen

Denken jullie dat het hier in zit? Hebben jullie andere tips?
Kip-kersen-taart was heeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Dat wilde ik even zeggen.

Leuk dat dit recept de 'kip in de hoed' bleek te zijn, ik had daar al vaak over gehoord.

Jojon's versie lijkt me iets lekkerder (zonder gember, met 2 potten kersen ipv 1, croissantdeeg ipv bladerdeeg) dan die van de AH

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=84452
Toevallig gisteravond quiche voor vanavond gemaakt. Ik heb wel het kant en klare quichedeeg van koopmans gebruikt.

Vulling:

300 gr broccoli heel fijn gesneden

300 gr ontdooide diepvriesspinazie

400 gr hollandse roerbakmix

4 eieren

250 ml soya cuisine

1/2 el mierikswortel

geitenkaas

cashewnootjes

peper, zout

2 teentjes knoflook geperst.

Ik heb de eieren met de room losgeklopt, 1/2 el mierikswortel, 2 teentjes knoflook erbij geperst en wat peper en zout flink door elkaar geklutst. Daar de groenten en geitenkaas doorheen geroerd. In de quichevorm gedaan en er wat cashewnootjes en geitenkaas overheen gestrooid. Ziet er heerlijk uit iig.
Hmmmm, ik heb gister de spaanse taart van punkiedunkie gemaakt, maar dan met zelfgemaakt deeg.

Die gaat in mijn grote boek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven