Smoothie-recepten

23-08-2008 13:15 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil aan de smoothies.

's Ochtends krijg ik een boterham maar met moeite weg. Bovendien eet ik op een dag normaal gesproken altijd te weinig fruit en zuivel. Daarom dacht ik om voortaan 's ochtens een smoothie te blenderen.

Heb net inkopen gedaan en een hoop nectarines, peren, meloen en mango meegenomen. Ik heb ook nog mandarijnen liggen.

Wie heeft er lekkere smoothie recepten? Of smakelijke combinaties?

Liefst niet met ijs (wordt ook wel eens gebruikt), want ik wil het graag een beetje mager houden.

Alvast hartelijk dank!
quote:Sam32 schreef op 08 mei 2011 @ 20:20:

En je proeft niks van die spinazie? Want dat klinkt niet echt lekker.Nope...en ik heb een hele kritische dochter een hubbie...en die drinken het ook...als er 2 moeilijk zijn qua smaakjes....
Vanavond een smoothie gemaakt van; frambozen, kiwi, schepje ijs, melk en wat limonadesiroop. Smaakt goed!

Spinazie trekt me niet echt moet ik zeggen. Dat mag je trouwens toch ook niet dagelijks eten?
quote:Claudia2010 schreef op 08 mei 2011 @ 22:43:

Spinazie trekt me niet echt moet ik zeggen. Dat mag je trouwens toch ook niet dagelijks eten?Dat mag dus wel...als je het maar niet verhit.
Oh zelfs gekookt mag het...;-)

Ter info...

http://www.afvallen-weblo ... elke-dag-zou-moeten-eten/

En echt waar je proeft het niet...dus waarom zou je het niet doen...ik voel me er echt stukken beter door....en ik tobde nog al met vreselijke vermoeidheid door mijn chronisch lage HB (thalassemie) gehalte...die zal nooit toren hoog worden maar ik voel me gewoon echt beter!!!
Maar proef je de spinazie dan niet Ednaloy?
Nee schat...ECHT NIET.....je moet er geen hele kilo's in doen....;-)

Hahahaha...had ik al een paar x gezegd hoor...;-)
Of was dat juist het grapje van je....
haha...och jee, ik zie nu pas jouw zin dat je het echt niet proeft in je post van 14.27 uur.

Ik ga het gewoon een keer proberen
heb zojuist een blender gekocht wil ook wat vaker smoothie gaan maken.

Heb van dat bevroren fruit van de ah gekocht zo nog ff wat andere dingen kopen die handig zijn. Ben benieuwd.
Ik drink elke dag een groene smoothie en je proeft de spinazie echt niet. Je kunt er ook sla in doen ipv spinazie (alles behalve ijsbergsla). Ik mix het met een vergeperste sap of mineraalwater, want ik lust geen zuivel
3/4 kop appelsap

1/2 kop natuur yoghurt

1 bevroren in stukken gesneden banaan

1 kop bevroren aardbeien

Bereiding

Giet het appelsap in de blender. Voeg de yoghurt toe en mix tot een gladde massa. Voeg de bevroren banaanstukken toe en de helft van de aardbeien. Mix wederom tot een gladde massa en dan voeg je het laatste gedeelte van de aardbeien toe. Daarna gewoon uitgieten in de glazen en veel plezier beleven aan deze overheerlijke smoothie.

Ben nu deze aan het drinken. Is echt erg lekker!
Wat ik zelf lekker vind is om bevroren fruit in een smoothie te verwerken, dan lijkt het net of er ijs inzit! Hoeft niet persé diepvries te zijn, je kunt ook gewoon een appel of banaan (of wat dan ook) in de vriezer stoppen en dan in de blender gooien. Beetje yoghurt/kwark erbij of nog lekkerder een beetje aan toevoegen kokosmelk (wel wat ongezonder, maar super lekker, al helemaal als dit ook uit de vriezer komt!)
Kokosmelk is helemaal niet ongezond!!!! Het is een fabel dat je van kokos dik wordt. Van een andere forumster hoorde ik dat ze geproeerd hebben om varkens snel vet te mesten door ze kokos te geven. Alleen vielen die dieren juist af.....
Vandaag geen smoothie gedronken en ik mis het gelijk een beetje.

Ibi, die laatste van jou klinkt erg lekker, maar een ananas schoonmaken, is dat een beetje te doen?
Ik heb een paar weken geleden een smoothie workshop gevolgd en ben er nu flink mee aan het experimenteren. Ideaal met een kerel die in de horeca werkt en ik niet altijd zin heb om te koken.

Welke groenten stoppen jullie er in behalve spinazie? Ik zoek voor de afwisseling andere groenten die door de blender kunnen omdat ik geen sapcentrifuge heb. Bieten heb ik geprobeerd maar daar krijg ik geen heel glas van weg. Of ik heb de verhouding niet juist. *Klokt het laatste beetje kersen, blauwe bes, spinazie, notenmelk smoothie weg*
quote:Claudia2010 schreef op 12 mei 2011 @ 21:27:

Vandaag geen smoothie gedronken en ik mis het gelijk een beetje.

Ibi, die laatste van jou klinkt erg lekker, maar een ananas schoonmaken, is dat een beetje te doen?

Dit is echt een topding:

Deze is ook erg lekker.

1 Advocado

melk

dadel

walnoten

Naar smaak kan je nog eventueel wat honing of suiker toevoegen. Ik doe trouwens de dadels en de walnoten als laatste erbij zodat deze niet helemaal stuk gaan. Lekker oppeuzelen met een lepel.
Ik gebruik altijd een basis van een banaan en appelsap en mik er dan naar smaak aalbessen, aardbeien, frambozen, bosbessen of ander fruit door. Soms een beetje yoghurt maar als ik het voor mezelf maak altijd zonder yoghurt.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
cranberriesap, yoghurt (evt aardbeienyoghurt), banaan, en bevroren aardbeien

coolbest mango, perzikyoghurt, banaan en bevroren mango of perzik
Ik doe gewoon verse jus d´orange met whatever ik aan fruit heb liggen door elkaar. Vind ik het lekkerst eigenlijk en mijn dochter van 3 wil ook zowat niks anders meer dan een `drinkfruitje`
Een beetje wat framboze dressingsaus erin doen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja super. Maar doen jullie er ook groente in??
De laatste weken zijn we hier helemaal verzot op de volgende:

1 meloen

2 bakken aardbeien

en een hand verse muntblaadjes.
Mmm, klinkt lekker yette. Ga ik ook eens proberen!
net eentje gemaakt:

1 banaan

1 kiwi

20 druiven

3 el magere kwark

Was wat steviger omdat er niet zoveel vocht in zit, maar wel erg lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven