Smoothie-recepten

23-08-2008 13:15 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik wil aan de smoothies.

's Ochtends krijg ik een boterham maar met moeite weg. Bovendien eet ik op een dag normaal gesproken altijd te weinig fruit en zuivel. Daarom dacht ik om voortaan 's ochtens een smoothie te blenderen.



Heb net inkopen gedaan en een hoop nectarines, peren, meloen en mango meegenomen. Ik heb ook nog mandarijnen liggen.



Wie heeft er lekkere smoothie recepten? Of smakelijke combinaties?



Liefst niet met ijs (wordt ook wel eens gebruikt), want ik wil het graag een beetje mager houden.



Alvast hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden las ik dat Elle Michelle aan smoothies deed, en toevallig was er een nieuwe site over geopend, ik heb haar ook deze site gegeven. Weet niet of ze er wat lekkers bij heeft gevonden maar misschien leest ze mee en hoor je het.



smoothies
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook elke ochtend een smoothie, erg lekker en gezond!



Hier wat combi's:



- sinaasappelsap (vers)/banaan/aardbeien/frambozen

- sinaasappelsap/banaan/mango

- sinaasappelsap/yogurt/peer

- sinaasappel/banaan/ananas

- meloen/appel/nectarine



Je kunt echt heel veel combinaties maken. Gewoon een beetje proberen. Ik gebruik altijd vers geperst sinaasappel sap om het vloeibaar te maken, en als ik de smoohie smeuig wil maken doe ik er wat biogarde door.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat fruit zoals kiwi en ananas zuur wordt in combinatie met zuivel.



Verder: gewoon een beetje experimenter!



Bij de AH kun je frambozen uit de diepvries kopen, die zijn perfect voor smoothies vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Die met peer ga ik eens proberen!



Omdat ik smoothies heel koud wil hebben, gebruik ik ook wel eens ingevroren fruit. Aardbeien en bessen kan je in z'n geheel invriezen, perzik, mango, banaan etc. in blokjes.



En dan inderdaad in de blender met appelsap of sinaasappelsap en een schep turkse yoghurt.



Heb toevallig vanmiddag nog een schuimige shake met bevroren aardbei, munt, limoen, turkse yoghurt, iets suiker & een beetje spa rood voor de kinderen gemaakt. Was zó op :)
Alle reacties Link kopieren
Ik eet 's morgens ook meestal een smoothie.

Er gaat in ieder geval een banaan in en kwark, verder wat ik toevallig aan fruit in huis heb. Kiwi's doen het erg goed, frambozen en aardbeien ook en bij gebrek aan beter is een appeltje erin ook lekker.

Die nectarines zou ik er in ieder geval doorheen doen, is erg lekker!

Meloen schijnt bitter te worden in een smoothie.
Alle reacties Link kopieren
Gooi er ook eens een schep gemalen kokos doorheen. Lekker, en goed voor de vezels.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Enkele combi's:



-Melk, yoghurt, banaan en wat honing

-sinaasappelsap, banaan en aardbeien

-banaan, kiwi en fruitsap

-kiwi met appelsap

-enz



In feite kan je alles van fruit in je blender smijten en variëren naargelang de soorten dat je in huis hebt.

Ik doe er altijd wat sap bij. Soms is dat melk, alle soorten fruitsappen, appelsap.

Gewoon water vind ik niet lekker, want zo verzwakt de smaak van je fruit.

Als extra'tje kan je wat honing, vanille-extract, kokos, kaneel of honing toevoegen, zo verkrijg je telkens een ander smaakje.



Smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!



Honing is een goede - had ik niet aangedacht, maar staat in mijn keukenkastje, dus die gaat erin.



Dat meloen niet lekker is in een smoothie wist ik niet... maar die vind ik om gewoon zo te eten ook heerlijk.



Frambozen ga ik zeker proberen!
Alle reacties Link kopieren
Net gemaakt:



-halve liter soyamelk, 100 gram pistachenootjes (gepeld) en twee eetlepels honing.



-ook lekker: soyamelk- banaan- dadels



-sinaasappels - gember - wortel
Van de week gemaakt: Karnemelk, peer, (zoete) appel en de inhoud van een vanillestokje. (maar zonder vanille ook erg lekker)
Ik ben verslaafd aan de volgende combi:



1 banaan

2-3 el havermout

1 appel of kiwi

heel veel bevroren bosbessen

magere melk

eventueel nog wat lijnzaad



Echt superlekker, vooral door de banaan in combinatie met de bevroren bosbessen.
Een erg frisse en gezonde is een smoothie van komkommer, meloen, kiwi en verse munt.

Geen zuivel erdoor, maar appelsap en een beetje honing.

Heel erg smakelijk en vooral lekker in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Even een praktisch vraagje.. Als jullie bevroren fruit/bessen gebruiken welke stand op de blender gebruik je dan? Ik heb namelijk mn oude blender zo naar de maan geholpen.



Nu heb ik een nieuwe mét Icecrush functie. Lijkt me dat ik die dan moet gebruiken bij de bevroren bosbessen/frambozen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowpatrol schreef op 18 augustus 2009 @ 21:37:

Even een praktisch vraagje.. Als jullie bevroren fruit/bessen gebruiken welke stand op de blender gebruik je dan? Ik heb namelijk mn oude blender zo naar de maan geholpen.



Nu heb ik een nieuwe mét Icecrush functie. Lijkt me dat ik die dan moet gebruiken bij de bevroren bosbessen/frambozen etc.Ben ik ook benieuwd naar. Ga 'm zo voor het eerst gebruiken en maar eens wat dingen uit dit topic uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm misschien is dit wel wat. Ik zoek nog een gezond ontbijt, is het wel een beetje snel te maken?

xx
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me ook nog afvraag... Lees hier dat meerdere mensen houden van 'ijskoude' smoothie. Zou je, voor bijv. 2 à 3 dagen in het voren, yoghurt kunnen invriezen in ijsblokjesvorm. Er bestaat immers ook yoghurtijs....



Bijv. wat sap, fruit en evt. paar yoghurt-blokjes. Ja, of sap invriezen natuurlijk. Ik moet nog wel testen of de mijne voldoende kan crushen.



Of het snel gaat Emaiden, geen idee.... blijkbaar wel als je porties vriezerfruit (bosvruchten etc. AH icm eigen voorgesneden/bevroren blokjes mango, ananas, perzik etc.).
Alle reacties Link kopieren
Up
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen op de markt flink wat fruit ingeslagen, voor o.a. smoothies.



Net heb ik een smoothie gemaakt van melk, verse sinaasappelsap, schepje vanille-ijs, aardbeien, kiwi en banaan.

Inmiddels al opgeslurpt en hij is heerlijk.



Voor morgen heb ik nog frambozen en zwarte bessen (en sinaasappels + bananen) Kan dit allemaal bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Elke morgen hier ook een smoothie.



Favoriet: 1 banaan, 1 kiwi, vers sinaasappelsap en yoghurt.



Of



1 banaan, aardbeien, verse sinaasappelsap en yoghurt.



Ik roer er zelf altijd 2 lepels gebroken lijnzaad door voor de vezels en de gezonde eigenschappen van lijnzaad.
Alle reacties Link kopieren
Als je een smoothie maakt, gooi er dan zaden, kokos en bessen in. Zo ben je weer extra verder bij je gezondheid.



Ik heb laatst de kokos bij purekokosolie.nl gehaald en toen in mijn blender gedaan. Echt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook heel erg lekker is: sinaasappelsap en een banaan in de blender. Een groot glas hiermee vullen en er dan stukjes fruit in doen (had ik laatst bij de laplace).
Ik maak vaak: yoghurt, met ingevroren frambozen, piepklein beetje appelsap, honing en een paar blaadjes verse munt. Erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dagelijks 2 kiwi's (of een banaan en een kiwi, maar wil niet dagelijks banaan) handje bosbessen, aardbeien, kokos melk en stuk of negen van die kleine deelblokjes Iglo spinazie. Laaste proef je niet en moet zeggen dat ik het nu zo'n 2 maanden doe en nu merk dat ik me niet zo uitgescheten voel rond mijn maandelijkse ei afdrijving. Ik heb wel eerst gekeken of dagelijks spinazie "eten" niet schadelijk is...is dus niet zo omdat je de spinazie niet verwarmt.

Doet mij erg goed en gezin doet braaf mee...komen we toch nog aan extra groenten...
Ik maakt iedere ochtend een smoothie van 3 handen verse spinazie, kiwi, bessen (aalbessen/ bosbessen) en/of aardbeien en/of frambozen, lijnzaad, een banaan en wat water. Als ik kokosmelk over heb wil ik dat er ook nog wel eens bij mikken...

Eigenlijk net zoiets als Ednaloy dus :-) Heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
En je proeft niks van die spinazie? Want dat klinkt niet echt lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven