Smoothie-recepten

23-08-2008 13:15 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil aan de smoothies.

's Ochtends krijg ik een boterham maar met moeite weg. Bovendien eet ik op een dag normaal gesproken altijd te weinig fruit en zuivel. Daarom dacht ik om voortaan 's ochtens een smoothie te blenderen.

Heb net inkopen gedaan en een hoop nectarines, peren, meloen en mango meegenomen. Ik heb ook nog mandarijnen liggen.

Wie heeft er lekkere smoothie recepten? Of smakelijke combinaties?

Liefst niet met ijs (wordt ook wel eens gebruikt), want ik wil het graag een beetje mager houden.

Alvast hartelijk dank!
Ok, hier een grote misser gemaakt:

had 2 sinaasappelen geperst, en in de blender: 1 banaan, 3 appels en ongeveer 100 gram aardbeien.

Dacht dat het wel lekker smooth zou worden, maar het is meer een dikke pap. Heb het toch maar in de kleine flesjes gedaan zoals ik van plan was, want wilde eigenlijk 2 of 3 keer per week flink wat maken, en dan vervolgens elke dag een flesje meenemen naar het werk, zodat ik die dag alvast wat fruit binnen heb. Het zijn soms drukke dagen, dus dit leek me ideaal.

Zou het nou beter worden als ik wat meer sinaasappelsap erdoor gooi? Ik heb het liefste zoveel mogelijk echt fruit erin (dus geen kant en klaar appelsap ofzo).

Heeft iemand een idee hoe lang je zo'n smoothie in de koelkast kunt bewaren? Ik koop wel eens verse smoothies bij de groenteboer en die zijn dan nog een dag of 4 goed.
Marthesyl, komt door je appels. Dat wordt een soort appelmoes. Ik zou minder appels er in doen, of idd meer sinasappelsap
dankjewel!

Ik ga de appels skippen. Ik vond het al zo raar, heb wel eens vaker iets gemaakt en gelijk opgedronken, maar nooit met appels idd. Thanx!
Weet iemand hoe lang je een smoothie in de koelkast kunt bewaren?
quote:marthesyl schreef op 27 augustus 2011 @ 09:24:

Weet iemand hoe lang je een smoothie in de koelkast kunt bewaren?Geen idee, bij mij zijn ze binnen een dag op (vers vind ik het lekkerst) Een dag later al vind ik de smoothie net niet meer je van het.
Dames ik ben sinds een week aan de groente -fruit smooties vooral omdat ik te weing groente binnen krijg

maar verder dan spinazie en adijvie kom ik niet nog iemand tips van welke groente je smooties mee kan maken

Ziet er trouwens goor groen uit maar drink het zo weg
Voor heerlijke groene smoothies

[spam ]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-03-2014 18:07
Reden: link naar eigen blog
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven