Poes is weg :(
dinsdag 10 mei 2011 om 14:31
Sinds gisteravond is 1 van onze poezen weg. Ze komt sinds 1.5 maand buiten, maar is nog nooit in t donker weggeweest. We zitten aardig in de stress. Ze is gesteriliseerd maar begreep dat ze dan evengoed nog met krolse katers mee kunnen gaan.. We hadden in eerste instantie de hoop dat ze bij de buren zat (deed ze wel vaker), maar dat is niet het geval. Briefjes zijn al in de brievenbussen (en supermarkt), amivedi/dierenambulance en dierenarts op de hoogte, op t digitale prikbord van onze provincie, zelfs een berichtje op facebook. Enerzijds voelt het wat drastisch, anderzijds heb ik dit nog nooit meegemaakt en wil ik zo snel mogelijk de hulptroepen erbij. We wilden haar binnenkort laten chippen. Haar zus lijkt zich niet echt druk te maken..
Bah
Bah
dinsdag 10 mei 2011 om 14:38
Als ze vanavond nog niet terug is dan gaan zoeken als het donker wordt. Overdag vinden ze het vaak te druk en durven dan niet te voorschijn te komen. 's avonds als het rustig is durven ze dan vaak wel. Neem wel een mandje mee zodat je haar ook ergens in kan doen als je haar vind.
Verder heb je denk ik wel alles gedaan wat je kon doen.
Hopelijk komt ze gauw terug.
Verder heb je denk ik wel alles gedaan wat je kon doen.
Hopelijk komt ze gauw terug.
dinsdag 10 mei 2011 om 14:40
dinsdag 10 mei 2011 om 14:41
Die komt wel terug joh. Die is nieuwsgierig en heeft de zomer in der pootjes. Nu zijn er overal vogeltjes en andere diertjes waar ze op kunnen jagen. Paradijs nu. Als ze over een dag niet terug is moet je even langs de schuren gaan kijken of ze misschien opgesloten zit.
Voor krolse katers hoef je je geen zorgen te maken. Die bestaan niet.
Voor krolse katers hoef je je geen zorgen te maken. Die bestaan niet.
dinsdag 10 mei 2011 om 14:44
Nee dat haar zusje niet reageert zegt niets.
Katten zijn meestal lang niet zo aan elkaar gehecht als mensen denken.
Maar ze kan echt nog wel te voorschijn komen.
Katten zijn in principe nachtdieren en als je ze de kans geeft gaan ze vaak 's avonds of 's nachts op pad. Ze ligt waarschijnlijk nu gewoon ergens te slapen en je hebt kans dat ze vanavond of morgen gewoon weer op komt dagen.
Katten zijn meestal lang niet zo aan elkaar gehecht als mensen denken.
Maar ze kan echt nog wel te voorschijn komen.
Katten zijn in principe nachtdieren en als je ze de kans geeft gaan ze vaak 's avonds of 's nachts op pad. Ze ligt waarschijnlijk nu gewoon ergens te slapen en je hebt kans dat ze vanavond of morgen gewoon weer op komt dagen.
dinsdag 10 mei 2011 om 14:48
Dan zal ik t stuk over de krolse katers wel verkeerd begrepen hebben haha.
Gisteravond al gezocht met brokjes enzo.. Briefjes hebben we in de bussen gedaan zodat mensen zelf even kunnen kijken. Directe buren hebben we al gehad..
Ik probeer t ook maar op nieuwsgierigheid te gooien.. Alleen normaal is het zo'n sufferd, ik zie haar er niet voor aan om zich zo te gedragen
Ik hou jullie op de hoogte
Gisteravond al gezocht met brokjes enzo.. Briefjes hebben we in de bussen gedaan zodat mensen zelf even kunnen kijken. Directe buren hebben we al gehad..
Ik probeer t ook maar op nieuwsgierigheid te gooien.. Alleen normaal is het zo'n sufferd, ik zie haar er niet voor aan om zich zo te gedragen
Ik hou jullie op de hoogte
dinsdag 10 mei 2011 om 15:13
dinsdag 10 mei 2011 om 15:19
quote:Waldorf114 schreef op 10 mei 2011 @ 14:40:
het is zo rot
ik denk niet dat ze ergens dood in de bosjes ligt, kan het me gewoon niet voorstellen! Zegt het ook nog wat dat haar zus niet heel erg aan het zoeken of mauwen is? Doorgaans zijn ze wel erg hecht. Zou ze weten dat ze weer terugkomt?
Bij mij gaan ze wel miauwen en krijsen als er wat is maar ik heb ook binnenkatten. Dus als er iets is dan merken ze het direct, dat heeft het leven gered van mijn jongste kat Kane. Ze gingen naast hem zitten en klaaglijk miauwen, bleek dat hij een directe niervergifteging had, door hun werd ik wakker en kon ik direct de dierenarts bellen.
Maar als je katten buiten komen zal het gewoon zijn dat je andere kat gewoon denkt dat Zus lekker buiten is. Denk ik. Bij mijn binnenkatten zie en hoor ik het altijd meteen maar heel vroeger toen ik buitenkatten had toen kon ik het niet merken als er wat was.
Ik zou toch even checken of er niet toevallig een van de buren op vakantie is gegaan en je poes per ongeluk is opgesloten. Even een briefje op de deur plaatsen of in de bus. Ervan uitgaande dat iemand de planten komt water geven of de huisdieren. Of even bij buren bellen of ze in de avond gemiauw horen bij de buren die op vakantie zijn.
het is zo rot
Bij mij gaan ze wel miauwen en krijsen als er wat is maar ik heb ook binnenkatten. Dus als er iets is dan merken ze het direct, dat heeft het leven gered van mijn jongste kat Kane. Ze gingen naast hem zitten en klaaglijk miauwen, bleek dat hij een directe niervergifteging had, door hun werd ik wakker en kon ik direct de dierenarts bellen.
Maar als je katten buiten komen zal het gewoon zijn dat je andere kat gewoon denkt dat Zus lekker buiten is. Denk ik. Bij mijn binnenkatten zie en hoor ik het altijd meteen maar heel vroeger toen ik buitenkatten had toen kon ik het niet merken als er wat was.
Ik zou toch even checken of er niet toevallig een van de buren op vakantie is gegaan en je poes per ongeluk is opgesloten. Even een briefje op de deur plaatsen of in de bus. Ervan uitgaande dat iemand de planten komt water geven of de huisdieren. Of even bij buren bellen of ze in de avond gemiauw horen bij de buren die op vakantie zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 10 mei 2011 om 16:02
Nadat ik pas van flat naar benedenwoning was verhuisd is een van mijn poezen ook weggelopen/de weg kwijtgeraakt. Ik heb de tweede nacht de poort van de tuin op een kiertje gezet en in de tuin een klein tafeltje met daaronder haar mandje en brokjes en water. De tweede ochtend lag zij braaf in het mandje... Ik hoop dat zij snel terug is, weet nog wel hoe slecht ik die twee nachten heb geslapen... (heel drukke weg nabij)
dinsdag 10 mei 2011 om 17:28
Ah..dat is stressen he?
Zo te zien heb je alles gedaan wat je kunt doen.
Ik denk dat we allemaal weleens hebben meegemaakt dat kat dagje niet thuiskwam,en gelukkig komen ze bijna allemaal weer terug(soms pas na weken.
Heeft je kat een bandje om?Want ze is nog erg jong toch?
Want als mensen zien,dat een katje een bandje omheeft,weten ze dat het een baasje heeft,en zullen ze minder snel een katje "houden".
En met een beetje mazzel dierenasiel/bescherming/artsen inlichten of briefje ophangen.
Heel veel sterkte en succes!
Laat weten als ze er weer is
Zo te zien heb je alles gedaan wat je kunt doen.
Ik denk dat we allemaal weleens hebben meegemaakt dat kat dagje niet thuiskwam,en gelukkig komen ze bijna allemaal weer terug(soms pas na weken.
Heeft je kat een bandje om?Want ze is nog erg jong toch?
Want als mensen zien,dat een katje een bandje omheeft,weten ze dat het een baasje heeft,en zullen ze minder snel een katje "houden".
En met een beetje mazzel dierenasiel/bescherming/artsen inlichten of briefje ophangen.
Heel veel sterkte en succes!
Laat weten als ze er weer is
woensdag 11 mei 2011 om 09:23
Hoi allemaal,
Nog steeds geen spoor
Gisteravond nog geroepen. Vannacht hebben we haar kussentje en een bakje voer in de tuin geleged (ze moet toch honger krijgen?), maar dat ligt er nog onaangeroerd. Inmiddels vrezen we nu wel het ergste. Ze is nog maar 1 jaar en klein van stuk. Als je in dr buurt ben kun je haar zo oppakken en meenemen. We vrezen dat dat ook gebeurd is
Het liefst zou ik gewoon weten dat ze aangereden is.
Gister had ik nog goede hoop maar dat is vandaag als sneeuw voor de zon verdwenen. Ironisch genoeg opende ik een tijdje terug een topic dat mn poezen niet naar buiten durfde.. Ook zei ik altijd dat ik zo bang was dat iemand ze mee zou nemen.. En nu dit.
Gottegot, ze is zo klein en ze heeft het liefste koppie wat ik ooit gezien heb. Met van die grote ogen. En nu ligt ze misschien ergens dood in de bosjes, of bij iemand binnen zonder dat degene het weet en gaat ze straks alsnog dood.
Ze kan gewoon niet zomaar even op pad zijn. Het kan gewoon niet..
Nog steeds geen spoor
Gisteravond nog geroepen. Vannacht hebben we haar kussentje en een bakje voer in de tuin geleged (ze moet toch honger krijgen?), maar dat ligt er nog onaangeroerd. Inmiddels vrezen we nu wel het ergste. Ze is nog maar 1 jaar en klein van stuk. Als je in dr buurt ben kun je haar zo oppakken en meenemen. We vrezen dat dat ook gebeurd is
Het liefst zou ik gewoon weten dat ze aangereden is.
Gister had ik nog goede hoop maar dat is vandaag als sneeuw voor de zon verdwenen. Ironisch genoeg opende ik een tijdje terug een topic dat mn poezen niet naar buiten durfde.. Ook zei ik altijd dat ik zo bang was dat iemand ze mee zou nemen.. En nu dit.
Gottegot, ze is zo klein en ze heeft het liefste koppie wat ik ooit gezien heb. Met van die grote ogen. En nu ligt ze misschien ergens dood in de bosjes, of bij iemand binnen zonder dat degene het weet en gaat ze straks alsnog dood.
Ze kan gewoon niet zomaar even op pad zijn. Het kan gewoon niet..
woensdag 11 mei 2011 om 09:30
Bel de dierenambulance nog een keer of er een kat gevonden is. Zo niet, ga er vanuit dat ze ergens is. Helaas is het zo dat sommige mensen een kat zonder bandje meenemen of iig eten geven.
Een kat van ons is bijna twee weken later teruggevonden. Zat vast in een kelder en was zo bang dat hij er niet meer uit durfde. Misschien kan ze ergens niet uit? Een andere kat van mij bleek in iemands zijn huis te zitten. Zomer, achterdeuren open, kat binnen, achterdeuren dicht en niemand thuis, behalve twee hele grote honden. Kat zat twee dagen lang op de zolder bij hen. Ook onder auto's kijken en roepen. Een andere kat heeft een dag in de motor verstopt gezeten. Politie erbij, motorkap open en hoppa alsnog via de onderkant eruit. Nog niet alle hoop verliezen hoor! Maar ik begrijp je ongerustheid maar al te goed.
Ik zou bij mensen gaan aanbellen en vragen?
Een kat van ons is bijna twee weken later teruggevonden. Zat vast in een kelder en was zo bang dat hij er niet meer uit durfde. Misschien kan ze ergens niet uit? Een andere kat van mij bleek in iemands zijn huis te zitten. Zomer, achterdeuren open, kat binnen, achterdeuren dicht en niemand thuis, behalve twee hele grote honden. Kat zat twee dagen lang op de zolder bij hen. Ook onder auto's kijken en roepen. Een andere kat heeft een dag in de motor verstopt gezeten. Politie erbij, motorkap open en hoppa alsnog via de onderkant eruit. Nog niet alle hoop verliezen hoor! Maar ik begrijp je ongerustheid maar al te goed.
Ik zou bij mensen gaan aanbellen en vragen?
woensdag 11 mei 2011 om 09:37
Ze heeft geen bandje omdat er hier erg veel bosjes zijn en waren bang dat ze ergens zou blijven haken. Iedereen kent hier ook wel elkaars katten en ver uit buurt ging ze niet.
Is het niet zo dat als ze aangemeld is bij amivedi dat de dierenambulance dan ook op de hoogte is? De dierenarts is ook al ingeschakeld.
Ik probeer nog wel positief te blijven maar ik mis haar zo
ze is helemaal geen stoere dus ik ben zo bang dat iemand haar gewoon iets aangedaan heeft. Misschien hebben ze haar expres meegenomen? Je weet nooit watvoor gekken er rond lopen,
Ik heb gister briefjes door de straat gebracht of mensen in hun schuur/garage/huis willen kijken omdat ze wellicht naar binnen is gelopen. Tot op heden geen reactie dus ik voel me ook zo bezwaard om nu weer alles af te gaan.
Misschien dat ik zo nog wel even de ambulance en het asiel bel...
Bedankt voor het reageren, beetje mn verhaal kwijt helpt
Is het niet zo dat als ze aangemeld is bij amivedi dat de dierenambulance dan ook op de hoogte is? De dierenarts is ook al ingeschakeld.
Ik probeer nog wel positief te blijven maar ik mis haar zo
Ik heb gister briefjes door de straat gebracht of mensen in hun schuur/garage/huis willen kijken omdat ze wellicht naar binnen is gelopen. Tot op heden geen reactie dus ik voel me ook zo bezwaard om nu weer alles af te gaan.
Misschien dat ik zo nog wel even de ambulance en het asiel bel...
Bedankt voor het reageren, beetje mn verhaal kwijt helpt
woensdag 11 mei 2011 om 10:44
woensdag 11 mei 2011 om 17:17
quote:oki07 schreef op 11 mei 2011 @ 09:30:
Een kat van ons is bijna twee weken later teruggevonden. Zat vast in een kelder en was zo bang dat hij er niet meer uit durfde. Misschien kan ze ergens niet uit? Een andere kat van mij bleek in iemands zijn huis te zitten. Zomer, achterdeuren open, kat binnen, achterdeuren dicht en niemand thuis, behalve twee hele grote honden. Kat zat twee dagen lang op de zolder bij hen.Sjezes, dus jouw katten dringen binnen bij andere mensen in huis? Dat is asociaal zeg! Je moet gewoon je katten bij je houden!
Een kat van ons is bijna twee weken later teruggevonden. Zat vast in een kelder en was zo bang dat hij er niet meer uit durfde. Misschien kan ze ergens niet uit? Een andere kat van mij bleek in iemands zijn huis te zitten. Zomer, achterdeuren open, kat binnen, achterdeuren dicht en niemand thuis, behalve twee hele grote honden. Kat zat twee dagen lang op de zolder bij hen.Sjezes, dus jouw katten dringen binnen bij andere mensen in huis? Dat is asociaal zeg! Je moet gewoon je katten bij je houden!
woensdag 11 mei 2011 om 17:23
tjee iones wat een stom antwoord geef jij zeg,dat doen katten nu eenmaal als ze nieuwschierig van aard zijn.
hoi waldorf mijn kat is vorig jaar 12 dagen vermist geweest ik had haar bij me mams te logerengedaan omdat ik ging verhuizen endaar is ze ontsnapt
daar heeft ze kennelijk 12 dagen inde bosjes gezeten ik heb overal fotos opgehangen met een beloning van 50 eu..
en de buuf van mijn mams had haar gevonden
Ik werd letterlijk ziek van verdriet terwijl ik wel 100x langs alle bosjes ben gelopen
Blijven zoeken met een blikje voer
ik hoop zo datje poes weer terecht komt heel veel sterkte
hoi waldorf mijn kat is vorig jaar 12 dagen vermist geweest ik had haar bij me mams te logerengedaan omdat ik ging verhuizen endaar is ze ontsnapt
daar heeft ze kennelijk 12 dagen inde bosjes gezeten ik heb overal fotos opgehangen met een beloning van 50 eu..
en de buuf van mijn mams had haar gevonden
Ik werd letterlijk ziek van verdriet terwijl ik wel 100x langs alle bosjes ben gelopen
Blijven zoeken met een blikje voer
ik hoop zo datje poes weer terecht komt heel veel sterkte
woensdag 11 mei 2011 om 18:53
quote:iones schreef op 11 mei 2011 @ 17:17:
[...]
Sjezes, dus jouw katten dringen binnen bij andere mensen in huis? Dat is asociaal zeg! Je moet gewoon je katten bij je houden!
Beide poezen (en dat geldt voor 90% van de katten hier in de wijk) lopen wel eens bij de buren naar binnen als hun deur open staat. Puur uit nieuwsgierigheid. Ja, ik vind het vervelend, maar ik kan ze niet binnenhouden. De buren vinden het niet erg, maar ik vraag ze wel om ze consequent streng weg te sturen in de hoop dat ze het leren.
Ik denk nu ook dat mijn vermiste poes ergens binnen zit, maar heb het al aan iedereen gevraagd en tot nu toe niets..
Ben er goed ziek van.
[...]
Sjezes, dus jouw katten dringen binnen bij andere mensen in huis? Dat is asociaal zeg! Je moet gewoon je katten bij je houden!
Beide poezen (en dat geldt voor 90% van de katten hier in de wijk) lopen wel eens bij de buren naar binnen als hun deur open staat. Puur uit nieuwsgierigheid. Ja, ik vind het vervelend, maar ik kan ze niet binnenhouden. De buren vinden het niet erg, maar ik vraag ze wel om ze consequent streng weg te sturen in de hoop dat ze het leren.
Ik denk nu ook dat mijn vermiste poes ergens binnen zit, maar heb het al aan iedereen gevraagd en tot nu toe niets..
Ben er goed ziek van.