Meisjesnamentopic!
maandag 9 mei 2011 om 13:07
Ik zou Luna inderdaad ook gewoon als Luna uitspreken, maar ken ook een Luna die wordt uitgesproken als Loena.
Misshopping; is Julia geen optie? En wat vind je van Julot? (juulot uitspraak) Heb het idee dat je die naam niet makkelijk als Joelot uitspreekt, dan wordt het een tongbreker. Of Nora(h), Sara(h), Jessie, Naomi, Eva?
Misshopping; is Julia geen optie? En wat vind je van Julot? (juulot uitspraak) Heb het idee dat je die naam niet makkelijk als Joelot uitspreekt, dan wordt het een tongbreker. Of Nora(h), Sara(h), Jessie, Naomi, Eva?

maandag 9 mei 2011 om 14:31
quote:Catooo schreef op 09 mei 2011 @ 13:07:
Ik zou Luna inderdaad ook gewoon als Luna uitspreken, maar ken ook een Luna die wordt uitgesproken als Loena.
Oh ik ken alleen maar Luna´s die als Loena uitgesproken worden
Julia vind ik dan weer wat klassieker, wel erg mooi, maar wil zelf liever een stoere, aparte en niet veel voorkomende naam. Julie en Julot vind ik ook leuk, maar de u wordt hier in Duitsland per definitie als oe uitgesproken, (zoals Mutter, Schuhe) en Joelot en Joelie vind ik echt niet mooi klinken.
Wat ik verder nog wel leuke namen vind zijn:
Milla, Lexie, Lina, Nila, Nahla, Liene, Suri en Flora
Oh ik ken alleen maar Luna´s die als Loena uitgesproken worden

Wat ik verder nog wel leuke namen vind zijn:
Milla, Lexie, Lina, Nila, Nahla, Liene, Suri en Flora
dinsdag 10 mei 2011 om 18:54
Hoi allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en hoop dat jullie mij ook willen helpen bij het zoeken van een passende naam. We weten al dat we een meisje krijgen
De volgende namen spreken mij (en manlief deels) aan:
- Marit
- Elise
- Emma (maar dan misschien als tweede naam)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik lees al een tijdje mee en hoop dat jullie mij ook willen helpen bij het zoeken van een passende naam. We weten al dat we een meisje krijgen
De volgende namen spreken mij (en manlief deels) aan:
- Marit
- Elise
- Emma (maar dan misschien als tweede naam)
Alvast bedankt voor het meedenken!
dinsdag 10 mei 2011 om 19:36
quote:Weekend schreef op 10 mei 2011 @ 19:28:
@jojo:
-Marise --> mja, die neem ik mee in overleg!
-Marlissa --> mwah niet echt
-Sophie/Sofie --> teveel top 10
-Lotte --> leuk, maar ook een top 10 dat vind ik wel jammer
-Olivia --> nee
-Anna/Anne --> top 10
Vind het toch niet zo leuk wanneer een naam té populair is.
Zoiets?
@jojo:
-Marise --> mja, die neem ik mee in overleg!
-Marlissa --> mwah niet echt
-Sophie/Sofie --> teveel top 10
-Lotte --> leuk, maar ook een top 10 dat vind ik wel jammer
-Olivia --> nee
-Anna/Anne --> top 10
Vind het toch niet zo leuk wanneer een naam té populair is.
Zoiets?
dinsdag 10 mei 2011 om 19:47
quote:Weekend schreef op 10 mei 2011 @ 19:44:
Het is echt ontzettend moeilijk ( zie pagina's hiervoor, zit zelf ook in dilemma)
Hmhm oke aparter dus..
- Pimme
- Mette
- Madee
- Maddy
- Chloe/KhloeInderdaad erg moeilijk. Je hebt ook direct bij iedere naam een gevoel van: JA! of mwah...of NEE! Heb je zelf al een top 5 lijstje?
Het is echt ontzettend moeilijk ( zie pagina's hiervoor, zit zelf ook in dilemma)
Hmhm oke aparter dus..
- Pimme
- Mette
- Madee
- Maddy
- Chloe/KhloeInderdaad erg moeilijk. Je hebt ook direct bij iedere naam een gevoel van: JA! of mwah...of NEE! Heb je zelf al een top 5 lijstje?
dinsdag 10 mei 2011 om 22:57
Iemand tips? Veel namen waar ik van hou zijn wat klassiek en lang maar dat is zo heftig gelijk. Dus de mogelijkheid tot een leuke afkorting is een grote plus.
Lijstje is:
Olivia
Hannah
Josephine
Gabrielle (op z'n frans)
Isabelle (ook op zn frans)
Leonora/Nora
Lara
Nina
Helaas is het het allemaal net niet, vanwege bekenden, combinatie achternaam, etc.
Thanks!
Lijstje is:
Olivia
Hannah
Josephine
Gabrielle (op z'n frans)
Leonora/Nora
Lara
Nina
Helaas is het het allemaal net niet, vanwege bekenden, combinatie achternaam, etc.
Thanks!

woensdag 11 mei 2011 om 10:19
quote:naira1986 schreef op 10 mei 2011 @ 22:57:
Iemand tips? Veel namen waar ik van hou zijn wat klassiek en lang maar dat is zo heftig gelijk. Dus de mogelijkheid tot een leuke afkorting is een grote plus.
Lijstje is:
Olivia
Hannah
Josephine
Gabrielle (op z'n frans)
Leonora/Nora
Lara
Nina
Thanks!
Wat vind je van:
Eline
Felice
Amelié
Feline
Isabeau
Annebel
Nila
Lilou
Flora
Julie
Lina
Lijstje is:
Olivia
Hannah
Josephine
Gabrielle (op z'n frans)
Leonora/Nora
Lara
Nina
Thanks!
Wat vind je van:
Eline
Felice
Amelié
Feline
Isabeau
Annebel
Nila
Lilou
Flora
Julie
Lina
woensdag 11 mei 2011 om 13:42
Bedankt voor het meedenken! Sommige namen zijn niet helemaal internationaal genoeg, maar verder zitten heel erg in de goede richting. Cejo heeft zelfs ook mijn eigen naam genoemd .
Feline, Florine, Jolijn en Rosalie vind ik heel mooi!
Rozemarijn, Elisabeth, Helena en Victoria zijn ook erg leuk, maar kunnen door omstandigheden niet.
Lina zou ik als afkorting heel erg leuk vinden, maar ik zou niet weten waarvan?
Verdere suggesties zijn nog steeds erg welkom!
Feline, Florine, Jolijn en Rosalie vind ik heel mooi!
Rozemarijn, Elisabeth, Helena en Victoria zijn ook erg leuk, maar kunnen door omstandigheden niet.
Lina zou ik als afkorting heel erg leuk vinden, maar ik zou niet weten waarvan?
Verdere suggesties zijn nog steeds erg welkom!
woensdag 11 mei 2011 om 15:49
Thanks Cejo! Er zijn alleen nog wat moeilijkheden:
-4 lettergrepen wordt te lang vanwege de (lange) tweede naam die vaststaat. (helaas valt hierdoor veel wat ik mooi vind af, maar iets als 'josephine eleonora' wordt wel erg heftig). Twee of drie lettergrepen zou het mooist zijn.
-Elina/Alina lijkt te veel op Eline, welke dichtbij al vaak voorkomt.
Denk dat het dus lastig wordt om iets met lina te vinden maar dat hoeft ook niet. In ieder geval nogmaals dank Rosalina vind ik wel erg leuk!
-4 lettergrepen wordt te lang vanwege de (lange) tweede naam die vaststaat. (helaas valt hierdoor veel wat ik mooi vind af, maar iets als 'josephine eleonora' wordt wel erg heftig). Twee of drie lettergrepen zou het mooist zijn.
-Elina/Alina lijkt te veel op Eline, welke dichtbij al vaak voorkomt.
Denk dat het dus lastig wordt om iets met lina te vinden maar dat hoeft ook niet. In ieder geval nogmaals dank Rosalina vind ik wel erg leuk!