Welk cadeau afscheid hulpverlener?

12-05-2011 10:29 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

N.a.v. mijn vorige topic 'overdrachtgevoelens hulpverlener' heb ik nog een vraag.

Het moment zit er aan te komen; binnenkort ga ik afscheid nemen van mijn hulpverlener. Wat vinden jullie ervan om een cadeau te geven? En zo ja, aan wat voor iets zou ik kunnen denken?

Als jullie ideeën of ervaringen hiermee hebben hoor ik het graag, ben zelf een beetje inspiratieloos namelijk...
quote:mali30 schreef op 12 mei 2011 @ 10:54:

Het klinkt heel hard, maar zodra jij op dinsdagmorgen 10.30 niet meer komt word jou plaats ingenomen door een andere client waar ze zich op gaat richten.En idd, het klink hard maar dat klopt. Het is als hulpverlener altijd fijn te weten dat de therapie goed is afgesloten maar het is ook ons werk. Maak het niet te groot. Niet voor je hulpverlener en ook niet voor jezelf!
quote:mali30 schreef op 12 mei 2011 @ 10:54:

Blue sky realiseer je wel dat jij heel anders tegen je hulpverlener aankijkt, als zij tegen jou. Ik begrijp je gevoel, maar voor haar ben je een client, haar werk. Ik denk juist dat een persoonlijk kado als een kaartje oid een mooier gebaar is als een "duur" kado. Het klinkt heel hard, maar zodra jij op dinsdagmorgen 10.30 niet meer komt word jou plaats ingenomen door een andere client waar ze zich op gaat richten.Ik weet het, ik weet het. Zo is het ook en zo hoort het ook te zijn. Maar ja, dat krijg je met gevoelens te maken... Ik wil dit gewoon voor mezelf op een goede manier afsluiten zodat ik verder kan gaan. Daar vind ik ook een afscheidscadeau/brief bij horen.
quote:elastiekje schreef op 12 mei 2011 @ 10:56:

Ik heb van mijn client een bos bloemen gekregen en een doos merci toen de hulpverlening stopte. Had natuurlijk echt niet gehoeven, maar heb het wel aangenomen. Vond het een erg lief gebaar. Van een gedicht zou ik denk ik meer het ' beladen' vinden, dan een algemeen gebaar. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Eens.

Ik vind het altijd een beetje genant als ik uitvoerig bedankt word. Tenslotte heb ik gewoon mijn werk gedaan.
quote:the_blue_sky schreef op 12 mei 2011 @ 10:54:

[...]

Ik zie het wel als een bedankje. Weet dat ik er verder niks mee zal bereiken en dat is ook niet mijn bedoeling.Zeg dan alleen maar bedankt. Hartstikke bedankt, je hebt me heel goed geholpen. Meer is niet nodig.
quote:the_blue_sky schreef op 12 mei 2011 @ 10:56:

[...]

Ja, dat snap, is ook het belangrijkste. Toch is het voor mij belangrijk om mijn hulpverlener ook iets te kunnen geven. (Heb zelf al zoveel gekregen.)

Je vergeet dat het niet een vriend/in is ofzo.

Jij bent voor haar/hem een cliënt, net als veel anderen.
Verschillende hulpverleners geven hier aan dat ze geen of slechts zeer kleine cadeautjes mogen aannemen.

Waarom wil jij je hulpverlener dan in een moelijke positie brengen door een cadeau te geven?
Dat kan je zeker doen blue sky, maar wees wel eerlijk naar jezelf. Dat je straks niet teleur gesteld bent als ze gewoon bedankt en sterkte met je verdere leven zegt i.p.v enorme emoties te tonen. Wij leren tijdens onze opleiding en stage dat werk niet mee naar huis genomen moet worden. Dat is soms moeilijk er zijn altijd dingen die je raken, maar al werkende leer je dat je jezelf moet beschermen anders vreet het je op. Dus werk is werk. Sterkte .
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat is ook puur persoonlijk natuurlijk. Ligt er ook aan hoe intensief je gewerkt hebt met iemand, hoe je zelf in elkaar steekt. Wat jij als hulpverlener wel of niet gepast vindt. Ik bekijk het iig altijd vanuit een therapeutisch oogpunt en leg ook uit als ik het niet gepast vind en waarom niet. Maar het feit blijft dat het gewoon mijn werk is. En ik al mijn clienten even belangrijk vind. In deze situatie zul je als hulpverlener altijd een proffesionel houding moeten hebben. Een bedankje is okee....een groot cadeau niet!
Ik zou gewoon een klein doosje chocolaatjes doen of zo, da;s altijd leuk om te geven (en te krijgen)
Eens met elastiekje. Ben ook hulpverlener en kan een bloemetje of chocola erg waarderen. Brieven, gedichten en andere dingen vind ik te beladen, zou niet goed weten wat ik ermee zou moeten en zou me erg ongemakkelijk voelen.

Want, wat al gezegd werd, het gaat om een client - hulpverlenercontact, voor mij is dat niet persoonlijk, maar echt werk.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Even off topic wat een hoop hulpverleners hier , moeten we niet werken haha
Een fles wijn.
quote:mali30 schreef op 12 mei 2011 @ 11:07:

Even off topic wat een hoop hulpverleners hier , moeten we niet werken haha Ben maandag en donderdag vrij... Al moet ik bekennen dat ik op loze momenten ook nog wel eens op het forum kijk.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik begrijp van de hulpverleners onder jullie dat iets kleins waarschijnlijk het beste is. Dat dit makkelijker aan te nemen is en ook voldoende is op deze manier. Ik denk dat ik dit advies op ga volgen, wil zeker geen gênante situatie creëren! Het gaat wel een beetje tegen mijn gevoel in, maar misschien is het wel beter zo...
quote:elninjoo schreef op 12 mei 2011 @ 11:07:

Een fles wijn.Haha, dat zou nou niet het eerste zijn wat in me op zou komen!
quote:the_blue_sky schreef op 12 mei 2011 @ 11:13:

Ik begrijp van de hulpverleners onder jullie dat iets kleins waarschijnlijk het beste is. Dat dit makkelijker aan te nemen is en ook voldoende is op deze manier. Ik denk dat ik dit advies op ga volgen, wil zeker geen gênante situatie creëren! Het gaat wel een beetje tegen mijn gevoel in, maar misschien is het wel beter zo...Dan ook niet met een klein sieraad aan komen hé?
@vickyP ik heb nu een loos momentje, alleen maandags vrij!

@blue sky, dat vind ik erg verstandig van je! Sterkte met alles
Gewoon een klein (!) bosje bloemen met zo'n klein (!) kaartje eraan waar je een korte (!) blijk van waardering in schrijft.
@Mali: Ik heb nog zwangerschapsverlof:-)
Waarom moet tegenwoordig overal iets materialistisch aangehangen worden? Wat is er mis met de good oll' ferme handdruk en: Heel hartelijk bedankt voor je hulp?

Heb af en toe het idee dat dankbaarheid perse uitgedrukt moet worden door geld uit te geven. Vind dat zo'n jammere ontwikkeling.
Als je een hulpverlener een kaartje geeft, mag hij/zij die dan boven haar bed hangen?

Ik geloof dat zoiets in het dossier hoort te worden opgenomen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Mali 30, Hulpverleners zijn gewoon ontzettend flexibel joh
Zijn hier verder nog mensen die ook cliënt zijn geweest en ditzelfde hebben meegemaakt? Hoe gingen jullie hiermee om?
@punkiedunkie , gefeliciteerd! Geniet nog even!

@elastiekje, das waar! In mijn geval een gaatje in het schema i.v.m het niet komen opdagen van client! Haha
quote:haarklover schreef op 12 mei 2011 @ 11:26:

Als je een hulpverlener een kaartje geeft, mag hij/zij die dan boven haar bed hangen?

Ik geloof dat zoiets in het dossier hoort te worden opgenomen.

Ik hang ze op mijn prikbord, achter mijn buro.

Edit: tenzij er hele rare teksten op staan, dan gaan ze wel in het dossier...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven