Dagje uit BSO

12-05-2011 11:03 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

mijn kind heeft heel snel last van wagenziekte. Nu gaan ze komende vrijdag een dagje weg met de BSO (studiedag op school) . Zij moeten 1 uur in de bus zitten maar kind is zo snel wagenziek dat het liever helemaal niet mee wil. Ze zegt ik word altijd misselijk ook als ik voorin zit. Als ik een pilletje geef word ze heel slaperig en dat is niet erg bij langere ritten maar als je daarna nog 4 uur door een pretpark moet lopen is dat niet prettig. Ik weet niet goed wat ik moet doen, wie herkent deze situatie en wat zouden jullie doen?

alvast bedankt voor het meedenken
Het moet een leuk dagje worden toch? Zou ik d'r lekker thuishouden.
Hoe doe je dat anders dan? Naar oma, op vakantie etc?
Als ze zelf al aangeeft dat ze niet wilt omdat ze dan wagenziek word zou ik het niet doen. Dan is ze de hele dag daar, voelt ze zich niet goed en kan niet van de dag genieten en ziet ze alleen maar tegen de terugrit op omdat ze dan weer in de bus moet.
Tja, dan kan ze dus niet mee. Er zijn weinig andere opties. Ik vraag me ook af hoe je dat normaal doet.
Ik had vroeger hetzelfde probleem. Heeeeeeeeeeel vervelend probleem. Ik had het vooral in een bus, na 10 minuten kots misseliijk. In een auto is het misschien beter te doen? Met elk kwartier een pauze. Kun jij haar niet brengen met de eigen auto? Mijn hoofdmeester reed destijds met zijn auto met mij naar de schooluitjes (lief heh).

Succes hoor, en hoop dat ze er net als ik overheen groeit!
Joh, gewoon zo'n pilletje geven. In het pretpark is die slaperigheid vast snel over. Primatour heeft mij altijd heel erg geholpen. Als ik zo'n pilletje had genomen, kon ik zelfs lezen in een auto. En ik gebruik het nog steeds, want mijn wagenziekte is nooit overgegaan. Weet je zeker dat ze niet slaperig wordt, doordat je haar per ongeluk een (te) hoge dosering geeft?
vervelend. Ik werd als kind ook altijd zo snel wagenziek. Pilletjes hielpen wel en daar werd ik niet slaperig van.

Naast pillen hielp het wel als ik genoeg frisse lucht had (raampje open dus) niet teveel snoepte en genoeg afleiding had. Vooral dat laatste, want als ik me van te voren enorm druk ging maken over misselijk worden en in de auto al met een zak in de hand zat, kon je er donder op zeggen dat ik over m'n nek ging. Kon ik echter lol hebben met een vriendinnetje of zo, dan ging het al stukken beter.
Is het mogelijk dat jij meegaat en dan met eigen auto rijdt? Het is voor haar natuurlijk wel harstikke leuk om de rest van de dag mee te maken.

Hoe doen jullie dit anders?
Er zijn drukpuntarmbandjes tegen wagenziekte. Ik had ze toen ik zwanger was en geen medicatie wilde nemen voor als ik in de achtbaan zat :-)
Ik had er ook veel last van. Ik kreeg dan een half pil ipv van een hele, en het feit dat ik zakjes bij mij had, gaf me zelfvertrouwen. Anders gewoon thuis laten.
Waarom probeer je niet een kleine hoeveelheid van het pilletje. Zelf slik ik altijd 1/8 van zo'n primatourpil. Voldoende om niet misselijk te worden, niet zoveel dat je knock-out gaat.

Je zou kunnen proberen om vandaag een kleine hoeveelheid te geven zodat je weet bij hoeveel ze niet slaperig wordt.

Succes!
Zo wat veel reakties al fijn zeg!

Tja hoe ik dat normaal doe zo weinig mogelijk met de auto maar soms ontkom ik er niet aan. Die bandjes helpen hier niet helaas. Ik ben ook aan het denken om haar met de auto zelf te brengen. Maar zij voelt zich zo snel beroerd dat ze er nu zelf ook tegenop ziet. Ik herken het, die misselijkheid heeft ze van mij. In een bus is het helemaal erg. Maar er komen ook schooluitjes aan.

Het is echt heel lastig dit, er zijn veel ergere dingen dat begrijp ik wel.
Ik geef haar een kwart pilletje Primatour zij is 6 jaar oud volgens mij is dat toch de goede dosering?
grappig trouwesn...ik lees net de bijsluiter van Primatour en daar staat in dat je het een uur van te voren moet innemen. ik kreeg die pil altijd vlak voor we gingen en toch werkte het...placebo-effect.
Dat denk ik ook Starshine.
Starshine ik probeer daar inderdaad wel rekening mee te houden. Maar klopt het wordt erger als je er ook de hele tijd mee bezig bent.
Is het een idee om het gewoon te proberen en aan de begeleiding vragen wat extra aandacht aan haar te schenken.

Mocht het niet gaan kun je haar misschien ophalen?

Hoe ga je hier zelf mee om trouwens? Heeft ze zelf aangegeven dat ze liever niet mee gaat of ben je zelf over die misselijkheid begonnen. (niet lullig bedoeld hoor).
Ik heb overigens ook last van wagenziekte (in de bus had ik dan weer nergens last van) maar heb er veel minder last van als ik op iets kan sabbelen (lollies), voorin zit en niet ga zitten lezen. En afleiding! Koptelefoon op. Of slapen.
Loveletter nee ik ben er niet over begonnen (en ik begrijp dat jij het niet lullig bedoeld), zij begon direkt toen ze het hoorde dat ze een dagje weg gaan dat zij niet mee wilde.

Toen zij ik, je kan voorin gaan zitten dat ga ik regelen. Maar haar antwoord was dan word ik ook misselijk.

En op het antwoord ik geef je ook een pilletje zei ze, daar word ik zo slaperig van.
Maakt ze anders ook problemen over wagenziekte of is er misschien iets anders waarom ze niet mee wil?

Ze is 6 begrijp ik. Vindt ze het eng om een dagje zonder jou weg te gaan? Ligt ze niet lekker in de groep? Is ze gewoon onzeker over het onbekende van een dagje uit?
quote:pasta schreef op 12 mei 2011 @ 11:59:

En op het antwoord ik geef je ook een pilletje zei ze, daar word ik zo slaperig van.

In dit soort gevallen heb ik 'toverpillen' of creme's oid.

Je geeft haar een half (kwart) primatourtje, maar haalt het uit een ander doosje. Dat heel bijzondere pilletje heb je van de dokter gekregen en daar word je niet slaperig van en ook niet misselijk.

Kinderen (en volwassenen) zin erg gevoelig voor beetje magie en hocuspocus
Ze gaat naar de bso omdat je waarschijnlijk moet werken. Wil/ kan je daar nu nog vrij voor krijgen?

Ik zou haar met de auto zelf brengen en halen. En eventueel vragen of ik als begeleider mee kan. Dan kan je daar ook blijven en als het dan dus toch niet gaat altijd eerder naar huis met je kind. Maar daar is het misschien nu wel een beetje laat voor.. Als je met komende vrijdag dus morgen bedoeld.

Thuis houden zou ik niet doen. Want ze zal toch wel vaker in een vervoersmiddel zitten. Hopelijk gaat het beter als ze er eenmaal is. Zou er ook niet te veel aandacht aan besteden. Ook niet al te veel op ingaan. Maar gewoon zoiets van mama brengt jou weg en gaat mee het park in/ komt je daarna weer halen. Afleiding is vaak goed.

Kan je er niet komen met de trein of ben je dan wel heel lang bezig?
Heupje ik kan er event. wel vrij voor krijgen maar dan hoeft ze ook niet mee want dan ben ik thuis.

Ik sta in dubio inderdaad omdat het voor haar niet goed is om haar iedere keer thuis te houden hiervoor en de misselijkheid word er niet minder door.

Ik vind het wel erg dat ze zelf aangeeft dat ze niet mee wil omdat ze misselijk wordt.

Starshine nee ik heb niet de indruk dat er een andere reden is waarom zij niet mee wil. Over het algemeen vindt ze het heel leuk met een groep kinderen op stap.
Op het schoolreisjesformulier moest altijd ingevuld worden welke kinderen wagenziek (dreigen te) worden. Die werden dan voorin bij de juf geplaatst.

Misschien dat dat ook kan bij de BSO ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven