Geld & Recht alle pijlers

gerechtelijke brief?

06-04-2011 17:33 114 berichten
Sodeju, ik vind net een afhaalbericht voor een gerechtelijke brief

Ik heb de rechtbank gebeld, zij konden alleen zeggen dat er een aangifte tegen me gedaan is? Ik weet helemaal nergens iets vanaf! Geen brief van de politie o.i.d. Ik neem aan dat de politie contact met je op moet nemen als er een aangifte tegen je loopt?

Ik heb ook geen onbetaalde rekeningen, ik heb geen auto dus te hard gereden kan het ook niet zijn, help??

Er is wel iets gebeurd in september 2009, maar dat is wegens gebrek aan wettig bewijs geseponeerd. Kan dat nu alsnog veranderd zijn?? Dan had de politie toch een brief moeten sturen?

Of als de tegenpartij toch besluit het er niet mee eens te zijn, kan het dat zijn? (Anderhalf jaar na dato)

Ik ben bij het postkantoor geweest maar de brief is daar nog niet. Ik zit hier echt best wel met spanning te wachten, want ik weet dus niet wat ik kan verwachten
hey, don't shoot the messenger, ik zeg alleen wat het JL mij verteld heeft.

Maar om hier nou een discussie te openen over het salaris/vergoeding van de advocaat, lijkt mij een beetje loos. Daar mag je zelf je eigen topic over openen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 22 april 2011 @ 13:47:

Maar om hier nou een discussie te openen over het salaris/vergoeding van de advocaat, lijkt mij een beetje loos. Daar mag je zelf je eigen topic over openen.
Kaatje, iemand geeft jou een goedbedoelde tip over een eventuele toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand. Jij geeft aan daar niet voor in aanmerking te komen en 800,- euro te moeten betalen. Een andere forummer, ritmeester, geeft heel terecht aan dat dit een beetje vreemd is aangezien advocaten gewoon een uurtarief hanteren. Hoe veel tijd er met een zaak gemoeid is, is in te schatten echter niet vaststaand en jij reageert daar naar mijn mening een beetje vreemd op dat er dan maar een ander forum geopend moet worden. Ik wil niet lullig zijn, maar de opmerking van ritmeester was zeer terecht. Dus of het advies wat het juridisch Loket je heeft gegeven klopt domweg niet, of je hebt het zelf niet goed begrepen denk ik...

Maar goed, los hiervan, inmiddels al een advocaat benaderd?
@ritmeester: I fully agree with you!
quote:shoegall66 schreef op 23 april 2011 @ 12:12:

@ritmeester: I fully agree with you!

En ik.

Als je èn bakken met geld verdiend èn je zo enorm druk maakt als je hier doet voorkomen, dan bel een advocaat en laat dìe e.e.a. voor je uitzoeken. Met 800 euro kom je een heel eind heur (niet).

Yep, ook hier vertrapte tenen. Maar gelukkig schijnt de zon en zal het me een rotzorg zijn hoe druk jij je inmiddels maakt. Succes ermee dan maar en... hou je ons op de hoogte? In ieder geval van de advocaatkosten...
Shoegall, ik heb het niet verkeerd begrepen, het JL had een lijstje met inkomensgrenzen en de bijbehorende eigen bijdrages voor de rechtsbijstand (indien er een toevoeging verleend wordt) maar ik zat boven alle genoemde inkomensgrenzen. Bij het laatst genoemde bedrag stond dat alles wat daarboven kwam, een eigen bijdrage had van 747 euro. (Dat onderstreepte de medewerkster ook nog eens)

Maar doet het er werkelijk toe wat ik moet gaan betalen voor een advocaat? Is het relevant? Misschien is het wel duizenden euro's, misschien maar een fractie daarvan, maar nogmaals, boeit het wat?? Ik zeg alleen maar wat mij verteld is. Of het waar is dat weet ik niet maar daar ga ik vast wel achterkomen.

Maargoed, mijn reacties komen er denk ik lulliger uit dan ze bedoeld zijn. sorry daarvoor.

En nee ik heb nog geen advocaat geregeld, om antwoord te geven op je vraag.
Voorjaarsbries, die bakken met geld was sarcasme maar dat is blijkbaar voor een hoop mensen moeilijk herkenbaar... Maar ga maar lekker met je vertrapte tenen in de zon zitten, dan ga ik verder met inpakken, want naast dit gedonder van de rechtbank moet ik namelijk ook nog verhuizen.
quote:kaatje_85 schreef op 22 april 2011 @ 13:47:

Had dat antwoord gegeven wat je nu geeft ipv die opmerking over eigen topic openen.

Ik lees je verhaal, neem de moeite te reageren met een goedbedoeld advies en de reactie is (kort door de bocht) open een eigen topic.

Maar ik zit wel lekker in de zon met m'n laptopje! Het is prachtig weer, jammer dat je moet verhuizen. Veel succes met alles, ik hoop dat het je meezit!
Ja sorry, ik ben de laatste dagen ook nogal lichtgeraakt

Maar mijn opmerking was eigenlijk ook voor vivaesque bedoeld, niet tegen jou. Anyhoe, niks aan te doen, nogmaals mijn excuses als het verkeerd is overgekomen.

Ik waardeer het echt wel hoor, alle goedbedoelde adviezen.

Maar hopelijk hoor ik snel iets en dan hou ik jullie allemaal op de hoogte.
Kaatje, Je hebt het duidelijk niet helemaal begrepen. Het kan niet zo zijn dat als je geen recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand, de advocaat kosten standaard 800,- euro zijn. Dat heeft ritmeester ook terecht opgemerkt. Omdat ik toch wel een beetje met je te doen heb, volgt hier even een uitleg:

Particulieren zoals jij kunnen soms aanspraak maken op toevoeging van rechtsbijstand door de overheid. In dat geval gelden geheel andere, wettelijk vastgestelde, normen. De advocaat vraagt namens jou subsidie aan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Dit is dus een toevoeging. De Raad voor de rechtsbijstand neemt vervolgens een belissing daaromtrent.

Of jij ook in aanmerking komt voor een toevoeging hangt met name af van jou inkomen en vermogen. Als je een veel te hoog inkomen hebt, heb je geen recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. Als jij er wel recht op heeft, betaalt je meestal een eigen bijdrage. In jouw geval heeft het juridisch loket de eigen bijdrage vastgesteld op 757,- euro. Dan geldt dat je (als we alleen even van jouw inkomen uitgaan en niet je vermogen) dat jij qua inkomen tussen de ¤ 20.701 - ¤ 24.600 als alleenstaande zit. Als je daarboven had gezeten, zou je geen recht hebben op gesubsidieerde rechtsbijstand.

Je gaf in je post ECHTER aan dat je GEEN recht had op gesubsidieerde rechtsbijstand. Dat klopt dus niet en heb je niet goed begrepen. Je hebt wel recht op rechtsbijstand, maar jouw eigen bijdrage is gelet op jouw inkomen hoger, te weten 757,-. Dan kom je dus op het standaardbedrag uit, maar wel op basis van een toevoeging, snap je?!

Ik zou je toch willen aanraden contact op te zoeken met een advocaat. Die kan straks de dingen net iets beter en scherper verwoorden dan wanneer je dat zelf doet. Bovendien kan de advocaat juridisch kijken naar de mogelijkheden. Is het trouwens bij de politierechter of een meervoudige kamer? Hoe dan, ik hoop dat je wat aan de info hebt.
Bedankt shoegall, dit is hele andere info dan het JL me gegeven heeft.

Ik verdien bijna het dubbele van de inkomensnormen die je noemt.

Ik moet mijn bezwaarschrift verdedigen voor de meervoudige kamer, alleen moesten ze nog een datum inplannen. Daar krijg ik nog bericht van. Aan de hand daarvan wordt de dagvaarding ingetrokken of gaat de zaak door, zei de vrouw van de griffie van de rechtbank.

Bedankt in ieder geval!
Maar je begrijpt nu dus wel dat je alles gewoon zelf moet betalen?
nu wel ja.

Hopelijk komt het niet zover.
Hey Kaatje, hoe is het met je?
Woensdag naar de advocaat.

Rechtbank weet zelf ook echt niet meer waar ze mee bezig zijn, heb afgelopen week 3 brieven van 3 verschillende afdelingen gehad, die allemaal iets anders zeggen.
Man man man wat een zooitje. Kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent. Ik hoop dat je advocaat er wijs uit kan worden voor je
Hoi Kaatje Hoe ging het bij de advocaat woensdag? Heb je al wat meer duidelijkheid inmiddels?
Mijn advocaat zei dat hij in de 20 jaar dat hij zijn beroep uitoefent nog nooit zoiets had meegemaakt. Zoveel fouten als er zijn gemaakt, zowel hij als ik begrijpen er niks van. Blijkbaar is de zaak heropend wegens 'nieuwe feiten of omstandigheden'. Blijkt dat het nieuwe feit een getuigenverklaring is van iemand die verklaart niks gezien te hebben

Snappen jullie het nog?

Anyhoe, mijn advocaat laat het er niet bij zitten en gaat met mij mee naar de rechtbank. Hij gaat een aantal zaken aan de kaak stellen en tekst en uitleg vragen. Volgens hem had de rechtbank mijn bezwaarschrift ook moeten honoreren. Tevens vind hij dat de zaak niet eens heropend had mogen worden, gezien die nikszeggende verklaring.

Hij zei dat ik me niet teveel zorgen moet maken.

Hopelijk is hij zijn geld waard, haha. Ben zo boos op de rechtbank en justitie.
Maar ben dus wel een hoop wijzer en ik heb een goed gevoel over mijn advocaat, dat is denk ik ook al heel belangrijk.
Jeetje meid, ben je hier nou nog steeds mee bezig? Pff..... hopelijk komt er snel een einde aan en ben je van al het gezeur af!
Fijn dat je een prettige advocaat hebt.
Helaas wel ja.

Ik heb ondertussen wel al mijn vertrouwen in politie en justitie verloren...maargoed.

Politie die mijn aangiftes kwijtmaakt, die belangrijke bewijsstukken zoekraakt, huisbezoeken bij mij thuis die niet geregistreerd worden, rechtbank die rare sprongen maakt door iets te heropenen met een of andere nikszeggende verklaring, rechtbank die mijn bezwaarschrift kwijtmaakt, rechtbank die mij 3 verschillende brieven stuurt van 3 verschillende afdelingen en die elkaar allemaal tegenspreken. Wat een enorme kutzooi die behoorlijk veel stress bij mij veroorzaakt heeft.

Laten we hopen dat na volgende week alles klaar is, dat ik er (weer) een streep onder kan zetten.
De rechtbank heropent geen zaken, dat doet het openbaar ministerie/het parket. Veel sterkte in ieder geval, kan me voorstellen dat het veel stress oplevert.
Het is een beetje gekke zaak, althans zo komt het op mij over. Ik weet niet of jouw onkunde op dit terrein (en dat bedoel ik helemaal niet neerbuigend hoor) de stress ook mede heeft veroorzaakt. Misschien zijn er wel degelijk logische verklaringen voor hetgeen er gaande is. Maar dat kan ik natuurlijk vanaf mijn beeldscherm ook niet beoordelen. Fijn dat je nu een advocaat hebt: die is bij uitstek geschikt het te beoordelen.

Weet je overigens al wanneer je moet voorkomen? En denk eraan: je bent nog niet veroordeeld. Heus, als jij een juridisch sterk verhaal kan neerzetten (voor mij ben je nu een ontkennende verdachte) dan zal de Rb daar heus naar kijken: die hakken immers vaker met het bijltje en krijgen dagelijks mensen die echt er tot ver over hun oogballen in zitten...

Sterkste meis!
Shoegall,

ik wist al meteen wanneer ik voor moest komen. Ik heb een advocaat in de arm genomen na al die fouten, en we zijn samen naar de zitting van mijn bezwaarschrift gegaan. Mijn bezwaarschrift is gegrond verklaard en ik heb dus niet hoeven verschijnen op de zitting (die op dezelfde dag gepland was).Het OM is niet ontvankelijk verklaard, omdat ze gewoon een aantal stappen hebben overgeslagen en niet de juiste paden bewandeld hebben. De zogenaamde nieuwe feiten en omstandigheden bleken echter ook geen nieuwe feiten en omstandigheden te zijn. Mijn advocaat zei zelf dat er blunder na blunder is gemaakt door politie, justitie en de rechtbank zelf. Hij had dit nog nooit meegemaakt.

Nu ben ik echter nog steeds aan het wachten op een eventueel vervolg. Dat kan betekenen dat ik buiten vervolging wordt gesteld, of dat het onderzoek opnieuw gedaan zal worden....zucht. Indien ik buiten vervolging gesteld zal worden, gaat mijn advocaat proberen de gemaakte kosten te verhalen op het OM. Ik hoop dat ik binnenkort eens iets zal horen, het is inmiddels ruim een maand geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven