Elektrische fiets

13-05-2011 19:38 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort kan ik met een fietsplan een nieuwe fiets kopen. Ik zat te denken aan een elektrische fiets.

Ik woon in een heuvelachtig gebied en de fiets die ik nu heb trapt eigenlijk veels te zwaar. Ook verwacht ik in augustus mijn eerste kind en de bedoeling is dat de baby mee kan in een fietskar.

We hebben maar 1 auto en aangezien vriend op de dagen dat ik werk hij thuis is ook gebruik gaat maken van de fiets en fietskar moet het een beetje een stevige fiets zijn.

Kortom,

- wat is een fijne elektrische fiets?

- kan er een fietskar achter een elektrische fiets?

- welke elektrische fiets is bestand tegen de lompe manier van fietsen van vriend?
Mijn schoonouders hebben een Giant en zijn er supertevreden over. Hele fijne fiets en ik weet van vrienden van hen die Sparta hebben dat ze ook eigenlijk de Giant beter vinden.
668, the neighbour of the Beast
Volgens mij mag je met een fietsplan max¤750 voor je fiets besteden.

Dat redt je met een elek. Fiets niet. Ik weet niet of je boven de ¤750 mag bijbetalen.

Dus evt even navragen.

Ik ben over mijn batavus padova easy zeer tevreden.
Fietskar weet ik niet. Kinderstoeltjes zijn

Geen probleem.

Wat is lomp fietsen??
Vriend en ik gaan ook nog naar fietsenwinkels om ons goed voor te lichten want het is een behoorlijke uitgave. Maar wil er in ieder geval wat meer vanaf weten voordat ik daar naar toe ga.

Hoe laad je eigenlijk zo'n fiets op?

Ik ga ook even googlen op de Giant-fietsen!
Ik heb een Montego (goedkoper merk) en ik ben er heel erg tevreden over. Opladen gaat via een accu. Ik heb een verwisselbare accu.
Wij mogen bijbetalen en mijn oude 'nieuwe' fiets van 2 jaar gaat er op ingeruild worden.

Lomp fietsen, is iedere dag de stijlste kant van de heuvel waar we op wonen zo hard mogelijk op en af fietsen. Gelukkig weet hij dat er met een kar achter iets rustiger gefietst moet worden. Maar hoeverre hij ook rustig aan gaat doen op de vlakke stukken? Ik denk dat hij dan constant op zijn hardst wil fietsen.
Die Montego ziet er wel okee uit. Fiets je er nog normaal mee, of gebruik je contstant de trapondersteuning?
Ja, je mag een duurdere fiets aanschaffen, maar het bedrag boven de 750 euro, moet je in een keer betalen. (Zo was het een paar jaar geleden althans).
Een goede elektrische fiets kost iets van 1600 euro. Maar er zit 1 nadeel aan. De accu, die is behoorlijk duur als die vervangen moet worden na een paar jaar. Dan zit je toch op een 2 tot 300 euro. Maar als je op een heuvelachtig gebied woont, is de trapperondersteuning perfect. De meeste mensen die een elektrische fiets hebben zijn super tevreden.
Opladen: ik neem aan dat je een fietsdraget bedoelt?

Ik heb een speciale fietsdraget gekocht.

Want mijn fiets weegt 30 kgr en dat het "bevestigingspunt". Van een gewone fietsdrager niet aan.

Tevens even checken of je trekhaak het aan kan.

Hard fietsen:

Ik fiets altijd hard, ik heb reuma, derhalve deze fiets. Ik kan weinig wentelingen per minuut maken, dus altijd de hoogste versnelling. En dat met max. ondersteuning. En dat gaat perfect.
quote:duistercontinent schreef op 13 mei 2011 @ 20:18:

Een goede elektrische fiets kost iets van 1600 euro. Maar er zit 1 nadeel aan. De accu, die is behoorlijk duur als die vervangen moet worden na een paar jaar. Dan zit je toch op een 2 tot 300 euro. Maar als je op een heuvelachtig gebied woont, is de trapperondersteuning perfect. De meeste mensen die een elektrische fiets hebben zijn super tevreden.

Gister naar geinformeerd: Voor een nieuwe accu moet je rekenen op 1/4 van de nieuwwaarde van de fiets.

En elektrische fietsen onder de 1600E zijn nauwelijks te vinden.

Ik fiets in de stad met weinig ondersteuning, anders ga ik veel te hard. In de buitengebieden ga ik op maximaal. Als m'n dochter voorop zit, dan fiets ik niet zo hard.
Ik moet altijd wel iets trapondersteuning gebruiken, omdat de fiets van zichzelf zwaar is.
Ok, ze zijn duur maar ze fietsen zo fijn dat ik na 1 dag al dacht: die had ik eerder moeten kopen. En mijn "gewone" fiets gebruik ik nooit meer. Ideaal. Ik heb een Sparta Ion.
Mijn fiets past niet op de fietsendrager.
Avondzon: heb je alle fietsdragetd gechecked?

Op een die je aan de cranck ( of zo iets, dat waar de trapper aan vast zit) bevestigd , past de mijne ook niet. Maar wel op een fietsdrager die je aan het frame bevestigd. Mijn fietsdrager is echt speciaal voor elec fietsen.
Accu: ik heb de fiets 4 jaar ,2000 km gefietst. Bijna altijd op max ondersteuning. Een maand geleden voor een onderhoudsbeurt gegaan.

Wordt ook de accu gecheckt : die was nog steeds 100%.
Nee, we hebben alleen die van ons geprobeerd. Ik zal eens vragen hoe die van mij bevestigd wordt. Geen idee.
Door mijn ziekte ben ik beperkt qua lopen

Ik neem mijn fiets dus vaak op de fietsdrager mee.
Wij hoeven de fiets gelukkig niet mee te nemen op een fietsdrager.

Wij kunnen zo'n soort fietskar lenen om de baby in te vervoeren.

Daarna moet er trouwens wel een kinderzitje achterop kunnen. Kan je dan nog steeds de accy makkelijk opladen?

Hoi dames,

Ik breek even in. Wij hebben een fietsenwinkel, en zelf fiets ik ook een e fiets van batavus, de mambo. Ze hebben deze qua design beetje op de markt gezet als de moederfiets.

Kindje voor, kindje achter en ook nog een fietskar met een babytje en maxi cosi erin. Het gaat als een trein!

Wel merk je dat je met je accu minder lang kan doen als je helemaal volgeladen rijd zoals ik.

Ook daar zijn weer oplossingen voor! Persoonlijke noot, wij vragen klanten altijd hoe vaak ze de fiets gaan gebruiken, welk doel en hoe intensief.

Batavus en Sparta zijn de grootste spelers op de markt en kwalitatief de beste. Wij merken toch een duidelijk verschil met andere merken. Mensen komen wat vaker terug voor reparaties etc.

Kortom ga kijken, ga proef fietsen, en luister naar je fietsenmaker:-)

Eenmaal gereden ben je verkocht!
Ik weet trouwens dat een elektrische fiets duur is. Wij hebben er ongeveer 1700 euro voor gebudgeteerd. Dus dat moet te zijn lijkt me.
Luisteren naar de fietsenhandel doe ik zeker

Groentje, zou jij advies kunnen geven?

Fiets is bedoeld om het 'gemis' van een tweede auto mee op te vangen. Fiets zal 3 tot 4 keer per week gebruikt worden door mij of vriend en altijd met baby. Dingen die we er mee gaan doen; naar de stad (heuvel op en af), naar kinderdagverblijf (heuvel op en af), naar zwambad (vlak zo'n 15 km fietsen), boodschappen doen (heuvel op en af).

Fiets moet de komende 6 jaar mee kunnen als fiets waar ook kinderen op vervoerd worden.
quote:groentje3 schreef op 13 mei 2011 @ 20:52:

Batavus en Sparta zijn de grootste spelers op de markt en kwalitatief de beste. Wij merken toch een duidelijk verschil met andere merken. Mensen komen wat vaker terug voor reparaties etc.

Ik neem aan dat er garantie zit op de fietsen? Ik heb mijn Montego nu 1 jaar. Heb er 1200km op gefietst en hij heeft nog geen enkele keer bij de fietsenmaker gestaan. Ik heb twee jaar garantie, verzekering voor 5 jaar en hij gaat jaarlijks voor een servicebeurt. Volgens mij kan er niet zoveel misgaan met een iets goedkoper merk.

Voor E1700 heb je helaas geen Batavus of
Sparta

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven