Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
quote:naira1986 schreef op 11 mei 2011 @ 16:20:

Ja, precies. Lina was een van de opties die hier langskwam die wel leuk klonk maar ik ging er daarom al vanuit dat dat niets zou worden Ben nu ook weer een hele andere kant op aan het denken... Wat vinden jullie van Philine?

Dan vind ik Phileine ook net iets mooier dan Philine.

Wat vind je verder nog van:

Flora

Robyn / Robine

Lucie

Annelot

Milot

Emily

Kate
Alle reacties Link kopieren
of

Mylene

Daphne

Felice

Isolde

Maxine

Marise

Veerle
Lisa

Elizabeth

Cynthia

Puck?
Isolde?
Philine is leuk! Alleen spreek je deze naam voor zover ik weet uit als Fielien, dus zonder uh aan het eind. Of is dat niet zo? Ik ken één meisje met deze naam die dus als Fielien wordt uitgesproken.

Wat vind je van Nanine, Florine of Florina, Nila, Selina?
Feline vind ik ook een mooie naam! Leuker dan phileine, maar dat is misschien ook vanwege de associatie met de film.

Iemand uit mijn kennisenkring heet Felista, ligt ook een beetje in die lijn, klinkt alleen wat harder vind ik zelf
Allemaal al bedankt voor de reacties!

Hmmz...zijn toch wel enthousiast over Marit

Misschien dat dit hem toch wel gaat worden....dan kunnen we al gaan nadenken over een eventuele tweede naam haha:) Wat vinden jullie van deze naam?
Hier ook bedankt! Marise en Laurine neem ik mee. (Toch weer die -ine klank, vind dat geloof ik erg mooi, haha). Feline & Philine blijft allebei nog even staan, hoewel Philine het voordeel heeft dat het geen andere betekenis heeft in het Engels/Frans...

@Jojo2008: Ik vind Marit ook leuk! Stoer en lief. Heeft ook op mijn lijstje gestaan, maar ik neig nu meer naar iets zachtere namen.
Ik vind Philine ook wel leuk. Is weer eens wat anders.
Leuke namen komen voorbij, blijf meelezen haha

@jojo: nee nog geen top 5, komt met moeite bij elkaar. Alleen wel een erg sterke top 1 hahaha we blijven op mila steken, en daardoor vinden we de rest 'minder' leuk.. Ik vind mila zoo schattig.

Hebben jullie geen suggestie om mila wat langer te maken?

Ik ken wel een Jamila.
Vind je Mila Sofie of Mila Sophie niet mooi? En dan wel als roepnaam Mila?
quote:naira1986 schreef op 11 mei 2011 @ 23:00:

Hier ook bedankt! Marise en Laurine neem ik mee. (Toch weer die -ine klank, vind dat geloof ik erg mooi, haha). Feline & Philine blijft allebei nog even staan, hoewel Philine het voordeel heeft dat het geen andere betekenis heeft in het Engels/Frans...

@Jojo2008: Ik vind Marit ook leuk! Stoer en lief. Heeft ook op mijn lijstje gestaan, maar ik neig nu meer naar iets zachtere namen.Wat vind je eventueel van Felina of Philina, dat kun je dan ook nog afkorten naar Lina :-)
@ catoo: dat is ook wel een optie! Klinkt ook wel leuk zo'n langere naam. En dan als roepnaam Mila
Naira, wat vind je van:

Lauranne

Mireille

Juliette

Julianne

Jolien of Jolin

Josine

Carlien

Felice

Alice

Aline

Marlinde

Bowien

Sarina/ Carina

Linette

Lisanne

Lisette

Liselore

Liza

Nadine

Oke mijn inspiratie is nu wel op;)
aurore

enora

lieselot(te)

annabel(le)

ninthe

annefleur

ellenoor

anne-sarah

anna-sophia

nila

solange

beaudine

isabeau

eline

dymphna

ariana

fenne

eloisa

halina

iris

lelie

liliana

bindi

merle

marinthe

marlijn

olivia

olive

reza

reva

sela

victoria

anastacia
ik hou van echte zwierige meisjes namen. Beetje tuttig, miss zelfs ouderwets? Mag best wat langer ook.

Ik vind bijv catharina, elizabeth en mathilde prachtige namen. Maar ook charlotte, helena en eleonora vind ik super.
Camila?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Juliette?
Willemijn

Willeke

Eveline
Mare of Pippa?
Mare!
Mare doet me altijd zo denken aan "maarrrruh", in de zin van een stilte in een gesprek. Dan liever Mara/Marin/Malin/etc.
Bij Mare heb ik zelfde associatie als Naira1986.

Pippa vind ik wel grappig denk ik, denk wel aan pipo. Misschien een idee om net als bij zus van Kate te doen, Philippa met roepnaam Pippa?
Mirre, Minne, Nonna, Venna, Arlon, Jikke, Sallie, Zaïra.
De allermooiste meisjesnaam vind ik Linde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven