Kinder(feestjes)leed

14-05-2011 20:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem valt natuurlijk in het niet bij andere problemen op dit forum, maar toch... ik ben op zoek naar meningen van andere mensen, dus ik leg het graag even voor...

Mijn dochter heeft een uitnodiging gekregen voor het verjaardagsfeestje van buurmeisje. Ze zitten op dezelfde school maar niet in dezelfde klas. Ze zijn even oud (5) en in dezelfde maand(mei) jarig.

En dan nu het probleem. Mijn dochter heeft een enorme hekel aan het kind. Het zijn twee totaal verschillende kinderen (m.a.w. mijn dochter wordt door buurmeisje getreiterd bij het buitenspelen, genegeerd en uitgelachen, maar de moeder van het kind - buurvrouw - vindt mijn dochter wel een leuk kind en probeert ze altijd een beetje bij elkaar te 'pushen'). Moeder is hartstikke aardig, maar het kind (tsja, heel soms heb je dat) is echt zo'n naar en achterbaks meisje.

Afijn, mijn dochter heeft 6 kindjes uit haar klas gevraagd voor haar feestje, uitnodigingen zijn de deur uit .

Moet ik nou uit fatsoen het buurmeisje ook nog vragen (mijn dochter geeft aan dat ze dat wel wil, maar ik heb het idee dat ze niet echt weet waar ze ja tegen zegt), of kan ik het gewoon maken om haar feestje door te laten gaan en buurmeisje niet uit te nodigen (ongemerkt kan niet, want ze ziet natuurlijk vanuit haar huis wat er bij ons in de tuin gebeurt).

Ik vind het maar lastig. Eigenlijk denk ik: mijn kind is vrij om te kiezen wie ze wil en ik vind het zielig dat een kind wat haar eigenlijk altijd dwarsboomt en plaagt dan toch op haar feestje komt, aan de andere kant is het natuurlijk niet netjes en misschien wel van invloed op ons burencontact. Maar ik wil ook weer niet dat het voor de komende jaren een soort 'verplicht nummer ' wordt om buurmeisje ook overal bij te vragen.

Kortom, wat zouden jullie doen? Gaat voor je fatsoen of voor je gevoel?
Takes a second for your life to change
Niet doen, je gaat toch niet een kindje uitnodigen dat jouw dochter treitert? Het moet neem ik aan een leuk feestje voor jouw dochter worden en dat gaat met dat kind erbij vast niet lukken.

Sterkte!
Het is het feestje van je dochter, ik zou het buurmeisje niet uitnodigen. Wie weet "verpest" je daarmee het feestje...volg gewoon je gevoel!
Ik bedoel natuurlijk dat dat buurmeisje het feestje kan verpesten niet jij
Eens..niet doen. Het is haar feestje en iemand die haar pest wil ze daar vast niet bij!

En qua burencontact....jouw dochter mocht zes kinderen uitnodigen voor haar feestje...dat het buurmeisje er niet bij zat is toch niet jou schuld. Ik hoop dat je buurvrouw volwassen genoeg is om dat wel te begrijpen!
Als je bang bent voor de invloed op het buren-contact, dan zou ik (wanneer het contact zo goed is) een babbeltje met de buuf aangaan en uitleggen hoe en wat. Communicatie kan helpen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Aangezien jouw dochtertje ook op het feestje van het buurmeisje is uitgenodigd zou ik haar wel uitnodigen. Zeker om scheven gezichten te voorkomen. Ik kan me niet voorstellen dat het meisje het feestje gaat verpesten.
Niet doen. Het is het feestje van je dochter.

Vertel buurvrouw eerlijk (als het ter sprake komt of als je het idee hebt dat het uitleg behoeft voor jullie contact) dat je dochter max. 6 kindjes mocht uitnodigen en dat dit de kinderen waren die je dochter zelf gekozen heeft.

Kijk, als het nou een beetje neutraal zou gaan tussen die meiden, kun je er nog een beetje op aan sturen. Maar als het gewoon echt niet klikt (en er zelfs gepest wordt), dan klikt het niet. Jammer dan.
Nee hoor, ik zou haar ook niet uitnodigen. Misschien wel even tegen de buurvrouw zeggen. Voor je het weet neemt moeder het erg hoog op en heb je ruzie, dat is natuurlijk zonde.
Ik wil ook een motto
Nodig het buurmeisje op de verjaardag zelf uit samen met haar ouders. Dan heb je ze toch uitgenodigd, maar hoeft ze niet naar het kinderfeestje.

Als haar ouders er wel een opmerking over zou maken, wat ik niet verwacht, kun je altijd aangeven dat je dochter 6 kinderen mag uitnodigen en dat dat haar klasgenootjes zijn geworden.

Kijk eens naar jezelf. Nodig jij mensen uit omdat je ze leuk vindt of nodig jij mensen uit omdat je bij hen ook bent geweest. Ik denk het eerste. De buurvrouw heeft dit er ws doorheen gepushed bij haar dochter. Misschien was ze daar zelf ook niet blij mee.
Gaat je dochter naar het feestje van het buurmeisje?

Ik zou zeggen: zij niet naar het buurmeisje toe en het buurmeisje niet uitnodigen. De uitnodiging riekt een beetje naar moeders wil (hoewel wsch goed bedoeld natuurlijk) ipv het buurmeisje wil.
Bedankt! Ik knap helemaal op van jullie reacties, want eigenlijk is dat ook wel mijn idee. Maar ik iemand van de slappe hap, die het moeilijk vindt om de buurvrouw dan onder ogen te komen (of nog erger: die dan als excuus gaat zeggen dat haar dochter dan toch wel mag komen)...

Ik ga er eens even over nadenken hoe ik dat het beste aan kan pakken. Nogmaals bedankt!
Maar gaat jouw dochter dan wel naar het feestje van het buurmeisje, waar ze door gepest wordt?

Vertel de buurvrouw dat jullie dochters niet zo goed samen kunnen spelen.
Ik zou het buurmeisje niet uitnodigen. Toen je dochter de kinderen mocht kiezen voor haar feestje, kwam ze er niet op het buurmeisje uit te nodigen. Dan zou ik haar nu niet stimuleren dat opeens wel te doen omdat zij andersom wel uitgenodigd is.

Op je feestje kies je naar mijn idee de kinderen waar je graag mee speelt en vriendschap mee hebt. Niet omdat je beleefd moet zijn.
quote:Tuorrebout schreef op 14 mei 2011 @ 20:36:

Nodig het buurmeisje op de verjaardag zelf uit samen met haar ouders. Dan heb je ze toch uitgenodigd, maar hoeft ze niet naar het kinderfeestje.

Als haar ouders er wel een opmerking over zou maken, wat ik niet verwacht, kun je altijd aangeven dat je dochter 6 kinderen mag uitnodigen en dat dat haar klasgenootjes zijn geworden.

Kijk eens naar jezelf. Nodig jij mensen uit omdat je ze leuk vindt of nodig jij mensen uit omdat je bij hen ook bent geweest. Ik denk het eerste. De buurvrouw heeft dit er ws doorheen gepushed bij haar dochter. Misschien was ze daar zelf ook niet blij mee.Superhandige oplossing!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik zou haar wel uitnodigen en haar tijdens het feestje goed in de gaten houden.

Weet nog dat vroeger mijn broertje het buurmeisje niet gevraagd had terwijl hij altijd bij haar gevraagd werd. Buurvrouw boos. Niet geheel terecht maar ik zou dat toch niet willen riskeren als het gaat om buren.

Aangezien je dochter het wel prima vindt.
@Reisa, dat is het 'm juist... ze gaat wel naar dat feestje. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ze niet komt en dat ze vervolgens die middag gewoon thuis aan het spelen is (of desnoods bij een vriendinnetje, maar dat soort dingen komt altijd een keer uit).

Ik heb al eens subtiel aangegeven dat mijn dochter hele andere dingen leuk vindt dan haar dochter, maar dat gaat er maar moeilijk in. Zij is zo'n moeder die haar eigen kind het allerleukste kind van de wereld vindt en het echt niet kan horen als er iets over haar dochter wordt gezegd. Bovendien moet ik erbij zeggen dat mijn dochter licht masochistisch is ingesteld omdat ze soms wel gaat vragen of S. komt buitenspelen.

Goeie tip om buurkindje op de verjaardag zelf uit te nodigen en gewoon eerlijk te zeggen dat er max 6 kindjes komen! Thx!
Als je dochter haar in eerste instantie niet heeft uitgenodigd zou ik er niet aan beginnen.

Dan kan je wel aan de gang blijven met aanvullen van de lijst.

En voor een meisje wat mijn dochter pest en treitert zou ik dat al helemaal niet doen.
quote:Eem schreef op 14 mei 2011 @ 20:46:

@Reisa, dat is het 'm juist... ze gaat wel naar dat feestje. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ze niet komt en dat ze vervolgens die middag gewoon thuis aan het spelen is (of desnoods bij een vriendinnetje, maar dat soort dingen komt altijd een keer uit).

Wil je dochter zelf wel?
quote:Tuorrebout schreef op 14 mei 2011 @ 20:36:

Nodig het buurmeisje op de verjaardag zelf uit samen met haar ouders. Dan heb je ze toch uitgenodigd, maar hoeft ze niet naar het kinderfeestje.Zou ik niet voor kiezen. Ik heb niet de indruk dat TO een gezellige open band heeft met de buren, noch zou willen. Waarom zou je dit dan aanhalen? Pff ik zou er geen zin in hebben!

Dit is júllie leven en jullie doen ermee wat júllie willen en met de mensen die júllie willen.
Mijn dochter houdt wel van feestjes, dus daar wil ze wel naartoe!
Tja dan zou je haar gewoon kunnen laten gaan. Mijn dochter gaat ook wel eens naar feestjes van kinderen die ze zelf niet uitnodigt (dan blijf ik bezig!)
Mijn dochter scheelt 2 weken in leeftijd met het over buurjongetje.

Veel contact met elkaar gehad tijdens de zwangerschap, het eerste jaar op elkaars verjaardagen gekomen, bij elkaars doop geëest etc. Buurjongetje is echt grof, agressief. Buurvrouw noemt het "knuffelen", mijn dochter ervaart het als slaan. Ze is bang voor hem. Durft niet van de bank af te komen wanneer buurjongen bij ons in huis is, want hij doet alles wat dochter niet mag (met autootjes over lederen bankstel rijden etc.)

Kortom, buurjongetje is echt niet voor de 2e verjaardag uitgenodigd. No way dat mijn dochtertje een rotdag heeft tijdens haar verjaardag. En wat ze er van vinden? Zal me worst wezen. Want ik verander mijn mening er toch n iet door.
Niet uitnodigen voor het kinderfeestje, dat gebeurd nou eenmaal op die leeftijd. MacMini had de dag na zijn partijtje een vriendje te spelen die hij beslist niet op zijn verjaardag wilde. Ik hen het nog een keer extra gevraagd. Zijn verjaardag, zijn keus. Ze kunnen er beide prima mee leven. En zijn ook nog steeds vriendjes.
Niet uitnodigen. Je kind zal nog zo vaak op verjaardagen worden uitgenodigd, wanneer je alle kinderen ook uit moet nodigen zit je zometeen met 20 kinderen in je huis. Dank je feestelijk.

Ik zou overigens wel zeker met de moeder (en vader) om tafel gaan zitten ivm het pesten.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven