Mode & Beauty alle pijlers

Bosje stro

10-05-2011 21:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft lang, fijn krullend haar. En het is kurk droog! Het wordt regelmatig geknipt en nooit gefohnd. Ze draagt het altijd in een vlecht of staart. Er gaan liters conditioner en serum in. Het blijft droog. Heeft iemand een tip? We zitten met de handen in het haar...
Ik heb wel eens gehoord dat baby olie het mooi zacht en glanzend maakt. Geen idee hoeveel er in moet, probeer eens een paar druppeltjes, in de krullen knijpen.
Is het pluizig?

Want ik heb ook enorm droog haar. Het mijne krult. Wat wel helpt (in ieder geval voor het oog) is de mousse die ik erin stop...

De shampoo maakt ook wel iets verschil: shampoo voor krullend haar (eigen merk kruidvat) werkt bij mij wel een beetje, (met bijpassende conditioner).

Maar ik loop dus al 40 jaar met droog haar rond en ik heb nog nooit een kapper horen zeggen dat mn haar ongezond is... gewoon alleen droog...
Probeer het haar wat minder in een staart of een vlecht te dragen. De elastiekjes maken het haar heel kwetsbaar.
quote:sue2 schreef op 10 mei 2011 @ 21:49:

Ik heb wel eens gehoord dat baby olie het mooi zacht en glanzend maakt. Geen idee hoeveel er in moet, probeer eens een paar druppeltjes, in de krullen knijpen.uitkyken hiermee want je krijgt het er héél moeilijk uitgespoeld (weet ik uit ervaring0
Frankly my dear, I don"t give a damn
heeft ze toevallig kroeshaar?

als je even op sheabutter.nl kijkt of kroeshaar.com heb je allerlei tips voor de haarverzorging van kroezig of krullend haar.

Ik zou zowiezo een goede moisturizer erin doen,want als het droog is is dat wel handig een beetje vocht
Bij de toko hebben ze shampoo en conditioner voor black hair. Dit haar is vaak idd net stro en met deze shampoo en (leave in) conditioner zul je merken hoe zacht en glanzend het haar kan worden.

Vriendinnetje van mij gaat slapen met conditioner in haar haar, maar dat zou ik zelf niet durven.

Verder doen ze bij de Black hair kappers een soort van haar therapy voor zacht glanzend haar, er gaat een of ander verzachter in je haar en dan onder een soort van kap, daarna is het haar super zacht en glanzend. Zou je kunnen proberen
Ik heb kroeshaar, en ik zweer bij John Frieda. En dan gewoon die lijn waar je zogenaamd stijl haar van krijgt. Dat gebeurt natuurlijk niet, maar je haar wordt zacht, en het is fantastisch. Zodra je die conditioner erin gooit smelt het in je haar, je haar voelt zacht en gezond. En ik gooi er altijd na het wassen en conditionen nog een beetje conditioner in, en die laat ik er dan ook inzitten.

Dan wanneer het haar halfnat is flink wat serum erin (van andrelon glansserum maar de beste is die van de action van hegron, veel goedkoper ook) en dan zit je haar fantastisch.

En ik heb echt heel erg droog dik haar.
Dank voor het mee denken! Iemand zei: minder vaak vast, maar los in de zon en wind is echt een drama! We proberen nu een black hair produkt. Maakt niet veel verschil... Ze heeft geen kroes, wel in haar genen. Maakt dat verschil?
Van de action??
Nou ja ,ik ben half surinaams, en heb ook niet hardcore kroes, naar het schijnt.

Ik zeg het je, de John Frieda icm serum behandeling werkt bij iedereen. Ik raad hem bij al mijn wanhopige vrienden en kennissen aan, en tot op heden slechts dankbaarheid
Dus alles van meneer frieda, voor stijl haar? Ik ren naar de winkel!
Shampoo en conditoner . Reteduur, 9 euro per fles. Maar op de markt bij mij voor 5 euro te krijgen.

En serum van de action, of die van andrelon (glans)! Die van John is te dik, dat smeert niet lekker.

Maar dat serum gaat hard bij mij. Per wasbeurt gooi ik er een halve tube serum van andrelon in (nou ja na het wassen dus, op handdoekdroog haar) is wel een klein tubetje maar toch.
quote:sue2 schreef op 10 mei 2011 @ 21:49:

Ik heb wel eens gehoord dat baby olie het mooi zacht en glanzend maakt. Geen idee hoeveel er in moet, probeer eens een paar druppeltjes, in de krullen knijpen.

geen babyolie!!

dat bevat heel veel minerale olie (aardolie derivaat) en dat sluit het haar juist af, zodat er zeker geen vocht meer bij kan.

probeer voor droog haar eens olijfolie, eetlepel insmeren, uurtje laten zitten en dan wassen als gewoonlijk.

andere olien die goed werken zijn; jojoba (maar duur), amandel ( 3,- bij kruitvat).
Of als olijfolie niet werkt arganolie proberen.
Afknippen?
@Yelllowlove: kun je beschrijven wat er op de flessen van John Frieda staat? Ik zie hier alleen maar een anti pluisserie en een serie voor blond (en nog blonder) haar. Alvast bedankt.
ellen7, heb je geen keratinebehandeling meer gedaan of is het nu weer zo droog daardoor?
Wat bij jaren heeft geholpen halaas na een chi-steilmaakbehandeling van 10 jaar geleden niet meer, is na het wassen doorkammen met de miracle oil moisturizer van Ben B, verkrijgbaar bij de toko, witte fles, zwarte lettes en felroze dop, niet te veel maar flinke noot over het haar verdelen, dan een lik curl en wavegel van soft en free erdoor. Groene gel in pot, ook bij de toko. Iedere dag beetje natmaken met de plantenspuit en weer beetje soft en free gel erdoor. Tot aan de volgende wasbeurt. Ik had tophaar en kreeg altijd veel comlimenten.

De krullen vielen mooi en pluisvrij.
Tis B&B, niet dat je daar strax naar Ben B vraagt door mijn fout.
quote:sweetmoon schreef op 14 mei 2011 @ 11:37:

ellen7, heb je geen keratinebehandeling meer gedaan of is het nu weer zo droog daardoor?Hoi Sweetmoon, de keratinebehandeling staat gepland voor volgende maand, vlak voor mijn vakantie. Door de keratine wordt het niet droger, integendeel, maar zolang ik geen keratine in mijn haar heb, is het wel weer droog. Op dit moment gebruik ik mijn Chitang niet en is mijn haar heel krullend en helaas ook pluizend. Twee dagen na het wassen heb ik dreads en die wil ik niet
Bodylotion er in. Doet de mevrouw hier rechts ook. =>
En Mimomimosa, heb je al iets geprobeerd van al deze tips, ben erg benieuwd, zoek zelf ook het gouden ei wat haren betreft.
Zie het nu pas sorry!!

Het zijn grijspaarsige flacons, en de lijn heet straight aheid!
Yellowlove, dank je wel. Ben al naar de Action geweest voor het serum, morgen naar het Kruidvat voor John Frieda ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven