Verward, en toch wat hulp nodig..

17-05-2011 13:25 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Welke kleine dingetjes zijn er gebeurd?
Ook meegemaakt, mijn eerste reactie hard hard heel hard wegrennen! Loopt meestal niet goed af. Maar er zullen vast mensen zijn hier met een meer genuanceerd advies. sterkte
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:invincible schreef op 17 mei 2011 @ 13:32:

Welke kleine dingetjes zijn er gebeurd?.
.
quote:nerd_ schreef op 17 mei 2011 @ 13:36:

Joh....je bent gewoon verliefd.

Alles wat je zegt hoort daarbij.

En een beetje verslaafd aan elkaar....Da´s helemaal goed.

Je bént liefde.

Lange warme zomer....

Heb je toch geen tijd voor een psychovreter?

Die mocht wel willen dat-ie had wat jij hebt. Zo rijk.

Niet meer nadenken. Dansen...blij zijn... Léven...Volgens mij snap je mijn verhaal niet volledig? Niet erg, maar ik heb niet veel aan deze reactie. Ik zit er dus zodanig mee dat het me (negatief) beinvloed.
Ook meegemaakt. Totale verslaving en wetende dat het niet goed voor je is.

Goed van je dat je met een psycholoog gaat praten. Verder sterkte. Ik ben nog steeds bezig met de naweeen van mijn relatie, dus ik hoop niet dat je hetzelfde gaat meemaken.
Mijn eerste reactie is ook: niet mee doorgaan..

Het is nooit een goed teken als mensen over elkaars grenzen gaan of laten gaan.

Zeg je het ook tegen hem als hij iets doet dat je niet wilt?
Ik snap het ook niet. Klinkt als verliefd. Wat os je punt? S/m?
Je pikt zo te lezen in ieder geval al van hem dat hij zich als "muur" gedraagt.

Is het echt ivm herkenbaarheid dat je niet wilt zeggen om wat voor dingetjes het gaat? Ik denk namelijk meteen aan iets als schelden, slaan of vreemdgaan.

Ik denk dat je nogal verblind bent door verliefdheid en dat je diep van binnen weet dat dit geen goede man voor je is. Dat je daarom ook dit topic opent.
quote:vlinder72 schreef op 17 mei 2011 @ 13:41:

Ook meegemaakt. Totale verslaving en wetende dat het niet goed voor je is.

Goed van je dat je met een psycholoog gaat praten. Verder sterkte. Ik ben nog steeds bezig met de naweeen van mijn relatie, dus ik hoop niet dat je hetzelfde gaat meemaken.Heftig zeg. Kun je daar iets meer over vertellen? Hoe ben jij erachter gekomen dat je zo ver zat om jezelf te verliezen in die situatie?
quote:invincible schreef op 17 mei 2011 @ 13:42:

Mijn eerste reactie is ook: niet mee doorgaan..

Het is nooit een goed teken als mensen over elkaars grenzen gaan of laten gaan.

Zeg je het ook tegen hem als hij iets doet dat je niet wilt?

Nee, dat ben ik met je eens, grenzen verleggen vind ik goed maar niet op die manier.

Ik zeg het zeker tegen hem, maar een of andere manier is hij op dat moment een spel/grapje mee bezig, hoe makkelijk dat ook klinkt; zo zit hij in elkaar. Maakt van veel dingen een lolletje, hij geeft ook eerlijk toe dat veel vrouwen hem niet aankonden. Dat snap ik volledig, en dat zeg ik ook tegen hem. Ik heb een keer aagnegeven dat hij echt tegen mijn grens aanzat waardoor ik er geen zin meer in had, en uiteindelijk heeft hij daar zeker iets mee gedaan. Blijkbaar doet het hem dus wel iets.

Het gekke is alleen dat als mijn beste vriendin naar mij toe zou komen met dit verhaal, ik haar zou zeggen; ren! En bij mezelf? Stom,.
quote:Hangmat schreef op 17 mei 2011 @ 13:44:

Je pikt zo te lezen in ieder geval al van hem dat hij zich als "muur" gedraagt.

Is het echt ivm herkenbaarheid dat je niet wilt zeggen om wat voor dingetjes het gaat? Ik denk namelijk meteen aan iets als schelden, slaan of vreemdgaan.

Ik denk dat je nogal verblind bent door verliefdheid en dat je diep van binnen weet dat dit geen goede man voor je is. Dat je daarom ook dit topic opent.Neehoor, absoluut geen slaan/mishandeling, dat gaat er bij mij niet in. Ik vind het alleen een enge gedachte dat ik dingen pik nu al, die ik normaal gesproken in een andere relatie/contact met een man níet zou pikken.
Grens ten opzichte van wat dan?

Je denkt echt dat hij voor jou gaat veranderen he?

Wees zelf je beste vriendin! een betere krijg je niet. Je weel volgens mij donders goed dat het niet goed zit.
quote:Hangmat schreef op 17 mei 2011 @ 13:56:

Grens ten opzichte van wat dan?

Je denkt echt dat hij voor jou gaat veranderen he?

Wees zelf je beste vriendin! een betere krijg je niet. Je weel volgens mij donders goed dat het niet goed zit.

Mijn persoonlijke grens! Normen en waarden.

Ik denk helemaal niet dat hij voor mij gaat veranderen, dat vraag ik ook niet en mensen kun je niet veranderen. Het gaat erom dat je ook kunt aanpassen aan mensen en situaties. En waarvoor ik hier post, is omdat ik NIET van mezelf begrijp hoezo ik er zo mee bezig ben. Ik wil even mijn ei kwijt, that's all. Omdat het me hoog zit en ik er me niet lekker door voel.
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik tussen jou regels doorlees dat je je ergens niet lekker/veilig voelt in deze relatie.

Mijn persoonljike mening daarover is dat dat over het algemeen niet echt een basis is voor een fijne relatie.
quote:sneeuwwit schreef op 17 mei 2011 @ 13:52:

[...]

Nee, dat ben ik met je eens, grenzen verleggen vind ik goed maar niet op die manier.

Ik zeg het zeker tegen hem, maar een of andere manier is hij op dat moment een spel/grapje mee bezig, hoe makkelijk dat ook klinkt; zo zit hij in elkaar. Maakt van veel dingen een lolletje, hij geeft ook eerlijk toe dat veel vrouwen hem niet aankonden. Dat snap ik volledig, en dat zeg ik ook tegen hem. Ik heb een keer aagnegeven dat hij echt tegen mijn grens aanzat waardoor ik er geen zin meer in had, en uiteindelijk heeft hij daar zeker iets mee gedaan. Blijkbaar doet het hem dus wel iets.

Het gekke is alleen dat als mijn beste vriendin naar mij toe zou komen met dit verhaal, ik haar zou zeggen; ren! En bij mezelf? Stom,.

Sneeuwwit, het klinkt alsof hij jou jezelf oncomfortabel kan laten voelen, door iets te doen waardoor je je rot voelt, wát het ook is. Hij doet het dan af als een grapje. Als het een grapje is, was het niet kwaad bedoeld toch? Dus dat doet ie handig.

Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat hij het op de een of andere manier nodig heeft om je pijn te doen, daar zelfs misschien onbewust van geniet en het als een grapje verpakt, voor zichzelf omdat hij er ook daadwerkelijk plezier aan beleeft en voor jou omdat het dan niet kwaad bedoeld was.

Dat jij hierdoor gevoelsmatig behoorlijk in de war begint te raken is dan volgens mij ook volslagen normaal. Jouw gevoel zegt je dat hier iets niet klopt.
het klinkt alsof hij je uittest, hoe ver je voor hem gaat.

rennen.......!!!
wij slapen nooit.
quote:Hangmat schreef op 17 mei 2011 @ 14:03:

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik tussen jou regels doorlees dat je je ergens niet lekker/veilig voelt in deze relatie.

Mijn persoonljike mening daarover is dat dat over het algemeen niet echt een basis is voor een fijne relatie.

Het is ook geen relatie. Ben ik niet mee bezig en hij ook niet. Ik wil hem voornamelijk de rust en ruimte geven om me nog meer toe te laten en zijn hoge muur om hem heen, langzaam te laten verdwijnen. Althans, voor mij. We hebben goede en lange, diepe gesprekken en voor hem is dat al heel wat. Daar ben ik blij om. Ik wil hem ruimte geven, als hij dat nodig heeft. Uiteindelijk heb ik de tijd, toch? Geen haast, nergens in. Maar het houdt me bezig. De ene dag denk ik; we zien het wel. De andere dag maak ik mezelf zo gek met bepaalde gedachten, vertrouwen, neukt hij inderdaad met niemand anders? We praten over alles, en zijn voor mijn gevoel erg oprecht tegen elkaar.

Bedankt in ieder geval voor de reacties, voel me even wat rustiger.

dubbel
Confronterend, sommige reacties. Ik vraag me af of hij daartoe in staat is. Als ik mijn verhaal en reacties zo terug lees, had ik waarschijnlijk hetzelfde gereageerd zoals jullie. Het verschil is dat ik hem leer kennen en hij echt een goed mens is, maar ook gekwetst vroeger en ergens onzeker.

Dank allemaal!
Misschien dit boekje eens lezen, ik heb er heel erg veel aan gehad.

.
quote:Hangmat schreef op 17 mei 2011 @ 14:19:

Misschien dit boekje eens lezen, ik heb er heel erg veel aan gehad.

[afbeelding]Hmm, dat boek heb ik in mijn boekenkast liggen. Een tijd geleden gekocht, en pas aan begonnen. Goede tip, ik ga er zo maar eens verder in lezen.
quote:sneeuwwit schreef op 17 mei 2011 @ 14:23:

[...]

Hmm, dat boek heb ik in mijn boekenkast liggen. Een tijd geleden gekocht, en pas aan begonnen. Goede tip, ik ga er zo maar eens verder in lezen. goed idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven