rammelende eierstokken
dinsdag 17 mei 2011 om 19:44
Hallo Dames!
Hoe oud waren jullie toen de eierstokken begonnen te rammelen?
Ik ben nu net 25 en het word steeds erger. Nooit gedacht dat ik er last van zou krijgen want ik ben een vrij nuchter persoon. Het lijkt wel met de maand erger te worden. Het huisje, boompje en de de beestjes die hebben we al en het lijkt de volgende en gewenste stap.
Mijn vriend en ik willen wachten tot hij wat meer duidelijkheid heeft over de einddatum van zijn studie en dan gaan zullen we zien hoeveel schade 10 jaar pil gebruik heeft aangericht...
Hoe reageren werkgevers als je zwanger blijkt te zijn? Ik ben erg bang dat ik een vaste aanstelling wel kan vergeten als ik nu zwanger zou blijken te zijn. Hebben jullie rekening gehouden met je baan toen jullie besloten met anticonceptie te stoppen?
Groeten zwartwitofgijs
Hoe oud waren jullie toen de eierstokken begonnen te rammelen?
Ik ben nu net 25 en het word steeds erger. Nooit gedacht dat ik er last van zou krijgen want ik ben een vrij nuchter persoon. Het lijkt wel met de maand erger te worden. Het huisje, boompje en de de beestjes die hebben we al en het lijkt de volgende en gewenste stap.
Mijn vriend en ik willen wachten tot hij wat meer duidelijkheid heeft over de einddatum van zijn studie en dan gaan zullen we zien hoeveel schade 10 jaar pil gebruik heeft aangericht...
Hoe reageren werkgevers als je zwanger blijkt te zijn? Ik ben erg bang dat ik een vaste aanstelling wel kan vergeten als ik nu zwanger zou blijken te zijn. Hebben jullie rekening gehouden met je baan toen jullie besloten met anticonceptie te stoppen?
Groeten zwartwitofgijs
dinsdag 17 mei 2011 om 19:58
ik ben nu 30 en ik rammel pas net. 
ik heb een vaste baan. wel fulltime en maak mij soms wel zorgen hoe ik mijn managementsfunctie kan blijven uitoefenen als ik straks een kind zou hebben en maar 3 dagen zou gaan werken.
ik heb een heel fijne assistente die dan misschien wel meer wil werken maar ik heb daar nog niet verder over nagedacht.
eigenlijk is het heel simpel.
jij hebt recht op arbeidstijdvermindering en practisch gezien komt het vast ook wel goed.
mijn kinderwens/gezin/prive komt voor mijn werk zolang ik de hypotheek kan betalen. ondanks dat ik een verschrikkelijk leuke baan heb.
ik heb een vaste baan. wel fulltime en maak mij soms wel zorgen hoe ik mijn managementsfunctie kan blijven uitoefenen als ik straks een kind zou hebben en maar 3 dagen zou gaan werken.
ik heb een heel fijne assistente die dan misschien wel meer wil werken maar ik heb daar nog niet verder over nagedacht.
eigenlijk is het heel simpel.
jij hebt recht op arbeidstijdvermindering en practisch gezien komt het vast ook wel goed.
mijn kinderwens/gezin/prive komt voor mijn werk zolang ik de hypotheek kan betalen. ondanks dat ik een verschrikkelijk leuke baan heb.
En doooooor!
dinsdag 17 mei 2011 om 20:01
Wij hebben net besloten om voor een kindje te gaan. Ik ben even oud en het begon ook ineens erg te kriebelen. De planning is dat ik deze maand stop met de pil en in september aan de slag zeg maar.
Ik werk nog naar kort voor mijn huidige werkgever, maar ik maak mij er niet erg druk om. Al zijn hier de rollen wel omgedraaid want ik ben kostwinner dus blijf ik ook na zwangerschap fulltime werken.
Ik werk nog naar kort voor mijn huidige werkgever, maar ik maak mij er niet erg druk om. Al zijn hier de rollen wel omgedraaid want ik ben kostwinner dus blijf ik ook na zwangerschap fulltime werken.
dinsdag 17 mei 2011 om 20:02
Je hebt nog zoveel tijd, dat ik als je zicht heb op een vast contract daar even op zou wachten. Solliciteren met kind is veel moeilijker heb ik gemerkt.
Zwanger zijn is geen reden om je contract niet te verlengen, maar ja ze mogen het zonder opgaaf van reden beeindigen.
Als je nu 35 was geweest had ik gezegd, die baan ach dat zie je dan wel, maar met 25 heb je de tijd, dus waarom zou je het risico nemen?
Zwanger zijn is geen reden om je contract niet te verlengen, maar ja ze mogen het zonder opgaaf van reden beeindigen.
Als je nu 35 was geweest had ik gezegd, die baan ach dat zie je dan wel, maar met 25 heb je de tijd, dus waarom zou je het risico nemen?
dinsdag 17 mei 2011 om 20:07
quote:broadway schreef op 17 mei 2011 @ 19:58:
ik ben nu 30 en ik rammel pas net.
ik heb een vaste baan. wel fulltime en maak mij soms wel zorgen hoe ik mijn managementsfunctie kan blijven uitoefenen als ik straks een kind zou hebben en maar 3 dagen zou gaan werken.
ik heb een heel fijne assistente die dan misschien wel meer wil werken maar ik heb daar nog niet verder over nagedacht.
eigenlijk is het heel simpel.
jij hebt recht op arbeidstijdvermindering en practisch gezien komt het vast ook wel goed.
mijn kinderwens/gezin/prive komt voor mijn werk zolang ik de hypotheek kan betalen. ondanks dat ik een verschrikkelijk leuke baan heb.Zo voelt het bij mij ook maar toch is het wel erg vervelend als je een tijdelijk contract hebt wat dan niet meer word verlengd...
ik ben nu 30 en ik rammel pas net.
ik heb een vaste baan. wel fulltime en maak mij soms wel zorgen hoe ik mijn managementsfunctie kan blijven uitoefenen als ik straks een kind zou hebben en maar 3 dagen zou gaan werken.
ik heb een heel fijne assistente die dan misschien wel meer wil werken maar ik heb daar nog niet verder over nagedacht.
eigenlijk is het heel simpel.
jij hebt recht op arbeidstijdvermindering en practisch gezien komt het vast ook wel goed.
mijn kinderwens/gezin/prive komt voor mijn werk zolang ik de hypotheek kan betalen. ondanks dat ik een verschrikkelijk leuke baan heb.Zo voelt het bij mij ook maar toch is het wel erg vervelend als je een tijdelijk contract hebt wat dan niet meer word verlengd...
dinsdag 17 mei 2011 om 20:13
Wij gaan dit jaar zowieso nog niet stoppen met de pil. (als zou ik dat stieken helemaal niet erg vinden) Ik ben nu net bezig met mijn 4e jaar contract (mijn laatste dus) en daarna moet ik of vast worden aangenomen of een andere baan zoeken.
Als het eerste het geval is dan is de kans dat ik voor volgende zomer met de pil stop sterk aanwezig. Als ik een andere baan moet zoeken dan weet het ik het allemaal nog niet zo goed... op ten duur zou het me ook niets meer kunnen schelen want een gezin is belangrijker als een carriere... maar brood op de plank is ook wel handig...
Als het eerste het geval is dan is de kans dat ik voor volgende zomer met de pil stop sterk aanwezig. Als ik een andere baan moet zoeken dan weet het ik het allemaal nog niet zo goed... op ten duur zou het me ook niets meer kunnen schelen want een gezin is belangrijker als een carriere... maar brood op de plank is ook wel handig...
dinsdag 17 mei 2011 om 20:15
dinsdag 17 mei 2011 om 20:16
Ik heb voor 30 gekozen, maar eigenlijk rammelden ze met 26 ookal, alleen waren we er toen nog niet klaar voor. We wilden eerst de zekerheid dat we het op 1 salaris zouden kunnen trekken als we dat zouden willen. Je kan heel hard roepen na mijn bevalling blijf ik 4 dagen werken, maar al je kind er eenmaal is, voelt dat misschien heel anders. Bij mij was het echter andersom. Ik dacht een thuisblijfmoeder te willen zijn, maar nu zou ik dolgraag 2 of 3 dagen in de week weer werken. Maar ja een baan vinden he.....
dinsdag 17 mei 2011 om 21:47
Rammelen? Rond de 24 denk ik. Alleen met vriend liep het toen mis, achteraf gelukkig voor er kinderen waren, dus uiteindelijk pas moeder toen ik net 31 was geworden.
Ik zou het zoals jij omschrijft even afwachten of je kunt blijven, of een andere baan hebt. Financiele zekerheid is wel erg fijn vind ik. Wij hadden beiden een vaste baan, ,maar ja, zijn ook weer ouder (mijn man is 36), dus geen studie meer.
Ik zou het zoals jij omschrijft even afwachten of je kunt blijven, of een andere baan hebt. Financiele zekerheid is wel erg fijn vind ik. Wij hadden beiden een vaste baan, ,maar ja, zijn ook weer ouder (mijn man is 36), dus geen studie meer.
dinsdag 17 mei 2011 om 21:49
ik ben nu 22jaar en wil al heel graag!
ben ook druk bezig!
mijn werk weet dit niet maar ik maak me er niet zo druk om..
ik werk ook niet zoveel dus dat scheelt ook wel!
maar als je 25 bent, en je wil graag, waarom zou je wachten?
je zou ook eerst naar je baas kunnen gaan en vragen wat er gebeurt als je zwanger word!?
stel dat het je nu niet lukt, en je ben nog wel ff bezig..
maar dat is altijd achteraf!
doe wat je hart je ingeeft!
ben ook druk bezig!
mijn werk weet dit niet maar ik maak me er niet zo druk om..
ik werk ook niet zoveel dus dat scheelt ook wel!
maar als je 25 bent, en je wil graag, waarom zou je wachten?
je zou ook eerst naar je baas kunnen gaan en vragen wat er gebeurt als je zwanger word!?
stel dat het je nu niet lukt, en je ben nog wel ff bezig..
maar dat is altijd achteraf!
doe wat je hart je ingeeft!
dinsdag 17 mei 2011 om 22:09
Ik zou echt nooit naar mn baas gaan om te vragen wat er zou gebeuren als je zwanger zou worde, ttsss. Ten eerste omdat dat een privekwestie is, ten tweede, als je al niet zeker bent van je baan is het doorgaans niet handig om dit aan te kondigen. Ten derde moet je er maar zin in hebben dat je steeds aangekeken wordt met een blik van zou ze al zwanger zijn, er op je eten wordt gelet en in de gaten gehouden wordt of je een wijntje of sapje neemt op de wekelijkse bedrijfsborrel :s
dinsdag 17 mei 2011 om 22:19
ben ik het niet mee eens.
ten eerste lijkt het me wel zo vanzelfsprekend dat jou baas dat niet tegen iedereen verteld. en waarom zou je het niet doen? nu zit je in spanning en maar af te wachten wat goed is en wat niet!
je weet wel waar je aan toe bent. daar hou ik zelf altijd wel van!
dan heb je ook geen stress in je zwangerschap.
het ligt er ook wel aan hoe je band is met je baas.
weet je dat deze wel schappelijk is in deze situaties: wat heb je te verliezen?
wanneer loopt je contract af?
stel dat dat over 3/4maanden is, en je bent al zwanger en je verteld het dan pas, denk ik altijd dat ze zich dan in de maling genomen voelen..
nou ja, ieder op zijn manier!
4e contract?!
na de 3e keer hoor je iets vast te krijgen geloof ik... ???
ten eerste lijkt het me wel zo vanzelfsprekend dat jou baas dat niet tegen iedereen verteld. en waarom zou je het niet doen? nu zit je in spanning en maar af te wachten wat goed is en wat niet!
je weet wel waar je aan toe bent. daar hou ik zelf altijd wel van!
dan heb je ook geen stress in je zwangerschap.
het ligt er ook wel aan hoe je band is met je baas.
weet je dat deze wel schappelijk is in deze situaties: wat heb je te verliezen?
wanneer loopt je contract af?
stel dat dat over 3/4maanden is, en je bent al zwanger en je verteld het dan pas, denk ik altijd dat ze zich dan in de maling genomen voelen..
nou ja, ieder op zijn manier!
4e contract?!
na de 3e keer hoor je iets vast te krijgen geloof ik... ???
woensdag 18 mei 2011 om 09:58
Ik zou het vaste contract afwachten, of de niet-verlenging en dan solliciteren. Das een stuk beter te doen zonder buik of kind hoor! Waarom zou je in hemelsnaam het risico lopen je baas in te lichten dat je misschien wel een zwanger wilt worden, ergens in dit leven (want wie weet hoe lang het duurt, als het je gegeven is) en dan denkt baas, geen zin in, dahaag. Daar sta je dan. Heb je zeker stress in je zwangerschap...
donderdag 19 mei 2011 om 13:28
vrijdag 20 mei 2011 om 09:19
Ik ben ook net 25 jaar, het rammelt hier sinds dat ik afgestudeerd ben. Huisje, boompje, beestje is bijna voor elkaar, eind dit jaar gaan we trouwen! Dan weet ik ook waar ik aan toe ben met mijn baan (heb nu nog een jaarcontract) en dan...
Ik hou er dus wel rekening mee. Alleen zou het me ook fijn lijken bij een werkgever te werken die je wel het contract geeft, als je zwanger blijkt te zijn. Dat zegt toch iets ook hoe hij om zou gaan met je ouderschap als je eenmaal een kindje hebt. Of niet?
Denk trouwens dat ik een paar maanden van te voren alvast met de pil stop en met condoom ga vrijen, dan kan mijn cyclus alvast op gang proberen te komen! Hier namelijk ook 10 jaar pil..
Ik hou er dus wel rekening mee. Alleen zou het me ook fijn lijken bij een werkgever te werken die je wel het contract geeft, als je zwanger blijkt te zijn. Dat zegt toch iets ook hoe hij om zou gaan met je ouderschap als je eenmaal een kindje hebt. Of niet?
Denk trouwens dat ik een paar maanden van te voren alvast met de pil stop en met condoom ga vrijen, dan kan mijn cyclus alvast op gang proberen te komen! Hier namelijk ook 10 jaar pil..
vrijdag 20 mei 2011 om 16:39
Hoi
Ik wist al vroeg dat ik kinderen wilde, toen ik 20 was en samen met mn ex hadden we het erover. Maar omdat die relatie niet helemaal goed ging twijfelde ik toch nog. Dat was maar goed ook, want een paar maanden later heb ik het uitgemaakt ( hadden ruim 2 en een half jaar relatie en woonden in totaal 9 maanden samen). Met mn huidige vriend(inmiddels man) had ik ook al vrij snel de kriebels, op mn 22e begon het toch wel echt te rammelen. Maarja hij wilde nog niet. Ik ben op mn 24e zwanger geworden, ben nu 37 weken ( en nog steeds 24;)) en in afwachting van ons kindje
Ik wist al vroeg dat ik kinderen wilde, toen ik 20 was en samen met mn ex hadden we het erover. Maar omdat die relatie niet helemaal goed ging twijfelde ik toch nog. Dat was maar goed ook, want een paar maanden later heb ik het uitgemaakt ( hadden ruim 2 en een half jaar relatie en woonden in totaal 9 maanden samen). Met mn huidige vriend(inmiddels man) had ik ook al vrij snel de kriebels, op mn 22e begon het toch wel echt te rammelen. Maarja hij wilde nog niet. Ik ben op mn 24e zwanger geworden, ben nu 37 weken ( en nog steeds 24;)) en in afwachting van ons kindje
vrijdag 20 mei 2011 om 18:38
vrijdag 20 mei 2011 om 18:41
quote:Moos86 schreef op 20 mei 2011 @ 16:39:
Hoi
Ik wist al vroeg dat ik kinderen wilde, toen ik 20 was en samen met mn ex hadden we het erover. Maar omdat die relatie niet helemaal goed ging twijfelde ik toch nog. Dat was maar goed ook, want een paar maanden later heb ik het uitgemaakt ( hadden ruim 2 en een half jaar relatie en woonden in totaal 9 maanden samen). Met mn huidige vriend(inmiddels man) had ik ook al vrij snel de kriebels, op mn 22e begon het toch wel echt te rammelen. Maarja hij wilde nog niet. Ik ben op mn 24e zwanger geworden, ben nu 37 weken ( en nog steeds 24;)) en in afwachting van ons kindjeGefeliciteerd!
Hoi
Ik wist al vroeg dat ik kinderen wilde, toen ik 20 was en samen met mn ex hadden we het erover. Maar omdat die relatie niet helemaal goed ging twijfelde ik toch nog. Dat was maar goed ook, want een paar maanden later heb ik het uitgemaakt ( hadden ruim 2 en een half jaar relatie en woonden in totaal 9 maanden samen). Met mn huidige vriend(inmiddels man) had ik ook al vrij snel de kriebels, op mn 22e begon het toch wel echt te rammelen. Maarja hij wilde nog niet. Ik ben op mn 24e zwanger geworden, ben nu 37 weken ( en nog steeds 24;)) en in afwachting van ons kindjeGefeliciteerd!
vrijdag 20 mei 2011 om 18:46
Wij wachten nog minstens tot volgende lente... en dan stop ik misschien wel met de pil om mijn cyclus op gang te laten komen... heb ik al eerder aan zitten denken... maar ik denk dat als ik eenmaal zo ver ben ik niet meer kan wachten... haha
Als ik zwanger ben voordat ik zekerheid heb over mijn contract dan vertel ik het gewoon nog niet... de 1e 3 tot 4 maanden moet dat toch lukken lijkt me...
Verder wint mijn verstand het meestal wel van mijn gevoel... gisteren was ik op kraamvisite en dan gaat het niet extra kriebelen... pas als ik thuis kom en ga dromen in mijn slaap dan heb ik er last van.
Als ik zwanger ben voordat ik zekerheid heb over mijn contract dan vertel ik het gewoon nog niet... de 1e 3 tot 4 maanden moet dat toch lukken lijkt me...
Verder wint mijn verstand het meestal wel van mijn gevoel... gisteren was ik op kraamvisite en dan gaat het niet extra kriebelen... pas als ik thuis kom en ga dromen in mijn slaap dan heb ik er last van.