Onze Buurvrouw

17-05-2011 22:15 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja waar moet ik beginnen en hoe hou ik het kort ...

Sinds 2 jaar wonen wij (vriend, ik en 2 kinderen) in een apartement. Bovenste etage één woning naast ons. Daar woont een vrouw van in de 60 die iig een alcohol probleem heeft (ik vermoed ook psychisch) en een kwaaie dronk. Ze staat regelmatig (lees zeker om de dag, soms dagelijks) dronken van het balkon te schreeuwen, loopt in het trappenhuis te stieren en beide soms half al dan geheel naakt.

Vanavond liep het uit de hand; In overleg met haar hebben we een schutting tussen de balkons geplaatst. De reden daarvan is dat haar kat weg vlucht naar ons en regelmatig bij ons binnen loopt, daar vecht met onze katten en het grootste punt, piest op onze bank, zich soms verstopt en dan al zn behoeften in huis doet als hij de kans krijgt. Veel geprobeerd maar haar kat bleef. Met haar in nuchtere toestand overlegt (nou ja medegedeeld, communiceren is vrijwel onmogelijk) dat er een schutting kwam, een nette met wat gaas zodat haar beessie niet meer bij ons kon komen. Én aan onze kant van het balkon gemonteerd zodat zij er geen last van zou hebben. Ze vond dit dan wel een goeie oplossing.

Gisteren heeft mijn vriend de schutting geplaatst en vandaag is het al heel de dag bal, vanaf 12 uur liep ze dronken te stieren, en heeft me voor vanalles uitgemaakt. Ook waar mijn kinderen bij waren.

Rond 9 uur kon het echt niet meer, na geprobeerd haar rustig te krijgen en normaal met haar te praten hebben we de politie gebeld.

De agenten hebben ons terug gebeld nadat ze bij haar zijn geweest en gaan er werk van maken. Zorginstellingen bellen, de woningbouwvereniging en haar dossier bovenop de zorgelijke problemen neerleggen bij de wijkagent. Hun conlusie was dat het zo echt niet langer kon en hoe we het in vredesnaam vol houden al 2 jaar.

Dit is een van de vele vele voorbeelden, er is al een volledig dossier bij de politie en bij de woningbouw, zelfs nog van bewoners voor ons.

Ik voel me aan de ene kant schuldig aan de andere kant, het kan ook niet langer zo. Ik heb eigenlijk met haar te doen. Maar jemig ik probeer al 2 jaar normaal met haar om te gaan en het blijft zo, mijn kinderen zijn inmiddels bang voor haar.

De woningbouwvereniging doet eigenlijk niks, stuurt ons naar de politie en de politie ons weer terug naar hun. Aan de ene kant ben ik opgelucht dat er nu een agent is die werkelijkwaar met zn mond open stond van haar gedrag en haar leefsituatie (haar huis is verschrikkelijk, ik ben eens over het balkon geklommen omdat ze zich buiten gesloten had en ben dus 1x binnen geweest, een woord: bah!) en merk ik dat dit me eigenlijk behoorlijk druk heb gemaakt om deze situatie en aan de andere kant voel ik me vreselijk schuldig.

Heeft er iemand tips, hoe gaat dit in zn werk, wat zijn de plichten van de woningbouwvereniging hierin en wat kan die agent daadwerkelijk voor ons doen? Verder wilde ik het even van me afschrijven. Zit er een beetje van te shaken.
Maatschappelijke dienst inschakelen? En heeft de gemeente hier ook geen afdeling voor?
quote:Lorelay schreef op 17 mei 2011 @ 22:18:

Maatschappelijke dienst inschakelen? En heeft de gemeente hier ook geen afdeling voor?Thanx voor de tip!! Ga morgen eens bellen met de gemeente... Er is echt hulp nodig!
Waarom voel jij je schuldig? Die vrouw heeft duidelijk hulp nodig en zelf regelt ze dat niet. Jij geeft haar nu juist een zetje in de goede richting. Je hoeft je niet schuldig te voelen, je hebt vandaag je goede daad weer verricht.
Is ze nu dan nog wel thuis? Ik denk dat je werkelijk het juiste hebt gedaan, ze klinkt enorm in de war en zorgt daardoor dus voor flinke overlast. Ik heb geen tips maar wel sterkte en ik hoop dat het shaken wat minder is inmiddels.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is er geen bemoeizorg in jouw gemeente?

Wat een ontzettend nare situatie, heb het met je te doen.
Goed dat je hier mee bezig bent en jammer van de lakse houding van de WBV!

Hoop dat je verder geholpen kunt worden! Voel je niet schuldig, wellicht ziet je buuf door de bomen het bos ook niet meer...
zorgt ze wel goed voor de kat?
De afspraak is nu toch dat de politie instanties inschakelt?

Dan zou jij dat toch niet hoeven doen?

Ik zou denk ik even niets doen en over een paar dagen bellen als er niks veranderd is (waarschijnlijk niet) en vragen of ze al actie ondernomen hebben.

Het lijkt me goed dat je gebeld hebt. Je had het jezelf toch ook niet vergeven als je niks had gedaan en ze een keer dronken van haar balkon zou vallen.
quote:feeks schreef op 17 mei 2011 @ 22:27:

zorgt ze wel goed voor de kat?Ja daar dacht ik ook aan. Kennelijk heeft die thuis geen goede plaats om de behoefte te doen.
Ja ze is nog thuis, de agenten hebben haar uiteindelijk kunnen kalmeren, ik weet van vorige bewoners dat ze een tijdje opgenomen is geweest nadat ze met een dwangbuis afgevoerd was. Jaren geleden.

De reden dat ik me schuldig voel is dat ze niemand heeft, behalve de onderste buurvrouw met ook een alcohol probleem.. (gaat lekker hier, nog even en ik heb zelf een alcoholprobleem ;)) Stel nou he dat ze hulp krijgt en bijv wordt opgenomen in die instelling, dan zit ze daar helemaal alleen... Tja ik weet niet ik heb ook echt wel met haar te doen.
Wat een rot situatie. Goed dat je wel aan de bel hebt getrokken. Voor je kids is dit ook beter.

Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen. Wie weet krijgt ze nu eens goede hulp. Laten we dat hopen.

Veel sterkte want als woongenot zo wordt verstoord dan is dat vreselijk!
Veel sterkte, ik heb ook ooit naast zo iemand gewoond (misschein woon jij wel naast mijn oude buurvrouw?)
quote:rammelkont schreef op 17 mei 2011 @ 22:28:

Ja ze is nog thuis, de agenten hebben haar uiteindelijk kunnen kalmeren, ik weet van vorige bewoners dat ze een tijdje opgenomen is geweest nadat ze met een dwangbuis afgevoerd was. Jaren geleden.

De reden dat ik me schuldig voel is dat ze niemand heeft, behalve de onderste buurvrouw met ook een alcohol probleem.. (gaat lekker hier, nog even en ik heb zelf een alcoholprobleem ;)) Stel nou he dat ze hulp krijgt en bijv wordt opgenomen in die instelling, dan zit ze daar helemaal alleen... Tja ik weet niet ik heb ook echt wel met haar te doen.

Bedoel je de buurvrouw of haar kat?

Over je buurvrouw zou ik me dan juist geen zorgen maken want ze krijgt dan iig hulp.

Voor jou en je kids is dat trouwens ook veel beter. Rust in de tent!
Iets van maatschappelijk werk inschakelen ofzo?

Heeft deze mevrouw kinderen of kennissen ? Dan zou je misschien iets via hun kunnen regelen.

Sterkte ermee!

En ik hoop dat ze snel een oplossing vinden zodat jij weer kan genieten van je rust thuis. Oh en ik vind t ook zielig voor die kat of wordt ze wel goed verzorgd? Omdat ze heel de tijd bij jullie zit??
quote:feeks schreef op 17 mei 2011 @ 22:27:

zorgt ze wel goed voor de kat?Dat betwijffel ik... De reden dat ze nu zo uit haar stekker is gegaan is dat ze me een dierenbeul vind want nu kan haar kat niet meer op 2 balkons lopen..
Een opbouwwerker uit de buurt inschakelen, die heeft alle lijntjes naar instanties als het goed is en kan misschien meer voor je betekenen. Zeker als politie en woningbouwvereniging de pet naar elkaar toe schuiven. Sterkte!
Ik ben het helemaal met nummer zoveel eens.

Ik vind het juist moedig van je dat je hulp inschakelt. Dat heeft ze ook nodig.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft ze zelf geen kinderen?
Bedankt voor alle reacties's!! Rust in de tent lijkt me heerlijk :-)

Ik wacht even af en ga donderdag sowieso naar de wijkagent die heeft dan inloop spreekuur. De agent van vanavond krijgt een bloemetje van me. Die heeft echt de moeite genomen ons persoonlijk te bellen en mij voornamelijk gerust te stellen dat ik echt echt echt niet verkeerd ben geweest door hun in te schakelen.

En de kat, ja zielig he... Heb ook met dat beestje te doen, ik heb al eens overwogen de dierenbescherming te bellen... ben ook een tijd bezig geweest of ie minder schuw kon worden zodat ik hem eens beter kon bekijken. Het is me niet gelukt.
Ze heeft kinderen en 3,4 of 5 kleinkinderen dat wisseld nogal Ze heeft met geen van haar familie leden nog contact.
quote:rammelkont schreef op 17 mei 2011 @ 22:40:

Ze heeft kinderen en 3,4 of 5 kleinkinderen dat wisseld nogal Ze heeft met geen van haar familie leden nog contact.Triest zeg. Maar goed elk mens heeft een keuze dus zij ook. Drank maakt meer kapot dan je lief is gaat hier helaas ook weer op.
quote:layla1969 schreef op 17 mei 2011 @ 22:29:

Veel sterkte, ik heb ook ooit naast zo iemand gewoond (misschein woon jij wel naast mijn oude buurvrouw?)

Neej denk van niet, mijn vriend heeft dit appartement van de WBV gekocht, voor hem woonde er een 80 jarige dame in..

Ze heeft me zelfs een keer bekogeld met een vuilniszak van zichzelf waarvan ze beweerde dat ie van mij was..
quote:rammelkont schreef op 17 mei 2011 @ 22:39:

Bedankt voor alle reacties's!! Rust in de tent lijkt me heerlijk :-)

Ik wacht even af en ga donderdag sowieso naar de wijkagent die heeft dan inloop spreekuur. De agent van vanavond krijgt een bloemetje van me. Die heeft echt de moeite genomen ons persoonlijk te bellen en mij voornamelijk gerust te stellen dat ik echt echt echt niet verkeerd ben geweest door hun in te schakelen.

En de kat, ja zielig he... Heb ook met dat beestje te doen, ik heb al eens overwogen de dierenbescherming te bellen... ben ook een tijd bezig geweest of ie minder schuw kon worden zodat ik hem eens beter kon bekijken. Het is me niet gelukt.ik zou toch maar bellen
quote:noanoanoa schreef op 17 mei 2011 @ 22:43:

[...]

Triest zeg. Maar goed elk mens heeft een keuze dus zij ook. Drank maakt meer kapot dan je lief is gaat hier helaas ook weer op.ja sneu he... En als ze haar medicijnen goed neemt en er geen drank bij drinkt blijkt dat ze nog best ok is... helaas heb ik dat in de afgelopen 2 jaar pas 1x meegemaakt.
quote:feeks schreef op 17 mei 2011 @ 22:45:

[...]

ik zou toch maar bellenJa ik had het er net met vriend over, we gaan de dierenbescherming ook maar meteen bellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven