Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Pfffff IBI wat erg dat er weer iemand kanker heeft. Ik zou denken: Nou maar een keer iemand anders, die jij niet kent. Zo werkt het helaas niet natuurlijk.

Klinkt heel gezellig dat je bij je tante geweest bent. En wat goed dat je je zo inzet voor de buitenspeeldag. Ik hoop dat je iets moois op papier krijgt.
Ik wist het niet van je oom Ibi, wat een narigheid zeg Ik hoop dat hij alsnog kan eten straks Kan me wel voorstellen dat het voor jou ook weer veel herinneringen met zich meerbrengt

Enneh, is zilver poetsen niet de taak van Choco?

Enneh2, je bent jong hip and happening! (anders wilden ze je niet op de foto voor die folder!)

Ste, maar hoe was het werk dan?
En ik geloof in een persoonlijke band met God, dat maakt mij automatisch al protestants en niet katholiek kennelijk

Maar ik ga nooit naar de kerk. Ik vind het lastig, ik wil wel graag, maar ik kan dat gedoe over verdoemnis en hel voor homoseksuelen niet aan, en ik weiger te geloven dat ik als ik een fout maak meteen ben verdoemd
Dat kan ik goed begrijpen Yellow.

Ik vind het hele gedoe rond zonde en schuld moeilijk. Ik denk dat je van fouten moet leren en dat het daar om gaat.

Misschien past mijn manier van denken beter in een Oosterse religie dan in een Westerse. Mijn ouders zijn trouwens ook wel geïnteresseerd in oosterse religies, dat maakt ze ook 'anders' dan andere mensen in de kerk (want sommigen spreken schande van zulke dingen)

Maar ik denk dat je niet alles in hokjes hoeft te plaatsen. Dat het daar helemaal niet om gaat.

Heb ook geen belijdenis gedaan. Lijkt me niet nodig, ten overstaan van een volle kerk.

Dat maakt mij ook al tegendraads natuurlijk
Dongel werkt niet goed, bijna geen bereik. Dan maar mobiel.

Mooie discussie moon en yellow. Ik ben het eens dat geloof en kerk heel goed los van elkaar beleefd kunnen worden. Toch snap ik mensen die hun geloof met anderen gelovigen in een kerk willen belijden. Ik ben van huis uit Nederlands Hervormd. Ik heb geen behoefte aan een kerk. Zeker niet een zoals jij beschrijft moon. Dat dorpse geroddel is hier orde van de dag. Ik heb er niets mee. Toch ben ik overtuigd dat de gemeenteleden veel goeds doen. Op vrijwillige basis. Ik probeer op een andere manier goed bezig te zijn zonder het geloof uit te dragen. Jij moet ook doen waar je je goed bij voelt moon. Misschien vind je het idd in een andere kerk...
Ik snap trouwens niks van al die heiligen in de katholieke kerk. Op vakantie kijk ik wel eens in van die oude kerken... staan helemaal vol beelden... ik heb geen idee wie het zijn.
Ja is wel eigenlijk de taak van chooc maar ja zou zo raar zijn als ik haar helemaal naar oom en tante haal om hun zilver te poesten of niet?

Mijn oma omschrijft het mooi: als je veel mensen waarvan je houd dan heb je ook veel mensen waar je pijn van/voor hebt. Ik heb een grote familie en dan heb je natuurlijk ook meer kans dat er mensen ziek worden of overlijden. Hoewel het de laatste tijd wel erg heftig is bij ons.
Ja IBI dat is ook waar.

Ik heb ook een vrij grote familie en ben iedere dag dankbaar dat iedereen nog leeft. Eén aangetrouwde neef is overleden en een broertje van mijn vader is slechts een paar maanden oud geworden. Verder is iedereen er nog en ik besef dat dat heel bijzonder is.

Maar er komt een tijd dat mijn ooms en tantes zullen overlijden. Dat lijkt me heel moeilijk (oudste is de 80 al gepasseerd...)

Ik hoop dat je oom kan genezen en dat jullie dan even overgeslagen worden wat ellende betreft.
quote:Moonlight82 schreef op 17 mei 2011 @ 22:49:

Maar hoe was het verder Ste?

Je vertelt alleen wat niet leuk was

Oh, ik kon de humor er verder wel van inzien hoor!

Je bent altijd wel erg bezig met hoe negatief ik ben, en met wat ik me wel en niet aantrek he?

Maar het ging verder wel goed, kon beter, maar het was nog maar de eerste keer, en gelukkig kregen we nog een uitgebreide instructie en hulp van mensen die er al veel langer werkten.

Ik doe, als ik dat nog niet had gezegd, telefonisch marktonderzoek, dus geen verkoop ofzo. Werk nu op een onderzoek wat gaat over de ondernemingsgeest in Nederland, of mensen bezig zijn met een bedrijf starten, of iets in die geest.
Nou zeg.

Als jij na een eerste werkdag terugkomt en meteen met iets waarvan ik dacht dat je het niet leuk vond.

Misschien klikt het gewoon niet tussen ons. Dat denk ik. We kunnen wel beiden hier schrijven, dat kan verder prima. Maar ik heb soms geen idee wat ik nog tegen je kan zeggen wat niet verkeerd valt.
Sjah dames....

Jammergenoeg voor jullie bemoei ik me altijd overal mee, dus ook hiermee.

Ste, es tut mir leid, maar je vertelde toch ook alleen iets wat niet leuk was? Dus vroegen we allemaal (ibi, ik en Moon) hoe het nou was? Want je vertelde alleen het verhaal van bij de deur?

Dat is toch best aardig?Dat we dat vragen?
Oh en Chat, jammer van de dongel, maar geniet gewoon even van je tijdje weg! (ik heb het totaal gemist dat je wegging....?)

En Moon, ik ben nu voor studie bezig met de English reformation (van katholiek naar protestants) en dus heel veel over de verschillen aan het lezen, en idd katholieken hebben heel veel heiligen.

Ook best hard om te lezen dat vroegah de katholieke kerk wel echt corrupt was en mensen het geld uit de zak klopte onder het mom van betalen om je ziel te redden.
Ok dus je weet er wel veel van af!

Ik weet er niet zo veel van. Vraag me wel eens dingen af maar ga dat dan meestal niet opzoeken.

Het viel me wel op dat kerken in Israel vrij sober zijn (net als protestants hier). Ik vroeg of ze kath of prot waren en toen moest gids heel lang nadenken en zei toen katholiek. Maar ze kennen daar dat verschil veel minder omdat ze daar die Katholieke praktijken en vervolgens de kerkscheuring niet zozeer meegemaakt hebben.

Tja, ik heb het idee dat iedere kerk wel kan doorslaan in iets. De één in regels (dat bijna niks mag) de ander in passiviteit (niks ondernemen, alleen bidden) de ander in soberheid. Het blijft toch een zoektocht eigenlijk wat nu goed is.

Zo heb ik wel respect voor mensen die bewust op zoek gaan naar 'de ware' en niet rondscharrelen. Maar soms komen mensen iemand tegen en gaan dan zo snel trouwen, dat ik me afvraag of dat niet een beetje te snel is (hoewel ik daar niks over te oordelen heb)

Nou, ik kan een heel verhaal gaan schrijven maar ik laat het even hierbij. t Kan zijn dat ik nog eens wat posts van vandaag weghaal of aanpas, er staat wel erg veel informatie in.
Ach, Maarten Luther (die op de proppen kwam met het Protestantisme) was een antisemiet. Heel nasty was die man. Terwijl hij ook een soort held is voor vele gelovigen...

Wat stukjes even snel van wiki:

Luther advocated setting synagogues on fire, destroying Jewish prayerbooks, forbidding rabbis from preaching, seizing Jews' property and money, and smashing up their homes, so that these "poisonous envenomed worms" would be forced into labour or expelled "for all time".[202] In Robert Michael's view, Luther's words "We are at fault in not slaying them" amounted to a sanction for murder.

en hij heeft een boek geschreven Von den Juden und Ihren Lügen...(vrij vertaald : Over de joden en hun leugens) Want Joden hebben Jezus vermoord etc etc dat waren zijn beweegredenen
@ Yellow: Ja nee tuurlijk is dat aardig. Was ook van plan om nog verder te posten hoe het was geweest, maar ik dacht, laat ik eerst even komen met een grappige binnenkomer, en dan de rest van mijn verhaal formuleren. Helaas dat dat dan weer als negatief ''zeuren'' wordt gezien...

Moon, ik heb het idee dat ik je vaak irriteer met mijn posts. Dat ik niet jouw soort persoon ben, dat ik teveel zeur, te negatief ben, nou ja, noem maar op.

Dat is natuurlijk je goed recht, maar ik krijg daar vaak het gevoel van dat ik me tegenover jou telkens zit te verdedigen, en te verduidelijken, terwijl ik op dit topic gewoon wil kunnen schrijven wat ik wil. Gewoon negatief kan doen als ik daar zin in heb, schrijven wat ik voel, gewoon mezelf zijn. Op andere topics/fora ben ik al genoeg bezig met discussies en dergelijke, daar heb ik juist in dit topic niet altijd, of eigenlijk bijna nooit, zin in. Snap je dat?

Ik snap wel dat je het meestal goed bedoeld hoor, dat je me dingen probeert te laten inzien, en dat ik het zelf misschien soms te zwaar opvat, maar aangezien dit toch vooral een ''lucht je hart, vertel over je sores'' topic is (voor mij dan), vind ik het inderdaad niet altijd fijn als ik (voor mijn gevoel) na bijna elke post kritiek van je krijg, of mezelf moet gaan verduidelijken, als je naar mijn mening te snel je conclusies over mij of een situatie trekt.

Maar goed, het kan ook niet met iedereen klikken, dat geeft ook niet (ik heb daar wel moeit mee, maar doe m'n best om dat in te zien) En je hoeft me van mij niet te negeren ook hoor, of alleen maar met me mee te gaan zitten lullen, maar ik hoop wel dat ik je zo een beetje heb verduidelijkt wat voor mij in dit topic soms vervelend is aan je reacties.
Ik durf te wedden dat veel protestanten geen flauw benul hebben. Luther is iig een naam met een positieve bijklank, voor zover ik weet.

Dit is echt absurd idd.

Tja niet alle joden zijn lieverdjes geweest, maar dat is met christenen net zo. Al die kruistochten bijvoorbeeld. Dat staat allemaal niet in de bijbel dus niemand heeft het er meer over... maar t is wel gebeurd.
Ok, nou ik ga slapen.

En ste, het spijt me zeer maar ik vind dat je ontzettend overdrijft. Moon vraagt je gewoon wat, en jij gaat nu helemaal los. Voor het geval je het vergeten was, ook Moon heeft gevoelens, en is ook niet altijd geestelijk stabiel (niemand hier) en vraag jij je wel af wat zo'n post met een ander doet? Dat vraag ik me nou oprecht af.

En om eerlijk te zijn word ik er een beetje moe van. Je komt binnen denderen met een post als dit en je brandt iemand gewoon af . Ik vind het echt niet kunnen, echt niet.

Als je hier post, kun je verwachten dat je reacties krijgt, zo gaat dat op een forum. Het is niet zo dat ik (of moon of iemand anders) alleen maar kan vinden wat jij vindt. Ja je bent heel erg negatief, en nee dat is niet het einde van de wereld voor mij want ik snap dat je het moeilijk hebt, maar dat geeft je niet het recht om zo'n post neer te kwakken.

Denk je nou echt, dat iig ik me nog nooit heb ingehouden om een boze post neer te zetten over iemand hier? Echt wel hoor, dan voelde ik me miskend of vond ik een reactie stom. Maar je moet ook even relativeren voor je iets neerplempt.
Oh ik erger me nu echt kapot.

"zeuren" . Zie je nou echt niet dat je dat er zelf van gemaakt hebt?! Dat niemand dat gezegd heeft? Jij hebt het woord zeuren in de mond genomen nu he...
Ste ik denk dat het beter is dat ik dan gewoon niet meer op je reageer. Ik waardeer deze reactie trouwens wel.

Ik heb het idee dat het onaardig is als ik niet op jou reageer en op anderen wel. Maar zoals ik al eerder zei: ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen.

Ik kan niet iedere keer zeggen: wat vervelend, of: wat rot.

Vind het echt heel goed dat je werk gezocht hebt en daar heen bent gegaan. Mijn reactie was ook spottend bedoeld, zo van: Vertel nou hoe het verder was.

Maar als je mijn sarcasme/ironie niet kan waarderen dan gaat het mis, op een geschreven medium.

Wat mij betreft blijven we hier allebei schrijven maar zal ik niet reageren.
Ha, Yellow, ben ik net afgekoeld en dan ga jij los

Anyway, je hoeft het niet voor mij op te nemen, reageer alleen als je t zelf kwijt moet.

Of we gaan het weer over de kerkscheuring hebben
Yellow ik zit er niet echt mee hoor. Ik had al eerder geconstateerd dat we niet elkaars types zijn alleen spreek ik het nu voor het eerst uit.

Geeft niet, je kunt niet met iedereen vrienden worden op t forum.
quote:_yellowlove_ schreef op 18 mei 2011 @ 00:35:

Ok, nou ik ga slapen.

En ste, het spijt me zeer maar ik vind dat je ontzettend overdrijft. Moon vraagt je gewoon wat, en jij gaat nu helemaal los. Voor het geval je het vergeten was, ook Moon heeft gevoelens, en is ook niet altijd geestelijk stabiel (niemand hier) en vraag jij je wel af wat zo'n post met een ander doet? Dat vraag ik me nou oprecht af.

En om eerlijk te zijn word ik er een beetje moe van. Je komt binnen denderen met een post als dit en je brandt iemand gewoon af . Ik vind het echt niet kunnen, echt niet.

Als je hier post, kun je verwachten dat je reacties krijgt, zo gaat dat op een forum. Het is niet zo dat ik (of moon of iemand anders) alleen maar kan vinden wat jij vindt. Ja je bent heel erg negatief, en nee dat is niet het einde van de wereld voor mij want ik snap dat je het moeilijk hebt, maar dat geeft je niet het recht om zo'n post neer te kwakken.

Denk je nou echt, dat iig ik me nog nooit heb ingehouden om een boze post neer te zetten over iemand hier? Echt wel hoor, dan voelde ik me miskend of vond ik een reactie stom. Maar je moet ook even relativeren voor je iets neerplempt.

Heb je het nou over mijn laatste post?

Zie je dan niet dat ik die ontzettend aardig, voorzichtig, en vanuit mezelf heb geformuleerd?

Echt, ik vind dit best erg, ik weet niet waar je het over hebt, ik heb het zo voorzichtig mogelijk aan Moon uitgelegd, waar brand ik haar af dan?
Hoe lief ik je ook vind Moon, het ging me niet per se om jou.

Ik vind het gewoon niet netjes, en dat ben ik en ik heb gezegd wat ik ervan vond.

Nu ga ik echt slapen.

morgen kunnen we weer over de kerk babbelen
Vind jij ook dat ik op je ''losga'' dan Moon, nee toch? Ik heb het toch zo rustig en duidelijk mogelijk uitgelegd?
quote:Ste_ schreef op 18 mei 2011 @ 00:40:

[...]

Heb je het nou over mijn laatste post?

Zie je dan niet dat ik die ontzettend aardig, voorzichtig, en vanuit mezelf heb geformuleerd?

Echt, ik vind dit best erg, ik weet niet waar je het over hebt, ik heb het zo voorzichtig mogelijk aan Moon uitgelegd, waar brand ik haar af dan?Als je niet weet waar ik het over heb houdt het op Ste, ik weet ook niet meer wat ik kan zeggen wat het duidelijker maakt dan wat ik al gezegd heb. Ik vind het gewoon niet netjes dat je iemand die vraagt hoe het op je werk was beticht van zeuren. Dat vind ik nu eenmaal. Wil ik best nog 800 posts aan wijden als daar mensen van gelukkig worden, maar dat vind ik dus. Verder vind ik je voor zover ik je heb leren kennen heus een lieve meid, maar ik vind je heel erg lichtgeraakt, en ik weet nu ook niet zo goed wat ik wel of niet kan zeggen, zonder dat je boos wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven