Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
ik plof nu maar m'n bedje in. heb de hele middag zitten bellen met vriendinnen en mama etc. over hoe blij ik ben, haha! morgen weer vroeg op voor die 29 schatjes
quote:swanlady schreef op 11 mei 2011 @ 23:26:

@son

Gefeliciteerd!

En jij hebt als leerkracht weer veel andere kwaliteiten

Als leerkracht heb je ook te maken met lastige ouders, en kinderen (en ja sommige passagiers zijn net kinderen). Leerkrachten geven om kinderen en hebben daarom ook vaak zorgzaamheid en verantwoordelijkheidsgevoel in zich.

En die zorgzaamheid kan zich prima naar klantvriendelijkheid vertalen toch?

Nouja de recruiter zag het iig ook!

thanx!

idd, dat zei ze ook. dat ik de klantvriendelijkheid en servicegerichtheid die er bij KLM is op mijn manier goed vertaald had naar het onderwijs. dus eigenlijk mijn klantgerichtheid en servicegerichtheid naar de kinderen en ouders toe.
quote:ossiepossie schreef op 11 mei 2011 @ 18:17:

Wat is er erg aan een hotelkamer op de begane grond? Geen uitzicht ofzo?

Haha ja, ik wil altijd uitzicht! Nee, een hotelkamer op de begane grond is vervelend omdat er dan makkelijker inbrekers oid naar binnen kunnen. Heb een paar keer meegemaakt dat ik op de bgg zat en dat de balkondeur of het raam niet goed dicht kon. Dat slaapt dus niet lekker. In principe mag je dat ook weigeren, maar ja als er geen andere kamers zijn...

Son gefeliciteerd! Hoop voor je dat het niet te lang duurt.
quote:mayou schreef op 09 mei 2011 @ 01:15:

Nooit geweten. Ben benieuwd hoeveel klmmers dit weten/er gebruik van maken.

Deze KLMer weet ervan, heb er 1x gebruik van gemaakt :P

@ Lizzl: dat Nicoderm filmpje blijft hilarisch! En jouw top 5 ook, je zou weer moeten gaan bloggen :-) Zal eens nadenken over mijn top 5...

Of krijgen we hier dan weer diezelfde discussie als een paar maanden terug, toen we hier ook ergernissen plaatsten...
Ja maar dit is ons topic dus hier mag het wel!
Hoor liever lekker positieve dingen..
Bij dezen verklaar ik als TO plechtig ende officieel dat hier geklaagd mag worden. Over alles.

Ik vlieg pas een paar maanden, maar ik herken al erg veel van wat jullie schrijven. Ik dacht namelijk ook voor ik vloog dat ik best goed Engels sprak, maar inmiddels heb ik bijgeleerd. 'Cabin Crew - disarm slides' blijkt niet te betekenen dat wij iets met de slides moeten doen, neen, het betekent 'Iedereenopstaanduwentrekkenhetgangpadinkoffersentassenpakkenhuphuphup!!!!'

En dat filmpje Lizzl, het is zo waar!

Nog iets dat ik niet begrijp: Als mensen geen woord over de grens spreken en je ze niet begrijpt in hun eigen taal, waarom gaan ze er dan vanuit dat je ze op miraculeuze wijze ineens wél begrijpt als ze het nog 4x herhalen, al dan niet met opgestoken vinger?
O, en over dat klappen, tijdens een lange BIP zijn mijn heerlijke collega en ik van pure meligheid dat applaus zelf maar gaan initieren vanuit de galley achterin. Lol verzekerd.
quote:Stess_to_be schreef op 15 mei 2011 @ 12:40:

O, en over dat klappen, tijdens een lange BIP zijn mijn heerlijke collega en ik van pure meligheid dat applaus zelf maar gaan initieren vanuit de galley achterin. Lol verzekerd.Dat meen je?
quote:Stess_to_be schreef op 15 mei 2011 @ 12:39:

Bij dezen verklaar ik als TO plechtig ende officieel dat hier geklaagd mag worden. Over alles.

quote:Lizzl schreef op 15 mei 2011 @ 12:42:

[...]

Dat meen je? Oui!
En als jullie zelf een keer applaus willen:

http://www.youtube.com/watch?v=F9OhpQuI ... ure=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=40O0lROk ... re=related
Hallo allemaal!

Ik ben niet zo'n actieve schrijver, maar volg het forum wel altijd : )

Aanstaande maandag heb ik mijn 1e gesprek bij Adecco, ik begin nu wel een klein beetje zenuwachtig te worden! Ik wil het zó ontzettend graag.

Hebben jullie misschien nog concrete tips, of kunnen jullie bv een paar voorbeelden geven van welke vragen jullie o.a. tijdens het 1e gesprek hebben gehad?

Ben benieuwd!
Noem AUB iets over vliegveiligheid in je motivatie want op dit moment zitten ze bij de uitzendbureaus met 'teveel' sollicitanten. Ze mogen er namelijk maar 1 op de zoveel aannemen en allerlei kandidaten worden om de meest vreemde redenen afgewezen en de meest voorkomende reden is nu dat er niets over vliegveiligheid wordt gezegd in het gesprek.

Heel veel Succes, en laat je wel even weten hoe het is gegaan?
Bedank voor de tip! Ik heb al allerlei scenario's voor me gehad, en heel veel vragen voorbereid. Ken tot nu toe één iemand uit mijn kennissen kring wie door is en twee welke niet door zijn.

Zó spannend! Ik ga mijn best doen : ) en natuurlijk laat ik het weten!
Ja zeker spannend joh! Ohja en ook proberen in je gesprek door te laten schemeren dat je een teamplayer bent. Ik denk dat je gewoon zowel zelfstandig kunt werken als goed samen werken.

Maar probeer je voorbereiding ook niet teveel te forceren, wees gewoon lekker jezelf. Je gaat straks naar dat uitzendbureau jezelf eens goed verkopen. En als zij je dan alsnog afwijzen, evalueer het gesprek eens, denk goed na over de reden die zij je hebben gemeld. Het zal dan hoogstwaarschijnlijk zijn omdat ze echt nog maar weinig mensen mogen doorlaten. In dat geval zit je de eerst volgende keer wel in de roos. Maar hey waar heb ik het over, natuurlijk kunnen ze niet om jou heen ;-)!

Echt hoor, visualiseer maar lekker veel succes, en denk vooral niet aan het negatieve! Zodat je vol zelfvetrouwen dat gesprek in gaat :-)
Huh? Werft KLM dan nog steeds?

Oh wacht even... de afspraak stond natuurlijk al ruim een maand....

Succes en hier wel verslag komen doen hè?
uniform is binnen!! Het staat mooi en zit goed:-) Ben nu al verliefd op de broek. Alleen het giletje is een beetje te groot denk ik....

Moet alleen nog een trolley kopen iemand tips? Hoe groot mag hij eigenlijk zijn? Donkerblauw toch?
Trolley van de Action is prima. ¤17, donkerblauw, fijn formaat en genoeg ritsen/vakjes.

De mijne heb ik al 2 jaar zonder mankementen. Dat ga je met een dure Samsonite niet lukken
dan ga ik morgen even bij de action kijken, heb er ook niet veel geld voor over eigenlijk... Die ik nu heb is na een halfjaar al bijna door aan de onderkant en die is nog wel van samsonite.
Schitterend, ik heb die trolley van de Action ook!

Vind hem zelfs zo fijn, dat ik er nog 1 ben gaan halen voor de duistere dag dat deze het eens mocht begeven

Een trolley van 17 euro??? :-) bizar

Ik heb net in de VS een hele mooie gekocht van Swiss voor maar 45 euro omgerekend, aangezien die van mij het

Denk alleen wel dat ie te groot is voor het stessenbestaan

Hij is wel cabin-size maar ik dacht dat stewardessen eigenlijk altijd kleinere trolleys bij zich hadden of niet?

Had trouwens echt vreselijke stewardessen op mijn vlucht terug uit SFO maandag zeg. Chagerijnig, sloegen onze rij maar liefst 2 keer over, eten werd echt onder je neus gesmeten zo ongeveer. Echt heel raar Hopelijk zat er niet iemand van hier tussen :-)

Ben trouwens in SF beroofd van mijn camera door 4 mannen. Op klaarlichte dag zijn ze van achteren gekomen, hebben een arm om mn nek getrokken en me tegen de grond gewerkt. Camera van me afgerukt en ze probeerden mn rugtas ook nog mee te krijgen maar dat lukte niet en ik ben zó hard gaan gillen dat ze zsm weg wilden.

Ben nog steeds een beetje in shock...gelukkig hweb ik op wat blauwe plekken en pijnlijke spieren na zelf niks ernstigs, maar de schrik zit er goed in.

Loop eigenlijk altijd lekker met mn camera door steden in leuke wijkjes om te fotograferen.....en ik weet dat ik op moet letten want het is een heel duur ding (4000 euro plus nog een lens van 1000 er op) maar toch.....dit verwacht je niet zo op een zonnige middag in zo'n leuke stad!

STB: jij was een tijdje terug ook beroofd toch? Hoe voel je je daar nu onder? Is de angst weer een beetje gesleten?
He getver AG, wat vervelend! Gelukkig heb je zelf niet al te veel schade, maar zo iets hakt er psychisch toch goed in. Hopelijk beinvloedt het je leven niet te veel en neemt de angst snel af. Sterkte!

Ik had wel een grotere trolley trouwens. Cabinsize, maar groot, met ook nog een opzetstuk erboven op (Beiden van Vitorinox Swiss Army Knife, maar de trolley was nep). Opzetstuk zaten mijn boordspullen in (schoenen, schort, portemonnee, paspoort etc) en de trolley gebruikte ik als koffer. Had echt nooit meer de crewkoffer bij me. Erg handig.

Nogmaals sterkte AG! (Heb je desondanks wel een leuke vakantie gehad?)
Thnx! Ja vakantie was super. Heb echt even een maandje in de Bay area gewoond en dat beviel erg goed (vriend zit er voor werk, vandaar). Heb eigenlijk wel een beetje heimwee!

Krijg je van KLM een crewkoffer?
Ja, een grote en een kleine. De kleine heb ik teruggegeven, de grote heb ik gebruikt totdat ik een grotere trolley kocht. Realiseer me net dat op Europa alleen een trolley helemaal niet handig is, omdat je dan met je vloeistoffen zit. Had ik geen last van want vloog alleen maar ica.

Hoelang blijft'ie daar? Gave plek hoor om een maand te zitten (als ze met hun potn van je spullen afblijven!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven