Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
@Mayou: nou ja, het is niet echt een mop ofzo :-) Maar er wordt toch altijd wel redelijk spottend gesproken over die toeristen die altijd zo stom gaan zitten klappen bij de landing

Dat van dat gangpad snap ik ook nooit trouwens. Staat iedereen daar bovenop elkaar 10 minuten te wachten tot de deuren eindelijk opengaan.

1 keer moesten wij een hele krappe aansluiting halen..er werd toen vlak voor de landing omgeroepen of iedereen wilde blijven zitten omdat er een aantal mensen waren die een aansluiting moesten halen en die konden er dan als eerstre uit. Lijkt mij ook niet meer dan sociaal

Nou denk vooral niet dat ook maar iemand daar rekening mee hield natuurlijk.......de wielen hadden de grond nog niet geraakt of alle 300 passagiers stonden in het gangpad en de 15 mensen die hun vlucht moesten halen, konden er dus niet meer door......onvoorstelbaar, maar ja...je kunt maar haast hebben om bij de bagageband te komen :-)
Ja ik blijf daar ook nog steeds verbaasd over. Ik kreeg laatst zelfs ruzie met de man die naast me zat. Ik zat aan het gangpad en kon er niet uit omdat iedereen alweer stond. Hij moest en zou er langs om erbij te gaan staan, maar ik kon echt geen kant op. Toen gooide hij z 'n kont in mijn gezicht en wrong zich tussen mij en de stoel ervoor door om gezellig aan te sluiten in de gangpadfile. Eikel, en dat heb ik 'm laten weten ook! Een uur later stonden we gezellig met elkaar in de lift van het hotel en hadden we ook nog kamers naaste elkaar haha.

Ik ga altijd als laatste aan boord en als laatste eruit. Wel zo relaxed.
Ik heb de logica ook nooit begrepen waarom men meteen opstaat nadat het vliegtuig net de grond heeft geraakt. Je kunt er toch niet eerder uit, en het is alleen maar gevaarlijk voor jezelf en je medepassagiers.

Ik vind het aardig dat er op sommige vluchten wordt omgeroepen om te blijven zitten, zodat de passagiers met een transfer er eerder uit kunnen. Maar geloof me, in de praktijk werkt dit gewoon niet. Dus je kunt beter helemaal geen speech geven. De andere passagiers luisteren niet, of vinden dat zij evenveel recht hebben om er eerder uit te mogen.

Ik probeer toch echt iedereen te laten zitten, todat het vliegtuig geheel tot stilstand is gekomen. Desnoods speech ik dit nogmaals. Sommige captains hebben dan zelfs de neiging om voorzichtig even te remmen, zodat de passagiers begrijpen dat het gevaarlijk is. Zo leren ze het wel af.
pfffffffff even mijn frustratie kwijt hoor! Ik heb nog steeds de verklaring geen bezwaar niet binnen gehad en heb al een paar keer gebeld met schiphol, marechaussee etc. Omdat ik 2 jaar geleden ook voor KLM heb gewerkt zou die verklaring 5 jaar geldig moeten zijn werd mij 2 weken geleden verteld. Het zat me toch niet helemaal lekker dus ik vandaag nog een keer gebeld moet ik er toch wel 1 krijgen............
ik heb zitten stressen om niks.... KLM heeft nogmaals met de marechaussee gebeld en alles moet gewoon goed zijn. Dan ga ik daar ook maar vanuit! Nog 2 weken vliegen en dan lekker 1 weekje vrij voor de cursus.Ik heb er echt super veel zin in!!
quote:yesim schreef op 10 mei 2011 @ 11:27:

Sommige captains hebben dan zelfs de neiging om voorzichtig even te remmen, zodat de passagiers begrijpen dat het gevaarlijk is. Zo leren ze het wel af.

Dat is een beetje dom en onverantwoord van die captains. Wat als door dat extra gerem er een fles duty free whiskey uit de baggagebak rolt en op een onschuldige pax hoofd valt? Dan zijn jullie allemaal de klos.

Wat als door dat extra gerem een pax zijn balans verliest en bovenop een baby valt? Dan zijn jullie wederom de klos

Het is een vervelende en gevaarlijke situatie dat mensen voortijdig opstaan. Waarom zou je het nog gevaarlijker maken? Het is niet alsof die passagiers niet doorhebben dat jullie nog niet stilstaan.
Volgens mij is de bemanning dan niet de klos. Zolang het Fasten Seatbelt aan is en het is omgeroepen door de purser is het eigen risico van de passagier en is niet de Airline verantwoordelijk. Niet dat het dat minder vervelend maakt trouwens.
Wel als blijkt dat de captain express op de remmen is gaan staan zoals yesim suggereert.
Dat heb ik geloof ik nog niet meegemaakt, dat ze dat expres doen. Wel dat ze even zachtjes remmen vlak voordat ze helemaal stilstaan, maar dat doen ze volgens mij allemaal toch?

Hier in Azië staan de meeste mensen dus al op meteen na de landing, als ie nog vol in de remmen hangt en nog niet van de baan af is. Echt niet te geloven. Maar ja, baby's krijgen hier ook geen extension belt, ook zo iets mafs.
quote:JohnnyCake schreef op 10 mei 2011 @ 15:56:

Wel als blijkt dat de captain express op de remmen is gaan staan zoals yesim suggereert.

Sommige captains zijn vreemde gozers hoor!

Ik ken er 1 die echt na 5 (!) glazen wijn nog achter de knuffel gaat zitten. Heeft-ie stand by dienst en dan gaat-ie drinken!!!!

Totaal geen enig respect voor de passagiers..............

Maakt sommigen echt geen drol uit hoor: deze captains zijn over het paard getilde arrogante lulletjes! Je moest ook eens weten hoe ze onderling over stewardessen praten: totaal respectloos. Voor hen zijn het neukertjes voor erbij, voor als ze onderweg zijn en hun jongeman jeuk krijg.

Ik kan erover meepraten: ik heb een captain gedate...(:

Ken de wereld dus van dichtbij.....hij baalde dan IK het uit maakte, dat was niet zoals hij gewend was ......................sneu mannetje.
quote:Schilderspalet schreef op 10 mei 2011 @ 16:05:

[...]

Ik ken er 1 die echt na 5 (!) glazen wijn nog achter de knuffel gaat zitten. Heeft-ie stand by dienst en dan gaat-ie drinken!!!!

Volgende keer bel je dus zijn baas met deze informatie.

Dat is, als je heel zeker weet dat hij dronken naar het werk gaat.

Ik geloof het echter niet.

Vijf glazen wijn ruik je tijdens de briefing en geen collega die met hem op pad gaat terwijl de alcoholdampen duidelijk aanwezig zijn. Die vent komt niet eens door de security.
Achter de knuffel
quote:Schilderspalet schreef op 10 mei 2011 @ 16:05:

[...]

Maakt sommigen echt geen drol uit hoor: deze captains zijn over het paard getilde arrogante lulletjes! Je moest ook eens weten hoe ze onderling over stewardessen praten: totaal respectloos. Voor hen zijn het neukertjes voor erbij, voor als ze onderweg zijn en hun jongeman jeuk krijg.

Ik kan erover meepraten: ik heb een captain gedate...(:

Ken de wereld dus van dichtbij.....hij baalde dan IK het uit maakte, dat was niet zoals hij gewend was ......................sneu mannetje.

(en daar bedoel ik jou mee, niet de drinkende captain, want dat geloof ik niet)
Neukertjes voor erbij... En wat denken die stewardessen dan? Dat die nachtstop het begin is van een bloeiende relatie? It takes two to tango en als jij als stewardes tijdens een nachtstop in het bed van een collega belandt, dan werk je er zelf aan mee.
Je moest eens weten hoe wij onderling over captains praten...
Vertel!

nah, doe maar niet
quote:JohnnyCake schreef op 10 mei 2011 @ 16:25: Dat die nachtstop het begin is van een bloeiende relatie?.Soms wel ja. Mijn nachtstop duurt al een jaar of 10 ondertussen
quote:JohnnyCake schreef op 10 mei 2011 @ 16:30:

Vertel!

nah, doe maar niet Heb je even...
quote:americagirl schreef op 09 mei 2011 @ 18:45:

Ja applaus...echt nog nooit meegemaakt Lizzl? Ken je de grap ook niet? T gebeurt meestal op charter vluchten trouwens hoor.

Maar ik maakte het toevallig ook weer mee bij de landing in SF.

Niet dat het hele vliegtuig dan in gejuich uitbarst, maar er zijn altijd mensen die gaan klappen voor de landing :-)

Vreselijk vind ik dat

@rascalles: ik snap trouwens wel dat er altijd mensen zijn die niet op komen dagen hoor bij de gate. Maar ik snap niet dat het systeem dat dan niet registreert als je écht gaat boarden

Want dan word je boardingpass gescand en zie je ook je naam op het display verschijnen. Als iedereen dan geboard is, zou ik denken dat het dan heel makkelijk moet zijn om te achterhalen wie er niet ingestapt is toch?

Maar dat is waarschijnlijk te simpel geredeneerd.

Passagiers die niet geboard zijn kunnen wel ingechecked zijn en bagage hebben ingechecked. Natuurlijk kun je zien wie er geboard is of niet maar vooral als er bagage is ingechecked ligt het lastig omdat de bagage van boord moet worden gehaald.Dus dan ga je in eerste instantie opzoek naar die passagiers. Soms mis je 10 min voor vertrek nog 10 pax en krijg je ze toch nog net op tijd aan boord . Natuurlijk registreert het systeem wel wie er geboard is, dat zou een mooie boel worden als dat niet geregistreerd zou worden :-).

Overigens zat ik ooit in een vliegtuig naar Turkije en daar werd dus echt 6 keer opnieuw geteld terwijl er maar 5 lege plekken in het toestel waren. Lijkt mij dan logisch om gewoon het totale aantal stoelen min vijf te doen ipv elke keer de andere 155 passagiers te gaan tellen? :-)

Misschien was er aan de gate iemand dubbel geboard of iemand gemist tijdens het boarden en klopte het aantal pax van de gate afhandeling niet met de passagiers aan boord. Of misschien telde ze wel 6x 154 pax. Geen idee :-)

MAar ja, eigenlijk snap ik in zijn algemeenheid niet dat er gewoon mensen zijn die al ingecheckt zijn en dan niet of te laat bij de gate aankomen. Hoe krijg je dat voor elkaar?
quote:mayou schreef op 10 mei 2011 @ 16:31:

[...]

Soms wel ja. Mijn nachtstop duurt al een jaar of 10 ondertussen
Rascalles: Ik denk dat dat tegenwoordig juist veel meer gebeurt omdat je nu ook online in kunt checken en erg veel mensen daar gebruik van maken.
Schilderspalet,

Je praat wellicht zo over captains omdat je zelf zo'n vervelende situatie hebt meegemaakt?

En wat betreft het 'remmen met opzet': nog nooit meegemaakt. Bovendien vind ik het niet handig om zoiets op een forum te plempen. Er hoeft maar een scheet te gebeuren in de luchtvaart en de wereld vreest dat een Moslim actief is geweest - nu komt daar een onprofessionele captain bij die met opzet remt

En wat betreft de neukertjes... Genoeg relaties die zo beginnen (en eindigen ). Maar dat is toch overal zo? Werk staat in de top 3 (of 5?) waar iemand zijn/haar partner ontmoet.
[quote]swanlady schreef op 09 mei 2011 @ 19:07:

Hoi Dames,

even zeer beknopt voorstellen:

ik ben nieuw hier, werk op de grond voor KLM achter de douane. Bij transferbalies en aan de gates o.a.

Wanneer ik klaar ben met school en de vacature voor stewardess in de lucht open gaat duik ik er meteen bovenop, want dat is iets wat ik erg graag wil.

@ Americagirl:

Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat we gingen tellen.

De purser telt altijd.

We kunnen inderdaad direct op het scherm zien welke pax er nog missen. Ook belangrijk om ze te kunnen omroepen o.a. Op het moment dat die tijd is aangebroken gaan we ook aan boord kijken of die passagier niet toch aan boord is. Het kan namelijk heel goed gebeuren dat een passagier ongemerkt langs scanners 'glipt' en zonder geboard te zijn aan boord gaat. Mocht er twijfel zijn over of iemand wel of niet aan boord is dan zullen ze denk ik gaan tellen.[/quote]

Je kunt dan aan de combi naam en passagier gewoon gaan kijken of iemand aan boord zit. Je hoeft dan echt niet 300 passagiers te gaan tellen wanneer je weet wie er gemist wordt.
quote:mayou schreef op 10 mei 2011 @ 16:36:

Rascalles: Ik denk dat dat tegenwoordig juist veel meer gebeurt omdat je nu ook online in kunt checken en erg veel mensen daar gebruik van maken.Wat gebeurt veel? Dat mensen niet op komen dagen bedoel je? Ja, dat gebeurde in mijn tijd al veel vanwege de thuis checkin idd. Maar dan is er geen bagage aan boord en dan werd er niet moeilijk gedaan om een passagier van een vlucht te gooien. Bagage aan boord maakt het ingewikkelder.
quote:rascalles schreef op 10 mei 2011 @ 16:48:

[...]

Wat gebeurt veel? Dat mensen niet op komen dagen bedoel je? Ja, dat gebeurde in mijn tijd al veel vanwege de thuis checkin idd. Maar dan is er geen bagage aan boord en dan werd er niet moeilijk gedaan om een passagier van een vlucht te gooien. Bagage aan boord maakt het ingewikkelder.Yep dat bedoelde ik, omdat ze thuis al inchecken. Dat mensen niet op komen dagen terwijl hun bagage al aan boord is, snap ik ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven