Te dikke kinderen

18-05-2011 13:32 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een vriendinnetje van mijn dochter te spelen. Een dametje met een zeer dikke vader (denk Herman den Blijker maal twee) en een moeder die ook niet heel slank is (maat 46 schat ik). Het arme schaap is dus ook te dik. En nu zit ze te huilen omdat ze niet in de verkleedkleren van mijn dochter past. Nu is mijn dochter ook niet een heel mager sprietje ofzo, maar hier schrik ik toch wel van. Ze is net zo lang als mijn dochter en alle verkleedkleren zijn te klein. Heb net even in haar eigen kleding gekeken. Ze heeft maat 122 aan, terwijl ze net zo lang is als mijn dochter en die zit tussen maat 104 en 110 in.

Ik vind het zo zielig. Maar ja, wat doe je er aan? Straks komt haar vader haar halen en dan vertel ik natuurlijk wel even wat er gebeurt is. Maar het liefst zou je zo'n grietje natuurlijk helpen om een gezond gewicht te halen. Maar hoe?

Weet verder ook niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar moest het even kwijt.
quote:kroellie schreef op 19 mei 2011 @ 11:45:Of hij voelde zich ongemakkelijk en deed maar af met een nonchalante houding. Soms weet je gewoon niet wat er in dat andere koppie omgaat....

Dat zou zomaar kunnen. Zoals ik al eerder zei: als je dik bent menen ineens allerlei mensen daar ongevraagd commentaar op te moeten geven. Moet je dan de hele tijd serieus en rustig reageren, dan wel tekst en uitleg geven als iemand refereert aan jouw of je kinds gewicht?

Misschien is die pa een stoethaspel van een man. Of een onverantwoordelijke ouder. Of een ongezonde dikzak die het allemaal niet kan schelen. Of een liefhebbende vader die even onhandig was.

Punt is: de rest van de opvoeders in de wereld zal het nooit zo geweldig doen als jij of ik of wij allemaal zouden willen. Geven ze hun kind voorbeeldig te eten, dan is er wel weer wat anders om je druk over te maken. Pushen met de muziekles, te zware sporten laten doen, nooit voorlezen......En het hele klimaat rondom kinderopvoeding wordt steeds bemoeizuchtiger.
Liever toch een beetje meer "bemoeizuchtiger" in de normaalste zin van het woord dan negeren. Hierbij gaat het om onze kinderen en verwaarlozing is wel het laatste wat we willen, althans wat ik zou willen.

In sommige situaties is het nodig in te grijpen, al dan niet door een instantie.

En een vader als dit meisje proberen die ene richting in te sturen tot een poging te na te denken kan toch nooit geen kwaad want ik ga ervan uit dat deze op een subtiele manier gedaan is door Dannas.
Wat een paniek over het gewicht van een kind van 104-128cm...

Te dik, te dun, te lang, te kort? We hebben het met onze 3 zoons allemaal meegemaakt. De oudste was met 10 jaar 140cm en 43 kilo, dus erg stevig; nu 18 jaar, 175 en 60 kilo en erg slank.

Onze tweede is altijd fragiel geweest en nog steeds, nu 17 jaar, 178cm en 57 kilo.

We hebben ook nog een moddervet nakomertje; hij is nu 11 jaar, 153cm en al 63 kilo; hij is zwaarder dan zijn oudere broers!

Hij wil altijd eten en het is niet makkelijk om altijd te weigeren.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Leuk Annedol. Goeie. Humor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven