Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Ik ga, denk ik inderdaad voor de zandbak, en dan waarschijnlijk zoiets als zo'n schelp, ivm eventueel water als het warm is, in het andere deel.

Blondie, bedankt voor het aanbod, maar ik vrees dat ik veel te moe ben voor zo'n date, als ik niet kan blijven (uit)slapen.

BMS, wat een zware tijd ook voor jullie, zowel qua werk als emotioneel. Pas goed op jezelf he?

Balpen, goede deal heb je gesloten. En leuk weer nadenken over een nieuw kamertje. Ik ben benieuwd hoe het wordt. Die van je dochter vond ik ook prachtig geworden. Thanx voor je reactie op mijn foto's. Ik ben inderdaad erg moe en probeer goed op mezelf te passen, maar het lukt niet altijd. Vanmiddag bijvoorbeeld kon ik niet gaan liggen, omdat de meiden om de beurt sliepen. En nu zijn ze ook allebei nog aan het jammeren. Manlief is bij zijn ouders, die hebben nu ook wat support nodig. Het is gewoon even heel zwaar nu. En dan helpt het niet dat uk ziek is en dus niet naar kdv kan, want dat zijn net de 2 dagen dat ik anders even bij kan tanken...

LB, fijn dat je geen last meer hebt van je darmen.
zo, hectische dag op werk, nu lekker gegeten met de kinderen en weer thuis op de bank.

Blondie: ik heb al boodschappen gedaan en vind het leuk om voor jullie te koken, dus misschien moet je maar wat invriezen?

LB: kom gezellig! vanuit jullie is het maar een klein stukje toch? zou het heel erg leuk vinden!

en CD: kun je niet iemand regelen die de ochtend komt tot jij weer thuis bent? ik heb bedjes genoeg waar je lekker in kan, kun je weer eens nacht doorslapen en de volgende ochtend uitgerust weer naar man en kinderen?

balpen: fijn dat je de kamer kwijt bent, maar kan me de dubbele gevoelens wel voorstellen. hier ook wat nostalgie bij babymeubel. Is door vriendlief zelf gemaakt voor oudste zoon en is dus 4 kinderen meegegaan. we hebben nu bedacht dat we het commode-deel op onze kamer gaan zetten voorlopig. is wel handig voor de kinderen die we nog moeten verschonen en dan is het nog niet meteen helemaal weg.

ga nu even kopje thee maken. tot later!
Vriend wil al eerder vanuit werk komen, dus ik kom zodra hij thuis is die kant op. Moet zelf ook gewoon werken hoor.
Sorry dames, beetje late reactie van mijn kant. Retedruk, ook vanavond. Helaas helaas helaas MissBR ik kan niet komen. Vriend geeft training en is pas uurtje of 9 thuis. Baal best wel want hij staat al heel lang in mijn agenda en had me er op verheugd. Maar ja, training gaat voor natuurlijk. (blehhhh baal er wel van)

Had ook graag even een foto gemaakt van het kamertje maar ook daar geen tijd voor. Ik ga morgen weer een poging wagen want alle hulp is meer dan welkom natuurlijk.

Nu weer snel verder.
geen oppas Scuba? jammer, had het gezellig gevonden als je er ook bij was geweest..

samzoen: leuk! laat anders maar weten als je wegrijdt (en of je dan nog mee-eet of niet), heb net mijn adres en telefoonnummer op hyves gezet..
Mijn oppas zit nog in Zuid Afrika stage te lopen bij de kansarme kindjes. Ook zo zielig om haar daar weg te halen (al ben ik wel blij als ze weer thuis is hoor, ergens in juli geloof ik)

En ben te lui geweest de laatste tijd om een vervanger te zoeken
We hebben momenteel geen oppas. We moeten echt eens op zoek gaan. Ik voel me momenteel wel een heel erge huismus.
o CD, dat is geen goed gevoel! dan moet je er echt eens uit hoor! is er niet een zus/broer/nicht/neef/vriendin/moeder of weet ik veel die je even kan helpen?

ik weinig zin in dagje werk vandaag. geloof dat ik me maar minimaal ga inspannen (haha, meestel gebeuren er dan zoveel dingen dat het helemaal niet lukt) en eens ga kijken met wie ik uitgebreid kan lunchen!
CD, jij had je schoonouders vooral als oppas of niet. Kun je nu natuurlijk ook niet echt een beroep op doen. Wij wilden dit weekend nog even met tweetjes uit eten maar oppas kan niet. Misschien mijn zus even vragen of Hansje daar kan logeren.

BMS, spannend dat wennen op nieuwe groep. Hansje moet binnenkort ook over maar we weten nog niet wanneer precies en naar welke groep. Hopelijk niet teveel veranderingen in een keer. Hij is er op zich wel aan toe.

Hansje slaapt trouwens wel lekker door tot 7 uur de laatste dagen. En vervolgens luiert hij nog een halfuurtje op ons bed. Dus we komen wel een beetje tot rust gelukkig.
Lekker lb, dat hansje nu wat beter doorslaapt! Mooi op tijd.
Ik heb wat lekkers voor bij de koffie gehaald voor vanavond! (hoop dat ze het halen tot dan, ze zien er zoooooooo lekker uit!!)
Tip van de dag: bij Ikea is een speeltentje te koop voor 2 euro.

Wij waren er toevallig vanochtend (nou ja, toevallig, bewust ernaartoe gefietst) en meteen maar zo'n tentje meegenomen. Hij staat nu in de huiskamer in de weg te staan tot zoon wakker wordt, ik ben benieuwd of hij het leuk vindt. Van de zomer kan het tentje lekker naar buiten.

Verder alles ok hier. We wachten rustig (nou ja rustig) onderzoeken af. Man gaat dinsdag mee naar het gesprek, zijn zus ook. Ik heb eindgesprek bij het kdv bij de leidster van de babygroep. Tja, dat lukt dus niet meer om dat te verzetten voor zoon over gaat, dus dan ga ik maar alleen. Hoeveel zouden ze nu uberhaupt moeten bespreken?
Deze:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20072454

was nu dus voor 2 euro in de aanbieding.

Oh ja, heeft iemand ervaring met het speelkeukentje van Ikea? Ze hebben het op het kdv en zoon speelt er heel veel mee. Wij hebben hem pas een kunststof servies gegeven en sindsdien drink ik de hele dag "kopjes thee" en is hij druk in de weer met pannen en bestek. Ik denk dat hij een keukentje op zich heel leuk zou vinden, dus we willen hem er een geven voor z'n verjaardag. We denken aan hout en geen kunststof. Hoewel die dingen natuurlijk ook weer een heleboel ruimte inpikken.

Maar heeft iemand toevallig die van de Ikea? Of een andere die goed bevalt?
Ik heb die van Ikea BMS. Voor sinterklaas gekocht. Bevalt helemaal goed en aangezien hij hier in de woonkamer staat bevallen me deze kleuren een stuk beter dan die schreeuwende felle van plastic keueken. Ze spelen er ook echt veel mee. Heb trouwens ook het bovenstel erbij. Volgens mij heeft Miss hem ook toch?

En 2 euro? Geen geld zeg, jammer dat ik het niet in de planning heb zitten. Hebben trouwens ook nog zon tentje. Vorig jaar een keer in de bonus gekocht bij Appie. Maar hij is wel erg leuk hoor.
ikheb die ook BMS. hummel en jongste zoon vinden hem geweldig!

(en ik heb niet eens dat bovenstuk)
Ziet er gowd uit die keuken en tent. Hoe vond je zoon de tent bms?

Slapen jullie kinderen eigenlijk nog in een slaapzak? Anouk sinds ze ziek was niet meer en volgens mij gaat dat zelfs beter. En vanaf wanneer sliepen ze daar ook alweer in? Anouk heeft de 1e maanden namelijk ingebakerd geslapen.
Lees net dat mijn stad de gezinvriendelijkste gemeente is van Nederland, dat is nog eens leuk nieuws!
http://www.mamaenzo.nl/ni ... nsvriendelijkste-gemeente
Ik las het ook al, Gaudi. En de gemeente waar ik werk staat op nummer 2 voor kleinere gemeenten.

CD, toevallig dat ik die slaapzakkenvraag ook al een keer wilde stellen. Zoon slaapt nog in slaapzak, maar ik vroeg me ook af tot wanneer. We hebben van vrienden een hele lading slaapzakken gekregen, tot aan maat 110 toe. In een ledikantje vind ik het nog wel logisch, maar in gewoon bedje lijkt me ook onhandig? Gaan ze dan niet zaklopen?
O ja, nog een andere vraag: nog tips voor verjaardagscadeau voor onze ukken? Ik weet het niet zo goed.
Slaapzakken: ik heb zoonlief vanaf de eerste warme voorjaarsdagen dit jaar geen slaapzak meer aangedaan. Aangezien hij de laatste weken elke nacht wakker wordt en alleen weer gaat slapen tussen ons in (en ik dan van die ijsklomp-voetjes tegen me aanvoel), heb ik hem toevallig vanavond weer eens een dunne slaapzak aangedaan om uit te sluiten dat hij niet wakker wordt van de kou.

Inderdaad, slaapzak en peuterbed kan wel, maar dan zijn ze voort zo groot dat ze ook zonder slaapzak kunnen toch? (tenzij je viezerikken hebt die zelf pampers gaan uitdoen en met poep gaan smeren, ja die heb je ook!).

Verjaardagskado: Met stip op één wat mij betreft voor kindjes die twee worden: een loopfiets!!! Even googelen want veel keus.

Zelf hebben wij er een van Simply, vind het een mooie met dat hout en hij blijft ook mooi.

Vrienden van ons hebben er een van FirstBike, iets duurder, ik vind hem iets minder mooi, maar wel een stoere uitstraling, hun zoontje noemt het ook zijn motor. Die is wel iets lager, waardoor ze er sneller op kunnen. (dochterlief kon op die van haar toen ze 2 jaar en 3 mnd was ongeveer, op die van vrienden kon ze wel al meteen toen ze twee was)

Blokker had laatst ook fietsjes in de aanbieding voor een prikkie, ik meen 20 of 25 euro, misschien nog ergens te krijgen? Die van de Blokker leken op die van het merk Puky. Die zag ik laatst ergens en die zijn net een maatje kleiner, waardoor vanaf 2 meteen echt wel goed te gebruiken. Bovendien makkelijk op- en afstappen door model.

Nou ja, je leest: veel keus!

Verder leuk voor tweede verjaardag: vandaag al eerder genoemd, het keukentje. Neemt veel ruimte in beslag, maar oh wat vinden ze het leuk. Wij hebben de grote variant van Smoby. Heeft eerst een jaar gruwelijk in de weg gestaan in onze niet-zo-grote woonkamer, maar wel heel intensief gebruikt. Nu staat hij in de achtertuin, maar wordt veel minder gebruikt en slijt ook wel snel. Goed nadenken of je er de ruimte voor hebt.

Ook leuk en leerzaam: zo'n kinderlaptopje. Bijv. van teletubbies of Woezel en Pip. Misschien niet meteen als ze twee zijn, maar in de loop van het jaar richting 2,5 gaan ze dat echt leuk vinden.

Verder muziekinstrumentjes, knutselspullen, houten inleg-puzzels, zandbak, schommel, opblaasbare ballenbak, tentje (action heeft ook leuke voor een tientje, jongens en meisjesvariant).

Nieuwe lading voorleesboeken (rupsje nooitgenoeg, mooiste vis van de zee, raad eens hoe veel ik van je hou, liselotje, etc want tussen 2 en 3 krijgen ze toch opeens interesse in heel andere boeken, echte verhalen ipv kartonnen plaatjesboekjes zeg maar). Duplo of LittlePeople, noem maar op. Of je geeft net als wij gewoon een nieuwe slaapkamer nee hoor daarnaast krijgt zoonlief ook gewoon speelgoed kado, nog eens even bedenken wat want wij hebben natuurlijk al het een en ander dankzij dochterlief.
Balpen, als we jou toch niet hadden! Dank voor weer alle tips. Ik zat trouwens ook nog te denken aan een 3-wieler, maar een 3-wieler en een loopfiets vind ik wat teveel van het goede eigenlijk.

Hier nog steeds slaapzak en please laat het mij bespaard blijven dat die van mij met poep gaat smeren, dat is echt niet goed voor mijn humeur...
Gaudi, mijn ervaring is dat een driewieler leuk is voor nu, maar als ze in de zomer twee zijn heb je veel meer aan een loopfiets, dat is bovendien nu nog leuk! Dochter is 3.5 en rijdt nog regelmatig op haar loopfiets. Ook mee naar de winkel bijvoorbeeld, ideaal: zoonlief in buggy en dochter zelf op loopfiets, dan heb je zelf ook een normaal wandeltempo ipv dat geslenter. Extra voordeel is dat ze er vaak snel van leren fietsen zonder zijwieltjes omdat het super is voor het oefenen van het evenwicht.

Poep smeren heeft dochterlief een keertje op het kdv gedaan, godzijdank niet thuis. Ze heeft daar haar slaapzak zelf losgepeuterd en eruit gekropen en toen romper open, pamper open en kliederen maar. Getsie, vies he? Ik weet nog dat 'vroeger' in het tijdperk van bijverdienen door oppassen op zaterdagavond, een vriendinnetje van mij belde of ik haar kwam helpen. Haar oppaskind had ook zo'n actie uitgehaald en had dus idd poep op de muren en vloeren gesmeerd. Ik ben erheen gegaan en ben bij het kind gebleven terwijl het in bad zat, terwijl vriendinnetje ging poetsen volgens mij kreeg ze toen die avond wel een flinke 'bonus' van die oppasmensen!!!
Balpen, wat een lading tips.... Maar de tip zit er voor mij nog niet echt bij. Wij zijn namelijk verwend omdat veel vrienden en familie al uit de kleine kindjes zijn. Loopfiets staat bijv. al te wachten in de schuur, evenals twee gewone fietsjes. Bovendien zit Hansje veel op zijn loopmotortje. En een keukentje ofzo is echt te groot voor ons huis.... Schommel, zandbak, allerlei puzzels en boekjes en tentje heeft hij al. Verder dan duplo kom ik eigenlijk niet. Misschien dan toch zo'n laptop. Ik zal eens kijken.
Dank voor de tips Balpen. Ik dacht dat een loopfiets is voor kinderen die nog niet kunnen fietsen op een driewieler. En ik wilde daarom geen loopfiets (mini heeft twee driewielers en een tractor via via gekregen). Maar ik begrijp dat dit niet zo is.

Hmm die poepverhalen hoop ik ook niet mee te maken.

Mini doet de laatste tijd wel haar slaapzak en broek uit (gelukkig blijft het daar bij). Op het kdv loopt ze ook de hele dag in haar romper. De rest doet ze de hele tijd uit. Haha de andere kinderen doen haar nu na, dus toen ik haar laatst ophaalde liepen er meer kinderen zonder broek rond.

Ik twijfel wat ik mini ga geven voor haar verjaardag. Zo'n keukentje vindt ik wel erg leuk (maar ja staat wel weer in de woonkamer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven