Acceptabele leugen??

19-05-2011 20:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik heb sinds 5 maanden een relatie waarin het al 5 maanden heel erg goed is gegaan! Dacht ik..

Mijn vriend heeft hiervoor een relatie gehad met een vrouw waarbij hij niks voor zichzelf kon doen. Ze verbood hem veel dingen, o.a contact met zijn familie etc..waar hij achteraf veel spijt van heeft, maarja liefde maakt blind. Toen de relatie over was heeft hij de banden weer opgebouwd en heeft hij een nieuwe start gemaakt.

We zijn nu 2 weken terug van een weekje Centerparcs. Dat weekend erna zou hij moeten werken en dus had hij verder geen tijd meer om iets te doen, nou oke prima geen probleem voor mij hoor!

Vorige week kwam ik ergens achter... hij moest dat weekend niet werken, hij had vrij gevraagt. Terwijl hij mij die dag wel smste dat het zo'n chaos was op zijn werk en dat hij laat klaar was enz..

Ik heb hem ermee geconfronteerd en hij gaf alles eerlijk toe.. hij gaf als rede dat hij ook wat vrije tijd wou hebben en dat het liegen er zo zat ingepepert omdat hij bij zijn ex geen vrijheid had. Hij begreep niet waarom hij het had gedaan, omdat hij bij mij wel die vrijheid kon krijgen. Hij dacht dat als hij vrij zou zijn, ik hem graag bij me wou hebben en dat hij me dan zou teleurstellen. Wel lief, maar ik wil niet dat hij erom liegt. Want als hij het eerlijk had gezegt, had ik het ook best gevonden!

Ik baal hier enorm van, maar begrijp het aan de andere kant ook wel een klein beetje. Ik heb er heel lang over gepraat met hem en hij heeft beloofd dat hij het nooit meer zal doen. Hij moet even wennen dat ik een heel ander persoon ben dan zijn ex.

Ik geloof hem, maar het vertrouwen in hem is iets minder geworden.. het voelt gelijk allemaal even minder perfect dan het voelde toen ik het nog niet wist!

Hoe moet ik hier mee omgaan, en moet ik het hem vergeven?
Als je verder met hem wil, moet je hem vergeven......
Ach, hij zal ook wel over het gedrag van zijn ex gelogen hebben.

Tja, als de leugens [nu al] beginnen zie ik het somber voor je in.
Tja. Ik vind zijn gedrag ook wel apart.
Wat een rare reden om te liegen. Ik geloof er niks van.
Ik vind het wel een bijzondere leugen.. Hoe ben jij er eigenlijk achter gekomen?
hmm bij mij zou er ook flink wat beschadigd zijn.

Ik weet niet hoor...erg vaag en stiekum.
En wat heeft hij in zijn vrije weekend gedaan?
Geloof jij echt wat hij zegt? Ik zou me zelf na zo'n leugen echt geneigd voelen 'onderzoek' te gaan doen..
missfruztiez: Via hyves. Ik keek op de hyves van zijn collega en daar stond dat die collega het werk vandaag met minder mensen moest verrichten, omdat N (mijn vriend) nog een weekend vrij had.
Het is wat jij er mee wil.... als jij hem gelooft. Vergeef hem dan.
Wat heeft 'ie dat weekend uiteindelijk gedaan dan?
Is dat die zanger? Heb even geloept. Je was toen al aan het twijfelen aan zijn oprechtheid. Blijkbaar niet voor niets..
Ik vind dat een te grote leugen.
Vind het vooral een rare leugen.
over zoiets lieg je niet...
Was zij ex zo achterdochtig omdat hij daarvoor reden gaf, of was hij stiekem omdat zij zo achterdochtig was. Wat was er eerder: de kip of het ei?

In ieder geval vind ik het een vreemde situatie en zou me er niet lekker bij voelen. Weet je wat hij gedaan heeft dat weekend?
Ik voel me zo moedellooos
Ik heb ook verder onderzoek gedaan.. Hij zei dat hij dat weekend bij zijn oma thuis heeft doorgebracht (waar hij ook gewoond heeft), en dat verhaal klopt ook want ben vandaag ook op visite bij zijn oma geweest en die heeft dat ook bevestigd..

Maar alsnog.. ik snap het feit niet waarom hij dan zegt dat hij werkt. Hij had eerlijk kunnen zijn.. Ik geef ook toe.. ik had dan wel gevraagt of ik naar hem toe zou kunnen komen.. Waarop hij had kunnen zeggen dat hij even een weekendje voor zichzelf wou.. maar hij wou me niet teleurstellen.. wat ik dan ook wel was geweest, maar ik had het zeker wel begrepen! Dit dan weer niet...
Je treft het niet met de mannen he
Ik vind dit aardig teleurstellend.
Dit is die beruchte man uit je vorige topic die zanger is, die je toen al niet helemaal vertrouwde met zijn beruchte familie, waarschijnlijk uit het criminele circuit?

Toen had je al geen goed gevoel bij hem. Zet dat je niet aan het denken?
Devilsangels: Ja dat klopt! Maar die twijfels kwamen van omstanders die hem helemaal niet persoonlijk kende. Alleen familieleden van hem van 30jaar geleden. Die omstanders zijn er ook allemaal op teruggekomen en verklaren me voor gek als ik hem laat schieten.. hmm
Hmm, toch wel wat apart dat hij daarom liegt, ondanks z'n geschiedenis met z'n ex.

Jij gelooft hem, ik zou hem dan ook zeker vergeven als je verder met hem wilt. Maar Rozeolifant, hou alsjeblieft je ogen en je oren goed open. Zulke dingen moeten niet vaker gebeuren.
Ik zou ook over zijn oprechtheid gaan twijfelen. Het feit dat je ook nog verder onderzoek hebt gedaan, geeft denk ik aan dat je hier zelf ook geen goed gevoel over hebt
quote:rozeolifant schreef op 19 mei 2011 @ 20:32:

Devilsangels: Ja dat klopt! Maar die twijfels kwamen van omstanders die hem helemaal niet persoonlijk kende. Alleen familieleden van hem van 30jaar geleden. Die omstanders zijn er ook allemaal op teruggekomen en verklaren me voor gek als ik hem laat schieten.. hmmlekker belangrijk wat omstanders vinden, wat vind je zelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven