Werk & Studie alle pijlers

Scriptie-inlevertijd! Eindelijk!

19-05-2011 16:17 59 berichten
Ik moet het even kwijt.. ik heb eindelijk dat rotding, het onderzoek waar ik nachtenlang van heb wakker gelegen, dat me bloed, zweet en tranen ( ja letterlijk!) heeft gezorgd, EINDELIJK de deur uit is!

Nog nooit zo opgelucht geweest..En nu op naar het afstudeergesprek!

Zo, nog meer mensen die dat ding eindelijk in hebben kunnen leveren ?

Gefeliciteerd!

Ik zit nog midden in het bloed, zweet en letterlijke tranen gebeuren. Nog een paar maanden en dan ben ik er vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeeerd! Fijn gevoel moet dat zijn zeg!

Ik moet nog 6 weken......
Hier ook nog een die er nog middenin zit.

De motivatie is alleen soms ver te zoeken (uitstelgedrag)
Hier ook een uitsteller..

Super dat je het af hebt, gefeliciteerd!!!!!!
@Royal; Praat me er niet van Wij moeten van school in duo's afstuderen. Het lukt vaak wel de één om de ander op te beuren, maar soms sleur je elkaar ook mee in neerslachtigheid... Dan wordt het een middag Youtuben whahaha
quote:Sopsie schreef op 19 mei 2011 @ 16:39:

@Royal; Praat me er niet van Wij moeten van school in duo's afstuderen. Het lukt vaak wel de één om de ander op te beuren, maar soms sleur je elkaar ook mee in neerslachtigheid... Dan wordt het een middag Youtuben whahaha

Een duo zou voor mij wel beter zijn, dan voel je je ook schuldig naar de ander toe als je niets doet.

Ik heb gewoon totaal geen druk, wanneer je wil afstuderen dan ga je (uni). Dat helpt mij voor mij gewoon totaal niet, ik heb altijd een beetje druk nodig gehad.
Royal, heb jij geen planning waar je je aan moet houden? Ik heb namelijk een paar deadlines staan die ik moet halen.

Vinden jullie het trouwens ook zo lastig om genoeg deelnemers te vinden? Of hebben jullie heerlijk deelnemerloze onderzoeken?
Ik had gelukkig een onderzoek waarin ik interviews moest houden met mw's, OR-leden en managers, dus intern. Erg fijn! Ik kon gewoon de gesprekken inplannen. Jammer genoeg wilden ze niet allemaal even graag meewerken, waren wantrouwend, maar uiteindelijk is het goedgekomen. Man, wat een werk komt er dan nog bij kijken zeg! Ik dacht na de analyse dat het einde in zicht kwam. Totaal heb ik wel 4 concept-scripties aan mijn begeleiders laten zien. En nu, eindelijk vandaag, is alles af, ingebonden en ingeleverd. Afwachten tot 6 juni, daarna kan het echte afstuderen beginnen!

Oh en een planning hielp bij mij enorm. Ik kan normaal totaal niet met planningen werken, maar juist bij deze afstudeeropdracht, toen het echt moest, lukte het prima!

Iedereen succes, het lukt vast!
O ik ken dat gevoel. Wat héérlijk voor je. Is het afstuderen 6 juni? Leuk.. feestje! Wel lekker snel al. Wat studeer(de) je? Hoelang heb je nodig gehad voor de scriptie? Geniet ervan!
Gefeliciteerd! Ik heb nog 2 maanden ongeveer om de boel in te leveren. Ga over twee weken beginnen met interviews. Ik moet interviews houden met bewoners en tot nu toe heb ik al wel wa mensen gevonden door mn stage en door op openbare bewonersavonden te verschijnen enzo. Lijkt me zo'n heerlijk gevoel om gewoon helemaal klaar te zijn!
quote:max09 schreef op 19 mei 2011 @ 16:57:

O ik ken dat gevoel. Wat héérlijk voor je. Is het afstuderen 6 juni? Leuk.. feestje! Wel lekker snel al. Wat studeer(de) je? Hoelang heb je nodig gehad voor de scriptie? Geniet ervan!Haha, was het maar zo.. nee, 6 juni horen we of we echt het eindgesprek mogen aanvragen. Gelukkig zijn mijn begeleiders vol vertrouwen en geven ze aan dat ik gewoon 'code groen' krijg en in de week van 23 juni mag afstuderen! Echt een pak van mn hart.. 30 juni wel gelijk een feestje na de diploma uitreiking
Mijn (bachelor)scriptie volgend jaar is zeer waarschijnlijk zonder deelnemers. Alleen software schrijven en daarmee analyse. Lijkt me zo lastig om genoeg mensen te krijgen... krijg regelmatig mailtjes van mensen die willen dat ik mee doe aan hun onderzoek.
Gefeli! Dat deelnemers zoeken lijkt me ook erg vervelend, maar aan de andere kant... elke deelnemer is tenminste zeker een stapje vooruit.

Ikzelf moet net als Sorcha vooral software schrijven (dus geen deelnemers nodig). Maar als er dan een fout ergens in je 700 regels lange code zit (want rare uitkomsten) en je weet niet waar... dan is dat gruwelijk irritant.
Hahaha, ik ben inderdaad ook al mijn vrienden, kennissen en de hele familie aan het stalken met mailtjes!

Elke deelnemer is er inderdaad eentje, maar een steekproef heeft wel een bepaalde grootte nodig om er betrouwbare resultaten uit te kunnen halen. Als je die ondergrens niet haalt dan is je onderzoek gedoemd.

Dat met die fout in die code lijkt me ook erg irritant!
quote:Friia schreef op 19 mei 2011 @ 17:39:

Gefeli! Dat deelnemers zoeken lijkt me ook erg vervelend, maar aan de andere kant... elke deelnemer is tenminste zeker een stapje vooruit.

Ikzelf moet net als Sorcha vooral software schrijven (dus geen deelnemers nodig). Maar als er dan een fout ergens in je 700 regels lange code zit (want rare uitkomsten) en je weet niet waar... dan is dat gruwelijk irritant.

Dat is inderdaad gruwelijk irritant. Vooral als de code op het eerste gezicht geen fouten bevat en gewoon compileert. En je er dan na 3 dagen turen achterkomt dat er een komma verkeerd staat.

Gelukkig hoef ik voor mijn scriptie waarschijnlijk niet zoveel software te schrijven. Net een (groeps)project met 10000 regels code ingeleverd dus heb het weer even gezien .
Gefeliciteerd dat je bijna klaar bent! Hoe fijn is dat!

Ik hoef geen scriptie te schrijven (op mijn pabo), maar wel een vakminor waarvoor ik ongeveer hetzelfde heb moeten doen. De rest is bij mij vooral stage geweest waarvoor ik een heel portfolio moest opstellen en onderzoeken moest doen e.d.

En ik herken je gevoel!

Mijn portfolio gesprek heb ik al gehad. Dat was het belangrijkste deel van mijn studie. Dat heeft mij inderdaad ook heel wat zweet en tranen (ook letterlijk) gekost.

Wat heerlijk om daar vanaf te zijn he!

Ik heb nu nog 10 stagedagen (laatste is 8 juni) en dan een eindgesprek. Maar dat is meer een afsluitend woordje, daar hoef ik weinig voor te doen.

Ik ben zóóó blij dat het einde in zicht is!
quote:prulletje schreef op 19 mei 2011 @ 20:17:

Gefeliciteerd dat je bijna klaar bent! Hoe fijn is dat!

Ik hoef geen scriptie te schrijven (op mijn pabo), maar wel een vakminor waarvoor ik ongeveer hetzelfde heb moeten doen. De rest is bij mij vooral stage geweest waarvoor ik een heel portfolio moest opstellen en onderzoeken moest doen e.d.

En ik herken je gevoel!

Mijn portfolio gesprek heb ik al gehad. Dat was het belangrijkste deel van mijn studie. Dat heeft mij inderdaad ook heel wat zweet en tranen (ook letterlijk) gekost.

Wat heerlijk om daar vanaf te zijn he!

Ik heb nu nog 10 stagedagen (laatste is 8 juni) en dan een eindgesprek. Maar dat is meer een afsluitend woordje, daar hoef ik weinig voor te doen.

Ik ben zóóó blij dat het einde in zicht is!

Oh wat fijn ook! Haha, ik heb ook 1 jaar de PABO gedaan. Had ik het afgemaakt, was ik al een jaar klaar geweest Gelukkig op tijd gewisseld..Bleek toch niet echt wat voor mij te zijn!

Lijkt me wel vermoeiend, al die stages. Heb ik gelukkig niet zo gehad.. het derde jaar een half jaar en nu dan het laatste half jaar afstuderen. Al ga ik mijn afstudeerplek wel heel erg missen..
Haha ja het is inderdaad veel stage, maar ja, dat is ook wat uiteindelijk je werk wordt, dus het is voor mij niet vervelend. Ik weet waar ik het voor doe .

Wat doe je nu voor studie?
quote:prulletje schreef op 19 mei 2011 @ 20:28:

Haha ja het is inderdaad veel stage, maar ja, dat is ook wat uiteindelijk je werk wordt, dus het is voor mij niet vervelend. Ik weet waar ik het voor doe .

Wat doe je nu voor studie?

Dat klopt, je hele basis ligt er al.

Ik doe de opleiding P&A, personeel & arbeid, dus mijn toekomst ligt bij een personeelsafdeling, re-integratiebureau of uitzendbureau. Ben heel erg benieuwd! Tot nu toe word ik overal nog afgewezen, te weinig werkervaring, maar ooit kom ik ertussen
Haha ja de toekomst ziet er voor mij niet veel beter uit hoor. Wellicht meer ervaring door de stage, maar de banen zijn er gewoon niet
Ja!!! Ik heb mijn scriptie (bachelor) afgelopen maandag ingeleverd, wat een goed gevoel, en ben eigenlijk nog best tevreden over `t resultaat. Nu de feedback nog afwachten, aanpassen en dan definitief inleveren. OOOhhhh zalig, we zijn er bijna!!!

Moet em ook 2 keer presenteren, dat is dan wel weer jammer, bleehh. Daar hou ik niet van, maar ja moet.

Succes allemaal met de laatste loodjes.
Ik ben ook aan `t solliciteren, ben bij de baan die ik heeeeel graag wil door naar de 2e ronde. Een assessment. Deze week, brrr spannend.
TheEmpress wat super! Ja ik ben ook helemaal gelukkig nu-:) ik hoef gelukkig niet te presenteren. Alleen een verdediging en daar ben ik niet zo bang voor. Nog een maandje en dan heb ik dat getuigschrift-;)
Eindelijk, Chantilly! :D Ik heb 'm 2 weken geleden al in moeten leveren! Krijg dinsdag de uitslag!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven