Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee

20-03-2011 20:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik ben dit jaar van plan me aan te melden als Rijkstrainee! Zijn er mensen die ervaring hebben met dit traineeship? Of die zich ook ooit hebben aangemeld en dus weten wat de sollicitatieprocedure gaat zijn? En weet iemand of je ook als je geen Rechten, bestuurkunde of politicologie hebt gestudeerd, toch kans kunt maken?
Hoe was het, jj en anderen die de test en gesprek al gehad hebben?
quote:Captain_Obvious schreef op 02 mei 2011 @ 09:15:

Hoe was het, jj en anderen die de test en gesprek al gehad hebben?

Het gesprek was erg prettig. Het ging vooral over mijn motivatie om bij het rijk te werken en waaruit bleek dat ik maatschappelijk betrokken was. Ook legde ze uit waarom de match tussen mij en het ministerie is gemaakt.

De test op locatie vond ik moeilijker dan de thuis-test. Op de thuis-test scoorde ik 2 dingen sterk en 1 ding midden plus (rekenen). Ik weet niet of ik dit weer gehaald heb.

Ben nu erg benieuwd naar het vervolg.
Ik kom ook net van het gesprek. Had een perceptieve dame tegenover me zitten, ze vroeg goed door over mijn motivatie ed. Test vond ik anders, geen idee of t goed genoeg is...
Aan welk ministerie ben jij gekoppeld? Ik kreeg niet de indruk dat er veel mensen afvallen deze ronde, weet jij hier iets van?
Ik hoorde vrijdagochtend een kwartier voordat ik op gesprek + testen ging dat ik bij mijn andere sollicitatie ben aangenomen. Heb het gesprek en de testen dus als heel relaxed ervaren, maar vond het sowieso prettig, het was meer meedenken dan dat je echt onder de 'grill' gelegd werd. Vandaag had ik mijn aannamegesprek bij het andere bedrijf (dit was mijn eerste keuze) en heb mijn contract nu binnen, dus heb de selectieprocedure voor het Rijk afgezegd. Ben dus officieel niet meer in de race .

@JJ333: de vrouw van Randstad vertelde mij dat nu ongeveer 3/5 op gesprek wordt uitgenodigd, dus toch nog bijna de helft valt in deze ronde uiteindelijk af.

Succes allemaal! Ik ga nog even genieten van het feit dat ik een baan heb
quote:Tigmo schreef op 02 mei 2011 @ 20:42:

Ik hoorde vrijdagochtend een kwartier voordat ik op gesprek + testen ging dat ik bij mijn andere sollicitatie ben aangenomen. Heb het gesprek en de testen dus als heel relaxed ervaren, maar vond het sowieso prettig, het was meer meedenken dan dat je echt onder de 'grill' gelegd werd. Vandaag had ik mijn aannamegesprek bij het andere bedrijf (dit was mijn eerste keuze) en heb mijn contract nu binnen, dus heb de selectieprocedure voor het Rijk afgezegd. Ben dus officieel niet meer in de race .

@JJ333: de vrouw van Randstad vertelde mij dat nu ongeveer 3/5 op gesprek wordt uitgenodigd, dus toch nog bijna de helft valt in deze ronde uiteindelijk af.

Succes allemaal! Ik ga nog even genieten van het feit dat ik een baan heb Gefeliciteerd met je baan! Dat zijn er toch nog heel wat die er afvallen,hoop dat ik door ben. Bedankt voor de info!
We moeten nu die gedragsvoorbeelden nog gaan invullen, dat telt ook nog mee voor deze ronde :-)
Al iets gehoord? Vandaag is het zover....ben erg benieuwd!

Ik heb me trouwens ook voor het Delta Lloyd management traineeship aangemeld, leek me ook wel een uitdaging!
Nog niks, ben benieuwd :-) Weet uit ervaring dat het meestal vrijdagmiddag komt, de terugkoppeling.

Ik zag het topic in de top 10 en toen dacht ik wel ff: "Oh! Zal er al iemand iets gehoord hebben?"
ja, ah dan maar afwachten...heb me mail wel openstaan de hele tijd!

Aan welk ministerie werd jij waars. gekoppeld?
Bleh, zie net in mn mail dat ik het niet ben geworden :(. Gesprek ging goed, maar ik zag dat ik de cognitieve test minder goed heb gemaakt dan de eerste keer. Weet niet of het helemaal daaraan te wijten is want in de mail stond wel dat mijn testresultaten positief zijn en aansluiten op het profiel van een rijkstrainee...ach ja ze moeten toch uit al die mensen kiezen :-). Het is al een prestatie dat ik bij de laatste 500 zat denk ik. Volgend jaar beter en mijn felicitaties voor degenen die wel door zijn, heel veel succes bij het interview op het ministerie!
Ik ben het ook niet geworden balen! zelfde verhaal als bij jou Maantje.

en geen volgende keer voor mij want volgend jaar is het te lang geleden dat ik ben afgestudeerd
Ben ook niet door!

Jammer, had er stiekem op gehoopt om wel een gesprek te mogen voeren. Er stond bij mij dat in vergelijking met andere kandidaten besloten is om me niet uit te nodigen voor een gesprek.
Ja, dat had ik ook. Pfft, ik ben toch heul leuk!?
Ik schop deze even omhoog! *kick* Nog mensen die er dit jaar voor gaan? Wellicht kunnen we hier tip, tricks en ervaringen uitwisselen! Ik houd er rekening mee dat het heel lastig wordt om binnen te komen, maar ik ga het toch proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven