Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld komt eraan!!!!

17-05-2011 10:06 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Vakantiegeld komt eraan en wat gaan jullie ermee doen.

Ik zelf ga heerlijk dagjes uit met manlief en kind,deel uit het rood komen en reparatie auto dan is het ook weer bijna op.
IBA, ja, 200 euro in mijn geval, want pas sinds februari WW.

En natuurlijk nog van mijn laatste werkgever, maar als het sec vakantiegeld van je WW is, houdt dat niet over.

Scheelt een enorme slok op een borrel in vergelijking met wat ik eerder altijd kreeg. Tis niet anders.

Wij spaarden altijd 500 en nu niks. Daar kan ik me echt zorgen over maken. In jullie geval is dat verschil nog veel groter, het is toch een onzekerheid.
Het meeste geld gaat naar de spaarrekening. Nog geen vakantie in het vooruitzicht, alhoewel dat bij mij niet zoveel zegt, kan volgende week weg zijn. :D

Ik ga zometeen wel even "lekker" shoppen, maar koop alleen maar nuttige nieuwe dingen. Bestek moet vervangen worden dus trakteer mezelf op een bestek van Sola. Zoals geschreven de rest naar de spaarekening voor de verbouwing van de badkamer.
quote:Julus schreef op 20 mei 2011 @ 13:33:

IBA, ja, 200 euro in mijn geval, want pas sinds februari WW.

En natuurlijk nog van mijn laatste werkgever, maar als het sec vakantiegeld van je WW is, houdt dat niet over.

Scheelt een enorme slok op een borrel in vergelijking met wat ik eerder altijd kreeg. Tis niet anders.

Wij spaarden altijd 500 en nu niks. Daar kan ik me echt zorgen over maken. In jullie geval is dat verschil nog veel groter, het is toch een onzekerheid.Klopt, die zorg en onzekerheid deel ik. Gelukkig redden we het nog wel, maar levensonderhoud is gewoon heel erg duur. En dat de boodschappen de afgelopen maanden steeds duurder geworden zijn helpt ook niet echt.
Ik ga mijn vader terug betalen, of in ieder geval de helft. Ik krijg 4 keer per jaar vakantie geld (een half salaris ongeveer) en met twee keer een half salaris kan ik mijn vader terug betalen. Ik heb de borg van mijn nieuwe huisje van hem geleend. Ik had wel een buffer, maar die is in de verhuizing gaan zitten. Mijn vakantie gaat van de lopende rekening
Dat ook. En dan niet te vergeten de ziektenkosten die telkens hoger worden (eigen risico van 170 euro en dan twee keer is een klap met geld ineens).

IBA, ben jij aan het solliciteren of blijft jullie situatie zo?
quote:Ratteke schreef op 17 mei 2011 @ 11:36:

[...]

Nou, van mij dan een uitleg. Gewoon dikke vette klotepech hebben.

We hebben een mega mega mega rekening gehad van de energieleverancier. Foutje van hun maar toch ff alles betalen. Omdat het hun fout was 'mogen' we er bij Gods gratie 18 maanden over doen. En dan heb ik het over een bedrag van 2400 euro. Ja, je leest het goed, 2400 euro. We betalen nu bijna 500 euro aan aflossing.

Daarnaast pech gehad met de hypotheekaflossing. We kregen geen afschriften. Verkeerde adres stond daar in het bestand. Of we de achterstand van 1600 euro zo snel mogelijk willen aflossen én graag een maand extra als 'buffer'. Ons vakantiegeld gaat gewoon op aan aflossingen door fouten van anderen.

En ik baal als een stekker van dit. We kunnen nog gewoon boodschappen doen maar het lekkere biefstukje laat ik nu maar liggen omdat dat (vind ik) onder luxe valt. Mijn vriend heeft dringend nieuwe schoenen nodig en dat kunnen we niet betalen. En het duurt nog heel lang eer we hier weer van af zijn.jamaar jamaar..Energie rekening en hypotheek dat mérk je toch ? Als ik mijn hyp, niet betaal heb ik opeens 700 euro "over" dat merk je toch ? Dan ga je toch niet zitten wachten ? Dan hang ik direct aan de telefoon hoor.. Niets fout van hun, fout van jou dat je er niet achteraan gaat.. je mag nog van geluk spreken dat je geen BKR registratie hebt opgelopen.. Jij hebt toch de verantwoordelijkheid dat de hyp.bank de juiste gegevens heeft ?
quote:Julus schreef op 20 mei 2011 @ 14:02:

Dat ook. En dan niet te vergeten de ziektenkosten die telkens hoger worden (eigen risico van 170 euro en dan twee keer is een klap met geld ineens).

IBA, ben jij aan het solliciteren of blijft jullie situatie zo?

Natuurlijk ben ik druk aan het solliciteren, alleen schiet dat niet echt op. Voor mijn man is de verwachting dat hij, deels afgekeurd of niet (die procedure gaat dit najaar lopen), niet weer fulltime gaat werken. Als ik weer werk heb op mijn oude niveau, dan is dat ook geen probleem en vangen we dat wel op.

De ziektekostennota heb ik eerst van de spaarrekening gehaald. Dat is inderdaad een fors bedrag voor 2 personen. Daarom is dat spaargeld ook zo belangrijk en teer je erop in, zoals anderen al aangaven.
Hier worden alle niet vaste maandelijkse rekeningen die je dus extra krijgt, ook van de spaarrekening betaalt nu. Normaliter konden die van de lopende rekening af, dus dat interen kan idd heel hard gaan als je twee vrij hoge rekeningen binnen krijgt.

En zul je net zien..dan die rekeningen allemaal binnen komen op het moment dat je minder inkomen hebt. Hoop voor je dat je snel weer een baan op je niveau gaat vinden, ben ook hard op zoek en weet hoe lastig het momenteel is.
Van mijn man komt pas volgende maand en dat van mij was vorig jaar in juli. Wij gaan iig op vakantie.
Ik heb het binnen, en het is 500 euro meer (!!) dan ik had verwacht! Jeej!

*staart vol ongeloof naar bankrekening*

*staart nog eens*
Van ons beide gaat het naar de spaarrekening.

We gaan in oktober trouwen en op huwelijksreis.. Dus eigenlijk alsnog vakantie ;)
Ahh, verdorie, ik krijg nu mijn loonstrookje en volgens mij hebben ze me 600 euro teveel overgemaakt...
Dat is wel balen C_O. Ben je blij gemaakt met een dode mus.
Ja. Ze hebben me reiskosten uitbetaald die ik helemaal niet gemaakt heb. Stom zeg
@ tulpje

ik vraag mij eigenlijk af hoeveel jullie dan van jullie gezamenlijke inkomen doen sparen. Samen verdienden jullie 3000 als ik mij niet vergis? Hoeveel gaat er dan naar de spaarrekening en hoe doen jullie dat precies? Wij sparen ook, maar heb soms het gevoel dat we nog meer konden sparen...soms iets te gemakkelijk geld uitgeven Valt ook wel weer mee eigenlijk. Maar ik ben wel erg benieuwd hoe jullie het dan doen en wat jullie dan precies sparen van het salaris.
quote:bergamot schreef op 19 mei 2011 @ 00:09:

.....en sta niet zo bekend om mijn geduld, dus vanavond maar vast eentje uitgezocht Nu al binnen! Snel, tis nog niet eens van mijn creditcard afgeschreven.........
Gezellig de rekening van SVHW a 249,67 en de rekening eigen bijdrage 2 personen 340 euro betalen. Dan is mijn deel van het vakantiegeld op.

Geen vakantie helaas. Maar gewoon vrij zijn vind ik al een feest.
Het vakantiegeld is nog niet eens binnen, maar al wel uitgegeven. We hebben net besloten om komende week een andere auto te gaan kopen (huidige staat nu bij de garage, laten repareren vinden we te duur voor deze auto, dus nog maar meer uitgeven voor een andere). Vakantiegeld gaat dus naar de spaarrekening, want daar wordt een goed gat in geslagen door andere auto. Vakantie is al betaald.
Afgelopen week inderdaad ook een rekening van 340 euro gekregen van zorgverzekeraar voor eigen risico van mijn vriend en mij samen. Die heb ik ook al van de spaarrekening gehaald.

Ik zet altijd zoveel mogelijk op de spaarrekening, als er aan het einde van de maand nog veel op de lopende rekening staat, dan ga ik onzinnige dingen kopen. Als ik daarvoor geld van de spaarrekening moet halen dan koop ik veel minder snel iets. Uit zelfbescherming gaat dus meteen nadat het salaris gestort is een vrij groot deel naar de spaarrekening.
Op vakantie.

Man&ik hebben samen ongeveer 2500 euro vakantiegeld daarvan gaan we 3 weken naar de camping in zuid Frankrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven