Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
big hug!
Dank je wel voor je reactie Juffie.

De laatste dagen was ik eigenlijk een beetje verdrietig. Omdat ik nog zo aan het begin van het traject sta en het nog wel een tijdje duurt voordat ik kan starten.

Maar als ik dan zo lees dat jullie die al veel verder zijn elke keer teleurgesteld worden door een komende menstruatie, dan besef ik me dat elke fase zo zijn moeilijkheden en teleurstellingen heeft.

De fase waarin de meesten van jullie zitten (de zwanger worden fase) lijkt me heel heftig. Het verdriet om weer ongesteld te worden. Ik kan het me (nog) niet invoelen, maar wil jullie wel veel sterkte wensen.
Van mij ook een big hug, Snoezeltje.

Ik ga vrijdag of zaterdag voor de zesde poging.... Ik heb nu een beetje het gevoel van erop of eronder... De gynacoloog zei toen, nav de twijfelachtig goede HSG, dat ik het eerst zes keer gewoon moet proberen en daarna verder kijken. Dus als deze keer niet lukt zou er een kijkoperatie kunnen volgen en misschien wel IVF. Dussssssss... heel wat om over na te denken.
@ Snoezeltje: balen! Hopen dat het keer 4 raak is, er staan tenslotte niet voor niets 4 van die kleine koters op je profielfoto.

@emmetjebee: good luck!
Dank jullie wel voor alle hugs & steun! Ontzettend lief! Heb net maar even een lekkere afhaalmaaltijd gehaald, had zó geen zin om te koken!!!

@ Decatur: Ja... inderdaad... elke fase heeft z'n moeilijkheden & emoties. Ik weet nog wel dat ik aan het begin van m'n proces stond, op zoek naar een donor en hem voor het eerst mailen... tjonge jonge, wat was dat spannend! Toen de eerste ontmoeting... de eerste inseminatie... het was allemaal zo spannend! En ik denk dat het dit hele proces wel zo blijft. Wie weet hebben we straks het geluk zwanger te worden... dan krijg je de spanning of het wel goed zit... je leeft (denk ik) van echo naar echo... En als je kindje er dan is... lukt het inderdaad ook daadwerkelijk allemaal in je uppie???

Maar goed, waar een wil is is een weg!!! En de wil is er echt bij ons allemaal! Dus vroeg of laat komt het goed!!! Kijk maar naar Chilles!

@ Emmetjebee: Ik hoop echt voor je dat de zesde poging voor jou mag slagen!!! Wens je al vast heel veel succes! (probeer niet te veel op de zaken vooruit te lopen hè...)

@ Juffie: Haha... ja, das waar! Nou wie weet!!!

@ Superwoman: Wat fijn dat de test goed uitgepakt heeft!
Vinyl:

jij zegt: deze kikker is in de war.

Ben jij een man die vader wil worden?

En wordt je dan huisman of ga je toch 38 uren in de week werken waardoor je vrij weinig van je kind zal zien?
quote:cynthiao schreef op 18 mei 2011 @ 19:38:

Vinyl:

jij zegt: deze kikker is in de war.

Ben jij een man die vader wil worden?

En wordt je dan huisman of ga je toch 38 uren in de week werken waardoor je vrij weinig van je kind zal zien?

Ehm... heb je mijn openingspost verder ook gelezen? Een kind aandoen zonder vader op te groeien? Geen oude moeder willen worden?

En dan vragen of ik een man ben?
Of begrijp ik je vraag niet?
@Cynthiao: Huh??? klik eens op de naam van Vinyl... "hij" is toch echt een vrouw hoor?!!

@superwoman: Succes!!!! Spannend!!! Ik leef met je mee!!

@snoezeltje: he balen!!!!!!! hoeveel pogingen doen ze, voor ze een andere techniek voorstellen? (ik neem aan dat ze het nu nog niet inbrengen in de baarmoeder?? of hoe werkt dat?? IUI heet dat geloof ik?) Iig: houdt moed!!

@Emmetjebee: ik leef met je mee!! Ik vind het allemaal rete spannend!!!

Na 2,5 wk vreemd soort bruin bloed te hebben (sorry voor de smakelijke verhalen) kwamen d'r ineens druppels helder rood bloed uit.. he he. Dus.. 3e dag bloed geprikt. De avond op de 3e dag, brak het ineens los.. shit.. was dit dan de 1e dag of toch de 3e dag? Ik had geen zin om straks te horen dat de bloeduitslagen niet goed waren en ik weer een keer moest bloedprikken en dus weer een maand verder zou zijn. De aardige verpleegkundige van de fertiliteitsafd. stelde voor om op de 3e dag van het heftige doorbreken, wederom te prikken. Dat was vandaag en hoop over een paar dagen wat meer te horen, waaronder of ik het CMV wel of niet heb. (dus korte wachtlijst of lange). Als het de lange wordt, schrijf ik me ook maar in op Rijnstate... De verpleegk. vertelde dat ze o.a. ook testen of je al snel in de overgang komt etc... dat vind ik toch eigenlijk ook wel heel erg spannend.. wat nu als het al heel snel komt... brrr.. ik word er toch wel wat zenuwachtig van..

@decatur: ik snap je helemaal. Ik moet zeggen dat het meelezen op dit forum, de onzekerheden wegneemt (en daar ben ik heel blij mee!!) en ik er mentaal klaar voor ben, maar het duurt nog zo lang voor ik eindelijk echt mag starten. Da's best wel een psychologische kwelling!!! Grrr.... nou we houden moed dan maar he?

Succes allemaal!
@ Lizlizzyliz: Dat kan ik je eigenlijk niet vertellen. Ik doe het allemaal zelf d.m.v. ZI (zelfinseminatie). Ik heb een contract met m'n donor voor een jaar, dus twaalf pogingen zeg maar. Maar ik denk dat als het na de zesde of zevende keer nog niet gelukt is ik wel de hulp van het ziekenhuis in zal schakelen. Hopelijk hoeft het niet zover te komen...

Wat fijn dat je menstruatie op gang gekomen is, maar tegelijkertijd ook weer ingewikkeld zeg! Ik hoop dat je gauw wat duidelijkheid hebt!
@Snoezeltje: oooh oke! Ach.. ik was helemaal in de veronderstelling dat jij het via het ziekenhuis deed. Nou idd, hopen dat het niet nodig is om naar het ziekenhuis te gaan. Maar mocht dat wel gaan gebeuren, heb je geen wachttijd als je met je eigen donor komt, tenminste dat heb ik gelezen. Dat zou wel fijn zijn. Maar goed, thumbs up, en hopen dat het met ZI gaat lukken!! Komt vast wel goed, ik zal voor je duimen!!

vwb de ongesteldheid: ja.. ik word er helemaal simpel van. Niet alleen nu maar ook, zoals Jive al zei, voor het time van de ovulatie. Dat wordt dus nog wat...

@chilles: ik heb je een mailtje gestuurd!! ;))
lieve allemaal,

even een korte vraag (en redelijk one-way street communicatie...)

ik lig hier nu as we speak te liggen omdat ik net poging 3 achter de rug heb. Braaf een kussen onder mijn billen gedaan en een half uurtje gewacht. Knietjes opgetrokken en zo. Maar (sorry voor het plastische gedeelte), het loopt er voor mijn gevoel net zo hard weer uit. Dit begon na ongeveer 10 minuten. In een soort van golfbeweging. Doe ik iets niet goed? Weet iemand dit?

Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je een spuitje gebruikt je snelheid van zaad een stuk trager is dan in het echie (las ergens 50 km p uur!),. Moet ik anders liggen, of iets anders? Wie weet dit, chilles jij mss?

Hoe doen jullie dat met ZI?

Donor komt vrijdag nog een keer, dus dan wil ik het wel goed doen...

tnx...

Kom binnenkort even terug op de @'s... van iedereen.
@amphere: ik ben voor je aan het googelen, maar ik kan nog niks vinden, behalve kussen onder billen, benen omhoog etc....

ik ben een leek he, dus wie weet zit ik er helemaal naast, maar in het echie, dan loopt het er toch ook uit als je gesext hebt en je gaat staan/lopen etc. Er zouden toch wel wat zaadjes achter moeten blijven, dunkt me...

Ik ga nog ff verder googelen voor je!!!
Hier wat gevonden.. maar geen idee of jij een spuitje, slangetje of cupje gebruikt en of het uberhaupt een zinnige tip is:

De spuit er na inspuiten inlaten zitten een poosje 5 min ofzo.

Op je rug met een kussen onder je billen liggen bij inspuiten en zo blijven liggen.

Verder kan je voelen waar je bmm zit en het die richting op spuiten.

Spuit rustig eruithalen, niet snel.
via dit forum: http://www.zwangerschapsp ... e-sperma-loopt-eruit.html
Jemig... ik ben wel erg aanwezig vanavond geloof ik, sorry... maar ik heb nog wat gevonden.... en niet lachen!!!

http://www.zita.be/lifest ... ersnelt-zwangerschap.html

Vrouwen die zwanger proberen raken, kunnen best zoveel mogelijk tijd spenderen aan het voorspel en het krijgen van een orgasme. Uit een onderzoek bij 1.000 vrouwelijke patiënten blijkt namelijk dat een orgasme de kans op een zwangerschap verhoogt.

Het mannelijke orgasme is essentieel voor een zwangerschap, maar volgens onderzoekers kunnen we ook heel wat leren van het vrouwelijke orgasme. Wanneer een vrouw een orgasme krijgt, wordt de baarmoeder en de vagina samengetrokken. Hierdoor wordt het sperma langer vastgehouden in de baarmoeder waardoor de kans op bevruchting stijgt. "Bovendien moedigt een orgasme vrouwen aan om meer seks te hebben, en dat verhoogt de kans op een zwangerschap uiteraard ook", besluiten de evolutiebiologen.
haha! dank voor je tips.. ga het morgen in de praktijk brengen.
@ Amphere: JE KAN HET!!!!
Succes!
@ Amphere: Veel succes morgen! Dat golfjesgevoel herken ik wel... vlak na mijn tweede inseminatie moest ik plotseling niezen (ja, heel dom) maar toen voelde ik ook golfjes wegvloeien...

Hier is inmiddels m'n menstruatie weer begonnen, dus op naar poging 4!!!
Kan je niet helpen, Amphere, sorry... Ik heb het in de kliniek alleen maar met IUI gedaan, dus rechtstreeks de baarmoeder in. Ik weet niet hoe het met ZI werkt. Weet alleen dat ik in de kliniek niet hoefde blijven liggen, maar gelijk mocht staan en "alles mocht doen". En dat wat ik terug voelde lopen, zou slijmvlies zijn. Maar da's toch een ander gevalletje, denk ik.

Ik zal in ieder geval hard voor je duimen!!!
Hallo Allemaal!

Zo... Na een week alles gelezen te hebben (en waarschijnlijk niet alles onthouden te hebben van die 113 pagina's) nu ook een berichtje van mij.

Ook ik ben al jaren bezig met het idee om alleen een kindje te krijgen. De relaties wilden allemaal niet zo en heb altijd gezegd dat ik dan op mijn 33e wil beginnen om te proberen alleen zwanger te worden (Ben nu 32).

Nu heb ik al regelmatig info gezocht op dit onderwerp, maar wat heb ik een hoop geleerd van jullie forum, deze week! Ik moet, geloof ik, tempo gaan maken, wil ik op mijn 33e kunnen starten!

Wat zijn jullie allemaal een bikkels! En wat fijn dat Chilles al zwanger is geraakt (Van harte Gefeliciteerd!!!). Ik hoop dat het de rest hier snel ook zo vergaat! Wat heb ik afgelopen week met jullie meegeleefd, wat een heftige tijd voor jullie!

Nu heb ik een aantal keren gelezen over een meeting, die nu al twee keer heeft plaatsgevonden. Ik zou het heel fijn vinden om de komende meeting aan te sluiten (ook al ben ik nog niet zo ver als jullie, ik zou het heel fijn vinden om jullie verhalen te horen!). Ik begrijp dat deze op woensdag 22 juni gaat plaatsvinden? Heb ik goed begrepen dat dit omgeving Amsterdam wordt?

Ik ben zo benieuwd!

Emma
Gisteren heb ik bij mijn mannelijke collega's er per ongeluk uitgefloept dat ik met KID bezig ben. De 1e reactie: "Jezus.. dan ben je wel heel wanhopig". Okay....daar kon ik het mee doen. Baal d'r eigenlijk best wel van, het zou leuker zijn als mensen je steunen in een dergelijk traject. Sommige snapten het wel, toen ik het had uitgelegd, of nouja. Ze zeiden dat vrouwelijke hormonen soms niet te temmen waren. Grrrr mannen!!!!!!!!

Net ff gebeld naar de uitslagen voor het bloed. Helaas is de uitslag van het CMV nog niet binnen. Dus ik weet nog niks.

Ik heb geen zin meer om een passieve houding aan te nemen (ben boos) dus ik heb de telefoon gepakt en me op de wachtlijst van Rijnstate gezet.

Ik denk dat ik de rest van het proces maar tegen niemand meer vertel.. kheb geen zin meer in die negatieve reacties.

Ben ik de enige die dit soort reacties krijgt, of hebben jullie daar ook last van (gehad) en hoe gaan/gingen jullie hier mee om??
quote:lizlizzyliz schreef op 20 mei 2011 @ 09:37:

Ben ik de enige die dit soort reacties krijgt, of hebben jullie daar ook last van (gehad) en hoe gaan/gingen jullie hier mee om??

Ik hou mijn plannen (sta tenslotte nog pas aan het begin van het traject) nog even stil. Mijn omgeving zal namelijk heel erg afwijzend zijn. Ik heb het al wel verteld aan mijn moeder. Zij reageerde positief en zal mij t.z.t. in alles steunen. De enige 'voorwaarde' die zij stelde is dat ze hoopt/ervanuitgaat dat ik er tegen die tijd alleen voor kies als al mijn randvoorwaarden (financien/gezondheid) in orde zijn. Maar dat is hoe dan ook mijn uitgangspunt. Mijn beste vriendin heb ik het ook verteld en zij reageerde ook redelijk positief. Tenslotte ook verteld aan iemand van het forum die ik ken. En ook zij was positief. Voor de rest hou ik het stil.

De rest van mijn familie (lees vroegere gezin) zou het niet begrijpen en zelfs afkeuren. In mijn omgeving is het niet gebruikelijk om alleen een kind te krijgen en - even heel erg plat gezegd - met onbekend sperma in de weer te gaan. Alleen getrouwd sperma volstaat. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik deel die mening niet, maar zal heel wat preken krijgen als ik hiermee doorga. Dus wacht ik nog maar even met vertellen totdat de plannen daadwerkelijk handen en voeten krijgen (lees: na de conceptie).

Voor mij is het vooral belangrijk dat degenen om wie ik echt geef, erachter staan.

@Chilles: net als Emmy zou ik graag - als jullie dat tenminste niet vervelend vinden omdat ik nog zo kort meeschrijf - bij jullie meeting aanwezig willen zijn. Is dat mogelijk?

Voor de rest ga ik vanmiddag bellen met Rijnstate en Geertgen voor een plaats op de wachtlijst. Wilde ik al eerder doen, maar had toch een beetje koudwatervees. Ook heb ik me aangemeld voor de workshop van oktober.
Dames, is 22 juni de definitieve datum voor de meeting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven