Gezondheid alle pijlers

Ik ben een verrader.

14-12-2010 15:57 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,

Ik voel mij hartstikke klote.

Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.

Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.

de situatie in het kort.

Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.

Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.

Ze was met een kwartiertje terug.

Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.

Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".

Ik vroeg, wie past op hem?

Ze zei, niemand.

Het mannetje is net 4.

Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.

In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.

Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.

Van 18.00 tot 01.30.

Gaat alleen naar bed.

Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.

Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.

Eens in de maand werken we samen op zaterdag.

Het manneke was wederom alleen thuis.

Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.

Die zei, " het zijn mijn zaken niet".

Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.

En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.

Ze moest er om lachen.

Ik heb de kinderbescherming gebeld.

En het kindje is bij haar weggehaald.

Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.

Graag jullie mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alynia, ik heb even iets opgezocht,maar je mag als OUDERS,FAMILIE óók melden bij AMK...

kijk hier maar..

http://www.kinderbescherm ... aad/zorgen_over_een_kind/
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:Laura80 schreef op 16 december 2010 @ 21:54:

quote verwijderdWat een l*llige reactie. Bah
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
heel dapper dat je dit gedaan hebt!!

het is juist goed om te handelen, in plaats van te denken 'wat erg' en verder niets te doen.

je deed dit voor het kind!
Eindeloos, ik hoop dat je dit nog leest. Je hebt mijn vriendschapsverzoek geaccepteerd maar je staat niet bij mijn vrienden.. Zou je me misschien willen mailen? optimusje@live.nl
Je hebt goed gehandeld!
quote:Optimus schreef op 21 december 2010 @ 14:28:

Eindeloos, ik hoop dat je dit nog leest. Je hebt mijn vriendschapsverzoek geaccepteerd maar je staat niet bij mijn vrienden.. Zou je me misschien willen mailen? optimusje@live.nl

Hai Optimus, ik lees net je boodschap.

Ik heb je gemaild.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
To, als je dit nog leest,

Hoe is het afgelopen met je collega's kindje?

Dit topic heeft nog lang in mijn hoofd gespookt, zag het net staan bij topics waar ik op had gereageerd.

Ik dacht ik vraag het gewoon, wie weet lees je het nog door een notificatie oid...
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze het normaal vond om haar kindje van 4 alleen thuis te laten en alleen naar bed te laten gaan. Hoe zit het dan met avondeten? Ik vind het dapper dat je het met haar besproken hebt; je hulp hebt aangeboden en vervolgens andere stappen hebt genomen. Jij dacht in het belang van haar kind. Zij niet. Goed gedaan, maar jammer dat het nodig was en ze niet jouw hulp heeft aangenomen. Kennelijk was er meer aan de hand, want een kind wordt niet zomaar uit huis geplaatst na één telefoontje.
Oki07: waar lees jij dat het kindje uit huis is geplaatst? Dat was namelijk mijn vraag, hoe het met dit kind afgelopen is?
In een vd laatste zinnen van TO.

Ik heb de kinderbescherming gebeld.

En het kindje is bij haar weggehaald.

Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Ik vind jou een moordwijf dat jij dit lef hebt!

Momenteel zit ik zelf te twijfelen of ik de kinderbescherming in moet schakelen alleen dan gaat het ook nog eens over familie...

Dit topic zie ik maar als een teken dat ik niet alleen moet denken, maar ook moet doen!
Goed gedaan TO, wat een verhaal!

Ik heb laatst ook melding gedaan bij AMK.

Voelde me ook schuldig, want: wat als ik het mis had? (vermoeden van verwaarlozing), maar mevrouw van AMK werd ff stil toen ik mijn verhaal deed en zei dat het betreffende kind er sowieso op vooruit zou gaan, verwaarlozing of niet.
Ik ben weer eens scheel.. Zit ik dit topic te uppen na vijf maanden, stond het er gewoon al. Gewoon de hele tijd overheen gelezen denk ik, was te geschokt waarschijnlijk. Mijn excuses!
Toermalijn, als die vrouw van het Amk er stil van werd, dan is dit mijn inziens wel een indicatie dat er echt wat aan de hand is. Die mensen krijgen echt nare dingen te horen... Respect, zo'n moeilijke baan!

Heavensrebel, als het familie betreft doe je ws ook niet zomaar melding... Hoop dat alles goed komt!
Ik vind ook dat Eindeloos juist gehandeld heeft. Als ik weet dat een kind mishandeld wordt of anderszins gevaar loopt, grijp ik in als ik dat weet te voorkomen.

Ik heb me vroeger twee keer met peuters bemoeid, omdat ze direct gevaar liepen:

- Een meisje van een jaar of 6 (ze is nu een jonge vrouw) speelde buiten en haar jasje lag naast haar op de grond. Het sneeuwde en het was erg koud. Ik heb haar in haar jasje weten te krijgen;

- Een kindje zat op de rails te spelen op het station. Ik keek snel rond om de moeder erop aan te spreken, maar ik zag geen jonge vrouw in de buurt die haar moeder zou kunnen zijn. Ik trok het kind van de rails af. Haar moeder had ik een uitbrander willen geven, dat zij beter op haar kind moest letten, maar totdat mijn trein aankwam hield ik het kind streng in de gaten.

Ikzelf was op peuterleeftijd door een vreemde man van een zeer drukke en gevaarlijke weg verwijderd. Hij belde de politie op, en zo kwam ik weer bij mijn ouders terecht. Die hebben direct maatregelen genomen, zodat ik hem er niet weer tussenuit kon knijpen met mijn driewielertje. De politie en mijn ouders vonden dat die man juist gehandeld heeft.
World of Warcraft: Legion
Oempf, werd er gewoon misselijk van, het verhaal te lezen. Hoe is het inmiddels?
je verdiend een pluim..je hebt echt goed gehandeld.
Jeetje wat een verhaal...je hebt absoluut goed gehandeld! Ik had hetzelfde gedaan. Echt niet normaal dat je je kind van 4 alleen thuis laat....
Ik vind dat je vaak genoeg hebt aangegeven dat wat je collega doet, niet kan.

En wat Barbabella schrijft: ze halen niet zomaar een kindje weg... er moet voor jouw melding al meer zijn voorgevallen.

ben je een verrader? Misschien wel.... Ik denk dat het vervelende gevoel vele malen erger is wanneer er iets met het mannetje gebeurd zou zijn terwijl hij uren lang alleen thuis is en jij er niets aan gedaan hebt....

Dus onder de streep:

Je hebt het goed gedaan en je rotgevoel is heel begrijpelijk, maar bedenk ook: Jij hebt de situatie niet gemaakt zoals deze is, dat is jouw collega
Jij bent niet degene die het kind uit huis plaatst, dat zijn professionals. Hoe erg zou je schuldgevoel zijn als je dit niet had gemeld? Kinderen worden echt niet zomaar uit huis geplaatst....
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
ik heb alleen je post gelezen en ik vind dat je goed gehandeld hebt. Mijn moeder liet mijn broer die 3 jaar ouder was op mij passen in een groot en leeg huis om te stappen. Dit was in ieder geval inde leeftijd 6 (broer) en drie (ik) en waarschijnlijk nog wel eerder.

Nu ik terugkijk op mijn jeugd vind ik dat onze beide ouders niet geschikt waren voor het ouderschap gezien alle dingen die gebeurd zijn. Ik denk dat je dat kind voor veel ellende behoed hebt (maar ik ben natuurlijk wel subjectief)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven