Tips voor gerechtjes / hapjes picknick?
zaterdag 21 mei 2011 om 18:29
Mijn vriend en ik hebben nu bijna een jaar, en door het mooie weer leek het mij leuk om volgende week woensdag dan in het bos te gaan picknicken, met wijntje erbij etc.
alleen heb ik geeeen idee wat ik moet gaan maken.
ik heb tot nu toe
- tortilla chipjes uit de oven met geraspte kaas, tomaatblokjes en olijfjes, met een dipje van cremefraiche (blijft lekker ook al word het semi koud)
- groente met dip
en dat was het, dus wie oh wie weet nog iets leuks om te maken?
alleen heb ik geeeen idee wat ik moet gaan maken.
ik heb tot nu toe
- tortilla chipjes uit de oven met geraspte kaas, tomaatblokjes en olijfjes, met een dipje van cremefraiche (blijft lekker ook al word het semi koud)
- groente met dip
en dat was het, dus wie oh wie weet nog iets leuks om te maken?
zaterdag 21 mei 2011 om 19:05
bedankt voor alle reacties!
wraps met zalm klinkt goed!
en ik ben ook dol op spekkoek, maar het zelf maken is ZO''N klus haha!
mss idd bladerdeeg met geitenkaas met kruiden en zontomaatjes?
ik heb als toetje choco fondue bij de aldi gescoord (student he) maar bedenk me net dat dit natuurlijk niet kan haha, naja dan maar voor het toetje naar huis
ja als het goed is word het woensdag prima weer! rose'tje erbij, mss kruidenstokbrood, en jullie tips voor hapjes en het word vast heeel gezellig haha!
wraps met zalm klinkt goed!
en ik ben ook dol op spekkoek, maar het zelf maken is ZO''N klus haha!
mss idd bladerdeeg met geitenkaas met kruiden en zontomaatjes?
ik heb als toetje choco fondue bij de aldi gescoord (student he) maar bedenk me net dat dit natuurlijk niet kan haha, naja dan maar voor het toetje naar huis
ja als het goed is word het woensdag prima weer! rose'tje erbij, mss kruidenstokbrood, en jullie tips voor hapjes en het word vast heeel gezellig haha!
zaterdag 21 mei 2011 om 21:44
Tortilla chips uit de oven is wel lekker, maar hoe neem je dat dan mee? Als het is afgekoeld is het niet erg lekker meer vind ik, die kaas wordt dan zo taai...
Ook lekker: een focaccia afbakken en beleggen met pesto, mozzarella, tomaat en rucola. Thuis even in stukjes snijden.
Kijk anders eens op de site van kayotic voor overheerlijke ideetjes... geweldige site is dat, en alles wordt stap voor stap met foto's uitgelegd, ideaal.
Ook lekker: een focaccia afbakken en beleggen met pesto, mozzarella, tomaat en rucola. Thuis even in stukjes snijden.
Kijk anders eens op de site van kayotic voor overheerlijke ideetjes... geweldige site is dat, en alles wordt stap voor stap met foto's uitgelegd, ideaal.
zondag 22 mei 2011 om 06:34
Ipv een gewone wrap, je kan dat ook maken met een pannenkoek, roomkaas erop en dan de zalm en oprollen.
Cherrie tomaatjes vullen met roomkaas en beetje peterselie erop.
Cherrie tomaatjes vullen met vissalade, krab, zalm of tonijn.
Dadels vullen met roomkaas en er omheen rauwe ham.
Zoete rode pepertjes vullen met roomkaas. (of gele )
Meloen met rauwe ham.
Bij de supermarkt heb je van die blikjes waar turkse hapjes in zitten, bijv. gevulde aubergines met rijst, of dolmades. Lekker met tsatzikisaus. Is allemaal makkelijk mee te nemen. Wil je zelf geen tsatzikisaus maken, je hebt sinds kort het kant en klaar in de supermarkt, staat bij de sausen.
Gegrilde paprika met roomkaas maar ik vind geitenkaas lekkerder, evt. wat pijnboompitjes erdoor.
Komkommer en een dipsaus maken van zoetzure saus, soort piri piri saus.
Gehaktballetjes en er een lekkere dipsaus voor maken.
Pizzamuffins;
Gevulde empenada's met dipsaus;
Mini quiches.
En ik las dat je student bent, ik doe normaal mijn boodschappen bij de Lidl, niet duur en toch lekker.
Ik heb nog wel meer ideeen, als je er nog niet uit bent wil ik nog wel meer bedenken wat je zou kunnen maken.
Cherrie tomaatjes vullen met roomkaas en beetje peterselie erop.
Cherrie tomaatjes vullen met vissalade, krab, zalm of tonijn.
Dadels vullen met roomkaas en er omheen rauwe ham.
Zoete rode pepertjes vullen met roomkaas. (of gele )
Meloen met rauwe ham.
Bij de supermarkt heb je van die blikjes waar turkse hapjes in zitten, bijv. gevulde aubergines met rijst, of dolmades. Lekker met tsatzikisaus. Is allemaal makkelijk mee te nemen. Wil je zelf geen tsatzikisaus maken, je hebt sinds kort het kant en klaar in de supermarkt, staat bij de sausen.
Gegrilde paprika met roomkaas maar ik vind geitenkaas lekkerder, evt. wat pijnboompitjes erdoor.
Komkommer en een dipsaus maken van zoetzure saus, soort piri piri saus.
Gehaktballetjes en er een lekkere dipsaus voor maken.
Pizzamuffins;
Gevulde empenada's met dipsaus;
Mini quiches.
En ik las dat je student bent, ik doe normaal mijn boodschappen bij de Lidl, niet duur en toch lekker.
Ik heb nog wel meer ideeen, als je er nog niet uit bent wil ik nog wel meer bedenken wat je zou kunnen maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 22 mei 2011 om 06:40