Tips voor gerechtjes / hapjes picknick?

21-05-2011 18:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben nu bijna een jaar, en door het mooie weer leek het mij leuk om volgende week woensdag dan in het bos te gaan picknicken, met wijntje erbij etc.

alleen heb ik geeeen idee wat ik moet gaan maken.

ik heb tot nu toe

- tortilla chipjes uit de oven met geraspte kaas, tomaatblokjes en olijfjes, met een dipje van cremefraiche (blijft lekker ook al word het semi koud)

- groente met dip

en dat was het, dus wie oh wie weet nog iets leuks om te maken?

- sushi

- cupcakejes en dan versieren

- wraps

- fingersandwiches

-
wraps met (kruiden)roomkaas, zalm, komkommer, salade

zelfgemaakte icetea

zoek een wat lekkere tapas gerechten op, daar zitten ook heerlijke dingen tussen!
stukjes quiche, tapas, spekkoek..(sorry I lurrrve spekkkoek)

maar geloof dat het woensdag minder qua weer toch?
quote:Mooncatcher schreef op 21 mei 2011 @ 18:37:

stukjes quiche, tapas, spekkoek..(sorry I lurrrve spekkkoek)

maar geloof dat het woensdag minder qua weer toch?Je wat?
negeer dat woord maar

oh trouwens je hebt gelijk wordt redelijk weer woensdag...veel plezier!!
quiche

sandwiches met zalm, komkommersalade, roomkaas, filet americain met uitjes, franse kazen

saucijzenbroodjes

muffins

chips
Quiche

aardbeien met slagroom!

sandwiches of wraps met frisse sla, roomkaas, zalm, komkommer
zat te denken aan kleine bladerdeeghapjes met verschillende vullingen. Petit fours, zelfgemaakt sorbet ijs...
Maakt niet zoveel uit wat je maakt, de mieren zijn totaal niet zinnig.
bedankt voor alle reacties!

wraps met zalm klinkt goed!

en ik ben ook dol op spekkoek, maar het zelf maken is ZO''N klus haha!

mss idd bladerdeeg met geitenkaas met kruiden en zontomaatjes?

ik heb als toetje choco fondue bij de aldi gescoord (student he) maar bedenk me net dat dit natuurlijk niet kan haha, naja dan maar voor het toetje naar huis

ja als het goed is word het woensdag prima weer! rose'tje erbij, mss kruidenstokbrood, en jullie tips voor hapjes en het word vast heeel gezellig haha!
oh, oops, lees net mooncatcher dat jij dacht dat het minder weer werd :S volgens de weervoorspelling op internet werd het redelijk? ik ga het maar nog een keertje opzoeken!
uitstapje naar de toko voor de spekkoek zal niemand je kwalijk nemen. En zei al dat het weer redelijk zou worden
sushi (evt koelelementje onder leggen)

hummus met komkommersticks

watermeloensalade met feta
Een klein knakworstje door midden snijden daar een plat blokje jonge kaas tussen en omwikkelen met katenspek, sate prikkertje erdoor.
Gehaktballetjes met kokos en gemberpoeder. Veel plezier!
Ik heb 4 dingen die onmisbaar zijn voor mij bij een picknick; wijn, lekkere worst, kaas, stokbrood en olijven. Als dit erbij is, ben ik tevreden.
Tortilla chips uit de oven is wel lekker, maar hoe neem je dat dan mee? Als het is afgekoeld is het niet erg lekker meer vind ik, die kaas wordt dan zo taai...

Ook lekker: een focaccia afbakken en beleggen met pesto, mozzarella, tomaat en rucola. Thuis even in stukjes snijden.

Kijk anders eens op de site van kayotic voor overheerlijke ideetjes... geweldige site is dat, en alles wordt stap voor stap met foto's uitgelegd, ideaal.
Ipv een gewone wrap, je kan dat ook maken met een pannenkoek, roomkaas erop en dan de zalm en oprollen.

Cherrie tomaatjes vullen met roomkaas en beetje peterselie erop.

Cherrie tomaatjes vullen met vissalade, krab, zalm of tonijn.

Dadels vullen met roomkaas en er omheen rauwe ham.

Zoete rode pepertjes vullen met roomkaas. (of gele )

Meloen met rauwe ham.

Bij de supermarkt heb je van die blikjes waar turkse hapjes in zitten, bijv. gevulde aubergines met rijst, of dolmades. Lekker met tsatzikisaus. Is allemaal makkelijk mee te nemen. Wil je zelf geen tsatzikisaus maken, je hebt sinds kort het kant en klaar in de supermarkt, staat bij de sausen.

Gegrilde paprika met roomkaas maar ik vind geitenkaas lekkerder, evt. wat pijnboompitjes erdoor.

Komkommer en een dipsaus maken van zoetzure saus, soort piri piri saus.

Gehaktballetjes en er een lekkere dipsaus voor maken.

Pizzamuffins;

Gevulde empenada's met dipsaus;

Mini quiches.

En ik las dat je student bent, ik doe normaal mijn boodschappen bij de Lidl, niet duur en toch lekker.

Ik heb nog wel meer ideeen, als je er nog niet uit bent wil ik nog wel meer bedenken wat je zou kunnen maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mini spiesjes maken van een cherrie tomaatje (uithollen), mozzarella kruiden met rode pesto, en die ertussen doen, kan je aanvullen met olijven, paprika, basilicum is erg lekker.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Myleen...wil je misschien het recept van de pizzamuffins delen? Dat klinkt echt briljant!
quote:Mittens schreef op 24 mei 2011 @ 18:48:

Myleen...wil je misschien het recept van de pizzamuffins delen? Dat klinkt echt briljant!Ben ik ook heel benieuwd naar :D
Ja ik ga het zo even overschrijven, komt eraan.
Thanks

MV heb jij niet ergens een weblog met al je recepten? Ik zie altijd zulke lekkere dingen van jou voorbij komen
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 mei 2011 @ 17:08:

Ja ik ga het zo even overschrijven, komt eraan.Rustig aan hoor...ik verwacht niet dat ik ze vanavond nog ga maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven