Tips voor gerechtjes / hapjes picknick?

21-05-2011 18:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben nu bijna een jaar, en door het mooie weer leek het mij leuk om volgende week woensdag dan in het bos te gaan picknicken, met wijntje erbij etc.

alleen heb ik geeeen idee wat ik moet gaan maken.

ik heb tot nu toe

- tortilla chipjes uit de oven met geraspte kaas, tomaatblokjes en olijfjes, met een dipje van cremefraiche (blijft lekker ook al word het semi koud)

- groente met dip

en dat was het, dus wie oh wie weet nog iets leuks om te maken?

quote:Chiquita24 schreef op 25 mei 2011 @ 17:54:

Thanks

MV heb jij niet ergens een weblog met al je recepten? Ik zie altijd zulke lekkere dingen van jou voorbij komenDaar zit het hele forum al jaren op te wachten!
Hihihi, Chiquita, ik ben ermee bezig .

Ik kon hem even niet zo snel vinden dus even zo grotendeels uit mijn hoofd opgeschreven, maar hij klopt zo. Na het opschrijven vond ik het weer. Ik vind het altijd wel leuk om als ik het een keer heb geprobeerd en het was lekker, of het ook lekker is met een theelepeltje rode pesto, ja dat soort dingen hahahah.

Komt ie.

Pizzamuffins;

Ingredienten;

voor ca 12 stuks

- 250 gr bloem

- 2 tl bakpoeder

- 1/2 tl zuiveringszout

- 1/2 tl zout

- 1 g mozzarella

- 1 paprika fijngesneden (ik vind rood, geel of oranje het lekkerst)

- 40 gr geraspte Parmazaanse kaas

- 1 ei

- 60 ml olie

- 1,5 dl yoghurt

- 100 g. gezeefde tomaten

- 1 teentje knoflook

- 1 ui

- 24 papieren muffinsvormpjes (de siliconen van de Xenos werkt ook)

Bereiding;

1 Verwarm de oven voor op 175graden, Meng de bloem, het bakpoeder, zuiveringszout en zout in een kom.

2. Snijd de mozzarella fijn. Doe de mozzarella, paprika en Parmazaanse kaas in de kom bij de bloem en roer alles goed door elkaar.

3. Roer in een andere kom het ei, de olie, de yoghurt en de gezeefde tomaten door elkaar.

4. Pel het knoflook en de ui.

Pers het knoflook en snijd de ui fijn. Roer ze door het yoghurt-tomatenmengsel. Voeg ook het bloem-mozzarelladeeg (uit stap 2) toe en meng alles tot een stevig, glad deeg.

5. Schuit steeds 2 muffinsvormpjes in elkaar zodat u 12 muffinsvormpjes hebt. Zet ze op een bakblik en schep het deegg tot ca. 1 cm. onder de rand in de vormpjes.

Bak de buffins 20 minuten in de oven.

6. Laat de muffins afkoelen, garneer ze naar believen en serveer ze meteen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Thanks Myleen!!! Klinkt echt heerlijk!

Waar is dat zuiveringszout eigenlijk voor? En wat gebeurt er als je dat weg laat?

En bij Mozzarella bedoel je denk ik 1 bol mozzarela?
quote:Mittens schreef op 27 mei 2011 @ 10:43:

Thanks Myleen!!! Klinkt echt heerlijk!

Waar is dat zuiveringszout eigenlijk voor? En wat gebeurt er als je dat weg laat?

En bij Mozzarella bedoel je denk ik 1 bol mozzarela?

Hihihi, ja dat bedoel ik. Je kan ook mozzarela in geraspte vorm kopen, ik zag die tenminste bij AH.

Zuiveringszout is voor de gisting/rijzen en de luchtigheid. Ik heb een keer een potje gekocht. Als je wel eens recepten wil gaan maken van die tv kok Nigella, nou ze is meer dan alleen tv kok natuurlijk, dan moet je een potje kopen. Ze gebruikt het vaak. Het potje kost maar 1,75.

Persoonlijk zou ik het niet weglaten. Maar wellicht dat andere zeggen, onzin dat kan makkelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ahh super MV

Ik hou jouw berichten in de gaten om te zien wanneer je site met recepten er is :D Nice

Recept meteen opgeslagen. Binnenkort een picknick met vriendinnen dan wil ik deze gaan maken

Dank je wel voor het recept
aardbeien! lekkere koekjes!
Oja, het potje van de foto is in alle natuurwinkels te koop. Ik heb gehoord dat het ook te koop is bij de apotheek , of dat waar is weet ik niet. Ik ben voor de zekerheid toen maar direct naar de natuurwinkel gegaan. Ik heb de mazzel dat ik er 2 in mijn dorp heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven