mis mijn zoon

22-05-2011 06:24 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook nog vaders,die hun zoon missen.

Ben weekend vader,zie mijn zoon van bijna 4 alleen eens in de 2 weken.Ik ga daar kapot aan.

Ook als ik hem terug breng naar het weekend dan ben ik emotioneel gebroken.Word er mee wakker en ga er mee slapen,het gemis van mijn zoon beinvloed mijn hele dag.
quote:lila01 schreef op 22 mei 2011 @ 12:56:

[...]

Nee, maar ik denk dat TO bang is dat de moeder het geld van de kinderalimentatie aan zichzelf zal besteden en nu heeft hij daar zelf nog controle op door van zijn geld spullen voor zijn zoontje te kopen en te sparen voor hem.

Een bijstandsmoeder zal niks merken van kinderalimentatie.

Dat wordt in mindering gebracht. Er is helemaal geen sprake van dat zij dan dat bedrag aan haarzelf zal besteden.

Zij probeert gewoon samen met haar kind(eren) rond te komen en de meeste moeders zullen gewoon alles aanschaffen binnen hun vermogen wat het kind nodig heeft.

Toevoeging: dus als een vader zo denkt, houdt hij zichzelf enorm voor de gek. Waar is hij dan mee bezig? De moeder dwars proberen te zitten of het beste voor zijn kind(eren) wensen?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
@Eurodyce

Tuurlijk, wellicht kan dat. Maar mijn inziens zou dat een vanzelfsprekendheid moeten zijn en geen onzekere toekomst met inmenging van pleegzorg, de kinderbescherming en een rechter. Dat moet je als ouder toch minimaal voor je kind geregeld hebben?

En nee, erkennen betekent niet automatisch meer zien. Maar erkennen betekent wel dat je rechter (en plichten) als ouder hebt, dat je je verantwoordelijkheid neemt. En nogmaals, dat lijkt mij de basis van goed ouderschap.
quote:pearle schreef op 22 mei 2011 @ 13:35:

[...]

Als de moeder dwars wil doen, ziet hij hem nooit meer.

Dat kan enkel gebeuren als de vader het er dan maar bij laat zitten en niet handelt. Hij heeft wel degelijk mogelijkheden om zijn kind het recht op een vader te laten krijgen.

Hij kan nadat is bewezen dat hij de vader is naar de rechter stappen en een wettelijke omgangsregeling vast laten leggen.

Een moeder kan daar niet zomaar onderuit.

Maar als een vader laks is en het eigenlijk stiekem wel best vindt want het kost allemaal zoveel extra moeite, ja, dan kan het er op uitdraaien dat een moeder het ook wel best vindt en haar kinderen wel alleen op voedt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Kan het niet zijn dat de moeder in de schuldsanering zit? Als ze een forse schuld had en nu bijstand heeft is dat ook nog een optie.

Misschien is dat de reden dat TO liever via een omweg bijdraagt aan het levensonderhoud van zijn zoontje.
Bij pleegzorg wprdt eerst naar netwerk gekeken. En de vader, erkend of niet, is een belangrike figuur in het leven van het kind. En hij kan ter allen tijden een DNA onderzoek aanvragen. Als hij de biologische vader is, heeft ie gelijk veel rechten
ik lees nergens dat TO wilde dat er een abortus gedaan zou worden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik snap eigenlijk nooit dat een vader( of een moeder, maar meestal is het een vader) kommer en kwel verkondigt dat hij zijn kinderen te weinig ziet, maar geen actie onderneemt.

Waar ligt de prioriteit dan?

het maakt een kind geen zak uit waar zijn vader werkt, hoe ver hij moet rijden, of er wel of geen geld is.

Liefde en aandacht kost geen geld, enkel inspanning.

treuren maar je niet inspannen maakt in mijn opinie het treuren een stuk minder geloofwaardig.

Basis nummero uno is een goede verstandhouding onderhouden als ouders( it takes two to tango)

Dan zijn er legio van mogelijkheden om meer betrokken te zijn met je kind.

Je kunt 100 maars opgooien, maar actie ondernemen is de enige maar die verandering brengt.

later tegen je kind vertellen dat je wel wilde MAAR niet kon is gebakken lucht voor een kind.
quote:iry schreef op 22 mei 2011 @ 14:30:

Ik snap eigenlijk nooit dat een vader( of een moeder, maar meestal is het een vader) kommer en kwel verkondigt dat hij zijn kinderen te weinig ziet, maar geen actie onderneemt.

Waar ligt de prioriteit dan?

het maakt een kind geen zak uit waar zijn vader werkt, hoe ver hij moet rijden, of er wel of geen geld is.

Liefde en aandacht kost geen geld, enkel inspanning.

treuren maar je niet inspannen maakt in mijn opinie het treuren een stuk minder geloofwaardig.

Basis nummero uno is een goede verstandhouding onderhouden als ouders( it takes two to tango)

Dan zijn er legio van mogelijkheden om meer betrokken te zijn met je kind.

Je kunt 100 maars opgooien, maar actie ondernemen is de enige maar die verandering brengt.

later tegen je kind vertellen dat je wel wilde MAAR niet kon is gebakken lucht voor een kind.Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Wat maakt inderdaad die 50 km extra uit om te rijden? (dat is ook maar 40 min. neem ik aan).
Misschien rijdt TO elke dag in zijn Hummer naar zijn nieuwe vriendin 200 kilometer verderop OF misschien rijdt hij elke dag naar het huis van zijn zoon en mag hij er niet in..

Zolang TO niet terug komt zijn het allemaal aannames en invullingen nietwaar?
k heb ook geen blitse bak meer, nu ik alleen ben met mijn 2 kids.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 22 mei 2011 @ 14:46:

k heb ook geen blitse bak meer, nu ik alleen ben met mijn 2 kids.Maar als vrouw derf je daar geen kansen op seks mee. Voor een man is zijn auto het verlengstuk van zijn fallus.
joehoe Baco? Ben je daar nog?
We kunnen idd van alles speculeren.

Echter lees ik toch dat To een hoop excuses heeft waarom hij zijn zoon niet vaker kan zien.

Doet mij ook denken aan wat de advocaat van mijn ex pretendeerde.

"Mijnheer kan alleen maar in de weekenden tijd met zijn kind doorbrengen omdat hij full time werkt "

lekker makkelijke uitspraak.

Beter gezegd, mijnheer wil alleen maar leuke dingen doen met zijn kind en geld verdienen om hem mee naar plopsaland, efteling, bioscoop, nog een pretpark, mcdonalds etc. Uiteraard in merkkleding die alleen bij hem gedragen mogen worden.

Tsja, andere mogelijkheden heeft hij niet, mama draagt de zorg en papa wil zo min mogelijk bijdragen om dat prettig voor elkaar te krijgen, zodat de weekenden bij papa met vrijheid en geld 1 groot feest kunnen zijn.
nou frankie, t was best ff schrikken voor een auto gek als ik.

maar nu kijk ik daar heel anders tegenaan, het boiet me al niet meer. blij dat ik nog auto kan rijden.

en mocht het financieel minder worden neem ik gewoon een super goedkope auto.

t is uiteindelijk maar een stuk blik om mee van a naar b te komen.
wij slapen nooit.
quote:iry schreef op 22 mei 2011 @ 14:53:

Doet mij ook denken aan wat de advocaat van mijn ex pretendeerde.

"Mijnheer kan alleen maar in de weekenden tijd met zijn kind doorbrengen omdat hij full time werkt "

lekker makkelijke uitspraak.

Beter gezegd, mijnheer wil alleen maar leuke dingen doen met zijn kind en geld verdienen om hem mee naar plopsaland, efteling, bioscoop, nog een pretpark, mcdonalds etc. Uiteraard in merkkleding die alleen bij hem gedragen mogen worden.

Tsja, andere mogelijkheden heeft hij niet, mama draagt de zorg en papa wil zo min mogelijk bijdragen om dat prettig voor elkaar te krijgen, zodat de weekenden bij papa met vrijheid en geld 1 groot feest kunnen zijn.Exactement!
ja iry, en mama krijgt na zo,n weekend een kind terug wat 2 dagen niet te handhaven is.
wij slapen nooit.
Ier, ben het voor een deel met je eens hoor, maar het is niet helemaal eerlijk om je terechte boosheid op je ex te richten op TO

Geef hem even de kans om te reageren en als je gelijk hebt, mag je van mij losgaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:valentinamaria schreef op 22 mei 2011 @ 14:56:

ja iry, en mama krijgt na zo,n weekend een kind terug wat 2 dagen niet te handhaven is.En dat steeds ontevredener wordt en als het twaalf is liever bij pappie gaat wonen.
quote:batwom schreef op 22 mei 2011 @ 14:40:

Misschien rijdt TO elke dag in zijn Hummer naar zijn nieuwe vriendin 200 kilometer verderop OF misschien rijdt hij elke dag naar het huis van zijn zoon en mag hij er niet in..

Zolang TO niet terug komt zijn het allemaal aannames en invullingen nietwaar?

Eens.

Ik snap nooit zo goed waarom de man waarschijnlijk wel een lul is, en de vrouw niet. Misschien is ex wel een of andere slet die mannen neukt voor een extra zakcentje terwijl het kind ernaast ligt. Of koopt moeder van haar bijstand allemaal merkkleding voor zichzelf en verhongert dat kind. Kan ook.

Ik weet het niet, ik ben er niet bij, maar om nou meteen te zeggen dat hij niet genoeg doet vind ik op basis van de summiere informatie wel wat hard.
quote:Frankie33 schreef op 22 mei 2011 @ 14:59:

[...]

En dat steeds ontevredener wordt en als het twaalf is liever bij pappie gaat wonen.

Maar dit weet je toch nog helemaal niet? Hoe het zit?

Misschien is pa wel degene die strikter is in deze relatie? Kan toch net zo goed?
waarin is hij strikt?

ik lees alleen maar kan niet dit en kan niet dat.
wij slapen nooit.
Ik bedoelde strikter als ouder.

Omdat het opeens ging over een onhandelbaar kind na een weekend bij pa.
quote:rosanna08 schreef op 22 mei 2011 @ 14:57:

Ier, ben het voor een deel met je eens hoor, maar het is niet helemaal eerlijk om je terechte boosheid op je ex te richten op TO

Geef hem even de kans om te reageren en als je gelijk hebt, mag je van mij losgaan

Ik projecteer idd ook deels.

Maar lees ook niet echt een actieve houding van To om tot verandering te komen.

Maar idd, misschien komt er meer info.
quote:_yellowlove_ schreef op 22 mei 2011 @ 15:03:

[...]

Maar dit weet je toch nog helemaal niet? Hoe het zit?

Misschien is pa wel degene die strikter is in deze relatie? Kan toch net zo goed?

Duidelijk is alvast wel, dat TO zijn eigen voordeel zoekt, veeleer dan dat van zijn zoontje.

Dat van dat onhandelbare kind 'dat op zijn / haar twaalfde bij pappie wil gaan wonen' gaat niet specifiek over TO, maar over met luxe en vertier opbiedende vaders - met de hand stijf op de knip richting ex - in het algemeen.
quote:Frankie33 schreef op 22 mei 2011 @ 14:59:

[...]

En dat steeds ontevredener wordt en als het twaalf is liever bij pappie gaat wonen.

Daar ben ik gelukkig altijd nog zelf bij.

Ik praat er nu al met frum over dat het weliswaar heel leuk is overal naar toe te kunnen, maar dat dat echt uitzonderlijk is,

Veel kindjes dat niet kunnen en je elke keer blij moet zijn dat jij wel mag.

En weet je...

Liefde is niet te koop.

Met alle uistapjes blijft het na een jaar nog steeds moeizaam om Frum over de drempel te krijgen naar zijn vader te gaan.

De hele trukendoos moet ik erbij halen om hem zonder tranen te laten gaan.

En ja, als hij er eenmaal is vind hij die uitstapjes leuk. Maar ik moet mijn gezicht niet laten zien, dan heb ik hem als een aapje aan mij vasthangen en wil hij mee .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven