Gezondheid alle pijlers

Tens

22-05-2011 11:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gebruikt er ook een Tens als pijnbestrijding?

Ik gebruik hem sinds donderdag voor PD in mijn pols en de pijn wordt er alleen maar erger mee. Ik heb ook verkrampte vingers sinds ik het apparaatje gebruik.

Nu denk ik dat ik hem vandaag maar oversla en morgen de fys bel.
Als je er zelf geen goede ervaringen mee hebt en zelfs pijn krijgt zou ik er zeker mee stoppen en overleggen met je fysio.
Tjemig Zoebie, het zit je niet mee he, met je pols.

Ik zou het ook voor gezien houden vandaag en morgenvroeg met de fysio overleggen. Het lijkt me de bedoeling dat je er gemak van hebt en geen achteruitgang!

Heel veel sterkte,

Groetjes,

NannieB

(meelezer bij RoBo)
Zoebie, komt de TENS in plaats van de lyrica of is het in combi met?

omdat het je niet mee zit!!
Ik slik nu 4x per dag Tramadol na een allergische reactie op de Lyrica. Ik mocht er niet mee stoppen als ik de Tens ging gebruiken.

Niet dat ik erg blij ben met de Tramadol, want ik heb er erg veel last van. Maar goed, blij dat ik niet gestopt ben, want de pijn is echt heviger geworden. ik moet donderdag zowiezo voor het eerst naar het AZM.
Ik heb jarenlang de Tens gebruikt als pijnbestrijding. De programmaatjes die men op de pijnpoli ingeprogrammeerd had in dat ding, waren voor mij ook veel te intens en hielpen me niet. Met de fysio de handleiding van dat ding uitgeplozen en bekeken welke standaardprogramma's ik sowieso NIET moest gebruiken (sommige Tens' bevatten trainingsprogramma's naast pijnbestrijdingsprogramma's). Toen zelf diverse programma's, frequenties en standen geprobeerd.

Uiteindelijk iets uitgeknobbeld waar ik héél veel baat bij had. De stroom voelde warm en aangenaam en 't hielp me met ontspannen. Door het ontspannen konden de pijnstillers hun werk beter doen (oftewel m'n lichaam was er meer ontvankelijk voor) en raakte de pijn wat naar de achtergrond.

Mij lijkt het dat gebruik van de Tens je in ieder geval niet méér pijn op moet leveren, dus dat je er voor nu mee stopt kan ik goed begrijpen! Maar ik zou de Tens niet meteen afschrijven als ik jou was, maar goed met de fysio overleggen en kijken wat je aan speelruimte hebt op die Tens.

Jammer dat je veel last hebt van de bijwerkingen van tramadol.

Dat zou met een maand toch veel minder moeten zijn, of moeten wegblijven. Welke bijwerking heb je gekregen?

Bij mij werd het zweten, een maand lang, en daarna was het over.

De tramadol is voor mijn aandoening niet heel effectief meer, ik slik het al 5 jaar, dagelijks 4-5 stuks. Ben nu aan het afwisselen met ibuprofen 600mg en omeprazol,

TENS is bij mij ook uitgeprobeerd, tijdens fysio maar niet dagelijks. Had voor mij weinig effect.

Hoop dat er voor jou een oplossing komt, zodat de pijn dragelijk wordt.
De Tens is samen met de fys ingesteld. De frequentie kan ik instellen naar wat ik kan verdragen. De eerste dagen kon ik hem veel hoger zetten dan gisteren. We hebben nog geen programma Eerst twee weken proberen en dan een aanvraag indienen voor een eigen Tens. Ik bel morgen de Fysio. Eens kijken of het anders kan.
Carenza ik slik het pas drie weken. Zweten, misselijk, niet eten en moe zijn bij mij de bijverschijnselen. De misselijkheid is wel minder. Maar de rest lijkt erger te worden.
Vraagje, absoluut niet lullig bedoeld, maar heeft je fysio eigenlijk veel ervaring met de Tens? Ik heb namelijk gemerkt dat nagenoeg iedere pro in het pijnbestrijdingsveld van de Tens gehoord heeft en 'm ook wel eens voorschrijft/adviseert maar dat er maar bitter weinig zijn die ook degelijke instructie hebben gekregen en goed er mee om kunnen gaan.

Heb je de instructie meegekregen om de sterkte op te voeren naar gelang je 't kunt verdragen? Of om (ruim) voor dat punt al te stoppen?
Na de eerste vijf minuten mocht ik hem een keer opvoeren. Daarna moest ik hem laten staan. Mijn Fysio heeft ervaring met de Tens. Is wel de enige in het team die dit kan.
Ik wil zeer zeker niet de kundigheid van je fysio in twijfel trekken. Het is gewoon dat ik zelf al jaren dolgelukkig ben met mijn Tens en ik jou ook die verlichting van de pijn gun. En hoe jij het beschrijft is zo anders als hoe het bij mij is gegaan, vandaar mijn vragen en opmerkingen.

Ik hoop dat je met je fysio alsnog 'n goede modus voor de Tens kunt vinden en dat je pijn afneemt.
Nee hoor Veronicas, dat deed ik ook niet. Ik vind het fijn dat je meedenkt. Mijn eerste fys had geen ervaring met de Tens en zij heeft me doorgestuurd naar de Fys van het ziekenhuis die er wel mee werkt bij andere patiënten. Maar niet iedereen heeft er baat bij. Ik denk dat hij gaat proberen het via de zenuwbaan van de hals te doen.
Ik moet de Tens lager instellen. Ik heb een behoorlijk hoge pijngrens en had hem te hoog staan. Nu gaat het wel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven