Maden in vuilcontainer!!!
zondag 28 juni 2009 om 16:29
Ik weet dat het komt door het warme weer, maar wat ik zovreselijk vies vind is dat door die warmte de maden het wel erg prettig vinden in mijn groene en grijze container! Sowieso doe ik al een krant onderin de bak, zodat bij het legen alle etensresten en restafval uit de bak verwijderd wordt. Daarnaast gooi ik geen vlees of vis in de groene container, dit doe ik in de grijze, verpakt in een goed gesloten plastic zak!
Wie heeft er nog meer tips, want ik vind het echt ranzig, helemaal omdat de bakken maar een keer in de 2 weken geleegd worden!
Groetjes Renate
Wie heeft er nog meer tips, want ik vind het echt ranzig, helemaal omdat de bakken maar een keer in de 2 weken geleegd worden!
Groetjes Renate
woensdag 30 juni 2010 om 16:43
je hebt ook gft-zakken, zijn een soort groene zakken die na een week of 3 verteren, helpt wel wat. Mocht je toc nog maden hebben, giet er kokend water overheen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 23 mei 2011 om 22:18
Staat je bak buiten? Wees dan blij met de maden, ze zijn alvast begonnen je afval op te ruimen en leveren daarmee een belangrijke bijdrage aan de natuurlijke kringloop. Als je je bak zoveel mogelijk dicht houdt, hoef je ze niet te zien; als je een plekje hebt in de tuin waar veel vogels komen dan kan je 'm af en toe een uurtje open laten staan zodat ze de maden kunnen eten.
Als je bak per se binnen moet staan, omdat je geen tuin of balkon hebt, dan kan je vleesresten invriezen en pas in de biobak mikken op de dag dat hij geleegd wordt.
Bestrijden met mottenballen, chloor e.d. druist nogal in tegen het hele idee van de gescheiden gft-inzameling...
Als je bak per se binnen moet staan, omdat je geen tuin of balkon hebt, dan kan je vleesresten invriezen en pas in de biobak mikken op de dag dat hij geleegd wordt.
Bestrijden met mottenballen, chloor e.d. druist nogal in tegen het hele idee van de gescheiden gft-inzameling...
maandag 23 mei 2011 om 23:40
Ik heb 2 simpele dingen gedaan:
- na elke leging een paar kranten onderin, die absorberen het vocht
- met 2 houten wasknijpers zorg ik er voor dat het deksel een eindje open blijft staan zodat het condensvocht kan verdampen
Dat doe ik nu sinds een aantal weken; de bak blijft mooi droog en ik heb totaal geen last meer van maden !
- na elke leging een paar kranten onderin, die absorberen het vocht
- met 2 houten wasknijpers zorg ik er voor dat het deksel een eindje open blijft staan zodat het condensvocht kan verdampen
Dat doe ik nu sinds een aantal weken; de bak blijft mooi droog en ik heb totaal geen last meer van maden !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij