Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Zit X factor te kijken.... Glennis en SimRan.

Was al fan van Glennis toen ze destijds de soundmixshow won.
Het is ook gewoon pech, maar heeft nu wel (tijdelijk) lichamelijke beperkingen tot gevolg. En de klachten (vermoeidheid, buik- en hoofdpijn en slecht slapen) komen heel erg overeen met de klachten die ik heb vanuit mijn nierziekte en die ik had door mijn bo. En de herinnering daaraan en de angst daarvoor maken het moeilijk om hier nu mee om te gaan.
Glennis was top maar de rest BAH wat slecht!!
Wij hebben BNN erop staan. Dennis ... alleen in de bush.

Ik ga even sociaal doen met mijn vriend. Bedankt dat jullie naar me geluisterd hebben
Het is gewoon hartstikke klote dat je lichamelijk zo rot voelt.

Kan me ook wel voorstellen dat dit even hard binnenkomt.

Probeer het los te zien van je bo. Want hier kan je verder niks aan doen. Daar is ook niet tegen op te vechten!
Tot nu toe vind ik er maar niks aan....
En jullie gaan onverminderd door met kletsen .

Zon, ik ga zo even op hyves kijken (staat het er al op??)

abc
quote:zonnestraaltje1 schreef op 20 mei 2011 @ 21:00:

Tot nu toe vind ik er maar niks aan....

Maar Rochelle maakt alles goed!

Zelfs mijn man hield het niet droog...
Ja, zij was echt goed! Kippenvel moment....

Vind de kleding van Wendy leuk.

5x5, ja het staat al op hyves.
Iedereen lekker van de zon aan het genieten? Ik wel, rustig in de tuin, kussentje in de rug... dan gaat het redelijk. Even stukje gefietst maar dat deed harstikke zeer, dus rechtsomkeert en de stoel weer ingedoken. Straks lekker bbqen. Fijne dag allen!
Hier ook veel in de tuin bezig geweest gister. We hebben nog wat nieuwe plantjes en zaadjes gekocht en die hebben we gepoot. Klein kasje erbij voor de watermeloen en komkommer en nu maar hopen dat het gaat groeien. Watermeloen uit eigen tuin lijkt me toch wel heel bijzonder.
Leuk Abc, zo'n kasje... ben benieuwd!

Wat een omslag dan weer he... vandaag is er niets aan en kan ik me al bijna niet meer voorstellen dat ik gisteren in bikini in de tuin lag.

Gisteravond had ik nog een enorme huilbui trouwens, trok het ineens niet meer. Besefte me ineens dat ik zelfs van het bbqen niet kon genieten... terwijl dat voor mij altijd het ultieme zomergevoel is. Ooh wat ben ik altijd gelukkig als de zon schijnt, we lekker buiten bbqen, roseetje erbij, mmmmm.... en nu... voelde ik me kut. Ik genoot er helemaal niet van, mn rug deed zeer, toen verbrandde mn kip ook nog eens én kreeg ik een hete vonk van de bbq op mn been. Dat was blijkbaar de druppel want toen werd ik helemaal overstuur en heb ik even 10 minuten lang lopen schreeuwen en huilen hoe ZAT ik het allemaal wel niet ben.
Maris Ik herken je periode wel. Ik heb 'm ook gehad, zo zát van dat voorzichtige gedoe met dat porceleinen poppetje dat Lief heette... En weet je, het was de inleiding tot de snelle groei die ik heb. Het was bij mij het omslagpunt van de Lief die vond dat ze het slachtoffer was van de omstandigheden, tot de Lief die weigerde zich nog naar de klote te laten helpen door de omstandigheden, en door haar eigen hoofd. Dus ondanks dat het nu geregeld heel kut voelt, heb jij een goed vooruitzicht. Let op mijn woorden!

Ik heb gister de forummeet gehad van het diabetestopic. Leuk was het! De gesprekken gaan gewoon door, zo van het forum naar de eettafel. Het restaurant was slecht, niet alleen vwb gluten, maar verder ook, erg slordig en veel stampwerk. Glutenvrij ging het ook goed mis. Maar ja... In goed gezelschap is dat minder erg

Wij hebben vandaag een paar champignons geoogst van ons kweeksetje. Heb ze net gebakken en ze waren echt heerlijk! Ben benieuwd naar jouw resultaten abc!
Ik ben weer terug van ons (kort) weekendje weg. Heel gezellig, veel bijgekletst met enkelen. Ook redelijk actief geweest, paar keer gewandeld, speeltuin enzo. Heb wel hoofdpijn nu maar dat komt doordat ik slecht sliep vannacht. Nu nog even wat dingen opruimen en vanavond lekker relaxen.
Heb een druk en gezellig weekend gehad en ik verlang nu echt naar mijn bed. Zometeen nog even de spullen voor morgenvroeg klaar leggen en dan slapen!

Maris,

Bij mij was dat ook zo zoals Lief schreef over dat omslagpunt. Ik kwam voor mijn gevoel opeens op het punt dat ik er helemaal genoeg van had en dat het maar eens klaar moest zijn. Sindsdien gaat het echt bergopwaarts. Af en toe zijn er nog wel momenten dat ik me zwaar k.. voel maar dat is binnen 2 dagen weer voorbij. Besef nu ook dat ik me soms ook wel zo mag voelen. Net zoals ik ook een keer ziek kan zijn wat niet door de situatie komt. Vind het alleen wel lastig dat mijn omgeving dan meteen denkt dat ik wel een terugval zal hebben.

Tja, ik ben nu eenmaal een vrouw die maandelijks ook wel eens last kan hebben van wat ongemakken of griep of wat anders.

Durfde dat op een gegeven moment nog eens niet meer aan mezelf toe te geven. Laat staan op mijn werk.

Wat leuk Lief dat je forummeet zo geslaagd was. Jammer van het eten maar de gezelligheid zal vast heel veel goed gemaakt hebben.

Abc, wat leuk zo'n kasje in de tuin. Eigen watermeloen kweken leuk idee. Wij hadden vroeger zo'n volkstuin met daarop o.a. komkommer en dat was me toch lekker!

5x5, top dat je zo'n gezellig weekend hebt gehad! Hoe is het nu met je dochter?
Goedemorgen!

Het is hier rustig geweest dit weekend zo te zien.

Ik heb me dit weekend vreselijk gevoeld. De wedstrijd vrijdagavond ging best goed, kon het volhouden en ook best goed mee spelen. Maar na de wedstrijd kreeg ik keelpijn, werd ik enorm moe. Dus op tijd naar bed gegaan en de volgende ochtend voelde ik me iets beter. Had alleen enorme spierpijn. Naar mijn vriend gereden en daar begon ik me steeds slechter te voelen. Enorm moe, zere spieren, keelpijn, hoofdpijn. Op tijd naar bed gegaan, maar werd steeds wakker vanwege rugpijn. Beroerde nacht gehad dus en zondag voelde ik me niet veel beter. Rugpijn zakte gelukkig wel, maar keel en hoofd deden nog net zo zeer en was nog steeds enorm moe (wat niet zo gek was na zo'n slechte nacht trouwens). Toch naar huis gereden want wilde liever in mijn eigen bed slapen die nacht aangezien het matras van mijn vriend veel te zacht is. Vannacht wel goed geslapen, hoofdpijn is weg en ben ook veel minder moe. Nog wel keelpijn en wat zweterig maar dat was het. Ik denk dat de sportwedstrijd te veel van het goede is geweest. Mijn lichaam kon het nog niet aan. Ik baal ervan, was er echt zo klaar mee. Kon nauwelijks nog een trap op of af lopen, moest daarna echt weer even bijkomen. En het vervelendste was dat ik me niet kon overgeven aan het gevoel. Het mocht niet van mezelf, ik kan toch wel gewoon een sport-wedstrijdje meedoen? Langzaam probeer ik het nu te accepteren, gelukkig helpt die mindfullness hierbij, maar het is echt verdomde moeilijk!

Vanmiddag ga ik winkelen met vriendinnen. Had het liever afgezegd omdat ik me nog niet helemaal geweldig voel, maar ik zie die meiden al zo weinig en heb ook echt nieuwe schoenen nodig. Maar ik nu gewoon enorm gespannen. Alert op mijn lichaam; ojee, keelpijn, ojee krijg ik koorts? etc. Het is meer de angststoornis dan de bo die nu opspeelt trouwens. En die angst maakt me weer moe. Ik hoop dat ik een gezellig middag heb straks. De vriendinnen zijn van mijn situatie op de hoogte en ik kan altijd weer naar huis mocht het echt niet gaan. Maar nu ben ik gewoon nog erg zenuwachtig!
Waar is iedereen????

Choco, heb je nog leuke schoenen kunnen vinden? Heb je trouwens naast de mindfullness ook nog andere therapie? Super dat de wedstrijd zo goed is gegaan ook al gaf je lichaam naderhand duidelijk aan dat je veel te veel hebt gedaan. Dat is wel balen dat jezelf zo rot hebt gevoeld. Hopelijk gaat het nu weer iets beter met je.

Maris, hoe is het met je rug?

Vandaag 5 uur gewerkt en dat is eigenlijk toch net 1 uur teveel. Merkte wel na 4 uur dat ik moe begon te worden maar was toch te eigenwijs om nog door te gaan. Was iets aan het afstellen en ik wilde weten of dat wel goed was. Heb er toch wel moeite mee om dat dan maar voor de ander te laten liggen.

Ben gestopt toen het pauze was en ben nog mee gaan pauzeren en daarna op mijn gemak mijn spullen opgeruimd en naar huis gegaan.

Meteen nog even wat boodschappen gedaan, bij de Action gesnuffeld daar hebben ze altijd van die leuke goedkope dingen voor in de tuin enzo.

Hebben jullie dit trouwens ook? Ik heb er altijd moeite mee om op zondagnacht goed te kunnen slapen. Vroeg het vandaag aan een paar collega's en zij hebben hetzelfde probleem.

Het zal waarschijnlijk wel met een andere ritme te maken hebben. En zeker als je in ploegen werkt maar het is zo irritant!!
Haai zon, ik ben er wel, alleen niet zoveel te melden... en ook niet zo'n zin dit topic in mn eentje vol te kletsen Ja, ik vind de zondag ook altijd lastig inslapen. De wetenschap dat je wekker dan weer vroeg gaat, is weer even wennen ofzo. Ik ken trouwens ook veel mensen die slecht slapen als het volle maan is...

Maar lieffie, morgen weer 4 uur werken hoor!

Choco, vervelend dat je je zo rot hebt gevoeld dit weekend. Kan me voorstellen dat zo'n wedstrijd nog wel een aanslag is op je lichaam. Wel goed je grenzen aangegeven door niet bij je vriend te blijven. Hopelijk gaat het gauw beter met je!

Hier gaat het wel oke, rug gaat weer ietsje beter. Vandaag lekker naar de sauna geweest en ik merkte dat ik echt goed kon ontspannen, dat was lang geleden!
Zon, jammer dat 5 uur toch nog teveel is. Maar je hebt het geprobeerd en nu moet je er wat van leren. Morgen dus hooguit 4,5 uur, en anders na 4 uur lekker naar huis!

Choco, wat ben je toch nog altijd druk met van alles...

Maris, fijn dat je hebt kunnen ontspannen vandaag. Morgen werken?

Abc, Hoop dat het redelijk met je gaat.

5x5, gewoon omdat ik weet dat je meeleest: Hoop dat het goed met je gaat! Wanneer is de gastro ook al weer?

Ik heb mijn dag niet, maar dat komt omdat ik ongesteld moet worden. Ben de hele dag al een beetje hangerig, niet heel vrolijk en ik heb erg veel last van mijn linkerrugspieren. Heb vanavond met sporten de boel maar een beetje ontlast, voor spek en bonen meegedaan. Och, ik wist toch al dat ik dit blok ging over doen. Dus ondanks dat streberige stemmetje dat ik alles tóch moet kunnen (ondanks gemiste lessen), kan ik ermee leven. Als die nare pijn maar eens overgaat, het is erg hinderlijk.

Slaap lekker allemaal!
Ah lief, dank voor de reminder...moet ook ongesteld worden. En ook hier wat uit mn doen... Beetje down, beetje....blugh. Dat is het beste woord ervoor. Blugh.
Ja. Dat is een goed woord, Maris. Blugh.

Ik ben zo benieuwd hoe het in de toekomst bij mij gaat zijn. Ik heb (als het goed is) zaterdag mijn laatste anticonceptiepil geslikt (omdat de uitslag van manlief goed is, dat had ik toch verteld? Toch?), dus het zal mij benieuwen.
Gistermiddag had ik een platte band met de auto. Hij staat nu bij de garage en hij is 'voor de middag' klaar. Ergens diep van binnen knaagt er een stemmetje dat ik hier geen tijd voor heb, maar aan de andere kant... Ik voel me toch belabberd vandaag dus ik kan er maar beter wat opgeplande Lieftijd van maken dan. Heb net een dutje gedaan en ga er nu nog maar eentje doen denk ik.

Abc, gaat het wel goed met jou? Je bent zo stil.
Nou, mijn auto is nog steeds niet klaar, dus heb lg maar gebeld dat ik er maar een vrije dag van maak. Liefdag!

Wel een beetje jammer, want had vandaag pva overleg en dat lukt verder deze week niet meer. Maar ja, ik heb dat al vier weken niet gehad, dus die ene week extra maakt ook niet meer uit.

Is dit topic een beetje aan het doodbloeden?
Goed zo lief, trots op je! Vroeger had je waarschijnlijk één of andere manier gevonden om tòch op je werk te komen, en nu maak je er gewoon lekker liefdag van, hartstikke goed!

Ik heb ook het idee dat het wat doodbloedt hier. Jammer! Ik ben er wel vaak, maar het voelt niet zo lekker om hier veel te kletsen met weinig respons
Ik ben er nog wel. Ik voel me ook blugh. Dat probeerde ik afgelopen weekend aan mijn vriend uit te leggen, maar dat was hem toch te vaag.

Ik wil niet dat het dood bloedt hier, ik kijk heel vaak of er iets nieuws staat. Ik lees hier graag, ik schrijf alleen even wat minder omdat ik alleen maar negatief kan schrijven en daar heb ik even geen zin in. Ik steek mijn kop even in het zand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven